Hoe oud denk jij te worden?

LiveFastDieYoung

Wijs gebruiker
Hoe oud denk jij te worden of hoe oud wil je worden?

Ik ken mensen die zeggen dat ze de 50 niet halen omwille van hun regelmatig drugsgebruik.
Hoe oud zou jij nog willen worden? Denk jij te worden?

Deze vraag gaat vooral uit naar hardcore junkies. Maar iedereen is vrij om te antwoorden.

Ik denk dat ik zo een 55 jaar wordt.
Ik rook, ik drink en ik wordt gebruik door drugs.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Ik heb hem even verplaatst aangezien dit niet direct met drugs te maken heeft.

OT: Echt geen idee hoe oud ik denk te worden, denk daar helemaal niet over na eerlijk gezegd.

LiveFastDieYoung

Wijs gebruiker
Psychedelibee zei:
Ik heb hem even verplaatst aangezien dit niet direct met drugs te maken heeft.

OT: Echt geen idee hoe oud ik denk te worden, denk daar helemaal niet over na eerlijk gezegd.

Ohh.. Sorry dacht dat 'm hier wel kon staan I.V.M druggebruik & verkleinde levensverwachting.

OT: Dat is nochtans een leuke vraag om aan jezelf te stellen tijdens een trip. :hearteyes:

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
MentalFucked zei:
OT: Dat is nochtans een leuke vraag om aan jezelf te stellen tijdens een trip.
Ik denk tijdens het trippen liever na over dingen die echt relevant zijn in mijn leven. Hoe oud ik wordt vind ik zelf niet bijzonder relevant. Hoop oud te kunnen worden zolang mijn gezondheid ok is uiteraard. Maar hoe oud, tja er kan van alles gebeuren. Bovendien verandert de huidige levensverwachting de laatste eeuw best snel door een steeds betere gezondheidszorg, dus wie weet zijn de meeste kwalen die jij je nu kunt indenken over zoveel jaar gewoon te genezen.

MusicIsLife

Wijs gebruiker
MentalFucked zei:
ik wordt gebruik door drugs.

Jij wordt gebruikt door drugs? Benieuwd hoe dat moet zijn :tongueout: Laat mij maar lekker gebruik maken van drugs ipv andersom.

OT
heb ik nog nooit echt over nagedacht en kan me heel eerlijk gezegd niet zo veel boeien. Als ik de 60 haal vind ik prima, 70 ook. Maakt me niet zo gek veel uit.
Wat ik denk? 70-80 moet toch wel lukken :)

Fool

Badass junkie
Ik wil wel dood gaan zodra ik dementie krijg, op latere leeftijd blind wordt of m'n bed niet meer uit kan komen, dan hoeft het van mij niet meer. :P

Skirre

Bewuste gebruiker
Gemiddelde levensverwachting van mensen die nu geboren worden is dichtbij de 100, hier houdt bijna niemand rekening mee. Ikzelf denk de 85 wel minimaal te halen; drink niet veel meer, sport veel, eet gezond en drugs 1-2x per maand

kokosmakroon900

Bewuste gebruiker
Ik ken iemand die alleen maar rond rijdt in zijn scootmobiel met een asbak, 2 pakjes peuken en een reep chocola op zijn tafeltje. Hij is ook al de 90 gepasseerd. Dus ongezond leven hoeft niet persée een vroege dood te betekenen.

OT:

Ik zie het wel rooskleurig in. naast mijn astma ben ik redelijk gezond. Ik werk lichamelijk en gebruik weinig drugs. Jointje en een biertje in het weekend en incidenteel wat anders, daar blijft het bij.

ZERO-

Badass junkie
Emeritus Mod
Geen idee. Ik denk dat ik gewoon normaal oud word. Ik ben vegetariër en het schijnt dat vegetariërs gemiddeld langer leven dus ik maak dat wel goed ten aanzien van m'n drugsgebruik haha.

Timmie94

Bewuste gebruiker
geen idee, het gaat mij er vooral om dat ik leuk oud wordt en dat ik dingen kan blijven. Als ik op mn 60e al een kasplantje blijk te zijn mag de stekker er wel uit denk ik...

toch hoop ik de 80 wel te halen, dat ik mijn kleinkinderen nog kan zien in hun twintigerjaren. kan ik ze eventjes goed vertellen over hoe opa vroeger over drugs dacht :P

ik eet gezond, heb een gezond gewicht, gun mn lichaam alleen te weinig rust denk ik. toch maak ik me echt nergens zorgen over, voor het zelfde geld wordt ik morgen overreden...

ooscaar

Wijs gebruiker
Ik ben nu ook geneigd om te zeggen: 'prima als ik dood ga op mijn 60e', maar laten we eerlijk zijn: op je zestigste wil je natuurlijk ook gewoon gezond zijn en nog van het leven genieten.

