Hoe denken jullie over de dood?

De Zandman

DF-koning
Orgaandonatie. Interessant onderwerp.
Ik heb er een zeer treffende docu over gezien.
Ik heb besloten om van doneren af te zien.
Een en ander riep wel wat twijfel op.
Bij twijfel haal ik niet in.

Syl

Badass junkie
Orgaandonatie. Interessant onderwerp.
Ik heb er een zeer treffende docu over gezien.
Ik heb besloten om van doneren af te zien.
Een en ander riep wel wat twijfel op.
Bij twijfel haal ik niet in.

Ik denk dat ik weet welke docu dat is geweest.
Deze heb ik ook gezien en heeft mij wel aan het twijfelen gebracht.

Laatst bewerkt:

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Ik denk dat ik weet welke docu dat is geweest.
Deze heb ik ook gezien en heeft mij wel aan het twijfelen gebracht.
Ben wel benieuwd welke documentaire dat is.

Ik was altijd orgaandonor maar heb het een paar jaar geleden ingetrokken. Op een gegeven moment kreeg ik er gewoon twijfels over, het voelde niet juist.

De Zandman

DF-koning
Het ging er bij mij met name om, dat, ondanks een uitvoerig protocol inzake hersenen activiteit, het niet voor 1000% uit te sluiten was, dat de donor echt met zekerheid overleden was.
Het zal Je maar gebeuren dat er tot obductie wordt overgegaan, en je nog niet " helemaal dood" bent....

Vchip

Badass junkie
Ik ben orgaandonor, maar ik weet hoe ik ga sterven en dat is mogelijk niet in het ziekenhuis. Doneer ook mijn brein aan de wetenschap, omdat ik niet spoor en ik hoop dat ze er wat aan kunnen hebben voor andere mensen met stoornissen.

De Zandman

DF-koning
Ah. Voila! Het zal je maar gebeuren, dus.
Aangezien wij eigenlijk maar heel weinig over de toestand zijnde: " dood , schijndood, klinisch dood, conatueus, maar schijnbaar dood " weten, blijft iedereen van mijn lijf af.
Tot in de oven aan toe!
Mocht ik in de toekomst ( in theorie, dus ) een donor orgaan nodig hebben, het spreekt vanzelf dat ik dit n i e t ga nemen.
Dan is mijn tijd gewoon gekomen.
Daar heb ik vrede mee.
Nu al.

Syl

Badass junkie
Ah. Voila! Het zal je maar gebeuren, dus.
Aangezien wij eigenlijk maar heel weinig over de toestand zijnde: " dood , schijndood, klinisch dood, conatueus, maar schijnbaar dood " weten, blijft iedereen van mijn lijf af.
Tot in de oven aan toe!
Mocht ik in de toekomst ( in theorie, dus ) een donor orgaan nodig hebben, het spreekt vanzelf dat ik dit n i e t ga nemen.
Dan is mijn tijd gewoon gekomen.
Daar heb ik vrede mee.
Nu al.

Die instelling heb ik dus ook, als ik niks afsta vind ik ook niet dat ik recht heb mocht het ooit nodig zijn op orgaan van ander.

De Zandman

DF-koning
Idd, fluit lijkt me logisch , en eigenlijk niet meer dan normaal.
Als je niets wilt geven, heb je ook geen recht om iets te nemen.

• Like
Waarderingen: Syl

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Ik denk er hetzelfde over. Dan is mijn tijd gewoon gekomen. Laat dat orgaan dan maar naar iemand anders gaan.

• Like

Sniffle88

Bewuste gebruiker
Meestal geen enkele angst om dood te gaan. Of ik organen af zal staan is aan mijn familie. Ik zelf vind het prima wat betreft de ingewanden met bijv huid en ogen heb ik wel moeite. Ik weet niet of ze je echt eerder dood ,zouden verklaren maar ook dat maak je,zelf waarschijnlijk niet mee. Geen idee waarom maar ik denk wel altijd dat er meer is voorje geest als je eenmaal dood bent.

• Like

Zinnentuimel

Bewuste gebruiker
Lees al een tijdje dit topic mee en het blijft toch iets ongrijpbaars; de dood. Iedereen heeft er denk ik ook z’n eigen idee bij.

