spongecola zei:
Ik heb uiteindelijk de Royale AK gekocht. Het is geen autoflower, de plant moest makkelijk te kweken zijn. Ze zou zo'n 130-170cm worden met een maximale opbrengst van 650 gram. Hier ga ik natuurlijk niet van uit. Ik woon in een flat die verhuurd word door stja, naar mijn weten is het toch gewoon legaal om 5 wietplanten te hebben mits ze geen overlast bezorgen en kleiner dan 150cm blijven?
Plan: ik had dus het idee om een specie kuip te gebruiken. De planten krijgt vanaf precies 3uur zonlicht. Ik zit alleen nog na te denken over hoe ik het ga aanpakken als het gaat stormen of hard regenen. Iemand ideeën?
Zou de specie kuip voldoen voor 5 planten of moet er een 2e bij komen?
Die Maximale opbrengst van 650 gram is per m2, niet per plant. Ik zou elke plant apart in een pot zetten, dan hebben ze allemaal evenveel kans om hun wortels uit te breiden. Een pot van 30 liter is ideaal (als dat op je balkon past).
5 planten is inderdaad legaal. Maar als ze gaan bloeien gaat het wel erg naar wiet ruiken, dus je hebt kans dat de buren komen klagen.
Als het gaat stormen of regenen zou je een afdakje kunnen maken van plexiglas of iets dergelijks, die de wind en regen tegenhoudt. Of je zal ze dan binnen moeten zetten.
Als je denkt dat je planten te hoog worden kan je ze ook toppen (de top eruit knippen). Dan groeit de plant voornamelijk alleen nog maar in de breedte.
Wiet kan ontzettend gaan woekeren, dus er bestaat een kans dat op een gegeven moment je gehele balkon een grote brei is van wietbladeren.