Hoe lang na inname xtc piek je?

Stratora

Bewuste gebruiker
Binnenkort mijn eerste keer festivallen en na eerst eens clean genoten te hebben wil ik in de avond toch wel wat innemen om de sfeer nog meer binnen te laten komen.
Nu wil ik de piek van de mdma zo proberen te plannen dat ik die ga beleven tijdens de eindshow, dat lijkt me namelijk mega vet.
Ik wil beginnen met een halve en eventueel er nog een kwart of halve achteraan te nemen en ik vraag me dus af hoe veel tijd van te voren ik het beste met innemen kan gaan beginnen. Ik weet zeker dat hier ervaringsdeskundigen zijn die me daar tips over kunnen geven.
Ik zal ook wel rekening moeten houden met het eten denk ik, niet te vet eten lijkt me…heb geen idee maar heb er wel veel zin in..ook al ben ik al op leeftijd…jong in het bolleke zijn we nog steeds….

• Like
Waarderingen: ljuv

Miraculeus

Bewuste gebruiker
Ik vrees dat dit moeilijk te zeggen is, omdat het afhangt van je dosering i.c.m. lichaamsgewicht, maaginhoud, set/setting, dit kan bij iedereen in elke situatie verschillen.. 🤷‍♂️

Dude81

Bewuste gebruiker
De piek precies inplannen is idd lastig omdat er nogal wat factoren invloed hebben op het moment. Je noemde al het een en ander; wat je hebt gegeten, maar ook de mate van persing vd pil speelt mee. Wat wil zeggen hoe snel wordt de MDMA opgenomen in je maag.

Uiteraard is het ieder zn ding natuurlijk maar waarom zou je willen pieken op de endshow. Daarna ist ff klaar en een evt after duurt ook even. Sonde om dan juist in die fase met je ziel onder je arm te lopen. Ik vond het altijd perfect om op een dagfestival tussen de middag wat te eten, tussen 15.00-16.00 wat X te pakken en 2 uurkes erna wat bij te pakken en dan juist heerlijk terug op aard te komen gedurende de endshow... lekker beetje na spacen en kletsen met jan en alleman😄

Maar goed ieder zn ding uiteraard, hoop vooral dat het plannen een beetje lukt en dat je de tijd van je leven hebt😁

Eik

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Tripreporter
Uiteraard is het ieder zn ding natuurlijk maar waarom zou je willen pieken op de endshow. Daarna ist ff klaar en een evt after duurt ook even. Sonde om dan juist in die fase met je ziel onder je arm te lopen. Ik vond het altijd perfect om op een dagfestival tussen de middag wat te eten, tussen 15.00-16.00 wat X te pakken en 2 uurkes erna wat bij te pakken en dan juist heerlijk terug op aard te komen gedurende de endshow... lekker beetje na spacen en kletsen met jan en alleman😄
Dat was exact wat ik me ook afvroeg. Ik doe op festivalletjes precies hetzelfde als @Dude81 ! Echt zonde om juist als het festival afsluit op je piek te zitten! Gewoon lekker aan het einde van de middag al pieken en dan accepteren dat je bij de eindshow nog een staartje van je M-space hebt.

ljuv

DF-koningin
Wanneer is binnenkort? Misschien kun je deze pillen gewoon even zelf uitproberen om te weten hoe die valt? Ik kan er meestal wel vanuit gaan dat ik na 30 minuten 'm wel begin te voelen en na 60 minuten, 90 hooguit aan het pieken ben, maar elke pil en elk persoon is anders.
En juist zorgen dat je lekker gezond hebt gegeten, gewoon niet al te kort van te voren!

Geneesmiddel

Wijs gebruiker
Ooh dat is wel traag zeg. Bij mij is het vaak ergens tussen de 20 en 45 minuten. Maar volgens mij kan dat afhangen van je pil, maaginhoud en spijsvertering.
Ja vijf kwartier is aan de lange kant. Laat zeggen dat je na vijf kwartier in ieder geval piekt, ook als je pil en spijsvertering tegenwerkt.

Kibo3

Bewuste gebruiker
Wanneer is binnenkort? Misschien kun je deze pillen gewoon even zelf uitproberen om te weten hoe die valt? Ik kan er meestal wel vanuit gaan dat ik na 30 minuten 'm wel begin te voelen en na 60 minuten, 90 hooguit aan het pieken ben, maar elke pil en elk persoon is anders.
En juist zorgen dat je lekker gezond hebt gegeten, gewoon niet al te kort van te voren!
Jep,

Ik kreeg na circa 30 min zo'n welbekende rilling van daar gaan we. 30 min erop en je bouwt op naar je piek. Piek blijft wel ff hangen bij mij dus zou het alleen bij de endshow niet perse ideaal vinden. Maar een goede inschatting zou zijn dat je na een uur op je piek zou kunnen zitten al is het opbouwen naar de piek ook een leuke ervaring.