Vroeger was ik altijd wel bang om dood te gaan, maar door psychedelica ben ik anders naar de dood gaan kijken. Tijdens trips op psychedelica heb ik namelijk redelijk vaak het gevoel gehad dat ik dood ging. Dit heb ik echter nooit als eng of negatief ervaren. Het was juist altijd iets heel moois. Alsof ik terug ging naar de kern van het universum, een vredige, onschuldige, mooie en pure plek waar alles goed is. Vaak gingen die ervaringen gepaard met een gevoel van wedergeboorte. Toch weet ik niet of er “iets” is na de dood. Ik geloof wel in bepaalde energieën, vooral als kind heb ik deze erg sterk ervaren. Tijdens trips merk ik dat ik daar weer meer voor open sta. Ik denk dat alles energie is en dat er ook energie achterblijft als je er niet meer bent. Toch heb ik absoluut geen doodwens, dus ik hoop dat het nog lang duurt voordat ik doodga. Maar ik ben er niet meer bang voor.

Ik ben ook heel lang orgaandonor geweest, maar inmiddels al een tijdje niet meer. Hoewel ik het een heel mooi idee vind dat ik iemand anders een nieuwe kans kan geven als het leven voor mij ophoudt, voelde het niet goed meer. Ik denk met name doordat ik door mijn trips het idee heb dat er zich vermoedelijk een complex proces gaat afspelen in mijn brein en lichaam als ik kom te overlijden. Ik wil niet het risico lopen dat dit proces onderbroken wordt. Wellicht dat ik me later misschien wel weer registreer als donor, het blijft iets waar ik over na blijf denken.

Laatst bewerkt:

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Ik ben ook heel lang orgaandonor geweest, maar inmiddels al een tijdje niet meer. Hoewel ik het een heel mooi idee vind dat ik iemand anders een nieuwe kans kan geven als het leven voor mij ophoudt, voelde het niet goed meer. Ik denk met name doordat ik door mijn trips het idee heb dat er zich vermoedelijk een complex proces gaat afspelen in mijn brein en lichaam als ik kom te overlijden. Ik wil niet het risico lopen dat dit proces onderbroken wordt. Wellicht dat ik me later misschien wel weer registreer als donor, het blijft iets waar ik over na blijf denken.
Precies ja!

Al ben ik er wel over uit: geen donor.

De Zandman

DF-koning
Nee. Geen donor.
Ik wil compleet de oven in.
Wat er aan as overblijft, daarvoor zijn afspraken gemaakt.

Overigens
Ook ik heb in trips een en ander met andere ogen mogen zien. En beoordelen.
Ik vrees de dood allang niet meer.
In zekere zin ben ik er nieuwsgierig naar. Maar, ik ga hem ook niet zoeken. Niet meer, moet ik zeggen.
Toen ik naar Marseille vertrok zag ik dit anders. Maar nu zeg ik:
Het gaat, zoals het gaat.

De Zandman

DF-koning
Ik in ieder geval niet .
Ik ga ervan uit, dat niemand zit te wachten op veel verbitterde ervaringen. Deze geef ik niet aan een ander. Nee.

Vwb het " eerder dood verklaren" het is juist dit, waar het mij om gaat.
Sta l, je bent uitgetreden na je overlijden , je ziet dan hoe jouw lijf gestript wordt, want je " hangt" daar nog even boven, nou daar word je vast niet vrolijk van! Zómaar een idee...

Het zgn. " hersenprotocol" wat men volgt als je donor bent, teneinde te voorkomen, dat je eerder dood verklaard wordt, dat zal wel allemaal zo zijn als men aangeeft, maar ik geloof er niet in. Nee.
In zoverre, dat je geen garantie hebt, en krijgt.
By the way:
Ik heb groot respect voor de dame, die in de documentaire op de tv verklaarde, bij haar man die donor was, te zijn gebleven, tijdens het uitnemen. Zijzelf was obductie assistente overigens, dus was dit mogelijk.
Ik meen te hebben gezien bij haar toen zij haar verhaal vertelde, dat dit aanwezig blijven haar niet bepaald licht gevallen was...logisch natuurlijk, maar toch.
Ga daar maar eens aanstaan.

