Hoe was jouw eerste keer XTC?

Miss-Alice

Newbie
Hoi hoi allemaal!

Ik merk dat als ik op een feestje ben, en ik nieuwe mensen ontmoet, na de 'ik voel me zo lekker, ga jij ook lekker? Wat ben je lief' , dat we altijd uit komen op het onderwerk 'eerste keer een pilletje.
Ik vind het heerlijk om die verhalen te aan te horen omdat vaak de ervaringen nooit zo zullen zijn als de eerste (of soms tweede) keer.

Dus hoe was jouw eerste keer?

Hierbij ook mijn verhaal.

Mijn eerste keer was niet gepland. Ik ging voor het eerst met een vriendin mee naar een feest en ik wist dat zij wel vaker een pilletje dropt. Ik zelf ben geen drinker, rook niet en gedraag mezef aardig moet ik zeggen :grin: en dus ook die avond had ik niks geks gepland.

Ik was nog nooit in contact geweest met drugs en vond het wel interessant om voor het eerst wappie mensen te zien. M'n vriendin had me al wel alles uitgelegd en gezegd wat ik wel en niet moet doen bij, omdat, als je het niet gewend bent, het best een raar gezicht kan zijn al die strakke bekkies.
Zij had al even een halfje op maar een uur later voelde ze er pas iets van, en begon hij op te bouwen. Ik weet nog dat ze even aan roken op de rookplek en ik begon na te denken.
en op dat moment dacht ik, ik ben m'n hele leven braaf geweest, fuck it.

Ik wist dat ze genoeg bij zich had en ik zei toen dat ik het wilde proberen.Ik begon met een kwartje en toen ik hem door had geslikt zei ik trots: "Zo, die zit."
Ergens vond ik het spannend, maar die vriendin van mij vond het nog spannender voor me, omdat ze niet wist hoe het zal vallen bij mij.

Maar wauwie, wat een avond. :hearteyes:

Ik merkte dat hij redelijk snel z'n ding begon te doen. Mijn gedachten ging sneller en mijn zicht begon ook wat te veranderen. Maar boven alles leek het alsof ik een deken van liefde om me heen geslagen kreeg. Ik was vrolijk, oh zo vrolijk, en ik denk dat ik wel honderd keer gezegd hebt dat dit mijn beste avond ooit was en heb m'n vriendin vele keren bedankt.
Ik heb verder die avond nog een kwartje genomen. Iedereen was lief, wilde ik knuffelen en vroeg ik of ze goed/lekker gingen. Die vriendin van mij vond het leuk om tegen andere 'leipe' mensen te zeggen dat dit mijn eerste keer was, wat lieve reacties op leverde en dat ik altijd naar hun toe kon gaan als ik iets wilde weten, of gewoon om even te kletsen of knuffelen.
Nadeel was dat mijn stem halverwege weg was. Voor die avond begon mijn stem al weg te vallen en we hebben grotendeels die avond onder een blower gestaan, dus niemand die mij meer verstond, maar dat boeide mij niet. Ik had een top avond. Volgende dag bijna nergens last van, behalve van mijn kaken. Dit was echter wel de enige keer dat ik echt nog space was de volgende dag.

Dit was in Oktober 2014 en sinds dien neem ik wel vaker een snoepje als ik naar een feestje gaat, en op 1x verkeerd vallen na bevalt het me nog steeds! <3

Wie wil zijn of haar eerste keer ook delen?
En was het thuis setting, of op een feestje??