Het was in dit geval Heineken XTC (Heintjes) en die werkten best wel vlot en piekte vlug. Maar zoals @ljuv zegt even kijken hoe de pil op je aanslaat is geen slecht idee. Dan weet je een beetje wat je te wachten staat qua piek etc.

• Like

Cerberus

Wijs gebruiker
Gezien je best minstens meerdere maanden wachten tussen twee keer MDMA zou ik hem de raad niet geven de pil te proberen vooraf. Kan zijn dat het minder goed dan is op het festival. Bovendien kan het zijn eerste keer XTC zijn, dat weten we niet. Dan beter de verrassing houden hoe het is voor op die eindshow :)

Bij mij hangt het ervan af hoe lang het duurt tegen dat het begint werken. Het is al na 20 minuten gebeurd, het is al na 45 minuten gebeurd. Ik zou uitgaan van het worst case scenario van 45 minuten gezien de piek toch lang genoeg duurt en het festival gedaan is na de eindshow waardoor het niet erg is als je het naar het einde toe van je piek ervaart. De eindshow zal je misschien zelfs doen denken dat je drugservaring nog beter wordt. En dan zo een dik half uur nadat je het voelt zou je pieken. Met andere woorden, die vijf kwartier raad die hier eerder gegeven is ga ik akkoord mee.

Als de eindshow bijvoorbeeld tussen 22 en 23u is, zou ik nemen ten laatste om 20:15 ofzo. Pak later en je gaat inderdaad nog te lang doorgaan na het festival. Het zal plezant zijn maar niet zo plezant dan meer minuten onder invloed op het festival zelf.
Dit is trouwens hoe het was op mijn allereerste keer XTC, de eindshow was tussen 22 en 23, en ik nam om 20:15. Ik piekte mooi tijdens de eindshow. Had zelfs geen optimale aandacht voor die show omdat ik enkel maar wou praten met iedereen. Na de eindshow begon de pil geleidelijk minderen. De setting heeft dus volgens mij ook enorme invloed op wanneer je voelt te pieken.

Aangezien ik weinig aandacht had voor de eindshow zou ik daarom ook zeggen dat het een heel goed idee is om te luisteren naar de gebruikers hier die de raad gaven om de eindshow voor na je piek te houden. Misschien vind je de staart van je trip dan wel leuker dan de piek, nog meer uren gewonnen dan met je dosis(sen) :wink: En dan zou ik nemen om 19u-19u30.

Aangezien je de helft van je startportie wilt nemen om je trip te verlengen moet je twee uur vroeger innemen en dan twee uur nadat je pil inslaat bijnemen (niet wanneer je hem al voelt afnemen).

• Like

Eik

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Tripreporter
Eens met veel van wat @Cerberus hier aangeeft.

Ik piekte mooi tijdens de eindshow. Had zelfs geen optimale aandacht voor die show omdat ik enkel maar wou praten met iedereen.
Dit vind ik heel herkenbaar. Juist tijdens de piek is het heerlijk om zo sociaal mogelijk bezig te zijn. Ik denk dat die eindshow beter tot zijn rechtkomt in het staartje van het mdma-effect waarin veel gebruikers toch iets meer in zichzelf en in de muziek gekeerd raken. Dan kun je echt optimaal genieten van de eindshow en heb je daarvoor al lekker lang sociaal kunnen doen met je M-space.

Aangezien je de helft van je startportie wilt nemen om je trip te verlengen moet je twee uur vroeger innemen en dan twee uur nadat je pil inslaat bijnemen (niet wanneer je hem al voelt afnemen).
Helemaal eens met het advies om op tijd bij te nemen. Zelf ben ik er wel voorstander van een nog groter deel van je dosis meteen aan het begin te nemen. Zelf neem ik 2/3 of 3/4 van mijn dosis als startdosis. Het restje neem ik dan inderdaad na een uurtje of twee om de piek nog wat te verlengen. Ik zet er zelfs een wekker voor want anders vergeet ik het omdat ik zo hard aan het genieten ben :sweatsmile:

ljuv

DF-koningin
Gezien je best minstens meerdere maanden wachten tussen twee keer MDMA zou ik hem de raad niet geven de pil te proberen vooraf. Kan zijn dat het minder goed dan is op het festival. Bovendien kan het zijn eerste keer XTC zijn, dat weten we niet. Dan beter de verrassing houden hoe het is voor op die eindshow :)
Haha uiteraard, vandaar mijn vraag 'hoe binnenkort', zou het absoluut alleen doen als je er nog 2-3 maand tussen hebt zitten.