Laatst bewerkt:

Jeroen284

Experimenterende gebruiker
Ik heb altijd gehoopt dat er wat na de dood was. Totdat m’n vriendin overleed. Ze zei van te voren toen ze al heel ziek was: ‘ik ga als ik dood ben zo hard spoken bij jullie thuis’. Op het laatst van haar ziekte kon ze er ook wel grapjes over maken. Het is inmiddels drie jaar geleden dat ze is overleden en heb echt nog nooit wat vernomen. Hoe graag ik ook hoop dat er leven na de dood is geloof ik er tegenwoordig niet meer in.

De Zandman

DF-koning
Datzelfde gold min of meer, voor mijn moeder.
Zij is er al 7 jaar niet meer.
Wij hadden min of meer de afspraak dat als het mogelijk zou zijn, zij met mij " contact" zou opnemen.
Dit is tot op de dag van vandaag nog niet gebeurd....
Dus, ook ik geloof er niet meer in....

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Als je nu helemaal niets van je vorige leven(s) kunt herinneren - net als 99,99% van de mensheid - waarom zou je er dan vanuit gaan dat je dat na dit leven wel kunt?

Dat betekent nog niet dat er hierna geen ervaring is. We hebben nu toch ook een ervaring? Hoe onwaarschijnlijk is het dat dat weer zo zal zijn? Het lijkt extreem onwaarschijnlijk dat er überhaupt ervaring is en toch: here we are!

De Zandman

DF-koning
Deze reactie begrijp ik niet zo goed, ...
Er lopen nogal wat mensen rond, die beweren heel goed te weten, wat zij in een vorig leven geweest zijn, en wat zij gedaan hebben.
Dat is leuk voor ze, maar ik geloof er niets van. Nee. Dit verder terzijde.

In jouw reactie zeg je, dat wij ( als ik deze reactie goed gelezen heb) dat wij een ervaring hebben? Door...er te zijn?

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Deze reactie begrijp ik niet zo goed, ...
Er lopen nogal wat mensen rond, die beweren heel goed te weten, wat zij in een vorig leven geweest zijn, en wat zij gedaan hebben.
Dat is leuk voor ze, maar ik geloof er niets van. Nee. Dit verder terzijde.
Zie je dat je jezelf volledig tegenspreekt hiermee? Want hierboven zeg je dat je de afspraak met je moeder had gemaakt dat zij contact met je zou opnemen. Als je er niets van gelooft dat het mogelijk is om een vorig leven te herinneren, hoe moet zij dan jullie afspraak herinneren?

Er lopen misschien nogal wat mensen rond die beweren te weten wat zij in een vorig leven geweest zijn, maar dat is maar een minuscuul gedeelte van de gehele populatie. Veruit de meeste van ons zeggen dit niet te weten. Maar dat is nog geen bewijs dat we niet daadwerkelijk vorige levens geleefd hebben. Als je later dood bent kan ik je in ieder geval garanderen dat je 1 vorig leven hebt: het leven dat je nu leeft.

In jouw reactie zeg je, dat wij ( als ik deze reactie goed gelezen heb) dat wij een ervaring hebben? Door...er te zijn?
Je kunt toch niet ontkennen dat je nu een ervaring hebt?

Als je nu een ervaring hebt, hoe onwaarschijnlijk is het dan dat dat hierna ook zo is? Mensen vinden het vaak absoluut onvoorstelbaar dat er hierna leven/ervaring is, maar ze leven/ervaren nu toch ook... Ja, leven/ervaren is onwaarschijnlijk, maar alsnog leven/ervaren we.

Edit:

Trouwens, ik ben er wel blij mee dat we onze eventuele vorige levens niet herinneren. Zou je niet helemaal gek worden als je die herinneringen nog allemaal had? Met name de traumatische ervaringen.

Laatst bewerkt:

Syl

Badass junkie
Ik geloof persoonlijk zeer zeker dat het na onze dood niet afgelopen is.
Toen mijn ex schoonpa op sterfen lag zei ik ook tegen hem als er hierna iets is en het kan geef dan een teken.
Ik zei eerst doe maar de lamp aan en uit maar dat vond mijn ex schoonma eng dus dat mocht niet.
Toen zei ik dan laat me een vlinder zien.

