Hoe het beste xtc innemen?

Hoi allemaal!

Ik heb nu een aantal keren xtc gebruikt. Toch heb ik het gevoel dat het de laatste keren niet helemaal is verlopen zoals ik eigenlijk gewild had.

Laatste keer dat ik xtc heb gebruikt, was met Awakenings. Ik begon al om 12 uur met een kwartje en mijn laatste kwartje had ik om 10 uur gepakt. Na het lezen van verschillende topics, heb ik begrepen dat dit dus NIET de bedoeling is. Ik voelde me de week erna ook extreem slecht, alsof ik niet mezelf was en dit lichaam niet van mij was?

Nu, 5,5 maanden later, mag ik weer! Ik wil het nu goed aanpakken. Alleen ik vind het moeilijk om te beslissen hoe ik het beste kan doseren. Ik ben een vrouw van 20 jaar, 1,75m en 63 kilo. De pil bevat 180mg mdma. Kan ik dan het beste beginnen met 1/3 pil en na 2 uur weer 1/3 pil? Wat is jullie advies?

Bedankt!

Miraculeus

Bewuste gebruiker
Ik begon al om 12 uur met een kwartje en mijn laatste kwartje had ik om 10 uur gepakt.
Bedoel je dat je begon om 12u 'smiddags en je laatste kwartje om 10u ´savonds? En hoeveel heb je dan in totaal genomen?
Dit is veel te verspreid, als je het zo doet heeft het weinig positieve effecten meer. Het beste kun je bijnemen na ongeveer 1-1,5 uur, wanneer je op je piek zit.
Voor 63 kg reken je dus 1- 1,5 mg per kilo lichaamsgewicht en kom je uit op max 95 gram. Als je bij wilt nemen verdeel je dus ongeveer een halve tot driekwart pil over 2 ongelijke porties: bijvoorbeeld 65-95 mg (startdosis) en 30-50 mg (bijnemen). Je wilt namelijk goed beginnen, het is zonde als je te laag doseert in het begin. Daarna kun je nog ongeveer de helft van je startdosis bijnemen voor een verlenging van je piek.
Maar van 12u smiddags tot 10u savonds gaan op XTC is een illusie, dan kun je beter 6-APB nemen, die rush is geleidelijker maar duurt wel veel langer.

Bedoel je dat je begon om 12u 'smiddags en je laatste kwartje om 10u ´savonds? En hoeveel heb je dan in totaal genomen? Dit is veel te verspreid, als je het zo doet heeft het weinig positieve effecten meer. Het beste kun je bijnemen na ongeveer 1-1,5 uur, wanneer je op je piek zit.
Ik had in totaal 1,25 pil op. Niet wetende dat dit dus mega slecht voor je is 😂 oeps.
Voor 63 kg reken je dus 1- 1,5 mg per kilo lichaamsgewicht en kom je uit op max 95 gram. Als je bij wilt nemen verdeel je dus ongeveer een halve tot driekwart pil over 2 ongelijke porties: bijvoorbeeld 65-95 mg (startdosis) en 30-50 mg (bijnemen). Je wilt namelijk goed beginnen, het is zonde als je te laag doseert in het begin. Daarna kun je nog ongeveer de helft van je startdosis bijnemen voor een verlenging van je piek.
Maar van 12u smiddags tot 10u savonds gaan op XTC is een illusie, dan kun je beter 6-APB nemen, die rush
Duidelijk! super bedankt voor de tips :)

jeroen79

Bewuste gebruiker
Het advies welk SneeuwStorm aangeeft kan ik wel ondersteunen, kijkende naar mijn vrouw die 1,70m is en circa 65kg weegt.
In beginsel 90 mg en hiermee zit je dan op de dosis van 1,5x je gewicht. Hierna kan je nog een keer bij pakken. Ik zou ook niet te veel doen daar je hiermee meer je lichaam uitput en je eigenlijk niet harder wilt gaan op het eind maar in de flow wilt blijven zitten.

Ik merk overigens bij mijn vrouw dat een kwartje in beginsel net te weinig is voor een kick start en je bij jezelf dan gaat afvragen of het uberhaupt effect heeft. Ik weet niet hoe jij dit ervaart met 1/3? Om deze reden pakt zij meestal een halfje in beginsel zoals hierboven beschreven en dan nog een likje M of een kwartje erbij.

