Hoe begon het allemaal?

speeseend

Wijs gebruiker
Hoe begon het allemaal? Hoe zijn jullie begonnen met Hero? Deden jullie dit alleen of met vriend(en)?

Bij mij begon het als een soort van mythische drug. Een goede vriend vond dat wij ooit eens Hero zouden moeten proberen. Vanwege een samensmelting van momenten in mijn leven, deed het moment zich zo een tien jaar geleden voor. Ik kreeg een verslaafde als buurman.

De eerste keer kan ik nog goed herinneren. Meneer de verslaafde wist mij gerust te stellen met de feiten: dat het in kleine hoeveelheden geen kwaad kan, ik hooguit misselijk zal zal worden, ik niet na één, twee keer gebruiken niet verslaafd zou worden. Ik kreeg een bergje dope ter grootte van één – anderhalve streep. Hier super dunne lijntjes van gemaakt en weg gesnoven. De geur en smaak vond ik gek genoeg wel lekker.

Toen kwam die heerlijke roes opzetten.Een gevoel van nuchter stoned zijn. De jeuk en drang naar lekker eten was bij elkaar een geweldig gevoel. De volgende dag was ik zo suf als een konijn en kotsmisselijk op mijn werk. Op dat moment dacht ik dat dit een vorm van afkicken was. Achteraf gezien was ik nog steeds stoned en niet zo’n klein beetje ook.

Voor ongeveer vier maanden deed ik dit één, twee drie maal in de week. Vrijwel nooit twee dagen achtereen. Tot het moment daar was dat die betreffende vriend mij adviseerde om het maar eens te roken. Dit moment kan ik niet goed meer voor de geest halen, zoveel indruk maakte dit belangrijke moment dus.. Maar eenmaal begonnen met roken, was er eigenlijk geen stoppen meer bij. En het gekke is, dat ik op dat moment het dagelijks gebruik niet als een probleem heb ervaren. Dat kwam pas na mijn vakantie van tien dagen in het buitenland. Hierna besefte ik pas dat de hoofdpijn en lusteloosheid van zeven dagen daarmee te maken had.

Eenmaal teruggekomen van vakantie, stond deze ‘’goede’’ vriend weer trouw op mij te wachten. Als verrassing had hij nu een rechtstreeks contact met de dealer, waardoor we nog meer konden gebruiken voor hetzelfde geld. Vanaf dat moment heb ik acht jaar als een Heroïne-verslaafde door mogen maken.

Groeten,

De Schone Eend

Yoro

Bewuste gebruiker
Fijn is dat hè Eend, zulke "goede vrienden" hebben! :wink:
Kan ik over meepraten...

Bij mij ging het iets anders, maar met hetzelfde resultaat!

Even los van wat er allemaal vooraf gegaan is gebeurde mijn eerste keer bij een "vriend" van toen. Die woonde in een 1 kamer appartement.
Dat was zo'n beetje onze verzamelplek in die tijd, samen met de rest van de "vrienden".
Velen van hun kende ik al een paar jaar waarmee ik geregeld coke snoof, pilletjes sikte en mee naar feesten ging enzo. :rock: Een paar van hun gebruikten al een poosje bruin.
Ze hadden mij echter dus wèl min of meer gewaarschuwd.
"Je kunt het beter niet doen want dit is erg verslavend".
Maar daar bleef het ook wel bij.
Daarna begonnen ze in geuren en kleuren te vertellen hoe lekker het wel niet was.
Er werd ook vaak genoeg bruin gerookt waar ik bij zat.
Al een tijd lang had ik de verleiding kunnen weerstaan, maar die dag dus niet!
Er lag al een grote bruine druppel op een stuk folie, en die ging de kamer rond.
Toen ze me het voor de derde keer aanboden heb ik het folietje aangepakt en gelijk een paar strepen op. Ze waren erg verbaasd dat ik niet moest kotsen.
Misschien dat ik door het enorm veel gebruik van al die andere drugs toch redelijk resistent was voor de bruin. niet gekotst, maar nog geen paar minuten later kwam daar het lekkerste stoned gevoel ooit. :hearteyes: Ik lag al snel met mijn ogen dicht op de bank om pas na 2 uur weer min of meer wakker te worden. dus toch ook weer niet zó resistent :wink:
Die volgende dag herhaalde het zich, en de dag daarna, etc. etc.