Als ik buiten loop komt er heel erg vaak een citroenvlinder me tegemoed vliegen.
Ook gebeurd het regelmatig dat er een citroenvlinder een stukje mee vliegt terwijl ik loop.
Dit gebeurd 9 van de 10 x op momenten dat ik me aardig kut voel.
Zodra ik zo'n vlinder dan zie krijg ik gelijk een onwijze glimlach op mijn gezicht!!.
Voor mij is dit mijn ex schoonpa die mij zegt: kom op je kunt het ik ben trots op je!!.
Mijn dag kan dan niet meer stuk en ik voel me echt happy.

Ook in mijn woning zijn alle plafonnières tegelijk gemonteerd.
Alleen op mijn slaapkamer is er altijd wat met mijn lamp.
Dan doet ie het weer tijdje rn dan ineens gaat ie weer flikkeren.
Zodra de lamp weer flikkert zeg ik altijd : hoi pa fijn dat je er weer bent.

Dit zijn dingen die voor mij persoonlijk enorm helpen.
Helpen bij het gemis dat ik nog elke dag voel en ook om mij te motiveren in mijn dagelijks leven.
Er zullen zat mensen zijn die dit bullshit vinden maar ik ben er superblij mee.
Voor mij is dit de manier om hem bij mij te hebben en gemotiveerd te blijven. :blushing:

Space 🕉

Bewuste gebruiker
Toen mijn ex schoonpa op sterfen lag zei ik ook tegen hem als er hierna iets is en het kan geef dan een teken.
Ik zei eerst doe maar de lamp aan en uit maar dat vond mijn ex schoonma eng dus dat mocht niet.

Als ik buiten loop komt er heel erg vaak een citroenvlinder me tegemoed vliegen.
Ook gebeurd het regelmatig dat er een citroenvlinder een stukje mee vliegt terwijl ik loop.
Zodra ik zo'n vlinder dan zie krijg ik gelijk een onwijze glimlach op mijn gezicht!!.
Voor mij is dit mijn ex schoonpa die mij zegt: kom op je kunt het ik ben trots op je!!.

Helpen bij het gemis dat ik nog elke dag voel en ook om mij te motiveren in mijn dagelijks leven.
Voor mij is dit de manier om hem bij mij te hebben en gemotiveerd te blijven. :blushing:
Het is mooi dat jij waarde hecht aan deze verschijnselen maar het zou net zo goed toeval kunnen zijn. Het is dat je met jezelf hebt afgesproken dat dit afkomstig zou kunnen zijn van je vader en hierdoor elk toeval aan zijn onstoffelijke bestaan kan toekennen.

Feit blijft dat beide scenario's moeilijk te bevatten zijn. Zowel dat er helemaal niks is na de dood alsdat je wel een tijdloos bestaan hebt als ziel in een andere demensie.

Ik heb wel vaker gehoord dat zielen van overledenen zich enkel kunnen verlagen tot een bepaalde frequentie en dat wij ze alleen kunnen waarnemen wanneer wij door onze eigen frequentie zo ver mogelijk omhoog brengen.

Afgelopen week heb ik tijdens een changa trip een geest op subtiele wijze op mij af zien vliegen met open ogen. Hij stopte voor mij en bleef mij aanstaren. Echter weet ik niet zo goed of dit een hallucinatie is of dat het bestaan van wat ik zag een echt iets is. Ik heb letterlijk hardop tegen deze geest gesproken en gezegd dat ik niet zo goed weet wat ik hiermee moet. Misschien is het iets wat je kan leren om hiermee te communiceren, maar tegelijkertijd zou je kunnen zeggen dat dit net zo goed een onderbewuste energie is die van mijzelf afkomstig is. Maar toch geloof ik dat dit niet zomaar een hersenspinsel is.

Ik heb al eens eerder een verhaal gepost over een vriend van mij die kambo ging doen bij dezelfde sjamaan waarbij ik bufo alvarius heb gedaan. Die sjamaan rookte ook changa voorafgaand aan de kambo behandeling, puur uit ritueel om in hogere sferen te komen. Maar tijdens zijn veranderde staat van zijn nam hij een geest waar waarvan hij de naam kon zeggen en dit was de naam van de overleden schoonmoeder van mijn vriend (die eigenlijk kwam voor enkel een kambo behandeling).

