Bananenbennie zei:
Voel me altijd 2 uurtjes erg lekker, daarna een flink aantal uur heel klote en moe. Heb laatste tijd zoiets van, is dat het allemaal wel waard...
Volgens mij verschilt dit zeer sterk en hangt het van allemaal verschillende factoren af,
die allemaal hun steentje bijdragen aan de duur en 'hevigheid' ervan.
Ook is dit voor elke persoon waarschijnlijk anders, de ene kan veel verdragen, de ander niet.
Maar (naar mijn ervaringen) is het gemiddeld toch zo'n dikke zeven - acht uur, en dan begint
het juist uit te bollen, nog niet helemaal voorbij. Maar nu begint het effect langzaam te verdwijnen, wel kan ik persoonlijk dan nog enkele uurtjes niet slapen en voel ik precies onbewuster
en veel subtieler een licht gevoel van 'strak staan'.
Het verschilt ook wel door de regelmatigheid waarin je speed pakt, als het al een jaar dagelijk doet, zul je meer nodig hebben voor dezelfde tijd te blijven gaan. Maar als je dan weer bijvoorbeeld, zoals in mijn geval, onlangs bent gestopt geweest, bijvoorbeeld drie maanden en de eerste keer dat je dan terug pakt voel je het veel feller omdat je lichaam het niet meer gewend is.
En verder ben ik er ook van overtuigd dat ieder mens z'n "geloof" mee speelt. In hoeverre denk jij dat speed helpt en wat jij verwacht de effecten te zijn. Als je een zeer negatieve houding hebt op voorhand, en steeds zegt dat je daar niks van gaat voelen en zo, gaat je lichaam een soort van barrière tegen dit middel oprichten, en voel je dus ook werkelijk niks. IK zeg het nogmaals, dit is iets waar ik in geloof, andere mensen moeten dit maar voor hun eigen uitmaken (ik zou het wel interessant vinden om hierop andere meningen te lezen? En dit is eigenlijk de kracht van het positief denken, maar dan juist omgekeerd).
En als je al drie uur voordat je je lijntje pakt van "oh, en ik wil serieeus strak staan en echt nog nooit tevoren, en dat je het echt probeert te forceren, blijft het juist weg, of is het veel minder doordat je je daar zo op focust. Zulke dingen moeten vanzelf en spontaan komen.
Maar ik heb ook vele eerdere ervaringen met pep. Ik heb een dik jaartje heel regelmatig gesnoven, voor school (ik zat in het laatste jaar, op een kunstschool en ik had het écht moeilijk om erdoor te geraken, dus begon ik maar met af en toe snelle, maar dat werd al snel meer en meer, omdat 'het' dan allemaal veel gemakkelijker is. Achteraf heb ik ingezien dat je onder invloed van Speed, niet letterlijk beter kunt studeren, maar dat je gewoon meer zin hebt om te studeren of zo. Helaas word je een beetje lui, in zekere zin, en ga je dus vaker en vaker nemen. Eerst alleen bij moeilijke examens, dan bij ze allemaal, dan ook maar bij grote overhoringen tijdens het schooljaar, dan bij kleine taakjes, en voor je het weet neem je het 's ochtends voor school, 's middags, na school,...
Na een tijd begon ik mij ook af te vragen wat voor nut het had en dat zo'n middel er onmogelijk kan voor zorgen dat je beter leert, dat het gewoon iets in je oor fluistert waardoor je in je eigen gelooft. Iets wat zonder pepmiddelen op zich ook perfect gaat. Er lopen genoeg studenten rond die dit dagelijks bewijzen. En toen is mijn houding hier ten opzichte van verandert. Ik had nu al vier maanden niks meer gedaan, maar een vriendin van me kon goedkoop aan een beetje geraken, dus ik heb voor een keertje nog eens een grammetje gekocht. Het is nu toch vakantie. En, nu vindt ik het ook prima zo, vroeger, als ik eerlijk tegen mezelf ben, was ik toch verslaafd (of kwam al heel aardig in de buurt, op't laatst zo'n 5 gram wekelijks). Maar nu vind ik zo 1 keertje in een paar maanden gewoon perfect. Het is veel fijner omdat je het minder vaak doet, je apprecieert het veel meer én als kers op de taart, het effect is ook altijd veel beter tegen bij regelmatig gebruik.
Tot slot, een kleine conclusie; ik heb helemaal niks tegen Speed, maar ik vind dat je moet weten dat er ergens een grens is, die nog niet zo heel abnormaal is. Op zich kunnen niet veel dingen (specifiek drugs) écht kwaad (behalve onzin zoals Heroïne of die nieuwe drug 'Krokodil'), als je het met mate kan houden. En dit geldt voor alles in het leven; het is het beste als je alles met mate neemt, gulzigheid en overdrijven lijdt alleen maar tot negatieve dingen.
Met dit antwoord hoop ik dan ook een paar mensen te doen nadenken. Want ik weet - uit ervaring- wat voor gevolgen het kan hebben (privé-leven zoals band met de ouders, je relatie die stuk loopt) en dan ook nog eens dat het zeer veel geld kost. En, laten we uiteindelijk ook eerlijk zijn, het is allesbehalve gezond. IK vind het zeer begrijpelijk dat men hiermee bezig, je wilt dingen proberen, het is leuk en dan komt, zonder dat je het zelf beseft, meer en meer gebruik. En hier moeten jullie een beetje mee oppassen. Ik snap het allemaal zeer goed, ik heb ook in dat schuitje gezeten, maar op dat moment zie je dat allemaal niet in, het is misschien nog een beetje nieuw, je bent nog aan het verkennen. Maar voor je het weet ben je te laat en geef je wekelijks al je geld hier aan uit.
Zoals mijn nickname zegt; Act thoughtful
-> doe niet zulke dingen, die toch wel belangrijk zijn, zomaar vlug even tussen de patatten en de soep beslist. Denk hier eens over na, de kost prijs, de gevolgen, is het het waard, bedenk misschien een soort systeem voor het eens af en toe te doen, zoals mij. Eén maal in de twee tot drie maanden koop ik eens een grammetje of twee en dan eens een weekendje pret maken.
Groeten & have funn!
p.s: geef hier zeker je mening over, ik heb mijn vaste ideëen al een heel tijdje en ik ben werkelijk benieuwd wat andere mensen hierover denken.