hmm cafeine verslaving vragen.

cobhc

Belezen gebruiker
Beste medeforum gebruikers,
ik doe nu al zeker 5 jaar lang elke dag energy drink het is steeds meer geworden nu zit ik aan de 3 blikjes per dag maar mijn vraag is op een of andere site stond dat je het langzaam moest afbouwen is dat echt zo ?

mvg Cobhc

Delirium

Badass junkie
Ik denk het wel. De drug werkt erg lichamelijk (o.a. op je hart), dus ineens stoppen zou best wel wat druk op je lichaam leggen.

Helemaal zeker weet ik het niet, kun je beter even aan je huisarts vragen :)

cobhc

Belezen gebruiker
oke :) nja is opzich best kut om af te bouwen want het beste is gewoon in een x stoppen : ) nja maar soms heb ik ook een week gehad dan kocht me pa geen blikjes voor me dan had ik wel de drang er naar maar voelde ik me niet kut ofzo

inferno33

Bewuste gebruiker
Drie blikjes per dag, klinkt niet heel indrukwekkend, en als je al een keer gestopt bent zonder afkickverschijnselen..

Ik doe zelf redelijk vaak caffeïne voor school, puur, maar ook soms gewoon een week niet, en dan weer een week 0.5 gram p/d.. gewoon stoppen dus zou ik zeggen, het is niet voor niets legaal.

Wile-E-Peyote

Badass junkie
Tripreporter
Ik kocht wel eens 2 tray energydrink, en daar deed ik een maandje mee.
bij de groothandel kosten die blikjes iets van 45 cent p.s.

(dit in vergelijking met blikjes redbull die je in de supermarkt koopt voor 2,50 p.s.)

21 euro voor 48 blikjes?

inferno33

Bewuste gebruiker
Als je een beetje je best doet 30 cent geloof ik :P En dat is dan nogwel in de AH.. Wel euroshopper..

Wile-E-Peyote

Badass junkie
Tripreporter
Deze hadden in vergelijking de meeste caffeine.., en smaakten lekkerder ook nog.

btw, ze gooien er ook Taurine in... Heeft dat wel enig effect?

pieter-b

Wijs gebruiker
taurine wordt door vele bronnen als positief beschreven.. een gezonde toevoeging. (kweet zo ff de details niet meer)

Het verschil voor mij met koffie en taurine is dat ik van energydrink dus echt manisch wordt, en heel erg opgefokt...met koffie heb ik dit nauwelijks.

BlackRobBlunt

Wijs gebruiker
Ik dronk een klein jaar geleden ook een traytje energydrink in 2, 3 dagen weg.. na dat een paar maanden vol te hebben gehouden kreeg ik ontzettend lompe buikkrampen, kon niet meer bewegen van de pijn. Dagje in het ziekenhuis gelegen : een beginnende maagzweer.

Sindsdien maar geen energiedrank meer gedronken, en ik heb nergens meer last van gehad.

DrMed

Experimenterende gebruiker
Volgens mij is 3 blikken energy drink niet veel meer dan 3 flinke bakken koffie (rond de 35mg cafeine / 100ml dacht ik)
Nederlanders dronken tussen 2002-2006 gemiddeld 3,2 koppen koffie per dag, dus je bent gewoon zoals de gemiddelde nederlander :P

Je hoeft dat niet af te bouwen, je krijgt hooguit wat koppijn als je even helemaal geen caffeine meer binnen krijgt, maar niks om je druk over te maken lijkt me.

pieter-b

Wijs gebruiker
Kop koffie 80-130 mg
Red Bull (blikje) 80 mg

verslavend vanaf 200mg per dag
toxisch vanaf 400mg per dag
dodelijk bij 192 mg / kg (ld50)
ontwenningsduur 1-2 weken

In 2006 dronken Nederlanders gemiddeld 3.2 kopjes koffie per dag.
oftewel tussen de 256 en de 416 mg per dag.

DrMed

Experimenterende gebruiker
Vind het wel grappig dat op dit forum mensen over hun heroine verslaving praten en dat er dan iemand vind dat ie verslaafd is aan cafeine :P
Maar uiteindelijk kan alles verslavend zijn natuurlijk.

pieter-b

Wijs gebruiker
DrMed zei:
Vind het wel grappig dat op dit forum mensen over hun heroine verslaving praten en dat er dan iemand vind dat ie verslaafd is aan cafeine :P
Maar uiteindelijk kan alles verslavend zijn natuurlijk.
..probeer het maar eens...drink maar eens een dag geen koffie..
.
zal je vies tegenvallen.

verslaving merk je niet zolang je aan je dagelijkse behoefte blijft voldoen.

Bovenaan