Hoe frequent Salvia gebruik?

pawelonius

Belezen gebruiker
Goededag DF'ers,

Vaak wordt gezegd, als salvia niet werkt, wacht dan even en probeer het nog een keer. dan werkt het misschien wel. Hierdoor schiet mij een kwestie te binnen.

Hoe frequent kun je salvia gebruiken? Als je een sterke trip hebt gehad is de kans dat je 'direct' nog een keer wil natuurlijk minimaal, maar puur theoretisch. Stel je tript wat minder hard ofzo, kun je dan 2 of 3 salvia trips doen (met korte tussenpauzes, zeg een half uur). Of is het juist zo dat je het beter maar eens in de 2 weken maximaal gebruikt (ik noem maar een getal).

Wat van frequent gebruik de invloed is op het effect en ervaring van salvia is leuk om te weten, maar ik doel hier voornamelijk op het gezondheidsaspect.

Alvast bedankt :)

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
Hey,

Toen ik Salvia gebruikte zorgde ik altijd voor geen licht,geluid of andere afleiding en gaan als een speer! Wat betreft frequent gebruik, heb paar keer met een ex Salvia gerookt met half uurtje ertussen ofzo. Maar als je het 'volledige' eruit wilt halen is het beter om het eens per week te doen of iets in die richting. Weet niet hoevaak je het gebruikt(wilt gaan gebruiken) maar het blijft potent met de 20x extract tegenwoordig, zou het zelf dus niet te vaak nemen persoonlijk. Dan blijft het erg leuk(en speciaal) spul!(is mijn ervaring) :wink:

Enjoy! :grin:

Vaak wordt gezegd, als salvia niet werkt, wacht dan even en probeer het nog een keer. dan werkt het misschien wel. Hierdoor schiet mij een kwestie te binnen.

Mijn ervaring is net als hierboven staat maar dan anders verwoord; licht,muziek,geluid en alle externe prikkels van buiten dempen de werking. Staat ook in 'uit je bol' volgens mij. Eerst werkte het niet met licht muziek tv en alles aan, maar toen ik het las en zo deed werd ik meegevoerd naar Salvia land :wink:
Hopelijk heb je er iets aan!

mandragora

Badass junkie
Emeritus Mod
Ik laat me toch graag begeleiden door psychedelische muziek onder me salviatrip.
Is echt heerlijk hoe die muziek versmelt met de dimensies die je doorgaat.
Me salvia trip gaat juist vlotter met die muziek.

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Muziek heeft bij mij ook altijd een stimulerende werking op het effect ja. (niet alleen bij salvia, eigenlijk alles).

Verder kun je salvia zo vaak achter elkaar roken als je wilt, je gaat alleen wel steeds harder.

Zoals je zelf al zegt heb je na een goede trip niet zo'n trek om meteen nog een keer te gaan.
Ik denk dat dit een natuurlijk signaal is dat het voor je psyche best niet al te vaak word gedaan.
Of er echt gezondheidrisico's aan zijn verbonden weet ik niet, zijn volgens mij ook niet zo heel veel studies naar.

Maar het is zeker mogelijk, heb wel eens 5 (middelzware) trips op 1 avond gedaan.
Hoewel je in effecten/dissociatie wel meer effecten merkt, word het 'in je hoofd' wat minder intens. De laatste trip was dan ook verreweg minder interessant dan de 1e paar op die avond.

mandragora

Badass junkie
Emeritus Mod
PepTalk zei:
(niet alleen bij salvia, eigenlijk alles).

zeker, muziek heeft altijd wel een positieve invloed bij wat je ook neemt (zeker bij tripmiddelen en x), zeker het brede gamma aan genre's blijft ook boeiend, zo is er voor elk gevoel wel passende muziek.

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Muah, ik blijf vrij beperkt in het aantal genre's eigenlijk..
Maar dat is mijn persoonlijke voorkeur denk ik..

mandragora

Badass junkie
Emeritus Mod
bij mij ook hoor, bij mij is het vrijwel altijd psychedelische muziek maar deze heeft echt super veel subgenres.ga ook geen death metal oid onder een trip opzetten :)

Roald

Newbie
Je kan een paar x je salvia trip achter mekaar doen maar ik zou het niet meer x doen dan 2 x wand als je het vaker achterelkaar doet kan je bewusteloos raken. Dit heb ik een paar x gelezen.

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Waar heb je dat gelezen als ik het vragen mag?

Is naar mijn weten niets van waar.
Je kunt Salvia wel 100 keer achter elkaar gebruiken, als je dat mentaal aankunt.

Ik denk dat de gemiddelde persoon na 2-3 trips wel genoeg voldoening gehad heeft.
Enige risico bij meerdere malen achterelkaar trippen is de steeds lager wordende tolerantie (de 3e of 4e keer achterelkaar heb je veel minder nodig) en daarnaast het feit dat het psychologisch een zware drugs is. Een paar keer achter elkaar trippen zou dus eerder een psychose triggeren dan bewusteloosheid veroorzaken. Hoewel dit laatste al wel een effect opzich is van Salvia, blijf je nooit langer dan 5 minuten buiten westen en word je weer wakker als de effecten weggeebt zijn.

NiandraLades

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Denk inderdaad meer dat er bedoelt wordt dat je je niks meer herinnert, dan dat je echt 'out' gaat. Mijn vriend had dit gister ook: hij herinnert zich niks meer van de trip, vanaf het moment dat hij de eerste hit nam is hij alles kwijt! Terwijl hij daarna nog een hit heeft genomen en 5 minuten vrij raar aan het doen was. Waarschijnlijk wat teveel gehad.

