Hoe lang zijn drugs houdbaar?

H3DII31

Experimenterende gebruiker
Ik vraag me af hoe lang je drugs kan bewaren? Van dingen als benzo's of dex is dat meestal wel duidelijk omdat daar een houdbaarheidsdatum op staat, maar van cannabis(na hoe lang wordt het beduidend minder sterk?), poeder, pillen enzovoorts vraag ik me wel af hoelang het per drug nog nut heeft/veilig is(?) om ze te gebruiken.

Edit: misschien is het handig om hier iets als een algemene lijst op te stellen?

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
Dit is zinloos, maar ik wens je succes. Ik heb die vraag vaak voorbij zien komen, maar nooit heeft iemand er een duidelijk antwoord op gekregen.

Oom Klaas

Badass junkie
Een duidelijk antwoord kan hier niet zomaar op gegeven worden inderdaad.
Iedereen pakt het anders in en bewaart het onder andere omstandigheden.

Maar als jij je wiet in een gripzakje dat goed sluit bewaart kan je het zo een aantal maanden bewaren. Maat van me en ik hebben begin dit jaar nog een tak op z'n kamer gevonden, zat nog zo'n 5 gram aan en dat trok ik gewoon uit een la van hem; niet luchtdicht of wat dan ook. En het rookte nog heerlijk, super zoet en werd er gewoon goed stoned van. Die wiet heeft dus zo'n 4 maanden in een kast gelegen en werkte nog prima. Maar bewaar het voor de zekerheid maar gewoon in een grip zakje.

Coke, pep, pillen kan je denk ik wel minimaal 1 tot 2 jaar bewaren, maar dat weet ik totaal niet zeker en ik spreek alleen uit eigen ervaring. Als je al je spul gewoon goed in de verpakking bewaart en er zo weinig mogelijk zuurstof, licht en vocht bij laat komen kan je het gewoon erg lang bewaren.

Biertje

Bewuste gebruiker
Hoeft niet per se, ik had laatst 73% dex van 3 of 4 maanden oud en die knalde nog als een........

Pammer

Bewuste gebruiker
Dr Gonzo zei:
...waarom bewaren???? GAAN!!! :rock: :rock: :rock:
Als je in bulk koopt komt het je vaker goedkoper uit...

Anyways, cannabis kan je gemakkelijk bewaren tot 6 maand. Daarna kan (ik zeg niet dat het zo is) de kwaliteit beginnen zakken.
Over meeste poedervormen, dat kan je 2 jaar bewaren mits in kamertemperatuur (niet hoger als 22°) en donker liefst, en gripzakje/potje dat ongeveer luchtdicht is.

Zulke stoffen kunnen normaal geen ernstige effecten geven. Als het te oud is zal het spul niet meer werken, maar zal het geen neveneffecten hebben, tenzij je er schimmel aan ziet hangen of zoiets (beetje overdreven :tongueout:)

Wacky

Badass junkie
Oom Klaas zei:

Juist, volgens mij zijn de meeste drugs (mdma, lsd, ketamine en ik denk speed ook wel) zo ongeveer oneindig houdbaar (iig zeker tientallen jaren) onder de juiste omstandigheden. (luchtdicht, droog, donker, koud)
Wiet zal echter wel net de uitzondering zijn natuurlijk want dat is meer dan alleen een chemische stof. Indien goed verpakt moet een jaartje wel kunnen volgens mij. Ik zou het dan vooral verpakken in kleinere pakketjes voor een maand ofzo zodat je niet elke keer je hele wiet pakket moet uitpakken en bloot stellen aan de elementen als je er wat van wil hebben.

Oom Klaas

Badass junkie
Wacky zei:
Oom Klaas zei:

Juist, volgens mij zijn de meeste drugs (mdma, lsd, ketamine en ik denk speed ook wel) zo ongeveer oneindig houdbaar (iig zeker tientallen jaren) onder de juiste omstandigheden. (luchtdicht, droog, donker, koud)
Wiet zal echter wel net de uitzondering zijn natuurlijk want dat is meer dan alleen een chemische stof. Indien goed verpakt moet een jaartje wel kunnen volgens mij. Ik zou het dan vooral verpakken in kleinere pakketjes voor een maand ofzo zodat je niet elke keer je hele wiet pakket moet uitpakken en bloot stellen aan de elementen als je er wat van wil hebben.

Dat is inderdaad een hele slimme als je 't lang wil bewaren!

Carlitos

Badass junkie
En lang niet alle gripzakjes zijn luchtdicht..
Strijkzak is wel handig.. (met wat losse voorraad natuurlijk)

Dr Gonzo

Wijs gebruiker
Carlitos zei:
En lang niet alle gripzakjes zijn luchtdicht..
Strijkzak is wel handig.. (met wat losse voorraad natuurlijk)

gripzakjes zijn echt kut om iets voor langere tijd te bewaren.....strijkzakken zijn top...ik zelf bewaar mijn wiet altijd in een rvs thermosfles(als ik wat van een bevriende kweker wat over kan nemen), niet om het warm te houden :) , maar omdat hij luchtdicht is,niet opvalt als hij onder mijn salontafel staat.........

H3DII31

Experimenterende gebruiker
De wiet zo verpakken klinkt wel als een slim plan, moet ik eens doen stel dat vrienden gaan kweken en ik een boel kan krijgen :) .

MissieNH

Newbie
Als je het te lang bewaart kan alleen de werking dus iets afnemen. Maar je wordt er niet ziek van ofzo als je het te lang bewaart.

Bovenaan