Cerberus

Wijs gebruiker
Dit vind ik heel herkenbaar. Juist tijdens de piek is het heerlijk om zo sociaal mogelijk bezig te zijn. Ik denk dat die eindshow beter tot zijn rechtkomt in het staartje van het mdma-effect waarin veel gebruikers toch iets meer in zichzelf en in de muziek gekeerd raken. Dan kun je echt optimaal genieten van de eindshow en heb je daarvoor al lekker lang sociaal kunnen doen met je M-space.
Het was zelfs zo dat mensen mij bezig zagen tijdens de eindshow en naar me toekwamen om te zeggen "kijk naar het podium, je mist veel van wat er aan het gebeuren is!", en dat ik dan even keek en iets had van "ja.... mooi en spectaculair, maar........ SOCIALIZEN!".
Goed dat ik dit me weer herinner dankzij dit topic, nu weet ik dat ik volgende maand op datzelfde festival eerder ga pakken, zodat de eindshow in de staart is :grin: En sowieso nog eerder omdat ik ook ga bijnemen dit jaar.

Helemaal eens met het advies om op tijd bij te nemen. Zelf ben ik er wel voorstander van een nog groter deel van je dosis meteen aan het begin te nemen. Zelf neem ik 2/3 of 3/4 van mijn dosis als startdosis.

Wel, als je 2/3 neemt van je dosis als startdosis doe je eigenlijk exact wat ik zei. Want de helft van je startdosis als booster is 2/3 als startdosis en vervolgens 1/3 als booster. Dus bv 110 mg startdosis 55 mg booster.

Haha uiteraard, vandaar mijn vraag 'hoe binnenkort', zou het absoluut alleen doen als je er nog 2-3 maand tussen hebt zitten.
Dat zou ik dan niet meer klasseren onder "binnenkort" :grin: Ik zie meer voordeel in wachten dan uitproberen, want echt hoe meer maanden tussen hoe beter. Die 3 maanden regel is maar een verzinsel. Mensen zeggen altijd "het wordt nooit zoals je eerste keer", maar mijn tweede keer was beter dan mijn eerste, met een jaar tussen. Vind "uitproberen" eigenlijk geen reden om te nemen, de nadelen wegen niet op tegen de voordelen, vooral omdat het voordeel die je zoekt (weten hoe lang het duurt tot hij inslaat) niet eens echt betrouwbaar is want je huidige moeheidstoestand, maaginhoud, hoeveelheid die je lichaam aan energie verbruikt op het moment, .... zijn veel bepalender dan de pil zelf lijkt me.

Laatst bewerkt:

Stratora

Bewuste gebruiker
Zo , dat zijn genoeg reacties waar ik iets mee kan. Nou eens ff kijken , wanneer is het festival? Over 3 weken (Intents) en dan zit ik precies op 3 maanden sinds mijn laatste thuis feestje. Ben een 60 plusser en doe het dus wat rustiger aan en echt keihard gaan hoeft voor mij niet zo nodig ik ben meer van de relaxed in de muziek opgaan en de sfeer binnen laten komen en om te ouwehoeren heb ik geen pil meer nodig dat gaat tegenwoordig vanzelf.Mijn systeem went heel snel en voor mij is 1/2 als start met 1/4 na 2 uur erbij prima.Laatste was Blue Punish en dat was prima maar na 3/4 pil was het na een uurtje of 4 wel gedaan ik vermoed dat het niet een al te zware BP was. Nogmaals volle bak hard gaan hoeft voor mij niet, gewoon de lekker rush is prima , lijkt me ook geen porem zo'n ouwe zestiger die daar een partij ver weg staat te spacen....Voor het festival ben ik me nog aan het beraden welke pil mee mag , heb nog wat keuzes.
Alle reacties zo gelezen te hebben brengt me bij de conclusie dat ik niet te zwaar ga eten en 4 uur voor eindshow maar ga innemen.Ik probeer me wel aan het advies van Shulgin te houden wat de dosering aangaat.
Eerste festival, altijd in thuis situatie gebruikt, moet nog naar huis kunnen fietsen, geen alcohol erbij, maar wil zo'n feestpartij ook wel eens beleven want het lijkt me namelijk onwijs gaaf, niet helemaal mijn muziek maar wat boeit het, knop om en erin duiken. Dank voor de info allen en aan ieder die aan het feesten gaat , veel plezier....

Laatst bewerkt:

Lemmy

Badass junkie
Bij die paar goede pilletjes was het na ongeveer 40 minuten.

Helaas was het bij de laatste keer een pil van inferieure kwaliteit: na ongeveer drie kwartier voelde ik even iets, 10 minuten ofzo. Dan was het ineens over en uit. Zelfs niks van hoofdpijn.

Bovenaan