Hits from the Bong

Pluskat

Newbie
Wie kan mij vertellen,

in hoeverre een waterpijp zuiverend werkt, dwz teer en andere vervelende dingen uit de rook haalt? Bij het roken van wiet heb ik het over.
Dat er veel teer en troep in het water en de pijp achter blijft is duidelijk, maar is er een schatting van het percentage dat er uit gehaalt wordt, tov het roken van een joint bijvoorbeeld. Of is daar al eens serieus onderzoek naar gedaan?

Iemand die hier meer over weet?

BacingsPen

Badass junkie
mmm, ik wil je niet teleurstellen... maar volgens mij is het net zo schadelijk al dan niet schadelijker zelfs? Het is bij ons in ieder geval zo dat we met de waterpijp dieper inhaleren en dat je uiteraard door zo'n groot gat ook meer lucht tegelijkertijd naar binnen zuigt...

Pluskat

Newbie
schadelijker niet want ik laat in ieder geval al de tabak achterwege :grin:

en de troep die ik uit de pijp haal zit in ieder geval niet in mijn longen, zou er bij een joint rechtstreeks in geknald zijn.

en de opening hangt natuurlijk af van de soort pijp en de manier van inhaleren..

toch?

Pluskat

Newbie
bedankt voor jullie aandacht, met alle respect..

maar ik zoek eigenlijk iemand die er echt verstand van heeft, niemand met de pijp naar de apk-roetmeting geweest ? :grin:

platypus

Belezen gebruiker
tja het is moeilijk te zeggen, het filtert wel een gedeelte maar percentages :confused: ik heb geen idee of iemand dat onderzocht heeft

BacingsPen

Badass junkie
Pluskat zei:
schadelijker niet want ik laat in ieder geval al de tabak achterwege :grin:

en de troep die ik uit de pijp haal zit in ieder geval niet in mijn longen, zou er bij een joint rechtstreeks in geknald zijn.

en de opening hangt natuurlijk af van de soort pijp en de manier van inhaleren..

toch?

mmm, ok! Dan is het niet schadeljiker :) Zeker omdat je de tabak achterwege laat :wink:

Maareh, ik vraag mij echt af of er veel schadelijke stoffen achterblijven en of het niet gewoon net zo slecht is. Maarja tegelijkertijd denk ik: Alle kleine beetjes helpen!

En volgens mij vind niemand het de moeite waard dit verder te onderzoeken. (als je gezond wil blowen koop dan een verdamper!)

Of je moet zelf op onderzoek uit gaan!

Bal0n

Badass junkie
Wat ik me dus heb laten vertellen, is dat het wel degelijk schadelijker is, omdat de verbrande planten materialen met water reageren tot iets wat wel behoorlijk slechter is?

Pluskat

Newbie
mmm, klinkt interessant, zou ik wel eens onderbouwd willen zien.

Zelf heb ik nog geen verdamper in mijn handen gehad, is het de moeite? en hoe is het verbruik bij die dingen :stoned: ?
je houdt het niet meer bij met die ruimtevaarttechniek .

natuurlijk verwacht ik niet dat iemand een testlab gaat opzetten, maar misschien zijn er mensen met kennis over die dingen, of heeft er iemand een link over gevonden..

tnx anyway

Bovenaan