Na mijn eigen ervaring van afgelopen week icm het verhaal wat ik net vertel kan ik zelf niet geloven dat er na de dood niks meer is. Maar goed, het blijft geloven... Niks is zeker.

Persoonlijk denk ik dat je moet leren om je eigen frequentie zo aan te passen dat je hun frequentie kan ontvangen. En alleen op die manier zou je contact kunnen maken met bijvoorbeeld overledenen, mist het contact ook wordt toegestaan vanuit hoger bepaalde machten en krachten.

रति

Wijs gebruiker

Ik denk dat er vele lagen van werkelijkheid zijn en dat je op elke laag contact kan krijgen met een allesomvattende realiteit, die al deze verschillende lagen omvat. Dat wat in de ene laag van de werkelijkheid onrealistisch lijkt is op een andere laag geheel realistisch. En even waar.
Ik geloof zelf dat het mogelijk is om in de materiële wereld energie toe te kennen aan objecten, dieren of mensen. Of aan de wind. Net zoals datzelfde onmogelijk is op een ander niveau en je het kan afdoen als totale onzin. Je kan realiteiten scheppen door mentale kracht (kijk alleen maar naar het gegeven dat we allemaal onze eigen realiteit scheppen, waar je achter kan komen door zelfreflectie (Jung)). Echter, al deze verschillende realiteiten in mensen bijten elkaar niet in de realiteit die ons verbindt (dat wil zeggen wanneer je gezond van geest bent. Mentaal zieken kunnen deze verbinding niet maken en zitten vast in hun eigen realiteit zonder de verbinding te kunnen leggen met het grotere geheel). Dus ik kan mij net zo goed voorstellen dat je een verbinding kan maken met een vlinder(s). Omdat je daar ooit op een krachtig moment energie aan toe hebt gekent. In mijn ogen een plausibele waarheid binnen een bepaalde realiteit. In andere woorden, ontelbare realiteiten kunnen naast elkaar bestaan en allemaal even waar zijn.

Syl

Badass junkie
Een jaar of 10 geleden lag mijn ex schoonpa in het ziekenhuis.
Ik was bij hem op bezoek en moest na de wc.
Ik liep door een lange gang, lang het restaurant van het ziekenhuis.
Ineens zag ik van veraf mijn zusje en mijn oma aan een tafeltje in het restaurant zitten.
Omdat ik op een of andere manier mezelf geen houding wist te geven besloot ik te doen alsof ik ze niet gezien had.
Toen ik langs liep hoorde ik mijn zusje tegen mijn oma zeggen:hey daar heb je syl.
Toen ik op de wc was drong ineens tot me door dat mijn oma die ik daar toch echt had zien zitten dood is.
Wtf.
Ik dacht ff dat ik hartaanval kreeg van de schrik.
Ik wist 200% zeker dat ik mijn oma en mijn zusje had zien zitten.
Ik besloot met hartkloppingen en zweet op me rug terug te lopen.
Ik moest dit nog een x gaan zien.
Ik liep terug en het tafeltje was helemaal leeg en zag eruit alsof er niemand gezeten had.
Dit blijft tot op de dag van vandaag mij bezig houden.

Op de begravenis van deze oma gingen de kleinkinderen een kaars die op de kist stond aansteken.
Nadat ieder kleinkind dit gedaan had en ik stond te wachten tot ik aan de beurt was zag ik dat er voor mij geen kaars was.
Mijn ouders hadden mij dus gewoon buitengesloten.

Ik denk wel eens is het misch dat mijn oma op deze manier mij wou laten merken dat het OK is??.

Ook heb ik wel eens gehad dat ik snachts in de keuken een boterham stond te maken en een waas voorbij zag komen in de gang.
Ik zei toen :openmouth:ooh kun je ookal niet slapen?
Denkende dat het mijn dochter was die voorbij liep.
Maar mijn dochter was het niet er was gewoon niemand te zien in de woonkamer.

Mijn dochter heeft ook bepaalde dingen ervaren wat dit betreft.
Ik heb wel eens gehoord dat als je je er voor opensteld het kan dat je dingen ervaart.