Achteraf blijkt natuurlijk dat ze me zogenaamd waarschuwden, maar eigenlijk niets liever wilden dan dat ik ook hooked zou raken. (en dat is helaas gelukt) Ik had in die tijd flink veel geld. (dealde toen flink in pillen en soms in ghb, en verdiende ook nog eens 900 gulden per week als pijpfitter).
En van dat geld kon ik dan mooi bruin halen en samen met hun oproken.
1 van die vrienden was een heel stuk ouder. wij waren allemaal rond de 20, 25 jaar.
Die ene was echter al 35. Een doorgewinterde crimineel (had in totaal al 8 jaar gezeten) en was net vrijgekomen. Je weet wel, zo iemand die van top tot teen onder tato's zit.
Daar kon ik het echter super mee vinden.
Hij heeft me uiteindelijk alles geleerd om zelf een kwekerij op te bouwen en onderhouden.
Vanaf toen zijn er nog veeeel meer dingen gebeurd, maar daar gaat deze topic niet over.
Dus laat ik het hier bij.

Wat ik nog wel wil zeggen is dat ik die "vrienden" niet de schuld geef van mijn heroineverslaving. Uiteindelijk is iedereen verantwoordelijk voor zijn eigen daden!
Ik ben zelf ook niet altijd een lievertje geweest :wink:
Maar het is volgens mij wel zo dat dit soort verslavingen vaak beginnen met zogenaamde vrienden...
Klinkt naief, maar ik wist toendertijd simpelweg niet wat lichamelijke verslaving inhield.
Ik dacht mwah, zal allemaal wel meevallen. Ik ben wel wat gewend. Tuurlijk zal ik er vast zin in krijgen, maar ik ben toch geen mietje! En het is niet zo dat ik het in mijn arm spuit, ik rook het alleen maar op. Gek genoeg hadden mijn vrienden het er nooit met me over gehad hoe ziek je kon worden, alleen maar over hoe lekker het was....

speeseend

Wijs gebruiker
...Uiteindelijk is iedereen verantwoordelijk voor zijn eigen daden!..

Indeed!

In bepaalde situaties ben ik ook geen goede vriend geweest. En dat knaagt nog steeds aan mij. Dat terwijl ik het vanuit het andere perspectief wel kan relativeren tot hetgeen je boven tikt.

Yoro

Bewuste gebruiker
Yep,

ik ben trouwens ook erg benieuwd naar de verhalen van anderen, hoe zij er zeg maar in zijn gerold...
Zal in grote lijnen denk ik redelijk vergelijkbaar zijn, maar dat denk ik alleen maar.
Ik ken verder geen andere gebruikers dan mijn oude "vrienden".
Ik zou graag uit eerste hand willen lezen hoe zij het beleefd hebben en hoe dat allemaal gegaan is. Zou tevens goed zijn voor allen die dit lezen vóórdat ze met hero beginnen.
Zou ze misschien de ogen openen.
Als ik dit forum 5 jaar geleden had bezocht dan had ik er wel beter over nagedacht om dat eerste folietje aan te pakken!
Al is er zo zelfs maar 1 lezer is die zich bedenkt en de hero op tijd de rug toekeert zou ik me al een heel stuk beter voelen :)

Sarori

Bewuste gebruiker
Jullie verhalen sterken mij in mijn opvatting dat mijn besluit om het alleen te doen juist was. Hoe leuk vrienden ook zijn, je wordt er ook veel gemakkelijker door meegesleept. Bij heroïne is dat extra gevaarlijk, omdat de verslaving zo rap op de deur klopt.

