Hoe hoog worden de Dames?

janneman3

Newbie
Hoi,,
Ben nieuw op deze site en al goed alle info aan het lezen.
Ik heb meteen eigenlijk een vraag.hoe groot worden de plantjes on der 2 x 600 watt en 50 stuks?
Heb ze hier op 4 dagen 18/6 gehad en toen op 12/12..staan in potten.
Maar de dames hebben der zin in,,,2.5 week naar de tijd wissel zijn ze al 1 meter hoog!!!
Hoop dan ook niet dat ze verder omhoog gaan ,anders zit ik goed in de problemen
Een afwachtende jan groet jullie

De Sjeik

Bewuste gebruiker
Dus ze staan nu 2,5 weken op 12/12? De meeste soorten stoppen zo'n 2 weken na de eerste bloeiverschijnselen met groeien, dus als het goed is zouden ze nu wel zo'n beetje uitgegroeid zijn.

Succes nog.

DrippTone

Badass junkie
Tripreporter
Op welke afstand hangen je lampen? Als die te ver van je planten af hangen dan schieten ze ook de hoogte in.

janneman3

Newbie
Dank voor de info...
Hoop dat het zo is..heb der al wel veel bloem vorming in..
De lampen staan op 60 cm van de dames.
De eerst 2 dagen op plusminus op een meter en toen elke dag de lampie'snaar beneden gedaan,
wel weer ook elke dag weer een paar schakels omhoog gedaan,,dus in de bloei getrokken??
geef om de dag water en ben net met voeding begonnen,
Jullie horen van me,,
Een groet,,jan :wave:

DrippTone

Badass junkie
Tripreporter
Een meter is veel te hoog. Als je 400watt hebt hangen dan kunnen ze op 40cm. Soms wel 30 als je goede afzuiging hebt. Bij 600watt zou ik iets meer afstand hanteren, tussen de 40 en 50. Let wel op dat je blaadjes niet gaan krullen en dat de temp bij de toppen niet te hoog word.

Wat er gebeurt als de lamp er te ver vanaf hangt is dat de plant de hoogte in schiet ipv compact blijft. De afstand tussen de internodes word groter en dus krijg je allemaal kleinere topjes ipv een grote compacte hoofdtop.

janneman3

Newbie
oke,,dat gevoel had ik zelf ook wel al een beetje,
maar waar ik nu tegen aanloop...kan haast niet verder met de bulpen omhoog,,
oke de dames zien der verder goed uit,,veek kleine uitloopers en de temp is goed in de hand te houden
met donker,,20 en dacht 27,,
tja,,,we zien het wel,,p/s alles ziet der anders goed uit,bedoel,,mooi groen en geen krullende bladen,,tja lange stelen in mijn ogen
Gaat dat ten koste van de opbrengst denken jullie???
zoja ,,kan ik der nog wat aan doen dan????
Jan groet jullie weer. :wave:

DrippTone

Badass junkie
Tripreporter
Wat je kan doen als ze door blijven groeien is ze iets naar beneden buigen met draadjes. Plus dat er dan meer van je toppen belicht word.

Want het probleem van die lange planten is dat je boven in een kleiner topje over houd, maar van die top moet je het wel hebben want daar komt het licht. Onder in niet. Het gaat bij binnenkweek voornamelijk om de bovenste toppen. En die wil je dus zo dik en vet krijgen als maar kan. Met lange sprieten gaat je dat niet lukken.

Kweek je altijd met stekken? Volgende keer minder lang laten voor groeien. Jij doet ze op 18/6, maar je kunt ze ook op 20/4 doen. En dan maar 2 dagen, hoog uit 3. Zodra ze langer zijn dan 20cm moeten ze gelijk op 12/12.

De ideale hoogte waar je op uit wil komen als de groei er helemaal uit is, is 60 cm. En het is dus belangrijk vooral wanneer ze nog groeien die lamp er zo dicht mogelijk op te zetten. Dat kan dus ook betekenen dat je elke dag die lamp moet chekken of die weer een klein stukje omhoog moet of dat ie misschien wel nog dichter er op kan.