Koekie monster

Belezen gebruiker
Meestal geen enkele angst om dood te gaan. Of ik organen af zal staan is aan mijn familie. Ik zelf vind het prima wat betreft de ingewanden met bijv huid en ogen heb ik wel moeite. Ik weet niet of ze je echt eerder dood ,zouden verklaren maar ook dat maak je,zelf waarschijnlijk niet mee. Geen idee waarom maar ik denk wel altijd dat er meer is voorje geest als je eenmaal dood bent.
Ik ben donor.
Ze mogen alles hebben maar of het bruikbaar is door jaren drugs/drank/medicatie gebruik..:innocent:
Ik was ook bang om huid en ogen af te staan, maar ze doen het op zo'n manier dat er niks te zien is als je in een open kist ligt.
Jijzelf merkt er natuurlijk niks van, en je familieleden zullen ook niks merken.

Laatst bewerkt:

Koekie monster

Belezen gebruiker
Ik denk dat er vele lagen van werkelijkheid zijn en dat je op elke laag contact kan krijgen met een allesomvattende realiteit, die al deze verschillende lagen omvat. Dat wat in de ene laag van de werkelijkheid onrealistisch lijkt is op een andere laag geheel realistisch. En even waar.
Ik geloof zelf dat het mogelijk is om in de materiële wereld energie toe te kennen aan objecten, dieren of mensen. Of aan de wind. Net zoals datzelfde onmogelijk is op een ander niveau en je het kan afdoen als totale onzin. Je kan realiteiten scheppen door mentale kracht (kijk alleen maar naar het gegeven dat we allemaal onze eigen realiteit scheppen, waar je achter kan komen door zelfreflectie (Jung)). Echter, al deze verschillende realiteiten in mensen bijten elkaar niet in de realiteit die ons verbindt (dat wil zeggen wanneer je gezond van geest bent. Mentaal zieken kunnen deze verbinding niet maken en zitten vast in hun eigen realiteit zonder de verbinding te kunnen leggen met het grotere geheel). Dus ik kan mij net zo goed voorstellen dat je een verbinding kan maken met een vlinder(s). Omdat je daar ooit op een krachtig moment energie aan toe hebt gekent. In mijn ogen een plausibele waarheid binnen een bepaalde realiteit. In andere woorden, ontelbare realiteiten kunnen naast elkaar bestaan en allemaal even waar zijn.
Daar ben ik het niet mee eens.
Mentale zieken kunnen juist veel meer.

De Zandman

DF-koning
@ Mindless
Ik geloof idd niets van leven na de dood, reïncarnatie oid, omdat mijn moeder NA onze afspraak tot nu toe er niet in is geslaagd, km op een of andere manier contact op te nemen. Juist hierdoor!!

Daarom zie ik niet in, dat ik mijzelf volkomen tegenspreek, zoals jij dit zegt.

Verder, idd. Als wij alles zouden weten van mogelijk, of onmogelijk vorige levens, dan zou ik on elk geval volstrekt doorgedraaid raken door al die herinneringen bij elkaar!
Dat ben ik dus helemaal met je eens.

De reactie van als je in een open kist ligt, en je hebt gedoneerd, zie je er niks van, dat is volkomen juist.
Of je er niks van (ge) merkt (hebt)?
Dat is dus de hamvraag!!
Men zegt van niet. Maar, is dat ook zo?
And ere vraag.
Wanneer precies ben je dood?
Bij. Geen hersen activiteit?
Of: als het te doneren hart is uitgenomen?
Of. Als de dokter dat zegt?

Roept u maar!

Laatst bewerkt:

Space 🕉

Bewuste gebruiker
@Legio Patria Nostra, heb je ooit ayahuasca of dmt gebruikt? Ik denk dat de meeste die dit wel gedaan hebben een andere kijk hebben op een bestaan na de dood. Vanuit ritueel oogpunt worden er vaak ceremonies gehouden in landen waar ayahuasca vandaan komt om te communiceren met de overledenen.

De Zandman

DF-koning
Dat is me bekend. Ikzelf heb ( nog) nooit een ayahuasca trip gedaan.
Er wordt hier in Nederland nogal moeilijk over gedaan...

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
@ Mindless
Ik geloof idd niets van leven na de dood, reïncarnatie oid, omdat mijn moeder NA onze afspraak tot nu toe er niet in is geslaagd, km op een of andere manier contact op te nemen. Juist hierdoor!!