Het advies welk SneeuwStorm aangeeft kan ik wel ondersteunen, kijkende naar mijn vrouw die 1,70m is en circa 65kg weegt.
In beginsel 90 mg en hiermee zit je dan op de dosis van 1,5x je gewicht. Hierna kan je nog een keer bij pakken. Ik zou ook niet te veel doen daar je hiermee meer je lichaam uitput en je eigenlijk niet harder wilt gaan op het eind maar in de flow wilt blijven zitten.

Ik merk overigens bij mijn vrouw dat een kwartje in beginsel net te weinig is voor een kick start en je bij jezelf dan gaat afvragen of het uberhaupt effect heeft. Ik weet niet hoe jij dit ervaart met 1/3? Om deze reden pakt zij meestal een halfje in beginsel zoals hierboven beschreven en dan nog een likje M of een kwartje erbij.
Ik voel dus ook niks na een kwartje! Dus daarom ga ik het advies opvolgen van hier boven inderdaad. Die kickstart heb ik niet. Hartelijk dank :)

• Like
Waarderingen: ljuv

jeroen79

Bewuste gebruiker
Ik voel dus ook niks na een kwartje! Dus daarom ga ik het advies opvolgen van hier boven inderdaad. Die kickstart heb ik niet. Hartelijk dank :)
Ik verwacht dat je die kick start wel gaat krijgen bij een halfje in het begin. Verder ben ik het wel eens met de opmerking van Miraculeus; van 12 uur 's middags tot 10 uur 's avonds lekker gaan op XTC gaat hem niet worden en als je wel gedurende die periode " hard" gaat dan is het wel een uitputtingsslag voor je lichaam. Dat je de week daarna niet lekker voelt en nodig hebt om te herstellen is wel logisch.

Resume: stuiter niet bij begin maar doseer gedurende de dag waarbij je wel in de flow komt, maar niet te hard gaat. Verder zorg voor en na gebruik goed voor je lichaam middels gezond eten en voldoende rust.

Geneesmiddel

Wijs gebruiker
Ik kan me ook aansluiten bij wat hierboven is gezegd met nog een toevoeging.

Als je 10 uur op een festival bent kun je naar mijn idee beter een paar uurtjes wachten en iets later beginnen. Als je vroeg begint dan werkt de MDMA uit voor het eind, zijn de laatste uurtjes minder leuk en wordt je moe. Voor mij liever eerst even nuchter inkomen in dat geval.

alsof ik niet mezelf was en dit lichaam niet van mij was?
Dat heet depersonalisatie en is een bekend fenomeen na het gebruik van drugs, met name MDMA en andere serotonerge drugs

Als je vroeg begint dan werkt de MDMA uit voor het eind, zijn de laatste uurtjes minder leuk en wordt je moe. Voor mij liever eerst even nuchter inkomen in dat geval.
Dat besef ik me nu ook idd. Les is geleerd :).
Dat heet depersonalisatie en is een bekend fenomeen na het gebruik van drugs, met name MDMA en andere serotonerge drugs
Ik had het gelezen ja! Echt kut en hoop dat ik het nooit meer mee maak. De week erna had ik een joint gerookt en ik ging zwaar bad.

jeroen79

Bewuste gebruiker
Wat bedoel je precies met de eerste zin?
Eigenlijk hetzelfde als dat @Geneesmiddel zegt.

Als je naar een feestje gaat dat van 12-tot 24 duurt dan heeft het geen nut om bij binnenkomst al meteen hard te gaan. 12 uur overbruggen op xtc is gewoon een uitputtingsslag op je lichaam en dat ga je echt merken de dagen erna. Dus beter om in begin nog gewoon nuchter te zijn en gedurende de middag pas iets te pakken waarmee je het een paar uurtje volhoudt. Dus een dosering (1/2 pil) waarmee je wel lekker de kickstart hebt en in de flow komt en hierna nog een keer bij pakken waarbij de uitwerking eindigend is rond het eind van het feestje. Een uurtje of 8 moet je wel kunnen overbruggen.

