Hoe moet ik helpen

Whattodo

Newbie
Hallo iedereen,

Waarschijnlijk is deze vraag al 100x gesteld en misschien plaats ik het ook nog eens in het verkeerde topic maar goed...

Mijn vriend is verslaafd aan de coke, hij snuift en doet aan basen. En van dat basen word hij helemaal paranoia en word ik bang van de persoon die hij word. Hij heeft al in een kliniek gezeten en was een tijdje clean. En opeens was daar de dag dat hij weer begon te gebruiken. Deze jongen is zo lief, zorgzaam en fijn om bij te zijn als hij niet gebruikt, dat ik schrik van degene die hij is als hij dat wel doet. Alsof ik de duivel in zijn ogen staar. Hij liegt, bedriegt en verkoopt zijn hele hebben en houwen voor weer een lading troep.

Elke keer kocht ik zijn troep terug maar ja daar leert hij niet van. Geld geven doe ik niet meer aan want dan ondersteun en bekostig ik zijn verslaving.

De relatie zal niet goedkomen maar ik hou teveel van hem om hem in de shit te laten zakken. Iedereen heeft hem en zijn leugens al uitgekotst. wat kan ik nog doen om hem te helpen want begin zelf aan het eind van mijn latijn te raken.

Svali

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
De enige manier om een basecoke verslaving aan te pakken is met een opname. Weinig tot geen kans dat het hem zonder lukt. Zo lang hij verslaafd is zal hij blijven manipuleren en mensen om zich heen pijn doen, jou dus. Ik snap wel dat je hem niet wil laten vallen, maar dan moet je wel beseffen dat je het nog heel zwaar gaat krijgen.

Maak hem duidelijk dat hij zich opnieuw op moet laten nemen en dat je hem daarin onvoorwaardelijk zal steunen. Dat niet hij het probleem is, maar de coke en dat je er samen voor wil vechten. En zoek gewoon hulp ook voor jezelf. Bel de druglijn of een kliniek en vraag wat je kan doen. Als je wil helpen zal je daar veel voor moeten doen en veel geduld hebben. Wees wel consequent en trek je grenzen, anders ga je er aan onderdoor.

Sterkte!!

Drugs Infolijn

Gevalideerde professional
Professional
Het is heel moeilijk om iemand waarvan je houdt zichzelf kapot te zien maken. Maar helaas is jouw vriend de enige die iets aan zijn probleem kan doen. Jij kunt er niet voor zorgen dat hij stopt. Ik raad je aan om eens te kijken bij de tips op www.verslaafdaanjou.nl. Ook kun je inderdaad eens met ons bellen. Wij kunnen dan met je meedenken en je een advies op maat geven.

Ingmar123

Newbie
Best,
Mijn vriend heeft jaren lang een relatie achter de rug en na een jaar alleen te zijn geweest heeft hij mij ontmoet. We zijn nu bijna 4 maanden samen en hij heeft veel aan zijn hoofd. Na 8 jaar heeft hij de knoop doorgehakt en is gestopt met blowen. Ik heb wat dingen erover opgezocht en ik herkn veel verschinnselen van het afkicken in hem. Wat me zorgen baart is dat hij door zijn vorige relatie een enorme klap heeft gehad nu erg veel bezig is met het proberen alles zo snel mogelij op te lossen en hij geeft aan dat hij mij de liefde niet kan geven die hij nodig heeft. Hij is er afstandelijk en is erg in de war. Ik wil hem heel graag helpen en er voor hem zijn maar ik heb geen idee hoe. Kan iemand mij tips geven?

Bovenaan