En je zei dat je nu pas begint met voeding. Maar mijn advies is meteen vanaf het moment dat je ze in je hok heb staan wortel stimu, groei booster, en weet ik het wat allemaal meer. De mogelijkheden zijn bijna eindeloos. Van welk merk heb jij je voeding? En als aanrader zou ik sowieso in week 3 van de bloei beginnen met pk 13/14 mee geven. Heb je een kweek schema?

janneman3

Newbie
Weer dank voor de reactie's en tips natuurlijk
Tja,,,voeding heb ik van canna,,en pk13/14 al in huis,,maar las op het netje dat je dat pas in de 4/5 week bloei mee moet geven,,
Voor de rest gef ik dus nu om de 2 dagen lauw water,,2x 10 l,,met 40ml voeding per 10l
Wat de optie betreft om de dames wat uitelkaar te zetten,,ben der meteen mee begonnen
Heb de grooste dames alvast maar gestut met een stokje,,denk dat ik der door het blad groei niet meer zo goed bij kan,,vandaar.
Voor de rest heb ik geen schema,,wat ik in gedachten had,,dus gewoon met elke waterbeurt de voeding en in de 4de week bloei de pk,,
De laatse week alleen water,,en dan 3 kg er afhalen.. :beer:
Ik hou jullie verder op de hoogte,,
Een groet..

Dr Gonzo

Wijs gebruiker
....het is namelijk zo dat bv bubbles altijd wat kleiner blijft ten opzichte van bv een haze soort,
als je het wat beter in je vingers krijgt kun je dit opvangen door wat langer of in jouw geval juist korter voor te groeien(18/6)...
toen ik nog kweekte en ik kreeg haze stekken,zette ik ze meteen op 12 uur,gewone witte soortjes bv white widow of powerplant gaf ik meestal 4 of 5 dagen...max.
en wat al eerder naar voren kwam in eerdere posts...lampen niet te hoog hangen.

DrippTone

Badass junkie
Tripreporter
janneman3 zei:
oke..hoe post ik hier foto's?

Naar iets dergelijks als Photobucket.com of waar je je foto's kan uploaden. Account aan maken, foto uploaden. Link hier posten tussen deze tekens [ img][/img]

De Sjeik

Bewuste gebruiker
Hmm ja ze zijn wel een beetje gestrekt maar valt op zich wel mee, ze zien er niet slecht uit ofzo. Ik zou wel je muren nog ff bedekken met reflecterend wit zeil, is veel lichtverlies met zo'n witte muur.

DrippTone

Badass junkie
Tripreporter
janneman3 zei:
Weer een nutteloze info van je.

He jij komt hier vragen om hulp, ik heb al een tip gegeven wat je kan doen. En verder ben je gewoon fucked als je lampen niet hoger kunnen en ze blijven nog iets door groeien.

Wat je ook kan doen is ze 24 uur in het donker houden, of even op de tocht laten staan zodat ze in de stres schieten. De groei stopt dan meteen, alleen de bloei ook. En het duurt dan wel weer een dikke week voordat ze verder gaan bloeien, dus dan duurt je kweek langer, meer kosten. Maar als het goed is groeien ze dan niet meer verder. Al is dit niet een oplossing waar ik voor zou kiezen.

Je bent in je 2e week bloei? Dan is het eigenlijk al te laat om te toppen, maar misschien kun je dat proberen. Dan trekken die andere toppen wat aan, en als je dan je lamp dicht er op hangt moet dat nog goed komen.

janneman3

Newbie
hee ,,toppers.
Was niet verkerd van me,,bedoel de reactie..
weet..tis mijn erst kweek en alle info is goed..
mar ik kan nu nog niet veel meer omhoog,,heb de dames uitelkaar gezet en de lamp maar weer omhoog gedaan
Nogmaals,,is niet verkeerd van me,,maar als iemand komt met de mededeling ,,ze zijn te sprietig en zo,,,tja daar kan ik op dit moment niets meer mee..
nogmaals,,niet verkeerd bedoelt

jan

De Sjeik

Bewuste gebruiker
Je moet je niet zo druk maken :wink: Laat het gewoon z'n gang gaan, en mocht je uiteindelijk toch echt ruimte tekort hebben lijkt mij de beste optie, zoals Dripp al zei, de takken buigen. De toppen groeien vanzelf weer naar het licht toe en de onderste delen van de planten krijgen meteen ook meer licht. Komt wel goed.

Lord Herbal

Belezen gebruiker
Deep Blue zei:
janneman3 zei:
wwer een nutteloze info van je,,,
Lol, di mens reageert dan hier direct voor u en dan deze opmerking??

hij heeft zijn excuses al gemaakt, zo is t goed...