Ik heb vroeger vrienden gehad die nogal wat coke gebruikten. Ook al nam ik mij dan voor om die avond niets te gebruiken, als ik er eenmaal zat en de lijntjes werden weer gelegd dan deed ik uit gezelligheid weer mee en verschoof ik het plan maar weer naar een dag later. Ik zag gelukkig snel in dat deze "vrienden" mijn ondergang konden worden (hun gebruik werd tamelijk problematisch) en heb tijdig :wave: kunnen zeggen. Wat een ander kan gebeuren, kan mij ook gebeuren...het vlees is zwak soms :)

Daarom wil ik heel bewust geen vrienden die ook hero gebruiken, puur uit zelfbescherming. Ik heb niet de illusie dat ik sterker ben dan een ander als op tafel voortdurend weer heerlijkheden liggen uitgestald. Of als een gezellige avond "nog gezelliger" kan worden afgesloten.

De heroscene is een zeer gesloten subcultuur, waaruit het maar moeilijk ontsnappen is als je er eenmaal middenin zit. Dat maakt het voor mij ook zo lastig allemaal, want aan de ene kant wil ik er niets mee te maken hebben, aan de andere kant heb ik die subcultuur wel nodig om aan hero te komen. Het liefst ben ik een soort van spook, dat ineens verschijnt en dan weer in het niets oplost. Hoe minder contacten hoe beter.

Bij mij begon het allemaal met een hevige nieuwsgierigheid die ik heel erg lang heb kunnen bedwingen. Die nieuwsgierigheid zit hem nou precies in het mythische van hero. Wie wil er nou niet ervaren hoe de hemel op aarde eruit ziet?

Je bent en blijft inderdaad altijd zelf verantwoordelijk voor je eigen daden en hoe minder je daarbij afgeleid (of in verleiding gebracht) wordt hoe makkelijker je je eigen koers kunt blijven varen...

Yoro

Bewuste gebruiker
Sarori zei:
Je bent en blijft inderdaad altijd zelf verantwoordelijk voor je eigen daden en hoe minder je daarbij afgeleid (of in verleiding gebracht) wordt hoe makkelijker je je eigen koers kunt blijven varen...

Mooi gezegd Sarori, zo denk ik er ook over.
Natuurlijk heeft een ieder zijn eigen verantwoordelijkheid, maar daar zit wel een maar aan.
Het kan je soms heel moeilijk gemaakt worden door wat voor omstandigheden dan ook.
En dan wordt je min of meer die richting in gestuurd en is het verdomd moeilijk om toch de andere kant op te gaan. Ook al blijft de eindverantwoordelijkheid natuurlijk bij jezelf, spelen andere factoren wel degelijk een grote rol...

Beter is het dan dus inderdaad om verleidingen te vermijden, zodat je makkelijker je eigen koers kunt blijven varen. :wink:

insaniac

Newbie
[/quote]
Beter is het dan dus inderdaad om verleidingen te vermijden, zodat je makkelijker je eigen koers kunt blijven varen. :wink:[/quote]

Ja, klopt in het begin wel ja.
Dat zul je toch uiteindelijk moeten doen wil je die nep vrienden allemaal dumpen, jezelf isoleren(veilig stellen)
Maar daarna is het wijselijk(mits je sterk genoeg bent) Om gewone dagelijkse confrontaties aan te gaan.Bijv Ik vermijde eerst die nepvrienden allemaal en liep dan een andere straat in. Nu kom ik ze tegen en zeg ik; Ja sorry jongen ik heb andere plannen, en dan loop ik door.
Zo train ik mezelf om nee te zeggen tegen confrontaties

(Je hoeft niet met je neus op een cd hoesje gedrukt te worden als iemand is aan het gebruiken.)
Anders dan word dat gat te groot en ga je 2 nadelen ondervinden nl: je vereenzaamd te erg
En als je een keer geconfronteerd word dan kun je er geen weerstand aan bieden, dan heb je jezelf niet getraind daarin zeg maar.