Sorry als er een soort gelijke topic was, ik kon niks vinden. :grin:

Helenas

Bewuste gebruiker
Mijn eerste keer was samen met mijn vriend (ook zijn eerste keer) en wat vrienden die het al vaker hadden gedaan op een feestje. We gingen naar Shoeless in Silverstone (paintball en kartgelegenheid) en dat moest dus op pantoffels. De sfeer was mega chill, veel te zien en alles was mooi aangekleed. We begonnen met een kwartje onder toezicht van een vriend van ons. Toen hij bij mij begon in te slaan werd ik niet zo lekker en een beetje paniekerig. Daarna tot rust gekomen en een super leuke avond gehad!! Veel rondjes gelopen, gepraat en geknuffeld. Heel vaak 'het gaat zó goed' gezegd en duim opgestoken naar vrienden haha :)

ElvenSpice

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Mijn eerste keer XTC (MDMA) was op een mooi knus festival in de zomer. Ik was best wel fel tegen XTC en MDMA, was ook een van de laatste van mijn vrienden die een sigaret/wiet voor het eerste gebruikte. Ik was wel nieuwsgierig, maar de verhalen rondom verslaving/gezondheid hielden mij toch altijd op een afstand.

Op het festival wilde twee anderen vrienden ook voor het eerst MDMA doen die ook nog nooit echte harddrugs hadden gebruikt, dus toen greep ik m'n kans om de ervaring te mogen delen.
Het was een mooi klooster en buiten waren overal lichtjes opgehangen. Op het moment dat het insloeg leek het wel even of de wereld 180 graden was gekanteld, maar dat verdween weer snel met een openlijk warm gevoel. Wiet maakt mij altijd een beetje paranoïde en richt de ervaring naar binnen, terwijl dit precies het tegenover gestelde deed. M'n lichaam voelde grenzeloos, een warmgevoel was overal te bekennen, dingen die mij normaal tegenhouden in sociaal contact waren verdwenen. Ik helemaal zen, geen enkele ervaring was ooit zo zweverig. Vaak wordt er gesproken over "op wolkjes lopen" en dat was het ook echt. Ik voelde me een Boeddha, onbegrensd, kalm en volledig op m'n gemak.

De lage dosering zal zeker aan de positieve ervaring hebben bijgedragen. Nu ik het al wat vaker heb gedaan moet ik zeggen dat echt hard gaan mij helemaal niet bevalt, de ervaring komt dan soms te overweldigend binnen en denk dat dit ook waarom veel mensen vaak willen gaan zitten.
De lage doseringen zijn voor mij echt the way to go plus het speciaal te houden. De drie maanden regel is niet alleen om je serotonine weer terug op peil te krijgen, maar ook om extra op de ervaring uit te kijken + gezonder. Het zicht had ook een roze/warme gloed als ik mij het goed herinner.

Hoewel de hele ervaring prachtig is, raad ik toch de meeste minder jarige het af. In mijn omgeving zie ik toch steeds meer jonge mensen XTC gebruiken en vaak enorm hard gaan. Deze ervaring hoor je naar mijn mening pas te hebben na de middelbare. Uitgaan in combinatie met drugs gebruiken of te veel alcohol drinken beïnvloed je prestaties/wereld beeld toch wel enorm.
Het is niet dat ik het verbied, maar meestal is je begrip van de wereld nog volop in ontwikkeling. De pubertijd zit vol met ontwikkeling in de hersenen, vaak gepaard met emotionele schommelingen, en iedereen vind het belangrijk hoe je eruit ziet/doet. Een slechte ervaring kan toch wel veel schade doen op jonge leeftijd, onzeker gevoel versterken of je motivatie verminderen.

Als je het doet, doe het dan gepland, op een dag waar je geen verantwoordlijkheden hebt en de dag daarna ook niet. Een mooie zomerdag zou uitstekend zijn. Stay safe! :wink:

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Mijn eerste keer xtc was thuis. Er waren helemaal geen plannen om dit te gaan doen, maar een vriend had pillen meegenomen. Hij had zelf al ervaring met xtc en zei dat ik het echt moest proberen. Een paar weekjes geleden had hij nog genomen, dus hij was wel huiverig om op dat moment weer te nemen. Maar hij wou zo graag samen xtc doen, dus heeft hij toen toch weer genomen. Ik was vrij snel om om het ook te proberen, aangezien xtc toch op mijn to do lijstje stond. :wink:

We namen beide een halfje van een sterke pil (220mg). Na zo'n kwartiertje sloeg deze al in bij mijn maat. Vijf minuten later ging hij me steeds vragen of ik al wat voelde. Ik voelde toen nog niks, maar was er wel gerust op dat het ook bij mij wel zou komen. Nog een paar minuten later was het bij mij ook zover. Het grappige was dat ik van compleet nuchter vrijwel in één keer op de piek zat. :P Het was alsof in een seconde al mijn lichamelijke spanning ineens van me af viel. Natuurlijk had ik van tevoren een voorstelling van hoe het zou zijn, maar dit voelde echt heerlijk en ik was helemaal verbaasd over het effect! Nu was dit in een tijd waarin ik helemaal niet lekker in m'n vel zat. Ik had door stress allerlei fysieke klachten ontwikkeld zoals een overgevoelige maag/darmen en chronische hyperventilatie. Die chronische hyperventilatie zorgde ervoor dat ik 24/7 heel slecht en oppervlakkig ademde. Elke inademing ging met enorme moeite en daarbij had ik steeds een drukgevoel op mijn borst. Maar het mooie was dat dat in één keer volledig verdween en ik een heerlijke perfecte diepe ademhaling had tijdens die xtc ervaring. Ik ademde diep in en uit alsof ik voor het eerst ademde. Ik zweefde in een oceaan van rust. Het euforische gevoel was lekker, maar het gewoon onbekommerd kunnen ademen en compleet zonder zorgen zijn staat me nog het meeste bij. Het was voor mij ook een bevestiging dat mijn hyperventilatie puur een geestelijk iets was, want ik merkte dat wanneer ik gedachteloos was, alles als vanzelf ging. Het was ikzelf die de boel steeds teveel probeerde te sturen, zelfs mijn ademhaling.

De volgende dag heb ik toen helemaal geen last gehad van een kater, maar zat ik in een afterglow. Alles was mooier dan normaal en ik voelde me ook toen nog erg vredig. Hoewel ik toen ook al vond dat het allemaal niet in de buurt komt van de vrede en euforie die psychedelica potentieel kan bieden, was ik zeer onder de indruk van xtc/mdma. Heb het daarna een paar keer wat te kort op elkaar gebruikt en dat waren dan ook een stuk mindere ervaringen, maar na een lange pauze kwam het echt fijne effect wel weer terug. :)

Pipo982

Newbie
Dag mensen, newb hier op het forum. Ik zag al jullie verhaaltjes en ik dacht ik moet die van mij ook maar eventjes delen.

Ik heb gisteren voor het eerst xtc gebruikt. Mijn enige ervaring met drugs daarvoor was wiet. Ik heb het met een vriend van me en 2 anderen die ik niet kende (maar hij wel) gedaan. Man, wat heb ik genoten van die avond. :hearteyes: Net zoals bij Mindless was het niet gepland. Ik ging langs bij een vriend van me en we hadden gewoon een gezellige avond. Die vriend van me heeft wel ervaring met xtc. Hij had het vaker gedaan en zei al langer tegen me dat ik het ook een keer moest proberen. Ik ben zeker niet vies van het proberen, het is alleen zo jammer dat de opportunity er niet vaak is. We zaten er met z'n drieën dus van de drank te genieten (niks zwaars, ik had 3/4 glaasjes rode vodka op), toen de xtc opeens ter sprake kwam. We zaten namelijk naar een paar Spuiten en Slikken filmpjes te kijken over 2C-I e.d., wat overigens ook op mijn lijstje staat. :mrgreen:

Toen we de muziek wat harder hadden gezet kwamen er twee huisgenoten binnenstappen om te kijken wat er zo gezellig was. Een paar minuten later kwam de xtc weer ter sprake en "wanneer we het nou een keer gaan doen." Verrassend genoeg zei iedereen "nu". Het was nog vroeg in de avond en we hadden verder geen plannen, dus waarom niet nu? We lieten 2 mensen even snel naar de benzinepomp rijden voor wat kauwgom en hadden 2 flessen water klaargezet. (voorbereiding +1 :')) M'n vriend haalde de pillen tevoorschijn. 4 mooi roze Hello Kitty pilletjes, 200gr de pil. Iedereen begon met een halfje en zodra de pil van mn tong weggleed (rond 22:30), begon ik toch wel een beetje nerveus te worden. Ik wilde het al langer proberen, maar had niet verwacht het vanavond te gaan doen. Bovendien ben ik nooit zo geweldig met nieuwe mensen, dus vraag ik me nu nogsteeds af waarom. Waarschijnlijk die 3/4 glaasjes rode vodka, maargoed..

Ik zat lekker chill in de stoel en terwijl we wachtten tot het in ging werken, keken we nogsteeds naar die goeie ouwe Geraldine Kemper.. :tongueout: We kwamen een filmpje tegen waarin ze met Kraantje Pappie een lied scheer over xtc..terwijl ze dat hadden genomen en terwijl we dat aan het kijken waren, begon ik ook wat te voelen (de ironie). Ik voelde mijn benen en voeten tingelen en voelde dat ik steeds meer energie kreeg. Ik begon steeds meer te bewegen in mijn stoel en steeds meer te praten met iedereen. Na het filmpje afgelopen was hadden we het lied aangezet wat ze geschreven hadden en toen kwam het nog meer. Ik was ondertussen de spanning al helemaal kwijt. Het enige waar ik aan kon denken was de achtbaan die omhoog ging en ik keek zo uit daar de drop die komen ging..

Een paar minuten later gingen we naar buiten. Het is nu ongeveer 23:30 en bij mij kwam het helemaal los. Ik ging springen, dansen, rennen. Ik had nog mn fiets gepakt en rondjes gefietst en ben zelfs voor de Jumbo op de grond gaan rollebollen. Ik voelde me zo ongelovelijk blij en euforisch en zo hyper en k sprong over de bankjes heen, knuffelde iedereen die erbij was. Ik voelde me nog nooit zo geweldig en ik was echt zo blij dat het zo goed ging. De vriend met ervaring zei me een kauwgompje te nemen, want hij zag dat ik flink met mijn kaken bezig was. Ik heb er denk ik een stuk of tien op de grond laten vallen omdat ik ze in de lucht probeerde op te vangen in mijn mond.

Ongeveer een halfuur later gingen we weer naar binnen, want het was aardig koud. Ik en m'n vriend gingen naar zijn kamer en de andere twee (1 was eerder weggegaan, zij had niks genomen) naar 1 van hun kamers. Ze wouden even samen zitten omdat ze het vervelend vonden om mij te zien genieten, terwijl ze zelf (nog) niet veel voelden. Toen we op de kamer terug waren nam ik nog wat te drinken en heb ook een kwartje bijgenomen. Nu zei die vriend van me dat het echt heerlijk is om tijdens de 'vlucht' onder de douche te gaan staan. Ik geloofde dat best wel gezien mijn toestand en ging dus maar onder de douche staan. De temperatuur was echt perfect. Ik stond onder de douchekop en de waterstralen streelden me over mn nek en schouders over m'n hele lichaam naar beneden. Wat is dit een geweldig gevoel (maar dat kan misschien wel verschillen per persoon) Ik heb een halfuur/drie kwartier onder de douche gestaan en nog wat gevochten met de lucht. Ja, ik was zo druk dat ik maar deed alsof ik Mike Tyson naar de grond sloeg ik had nog zoveel energie.