Wat betreft je hoogte, doe wat sjeik en dripp zeggen. En neem de volgende keer anders voor de zekerheid een indica, die groeien wat meer in de rondte, en blijven dus wat lager.

Hellraiser_[NL]

Bewuste gebruiker
50 onder 2 x 600 watt vind wel veel ik deed er 9 onder 1 600 watt met 11 literpotjes
volgende keer meschien ook leuk idee om je plantgen te toppen zo krijg je meer hooftoppen en beter licht plant verhouding

:stoned:

janneman3

Newbie
Weer dank voor de reactie,,
En dat ik wat verkeerd overkwam,laten we nu maar rusten :confused: tis uit de wereld hoop ik.
Tja,,wat ik al vertelde het is mijn eerst kweek en dus onwennig en nerveus,,hoop dat jullie dat een beetje kunnen begrijpen.
Ben der net weer geweest en ze gaan in mijn ogen best goed,,blad is mooi groen en geen krullende bladeren,heb de lampen op 40cm van de dames gezet en de grootste dames iest onder de lampen weggehaald
In mijn ogen veel bloemvorming,,,( dat worden allemaal topie's of moeten ze naar elkaar toe groeien??bedoel de bloemmetjes die dicht bij elkaar groeien.)
Voor de rest gaat het dus goed,,morgen doe ik bij de water beurt de pk,,vind wel dat wanneer je in potten kweekt,,(die van mij zijn 20cm bij 20 cm,dus geen idee hoeveel liter,,maar met teelaarde van de sjop die erbu=ij vertelde dat ik pas in de 4de week voeding moest geven,maar dat advies heb ik na het lezen op dit forum in de wind geslagen,,,,)een beetje kan schuiven.
Mmm de wanden heb ik wit gekalkd,,dat was niet goed? had beter dus die plastic gedoe kunnen doen..tja weer een tip!!!
We wachten maar weer af....
nog een x aantal weken te gaan en we zien het wel,,
Ieder nog een goed weekend en tot de volgende update....jan

Lavalamp

Bewuste gebruiker
Het lijkt erop dat je plaats genoeg hebt, dus, simpel:

Enkele vijzen in de muren en buigen die shit!

Volgende keer top je netjes en dan komen ze nooit zo hoog.

Lampen er kort op, en hopen dat de groei er tegen nu uit is en de bloei begint, dan nemen ze amper nog toe in hoogte.

Succes met buigen!

janneman3

Newbie
dank voor der reactie..
Moet ik ze nu nog gaan buigen bedoel je??
De steel is al vrij dik en ben ze al met een stok een beetje aan het stutten
Als ik ze nu buig,gaan ze niet breken dan? en wat bedoel je met iets in de muur slaan?
Ik heb ze al wel zoveelmogelijk uitelkaar gezet,,de grootste dames minder onder de lampen,
Dus het licht komt wel weer goed naar beneden..
Zie nu wel heel veel van de bloemeen komen,,,tja,,afwachet..
De temp..met lampen aan is,,26 en uit nu 20..lucht vocht,,30%
Een groet,,Jan.

Lavalamp

Bewuste gebruiker
Ik bedoel, ( hoe ik het doe)

is bijvoorbeeld een vijs de muur in draaien, en aan die vijs een touw binden van vijs naar plant.

En neen, niet breken! Maar langzaam buigen, elke dag ietsje meer :)

Ik heb het even gepaint voor je :P

1=vijs
2= de gebogen plant met aanvaardbare hoogte.
3= touw van vijs rond plant
4= ongebogen, te hoge plant

En zo kan je geleidelijk aan toch best veel afbuigen. plus zo krijgen de onderste toppen meer licht :wink:

succes

janneman3

Newbie
Hoi..
Ik heb de dames vastgezet met een stokje en zodoende een beetje uitelkaar gezet..
de optie om het met een dradje te toen was ook goed,maar probeer het op deze mannier,,wik niet eigenwijs overkomen,maar nu kan ik der makkelijker bij om water /voeding te geven
Ze gaan in mijn ogen goed,,veel blloementjes,afwachten dus maar wer,,
Wacht nog een week en zal dan foto's plaatsen..
P/s..heb hier een beperking,en zal soms niet zo goed kunnen typen
Een groet,jan

Bovenaan