Bij mij is het begonnen toen ik ging stashen voor een marokaan. Ik gebruikte eerst alleen maar coke, maar toen wist ik de code van het kluisje, en wou ik dat ook eens proberen.

Toen heb ik 2 maanden voor het slapen gaan een snuif gepakt om dan lekker in bed te gaan chillen, en toen pats! was ik ziek de volgende morgen.BUMP!

En ja de eerste 5 keer toen moest ik flink kotsen, maar toch gewoon door...
En toen ik niet mer moest kotsen toen dacht ik dat het beter ging met me, maar in feite was dit het startsein voor een race door de hel!

En nu zit ik met de shit. :(

Maar ik ben eraan aan t werken, en t gaat goed! :)

heroboy

Newbie
Ik probeerde het eens van een "vriend" die zei dat 1 keer geen kwaad kon om het 1 keer te chinezen. Ik moest niet kotsen en kreeg een heerlijk warm gevoel, die jeuk enzo vond ik zelf fijn.
Diezelfde dag nog heb ik iets gekocht, en ik was ermee vertrokken,... :(

Yoro

Bewuste gebruiker
Zijn er nog anderen die willen vertellen hoe zij in aanraking zijn gekomen met deze mythische drug...?

r@r@

Wijs gebruiker
Sarori zei:
Jullie verhalen sterken mij in mijn opvatting dat mijn besluit om het alleen te doen juist was.

Helemaal niet mee eens, Sarori! Ik heb maar 1 bekende gehad met wie ik een paar keer heb gebruikt (die Christen, over wie ik vertelde), ik gebruikte ALTIJD alleen.

Volgens mij maakt het geen flikker uit met hoeveeel mensen je ermee begint.
Wat wél uitmaakt is waaróm je ermee begint.

Als het is om bijv. problemen te vergeten dan gaat het erg snel. Dat helpt namelijk niet. En gebruiken "om erbij te horen" gaat ook snel bergafwaarts, omdat je dan door moet blijven gebruiken "to fit in".

En Yoro, ik ben begonnen om "geestelijke pijn" te vergeten, trauma's zeg maar. Helemaal alleen, stiekem op mijn zolderkamertje bij een hospita, in het eerste jaar als student... En eerlijk: ik was al heel lang héél erg nieuwsgierig, ja: erg dom...

:wave:

Yoro

Bewuste gebruiker
Hoi Rara,

In dit geval moet ik jou en Sarori beide gelijk geven. :wink:
Wat Sarori zegt denk ik zelf ook.
Het is in veel gevallen zo dat het samen met anderen roken erg meeslepend kan zijn.
De risicofactor word naar mijn inziens zo vergroot.

Natuurlijk is het ook zo dat de oorzaak van het gebruiken in de eerste plaats komt door andere redenen. Dat is voor een ieder verschillend, maar vaak zijn het wel de vergelijkende gevoelens.
Eenzaam, levensmoe, verdriet, trauma, etc. en meestal een combinatie van dezen.
Zulke gevoelens in combi met een gevoeligheid voor verslavingen maakt de risicofacter om er aan te beginnen steeds groter. Of dat je dan alleen op je kamer gebruikt, of samen met een paar "vrienden". In jou geval maakte het geen verschil, maar ik denk toch dat het risico voor de meeste toch vergroot word wanneer ze met een groepje gebruiken...
Zo is het bij mijzelf ook begonnen.
Bij iedereen is het wel verschillend begonnen.
Goed dat de Eend dit topic gestart heeft dus! :grin:

Gr, Yoro :wave:

wave

Belezen gebruiker
Heel interessant topic! Boeiende verhalen. Ik denk dat het sowieso goed is als mensen hier dit plaatsen, laat iedereen maar weten wat voor een troep het eigenlijk is: bij mij is het gelukt. Ik heb er nooit aan gedacht het te gebruiken, (ook omdat het een van de weinige dingen is die in mijn omgeving juist niet voorkomen) maar het is goed te weten dat ik het ook nooit zou moeten willen. Ik snap namelijk heel goed waarom mensen het wel willen proberen.