Daarom zie ik niet in, dat ik mijzelf volkomen tegenspreek, zoals jij dit zegt.
Goed punt. Daar was ik even niet zo helder denk ik...

Maar alsnog blijf ik wel bij het punt dat als we ons praktisch allemaal niets kunnen herinneren van onze vorige levens - los van een klein percentage die zegt van wel - waarom zouden we dan überhaupt verwachten dat als we een afspraak maken met een naaste om na het sterven een teken van leven te geven, dat we ons dat dan wél zullen herinneren? En daar bovenop: weten hoe we dat moeten doen én of dat überhaupt mogelijk is.

Om deze redenen is dit geen bewijs dat we hierna niet voortbestaan. Immers, we kunnen bijvoorbeeld net zo goed een nieuw leven hebben en helemaal niets herinneren van het vorige, net zoals we ons nu ook helemaal niets herinneren van ons vorige leven. Uitzonderingen daargelaten.

Space 🕉

Bewuste gebruiker
Dat is me bekend. Ikzelf heb ( nog) nooit een ayahuasca trip gedaan.
Er wordt hier in Nederland nogal moeilijk over gedaan...
Had je verwacht dat er onverwachts een signaal zou komen? Of mediteer je om zelf in een staat te komen zodat je wellicht beide op een frequentie uitkomt waardoor jullie contact zouden kunnen krijgen?

De normale frequentie waarop wij zitten als wij door dit leven gaan is niet de frequentie waarop je het onstoffelijke kan waarnemen. Ik geloof dat een levend persoon zijn frequentie zou moeten verhogen en de onstoffelijke zijn frequentie zou moeten verlagen. En op dmt zit je duidelijk op een veel hogere frequentie waardoor je door meerdere lagen van realiteit heen kan scrollen met je eigen antenne... Althans zo voelt dit voor mij als ik dmt gebruik.

Wat hiervan waar is... Het blijft geloven. Maar door de echtheid van de ervaring kan ik het bestaan van leven na de dood niet als onzin aannemen.

De Zandman

DF-koning
Ik had idd een soort van teken verwacht. Een teken, waarvan ik met 99% zekerheid kon zeggen, dat dit van mijn moeder afkomstig zou zijn.
Ja, ik mediteer. Dat doe ik om rust te krijgen, als ik het gevoel heb, dat mijn hoofd of, beter gezegd, mijn geest " volgelopen" is.
Met concentratie op het op de juiste manier ademhalen, in een zittende houding, en lang genoeg, ( minstens een half uur) lukt dit meestal wel.
In diepe concentratie je daden overdenken, dat kan geen kwaad . Int tegendeel.
Ik heb nogal wat zaken om eens goed en regelmatig over te bezinnen.
Ik kan het iedereen aanraden.

@ Mindless het teken van " aanwezigheid " alléén al, had mij het bewijs gegeven, nu, dus, dat er nog wat in het verschiet ligt Als wij met ons stoffelijk lichaam zijn teruggekeerd naar stof. Want dat dit gegarandeerd gebeuren gaat, dat staat buiten kijf....

Het stof, waaruit wij gekomen zijn, en waarnaar wij allemaal, donor zijnde of niet, zullen terugkeren.
Want er gaat niets verloren. Zie daarvoor alleen al de wet van behoud van energie, nietwaar. Alleen. Wat er van ons stof weer in de een of andere vorm terug komt, tja.
Dit is lastig om te geloven , en om te kunnen begrijpen.....