Ik leef gezond, eet gezond, slaap genoeg, sport meer dan genoeg, drink niet te veel (ga dat ook zeker nooit doen want ik vind alcohol totaal niet boeiend en ben er niet verslavingsgevoelig voor) en rook niet. Het enige probleem is denk ik dat ik, als ik kijk naar het afgelopen half jaar, wel op ongeveer drie keer per maand speed uit kom. Enige pluspunt is dat ik niet veel ervan neem en bijna nooit twee dagen achter elkaar doe en bijna nooit helemaal niet slaap. Maar lekker voor je hart zal het niet zijn. Ook doe ik aan duursport, maar als ik het voor mijn gezondheid zou doen zou ik wel wat minder intensief kunnen trainen, maar ik doe het voor mijn plezier. Al met al zou dit wel eens voor hartproblemen kunnen zorgen later, daar ben ik me van bewust. Gelukkig hebben familieleden dicht bij mij geen gezondheidsproblemen dus de kans op erfelijke dingen zal dan al kleiner worden.

Ik denk dat ik best 85 kan worden, maar je kunt ook zomaar vroeg dood gaan door iets onvoorziens. Ook zou ik dus een hartaanval kunnen krijgen als ik 50 of 60 ben. Maarja, iedereen kan altijd dood gaan. Ik denk dat je je hier beter niet te veel mee bezig kunt houden.

snelgemsurfd

Bewuste gebruiker
Als ik deze levensstijl nog paktweg 5 jaar voldoe, dan zien ik me rond 45-50 het licht uitgaan.
Maar 70 is m'n doel , alles erboven is mooi meegenomen.

R3BU5ER

Newbie
Als ik maar sterf voordat mijn dochter dat doet. Ik verwacht niet een bepaalde leeftijd. Het kan zo over zijn :)

MeejheM

Badass junkie
Ik heb een DNR ketting, wel met een ICE nummer van familie. het heeft geen juridische status, maar laat ehbo-ers toch zien wat je wens is als je zelf niet bij bewustzijn bent.

ik heb wel genoeg gedaan en gezien. op het moment zou het me weinig uitmaken. hoe oud ik wordt durf ik echt niet in te schatten. maar ik kom elk jaar amper door de apk bij het diagnostisch centrum.

Ik denk dat een betere vraag is hoever je wilt aftakelen voordat je er klaar mee bent, maar dat kun je waarschijnlijk dan pas echt weten. rolstoel? donororganen? zuurstofflesje in je rugzak? elke week uren dialyse? een knop om je nek voor als je valt en niet meer overeind komt?

mijn oma is aardig richting de 90, maar moet elke dag tientallen pillen slikken, 3x per dag gewaarschuwd worden haar medicijnen in te nemen, en haar mobiliteit gaat ook sterk achteruit. ze is wel al 15 jaar weduwe, heeft amper inkomen, maar zij ziet het nog wel zitten.

Snowblind

Belezen gebruiker
Zinloos om in te schatten hoe oud je wordt. De dood ligt altijd op de loer. Het lot bepaalt wanneer je geknakt wordt maar aight als ik zo door blijf stunten met dope haal ik de 40 zeker niet.

Timmie94

Bewuste gebruiker
Timmie94 zei:
geen idee, het gaat mij er vooral om dat ik leuk oud wordt en dat ik dingen kan blijven. Als ik op mn 60e al een kasplantje blijk te zijn mag de stekker er wel uit denk ik...

toch hoop ik de 80 wel te halen, dat ik mijn kleinkinderen nog kan zien in hun twintigerjaren. kan ik ze eventjes goed vertellen over hoe opa vroeger over drugs dacht :P

ik eet gezond, heb een gezond gewicht, gun mn lichaam alleen te weinig rust denk ik. toch maak ik me echt nergens zorgen over, voor het zelfde geld wordt ik morgen overreden...

Na mijn trip van afgelopen weekend accepteer ik de dood wel veel meer. Daar waar ik heel even was, daar ben je denk ik ook als je dood bent. Ik heb altijd wel geloofd dat er nog iets na de dood zou zijn, niet zozeer een hemel of hel maar wel iets. Ik denk dat ik nu weet wat dat iets is.

Spirit Wolf

Experimenterende gebruiker
Fascinerend hoe sommige van jullie erover denken.
Op mijn 17 jarige leeftijd ga ik hierover nog geen uitspraak geven.
Ik gebruik om de 3 maanden drugs (dat kan truffels, mdma of iets anders zijn). Hier hou ik mij perfect aan. Ik fitness ontiegelijk veel (moet wel meer aan m'n cardio doen) en ik eet onwijs goed.
Het enigste nadeel is dat ik aardig wat rook en drink maar daar ga ik verandering in brengen. fanatiek sporten en 7 uur snachts thuis komen gaat gewoon niet meer.

Ik wordt hopelijk gezond oud!

Bovenaan