Yoro zei:
Achteraf blijkt natuurlijk dat ze me zogenaamd waarschuwden, maar eigenlijk niets liever wilden dan dat ik ook hooked zou raken. (en dat is helaas gelukt)

Alleen ik vroeg me af hoe dit zat: Hoe bedoel je dit? Waarom zouden die 'vrienden' niets liever willen? Om niet alleen te zijn met alle elende?

Yoro

Bewuste gebruiker
Yep, dat was denk ik ook de voornaamste reden Eend.
En dat is dan ook gelukt. De eerste maanden kwam ik vaak bij hun om "samen" te gaan halen.
Wel samen halen, maar ikke betalen dus.
En dan "samen" alles oproken, oftwel ikke een paar trekken van het folietje waarna deze rondging. Ik was zo'n vrijgevige uilskuiken omdat ik toen best goed in mijn geld zat en het dus makkelijk kon missen. Zo iemand hadden ze natuurlijk maar al te graag in hun gebruikersclubje.
Want hun hadden hun eigen geld al grotendeels opgerookt voordat ik toen begon met gebruiken.
De meesten moesten rond komen van een uitkering of van pap en mams.
Ik was dus een goede aanwist voor ze snap je!

paddosofty

Experimenterende gebruiker
bij mij begon het zo ik had 2 jaar een vriend en dat was net uit ik was met me vriendinnen op het station en daar kwamen een paar jongens aan 1 daarvan was gewoon een heel lekkerding wel een stuk ouder. we zijn met elkaar gegaan een paar dagen later en ik vond het allemaal heel spannend het leven wat hij lijde ik wist eerst niet eens wat hij gebruikte zag wel folie en een pijp maar was 16 en wist niet dat het dat was ik gebruikte zelf xtc snuifcoke en dat soort dingen. toen heb ik een keer een GEPROBEERT WILDE WETEN WAT ZE VOELDEN.vond het heerlijk van die basepijp ging ik stuiteren en daarna kreeg ik een nuchtere roes van de bruin het was voor mij nieuw maar heerlijk toen we echt een relatie hadden bewaarde ik zijn bruin bij me moeder thuis en ging ik sóchtens voor school bij hem langs zodat hij niet ziek zou zijn ging een tijdje goed en ik rookte steeds meer mee. tot ik op een gegeven monent steeds een beetje bruin eruit haalde en zelf oprookte voor ik naar school ging. toen werd het mijn prbleem ik bewaarde niet meer voor hem en begon te stelen ging niet meer naar school mdat ik steeds ziek was sóchtens het werd steeds erger en was ineens een 'junk' zo voelde ik me ook echt elke dag stelen net zolng tot ik bijna geen winkel meer in kon en ze me allemaal achter volgenden. nu is het 5 jaar verder en ben net 4 weken van de methadon af voel me heerlijk. sucses allemaal.

Yoro

Bewuste gebruiker
wave zei:
ja nu begrijp ik het :(.
naar..

Inderdaad wel naar, maar toch was het mijn eigen keuze en dus mijn eigen schuld.
Wegens andere privé omstandigheden was ik nou eenmaal vatbaarder voor dat soort dingen.
Als alles toen koek en ei, huisje boompje beestje was geweest had het waarschijnlijk heel anders afgelopen. Toen wist ik niet alles wat ik nu wel weet.
Maar dan nog was het mijn eigen keuze om er aan te beginnen.
Dus zelfs al krijg je een duwtje in de rug, maak je zelf nog altijd die laatste stap!
Ik heb ook nooit een ander de schuld gegeven van mijn verslavingen.
Ook al werd ik gretig geholpen die keuze te maken, het blijft mijn keuze.