Heb het zelf wel 2 keer kort na elkaar gebruikt, maar de eerste keer was veel heftiger. Ik laat er nu een paar dagen tussen zodat het de volgende keer hopelijk weer erg heftig wordt.

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
NiandraLades zei:
Heb het zelf wel 2 keer kort na elkaar gebruikt, maar de eerste keer was veel heftiger. Ik laat er nu een paar dagen tussen zodat het de volgende keer hopelijk weer erg heftig wordt.

Zoals al eerder vermeld heeft salvia een omgekeerde tolerantie.
Je hebt dus steeds minder nodig voor hetzelfde effect.

2 dagen achter elkaar gebruiken heeft geen invloed, 2 keer in een half uur wel.

Natuurlijk kan het wel zo zijn dat wanneer je net getript hebt en het nog eens doet, het psychologisch minder intens aanvoelt, terwijl je fysiologisch gezien veel harder tript.

NiandraLades

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Ja, dat is goed mogelijk, dat het de tweede keer psychologisch minder intens voelde. De eerste keer was ik ook gewoon heel verbaasd wat me overkwam (omdat ik maar een klein beetje van 20x had genomen en de rook net 15 sec inhield en zo in een andere dimensie stapte), dus ik vond het heel bizar en had het totaal niet verwacht. De tweede keer wist ik al wat me te wachten stond dus daar hoefde ik me ook niet meer verwonderd over te voelen.

Maar ik had die omgekeerde tolerantie anders begrepen, niet per se als in snel na elkaar gebruiken en dat het effect dan heftiger is, maar door de tijd heen. Dus dat ik voor mijn volgende trip minder nodig heb, omdat ik het al een aantal keer heb gedaan.

mandragora

Badass junkie
Emeritus Mod
NiandraLades zei:
Maar ik had die omgekeerde tolerantie anders begrepen, niet per se als in snel na elkaar gebruiken en dat het effect dan heftiger is, maar door de tijd heen. Dus dat ik voor mijn volgende trip minder nodig heb, omdat ik het al een aantal keer heb gedaan.

Dit heb je niet anders begrepen,zo is het ook.
wat peptalk zegt kan miss ook maar ik heb geen ervaring met meerdere salviatrips op een avond, 1x op een avond is al heftig genoeg voor me...

grts

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
mandragora zei:
NiandraLades zei:

Dit heb je niet anders begrepen,zo is het ook.
wat peptalk zegt kan miss ook maar ik heb geen ervaring met meerdere salviatrips op een avond, 1x op een avond is al heftig genoeg voor me...

grts

In zekere zin is het zo ja, maar dan geld er voor elke drug wel een omgekeerde tolerantie niet?

Bij bijna elk middel zorgt veelvuldig gebruik op korte termijn op tolerantie.
Je lichaam heeft meer nodig van het middel om dezelfde effecten te bereiken.
Bij salvia is dit dus andersom, je hebt (op korte termijn) steeds minder nodig voor hetzelfde effect.

Natuurlijk is elke trip anders, maar bij mensen bij wie salvia lastig aanslaat (weinig voelen) werkt het goed om ze eerst een klein beetje te laten roken. Daarna iets minder dan een halve dosis, en dan gewoon 1 dosis. Vaak bereiken ze dan al een hoger niveau dan een andere keer toen ze bijv. 2 dosissen in 1 keer namen en niets voelden.

mandragora

Badass junkie
Emeritus Mod
ook op langere termijn hoor, als jee bv om de paar maanden eens salvia gebruikt zal je ook steeds minder nodig hebben om hetzelfde effect te bereiken. dat is bij mijn weten bij geen enkele andere drug zo....

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Heb je daar ook bronnen voor?

Ik kan er namelijk niets over vinden..Vrij weinig überhaupt over de tolerantie van salvia, afgezien dat het omgekeerd is.

Mijn ervaringen bekrachtigen het in ieder geval niet.
Ik merk duidelijk een omgekeerde tolerantie (tot het extreme toe) bij short term use.
Als ik een paar maanden/half jaartje nog eens rook, merk ik dat die opgebouwde tolerantie vrijwel helemaal weg is.

NiandraLades

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Kan zelf zo snel even geen bronnen vinden, behalve een aantal fora waar mensen het erover hebben. Had wel een keer een site gevonden maar kan die zo snel niet terugvinden.

Ik heb het gisteren gedaan zoals jij zei: heb het 3 keer op een avond gedaan met steeds een korte tijd ertussen. Eerste keer ging ik als een trein, heftigste salvia trip tot nu toe. Stopwatch gaf 8 seconden aan en toen was ik helemaal weg. Had er misschien toch mee te maken dat ik een paar dagen geleden ook heb gebruikt? Tweede keer was na een half uur. Nam evenveel, maar na 30 seconden was ik er nog, gebeurde wel wat dingetjes maar niet zo heftig. Derde keer was na anderhalf uur, zelfde dosis, maar nu gebeurde er bijna niks. Mijn ervaringen staan dus wel in schril contrast met die van jou. :wink: Het blijft blijkbaar erg persoonlijk zoiets.

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Hmm appart.

Dat spreekt inderdaad al mijn ervaringen, en die van vrienden, compleet tegen.
Als de effecten van salvia zo individueel verschillen is dat met de tolerantie misschien ook zo..

Bovenaan