En bezie eens de mensen, die na hun heengaan, hun lichaam laten invriezen.
De aderen worden voorzien van een vloeistof, vervolgens gaat het lichaam in de diepvries.
Of dat ooit ergens toe gaat leiden, ik ben benieuwd.
Stel je voor, je wordt weer wakker 1000 jaren later...en je komt in een totaal andere wereld terecht....wie wil er zoiets? Ik in elk geval dus niet.
Voorts is er in ik meen Rusland een geval waar een hoofd van een mens een donorlichaam gaat krijgen.
Dit is echt bizar! De toestemming ervoor is er, nu nog het te doneren lijf....Dit is lastig
Te verkrijgen natuurlijk . De man wiens hoofd zal worden overgeplaatst heeft de de spierziskte ALS en heeft maar beperkt tijd...
Op zich is het transplanteren van dierenhoofden (koppen) reeds gedaan, met een matig succes. Met honden is dit het geval geweest. Alweer: bizar. Waar ligt de grens!
Met een mensenlichaam is óók al een en ander geprobeerd, en eigenlijk te afschuwelijk om te beschrijven.
Er schijnt een lichaam te zijn geweest, alwaar er een ander hoofd op getransplanteerd geweest is. Toen men probeerde, dit experiment tot leven te wekken, begon het lichaam in kwestie zeer afschuwelijk, onmenselijk te krijsen.
Vervolgens trok men al zeer snel de stekker uit de machines...en de patiënt overleed.

Wat vinden we hiervan. Waar ligt de grens!
Die Russen toch. Daar is veel, heel veel gebeurd, waarvan wij nog helemaal niets weten en ik vind dit maar goed, óók.
Maar, de eerste harttransplantatie was indertijd eveneens een zeer heikele zaak, en toch bracht de voortgang van de medische weteschappenuitkomst, nu vinden we een donor hart een heel normale zaak.
wie weet, hoe wij over 20 jaar over bovenstaande zaken denken?

Ikzelf ga het niet meer beleven. Dat gaat te lang duren denk ik en ik stel de vraag: wil ik dit wel? Een compleet lichaam van een donor, en mijn facie komt daar op?
Voor mij zeg ik: .nee. over en uit, hier wordt een grens overschreden.
.Maar, de jongere forumleden??

Laatst bewerkt:

Gezelligheid

Experimenterende gebruiker
Wat ik erg vervelend vind is wat ik lees is dat studenten mogen oefenen op jou lijk.
Al snap ik dat het nodig is.
Maar dat zou ik niet willen.

De Zandman

DF-koning
  • NIEMAND mag op mijn stoffelijk overschot enige PROEF UITVOEREN, EXPERIMENTEN , TESTEN UITVOEREN. bij overtreding van mijn laatste wil, wel, ik kom terug als weerwolf en ga aan het slachten
  • Als dit mogelijk is....maar nu?
  • Aan mijn lijf? Geen polonaise!
  • Geen gerotzooi. door niemand.
Niemand.!!!!!
Compleet met kist de oven in wil ik!

Wordt deze gang van zaken overtreden, wel, dan zal ikze)lf ALLES in het werk stellen om, ook al kan het niet, ik kom terug als Weerwolf of een andere zeer kwaaiie entiteit
En vervolgens zullen allen, die destijds hun werk niet goed hebben gedaan, volgens middeleeuwse straf worden gevierendeeld.
Jun restanten zullen met pek en veren bedekt worden zó Dat zij bij schade en schandeworden opgehangen in een kooi,aan de bomen langs de grgordr wegen.
Zo kunnen zij nog jaaarenlang laten zien, wat er met deze afvalligen gebeurt..waarvan akte!

Laatst bewerkt:

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Dus je wilt het zwarte boekje meenemen na de dood? Maar je gelooft niet in vorige levens herinneren...

Vraag me af hoe vaak ik in vorige levens al opgehangen ben in een kooi of op de brandstapel gezet, met mijn onconventionele denken, misschien wel door jou nu ik lees waartoe je allemaal in staat bent. :sweatsmile:
Het is maar goed dat ik het me allemaal niet herinner. :laughing:

De Zandman

DF-koning
Ach...deze tekst die je nu beschrijft, had ik niet moeten plaatsen. Maar ja, met een hoofd onder invloed zijnde...

Nee.
Het zwarte boekje gaat natuurlijk niet mee om na het een en ander nog eens extra op te rakelen...
Dus die post van mij moeten we maar snel vergeten.
Lijkt me het beste!

In Engeland overigens had men dit soort gewoontes, met gevangengenomen piraten.
Die werden idd zo ten toongesteld, om anderen te laten zien wat je te wachten stond, als je zeepiraat zou worden.
Dat dan weer wel.
Neemt niet weg, dat ik enkelen ken, die ik graag eens in zo een kooi zou willen zien zitten.

Terug On topic, men moet dus van mijn overschot straks afblijven .

Bovenaan