Dat is het mooie aan ons leven hier op deze aardbol.
Je hebt de mogelijkheid gekregen om zelf je eigen beslissingen te maken.
goed of fout is niet aan de orde.
Iedere keuze die je in gedachten maakt, en daar naar handelt is het begin van een ervaring.
Het leven bestaat uit ervaringen. Wederom is goed of slecht niet van belang.
Want iedere ervaring vormt je als persoon.
Het is pas wat je daarna doet wat goed of slecht is.
Niet ten op zichte van anderen, de maatschappij of wat dan ook, maar ten opzichte van jezelf.
Na je ervaring krijg je daarbij een gevoel.
Die zet zich om tot een gedachte. En wanneer je daar naar handelt is dat goed.
En als je dat niet doet is dat slecht.
Wederom niet voor een ander, maar voor jezelf. Want hoe meer je handelt tegen je gevoel in, hoe meer je verwijderd raakt van je zelfbeeld. Van wie je eigenlijk bent of wilt zijn.
Dan zul je dus nooit gelukkig worden, en is je doel hier op deze wereld mislukt.
Wat mij betreft is het vinden van geluk je missie van je leven hier op aarde.
Dat is voor iedereen natuurlijk verschillend.

Voor mij hoort daar het gebruik van heroine niet bij.
Dat zegt mijn gevoel, dat zeg ik in gedachte en in woorden, en nu handel ik er naar.
Ik ben nog zo'n zes weken verwijderd, en dan ben ik eindelijk volledig clean.

Dan zal ik eens goed de tijd nemen om na te denken wat ik verder wil met mijn leven.
Proberen te luisteren naar mijn gevoel, daar met mijn gedachten een plan voor op te stellen, en daar naar te handelen.

Achteraf gezien is het beginnen met heroinegebruik geen "verkeerde" keuze geweest.
Maar wel een heel erg leerzame ervaring waar ik uit ervaring heb kunnen vaststellen dat ik dát in ieder geval níet wil! voor mij is dat achteraf gebleken dat ik dat zelf heb moeten ervaren om tot die conclusie te komen. Het is natuurlijk een stuk pijnlozer om die conclusie te kunnen maken zonder dat zelf te ervaren, maar dat is niet voor iedereen weggelegd.
Sommigen (waaronder ikzelf) moeten dingen zelf ervaren om er lering uit te kunnen trekken.

wave

Belezen gebruiker
Yoro zei:
wave zei:
ja nu begrijp ik het :(.
naar..
Ik ben nog zo'n zes weken verwijderd, en dan ben ik eindelijk volledig clean.

Dan zal ik eens goed de tijd nemen om na te denken wat ik verder wil met mijn leven.
Proberen te luisteren naar mijn gevoel, daar met mijn gedachten een plan voor op te stellen, en daar naar te handelen.

Achteraf gezien is het beginnen met heroinegebruik geen "verkeerde" keuze geweest.
Maar wel een heel erg leerzame ervaring waar ik uit ervaring heb kunnen vaststellen dat ik dát in ieder geval níet wil! voor mij is dat achteraf gebleken dat ik dat zelf heb moeten ervaren om tot die conclusie te komen. Het is natuurlijk een stuk pijnlozer om die conclusie te kunnen maken zonder dat zelf te ervaren, maar dat is niet voor iedereen weggelegd.
Sommigen (waaronder ikzelf) moeten dingen zelf ervaren om er lering uit te kunnen trekken.

klinkt goed :)

ik denk inderdaad dat je het moet zien als 'leren van' zodat je nu na al het gedoe misschien wel een stuk wijzer met het leven om kan gaan dan sommige andere mensen

succes!

