hoe kan ik dit het beste drogen

ik heb een vraagje,

hoe kan ik het beste mijn toppen drogen ik heb ze al geknipt ik laat de blaadjes met thc ertussen zitten en heb ze normaal in een kast op een krant met een opengeknipte schoenendoos erover heen zitten ze liggen hier nu al 2 dagen ik verschoon iedere dag de krant die dan vochtig aanvoelt, leg er dus een nieuwe krant onder verschillende mensen zeggen dat ze in het licht moeten drogen wel heb ik de deur van de kast op een kiertje voor frisse lucht hier een paar fotos:

en hoe zal ik ze nou echt goed kunnen drogen? gewoon in de kast? of onder me bed o.i.d?
en hoelang moeten ze drogen?

alvast bedankt

DrippTone

Badass junkie
Tripreporter
Het beste is als de toppen op wat gaas liggen, dus dat de lucht er ook van onder bij kan. De toppen moeten niet tegen elkaar aan liggen ivm kans op rot(wat je er volgens mij al tussen hebt zitten te zien aan de donkere/bruine plekken op je mooie groene toppen). Er moet een goede ventilatie zijn, ventilator is niet overbodig. Verder moet er goede aanvoer van droge lucht zijn, gewoon kamer temperatuur(18 graden Celsius). Tijd om te drogen gemiddeld is tussen de 5 en 15 dagen drogen, sommigen ook rond de 20 maar zelf vind ik dat overdreven.

Hoe ik dat doe, ik span lijnen touw op zolder en hang daar de planten aan ondersteboven. Ventilator er op, bak met zout op de grond en zolderluik openhouden. Ze hangen nu 4 dagen en de kleinste topjes zijn al droog genoeg om te roken.

quattro

Experimenterende gebruiker
Inderdaad de toppen op gaas leggen (zoals vliegengaas voor je raam). altijd wel te vinden of simpel bij de bouwmarkt verkrijgbaar.

in ieder geval pikdonker ! (anders wordt de thc afgebroken)

kamertemperatuur en geen direkte warmte erop van kachels of wat ook.

geen overdreven wind direkt erop. blowers/ventilators beter weghouden en dus een natuurlijke luchtstroom kreeren.

na twee weken heb je een perfect resultaat.

Deze methode komt uit het boekje "gewoon op grond" van gregory irving. Een doorgewinterde en ervaren kweker! Veel plezier ! :wave:

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Ik post dit maar even in dit topic aangezien het behoorlijk relevant is.

Vriendin van me heeft aantal prachtige toppen gekregen en laten drogen.
Door vrees voor ontdekking door ouders heeft ze dit echter tegen mijn advies in, in een dichte schoenendoos gedaan.

Nu is er op bijna alle toppen schimmel ontstaan, een hele pluizige witte op spinneragge lijkende schimmel.

Nog te roken of makkelijk te verwijderen? Het zit alleen nog maar aan de buitenkant bij de grotere 'openingen'.

Verstandig is het natuurlijk nooit, maar het is redelijke hoeveelheid en echt zulke mooie wiet :hearteyes:

L

Lid 6909

Gast
je moet die wiet watercuren misschien

zoek op watercuren internet, zo valt wiet met toprot nog te redden

DrippTone

Badass junkie
Tripreporter
PepTalk zei:

Door vrees voor ontdekking door ouders heeft ze dit echter tegen mijn advies in, in een dichte schoenendoos gedaan.

Nu is er op bijna alle toppen schimmel ontstaan, een hele pluizige witte op spinneragge lijkende schimmel.

Nog te roken of makkelijk te verwijderen? Het zit alleen nog maar aan de buitenkant bij de grotere 'openingen'.

Verstandig is het natuurlijk nooit, maar het is redelijke hoeveelheid en echt zulke mooie wiet :hearteyes:

Dat klinkt als spint, dat zijn kleine beestjes die die spinnenrag maken. De schimmel die op wiet komt is meestal donker grijs en niet wit.

lesyouri

Newbie
Ik heb mijn wiet heel anders gedroogd.
Wat ik doe is eerste de toppen bij knippen maar gewoon aan de tak laten zitten en als ik daarmee klaar ben hang ik gewoon de takken op zn kop op een donkere plaats.
Is dit een goede manier?

Groet,

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
DrippTone zei:
PepTalk zei:

Dat klinkt als spint, dat zijn kleine beestjes die die spinnenrag maken. De schimmel die op wiet komt is meestal donker grijs en niet wit.

Klinkt logisch, en vies om op te roken. Is er een manier om die beestje te doden?

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
De Sjeik zei:
Ja, maar ik betwijfel ten zeerste of je wiet dan nog te roken is...

Oke, is dat wegens gezondheids risico's of alleen de smaak/het idee?
Het is namelijk haar eerste eigen kweekje en het zijn (zeker voor een eerste keer) prachtige toppen vol met bruin/oranje haartjes, glimmend van de kristalletjes en ongeveer 10-15 cm met diameter van 5 cm.

De Sjeik

Bewuste gebruiker
Oke, is dat wegens gezondheids risico's of alleen de smaak/het idee?

Mwah hangt er van af, als je chemische middeltjes gaat gebruiken is dat niet erg gezond nee. Wat ik overigens altijd doe is een mengsel maken van water en lijnzaadolie (theorie hierachter: De eitjes van de spint of ander ongedierte worden ingekapseld door de olie, waardoor ze niet uit kunnen komen. Hierdoor sterft de spint uit, gezien ze zich niet meer voort kunnen planten). Als je dit op de toppen spuit zul je dus ook olie roken, wat waarschijnlijk niet erg ongezond zal zijn, maar wel smerig...Tenzij iemand hier nog met een oplossing komt denk ik dat je je wiet als verloren kunt beschouwen (met de nadruk op 'denk ik', want ik weet niet hoever die spintplaag nu gevorderd is bij jou. Als het echt niet veel is zou je het heel misschien nog met de hand kunnen verwijderen).

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Het spuiten met olie is idd te laat, maar je ziet het zegmaar vanaf 50cm al niet meer op de toppen zitten, ik ga het gewoon eens testen, beetje het witte eraf pielen en roken.

Bovenaan