Ervaring hier is ook dat ontzettend hard gaan onderweg naar huis als het feestje al klaar is ook niet opschiet. Beter is het dat je in de fading out fase zit bij eindigen van het feestje zodat je lekker onderweg naar huis nog wat kan chillen en bij thuiskomst ook nog normaal naar bed kan zonder heel de nacht naar een plafond te staren

Dus beter om in begin nog gewoon nuchter te zijn en gedurende de middag pas iets te pakken waarmee je het een paar uurtje volhoudt. Dus een dosering (1/2 pil) waarmee je wel lekker de kickstart hebt en in de flow komt en hierna nog een keer bij pakken waarbij de uitwerking eindigend is rond het eind van het feestje. Een uurtje of 8 moet je wel kunnen overbruggen.
Duidelijk! Is dit dan de beste manier om het aan te pakken:
Feest is van 13:00 tot 23:00, ik ben er pas rond 3 uur.
16:30 helft nemen
18:30 bijpakken indien nodig of nog later zelfs?

jeroen79

Bewuste gebruiker
Dat is even puzzelen in jouw geval. Ik merk bij mijn vrouw dat het circa 30-45 min duurt voordat het halfje begint te werken. Op basis van je bericht zou dat rond 17:00-17:15 uur zijn. Om dan om 18:30 al bij te pakken dat is bij haar i.i.g. te vroeg. Ze laat er meestal ongeveer 2,5 uur tussen zitten (soms iets meer, soms iets minder, ligt er net aan hoe dit valt). Dus dan zit je rond 19:30 uur. Hiermee zou je het wel vol moeten kunnen houden.

Dick_van_Leeuwen

Bewuste gebruiker
Dat is even puzzelen in jouw geval. Ik merk bij mijn vrouw dat het circa 30-45 min duurt voordat het halfje begint te werken. Op basis van je bericht zou dat rond 17:00-17:15 uur zijn. Om dan om 18:30 al bij te pakken dat is bij haar i.i.g. te vroeg. Ze laat er meestal ongeveer 2,5 uur tussen zitten (soms iets meer, soms iets minder, ligt er net aan hoe dit valt). Dus dan zit je rond 19:30 uur. Hiermee zou je het wel vol moeten kunnen houden.
Duurt t bij jouw vrouw ook langer dan bij jezelf? Als ik bijneem krijg ik standaard de “nu al!?”. Eerst dosis neem ik ook altijd later dan dat mijn vrouw dat doet. Alsof t langzamer afbreekt oid.

• Like
Waarderingen: ljuv

jeroen79

Bewuste gebruiker
Duurt t bij jouw vrouw ook langer dan bij jezelf? Als ik bijneem krijg ik standaard de “nu al!?”. Eerst dosis neem ik ook altijd later dan dat mijn vrouw dat doet. Alsof t langzamer afbreekt oid.
Ja bij mij vrouw duurt het ook altijd langer dan bij mij. Maar als ze gaat dan gaat ze wel veel harder dan dat ik ga. Ze stuitert dan lekker in het rond terwijl ik meer rondjes ga wandelen

Neo-Shulginist

Badass junkie
Ik zou nog adviseren om niet te rekenen in kwartjes van xtc-pillen. Die pillen wisselen enorm in sterkte. Bovendien is het in de praktijk vaak heel lastig om er precies een kwartje of een halfje van af te breken. Zo weet je dus eigenlijk niet hoeveel milligram MDMA je binnenkrijgt. Daarom vind ik een betere methode om MDMA-kristallen aan te schaffen, en die met behulp van een milligramweegschaal af te wegen en in capsules te stoppen. Dan kan je (bijna) tot op de milligram precies je dosis bepalen. Dat maakt het veiliger en voorspelbaarder.

Stratora

Bewuste gebruiker
Wat doseren betreft pas ik het volgende grapje toe. Schaf je zelf wat gelatine capsules aan, vermaal je pil tot het goed verpulverd is en meng het goed door elkaar ,verdeel je poedertje in gelijke delen die je dan vervolgens dan weer in de capsules kunt doen. Voordeel vind ik dat de mdma in den pil dan goed gemengd is en je redelijk nauwkeurig kunt doseren. Bv. pilleke van 200 opsplitsen in een capsule van 100 en twee van 50 . Werkt voor mij altijd prima, gelatine capsule wordt brij rap afgebroken en de inhoud is al verpulverd en ....laat het feest beginnen.

Bovenaan