Yoro

Bewuste gebruiker
Thanks Wave! :)

Dat ik een stuk wijzer ben geworden weet ik zeker.
Maar of ik nu ook wijzer met mijn leven om kan gaan?
Ik hoop natuurlijk van wel, en ik denk ook van wel, maar de tijd zal het pas echt leren!

Over een jaar zal ik dit allemaal nog eens terug lezen.
T'is hier haast een soort dagboek van me geworden :wink:
Dan kan ik er op terugkijkend pas beoordelen of ik ook daadwerkelijk lering heb getrokken uit mijn verleden, en of ik dan daar ben waar ik nu zo graag wil zijn.
En dan zijn er niet te vergeten nog de (ik hoop vele) jaren daarna!

Ik ga iig m'n best doen! :rock:

Kalinka

Newbie
Hoe het bij mij begon?
wel, Ik was al bezig met experimenteren omdat ik me wou verlosse van de realiteid, ik von de echte wereld veel te ruig voor me vanwege een harde kindertijd en jeugd enzo.
Ik trok ook op met een jonge die aan drugs deed, ben daar op men 12de een relatie mee begonnen en dat jaar is er nog een verandering in men leve gebeurt waar ik helemaal niet goed van was, wou echt vluchte naar een wereld waar ik alle pijnen kon vergeten. Men vriendje had toen heroïne geprobeerd, hij zei dat het alle gevoelens verdoofde enzo, dus probeerde ik het ook..
Toen het was uitgewerkt kwam de wereld terug hoe hij was, dus heb ik weet een shot genome.. en weer.. en weer.. en zo ben ik daar aan verslaafd geraakt..

Ben ondertusse ook al wel gestopt toen ik 16 en een paar maande was, maar ben ok al een paar keer hervallen en weer afgekickt. Nu ben ik al 4 maand volledig clean van heroïne :grin:

xx

r@r@

Wijs gebruiker
Kalinka zei:
Ben ondertusse ook al wel gestopt toen ik 16 en een paar maande was, maar ben ok al een paar keer hervallen en weer afgekickt. Nu ben ik al 4 maand volledig clean van heroïne :grin:

Hoi Kalinka,

En slik je nu nog Meet, Bupe of andere (partiële) opiaten ?

Groetjes, R@r@ :wave:

Kalinka

Newbie
Nee, ben volledig clean nu daarvan :wink:.
De enige drugs die ik nog gebruik is heeeeel af en toe een Joint en misschien 1 x per half jaar eens LSD.. Voor de rest neem ik niet meer :)

xx

r@r@77 zei:
Kalinka zei:

Hoi Kalinka,

En slik je nu nog Meet, Bupe of andere (partiële) opiaten ?

Groetjes, R@r@ :wave:

r@r@

Wijs gebruiker
Kalinka zei:
Nee, ben volledig clean nu daarvan :wink:.
De enige drugs die ik nog gebruik is heeeeel af en toe een Joint en misschien 1 x per half jaar eens LSD.. Voor de rest neem ik niet meer :)

WOW, you go girl! :wink:

speeseend

Wijs gebruiker
Wanneer ik nog Methadon of Heroine zou gebuiken, komt daar naast alcohol ook verder niets meer in.

Goed om te horen dat je naast Hero ook een 'normaal' leven hebt.

dollegekske

Bewuste gebruiker
Kvind wel dat je er zelf verantwoordelijk voor bent maar vrienden hebben vaak zon invloed op je, ik ken eigenlijk niemand die denkt van oh laat ik een keer coke halen, vervolgens een halve gr coke haalt en lekker alleen op zn kamer gaat zitten spacen. Gebeurd vrijwel altijd door verkeerde vrienden / vriendegroep

wave

Belezen gebruiker
het is ook wel lastig om die vrienden 'verkeerde' vrienden te noemen misschien. soms zijn het wel goede vrienden maar zit je samen zo erg in die hele drugssituatie dat je elkaar onbewust naar beneden haalt.

Bovenaan