Nadat ik klaar was onder de douche was ik veel energie kwijt. Het begon allemaal wel wat weg te zakken nu. Op dit punt zijn we naar de kamer van de twee andere vrinden gegaan. Hier hebben we heerlijk uit liggen trippen op o.a. mooie vioolmuziek van Lindsey Sterling. Zelfs het einde van deze avond was geweldig. Ik denk dat we rond een uur of 5 zijn gaan slapen. Dat was wel minder. Ik werd steeds weer wakker en had dan weer de grootste moeite om in slaap te vallen. Uiteindelijk is het me wel (enigzins) gelukt en had in totaal nog een beetje slaap te pakken die nacht.

Toen het 12 uur was had ik het slapen maar opgegeven. Ik stak nog een peuk op, heb wat nagepraat met m'n vriend en ben rond half 2 maar naar huis gegaan. Ik heb vandaag de dag de HELE dag op bed gelegen. Ik was echt kapot (nu nog steeds). Spierpijn in m'n hele lichaam, willen slapen, maar ook weer niet. Op zich wel een beetje kleute, maar al met al was het het waard. Ik heb zo erg genoten van gisteravond en ookal is het de tweede keer (meestal) nooit zo goed als de eerste, ik hoop toch echt van wel, daarom wacht ik lekker een maand of 3 met de volgende pil.

Ik hoop binnenkort toch kennis te maken met iets anders leuks. We hebben ook nog Kanna gekocht dus dat staat ook op het programma. Ben benieuwd..
Thanks voor het lezen als je het hebt volgehouden! :wink:

-Pipo de clown

Mijn eerste keer,

Mijn eerste keer was op 18e jarige leeftijd. Mijn vrienden hadden het al enkele keren gedaan en ik heb ze tot op dat moment ook enkele keren afgewezen. Ik was net 18 geworden en had een verjaardag van een vriendin van mij. Ik wist dat er gebruikt zou worden en had zoiets van laat ik het maar gewoon een keer proberen. Over wiet heb ik namelijk ook een vooroordeel gehad, wat niet waar bleek. Ik vond het allemaal redelijk eng aangezien er zo ontzettend veel gespeculeerd word over deze drug. Ik blowde inmiddels al een stuk meer, maar wist duidelijk dat harddrugs toch 'harder en/of gevaarlijker' is. Ik had al redelijk wat informatie opgezocht zodat ik toch goed weet wat ik gebruik. Toen ik eenmaal was aangekomen bij de verjaardag, waar de stemming er al lekker in zit, namen we allemaal tegelijk de x. Kan me nog goed herinneren dat het erg lang duurde voordat ik wat begon te voelen. Ik leerde dat als ik begon te 'wachten' of te 'letten' op het gevoel dat het niet kwam. Een kwartier na inname besloten we met zijn allen 2 joints te gaan roken, iedereen die gebruikte blowt namelijk ook. Allemaal lekker poffen en praten, er waren ook mensen die alcohol hadden gehad dus het begon alsmaar gezelliger te worden. Toen keek ik naar het meisje dat jarig was en zag dat ze wegliep met een strakke bek en riep ''FUCK', zovan ik voel hem. Dit begreep ik dan ook direct. Ik wist al sowieso dat het geen troep was. Eenmaal met zijn allen naar binnen begon ik al wat strakke oogjes te zien. Ik raakte met iemand in gesprek en eenmaal toen ik lekker aan het praten was dacht ik 'WOW HIJ IS ERIN GEKICKT, ONTZETTEND FIJN'. Erg lekker gevoel. Ik had al wel van mensen gehoord hoe het ongeveer zou zijn, maar dit is niet te vergelijken met hoe het echt is. Taal is een lastig iets. Ik merk nu wel dat bij de eerste keer mijn kater en mijn 'up-downs' tijdens de trip veel sterker waren. Inmiddels heb ik het veel vaker gedaan en weet ik beter met de up-downs om te gaan waardoor ik daar aanzienlijk minder last van heb. Ook voelt de kater bij mij een stuk minder erg.

Bovenaan