Hoe zit dat nu met het verbod?

Elektronik

Experimenterende gebruiker
Ik hoor maar overal op het nieuws dat de paddo's gaan verboden worden. ik zie op sommige forums dat ze dit al van 2007 van plan zijn. Ik vraag me nu echter af( ben van belgië dus weet hier niet zoveel over) of ze het echt werkelijk gaan doen of niet en tegen wanneer :confused:

L

Lid 6909

Gast
volgens mij is het nog steeds niet helemaal rond, maar anders in december imo.

Angramar Temenos

Badass junkie
Het zal nog een flinke tijd duren, als je de boel hebt gevolgd heeft het VLOS een flinke zak duiten bij elkaar gehaald voor rechtzaken, dus er komen nog flinke rechtzaken hiertegen.. Met wat geluk worden ze helemaal niet verboden, of over 1-2 jaar.

Mudkip

Newbie
hhmm...

ik las net ditte:
http://www.parool.nl/parool/nl/224/Binn ... mber.dhtml

DEN HAAG - Al per 1 december worden paddo's verboden. Dat is het gevolg van een nog niet bekend gemaakt besluit dat de ministerraad vrijdag heeft genomen op initiatief van minister Ab Klink van Volksgezondheid.

Deze week zal de koningin het besluit ondertekenen en dan wordt het paddoverbod alsnog openbaar gemaakt. De zogeheten Algemene Maatregel van Bestuur waarmee het kabinet de hallucinogene paddenstoelen naar de verboden categorie van de opiumwet verwijst, wordt per 1 december van kracht.

WTF? is dit echt waar enzo?

Psycheheerlijk

Belezen gebruiker
Het is verdomd jammer. Het vlos gaat er nog wel een rechtszaak tegen spannen, maarkben bang dat het niet veel uitmaakt.

Tgaat me allemaal niet zozeer om dat ze paddo's verbieden, Maar uberhaupt dat ze me iets verbieden te doen, en dat maakt me behoorlijk pissig.
Ze nemen in a way een stukje vrijheid van je af, en dat pik ik echt niet.

phy

Bewuste gebruiker
Heel weinig kans dat dit nog goedkomt.
Het is zo cru omdat het gewoon onterecht en onzorgvuldig is gedaan.

Nog vervelender is, dat het gewoon totaal onpraktisch is.

Overigens, vraag je eens af hoeveel vrijheid in nederland nog over is... De tijd dat je nog iets mocht is allang voorbij, en de touwtjes worden gaandeweg steeds strakker getrokken. Marionetjes lopen nou eenmaal altijd de goede kant op.

Sunseed

Belezen gebruiker
Ik dacht dat het pas binnen een jaar of twee ging gebeure, dat ik daarvoor nog wel een growbox of 3 kon kopen, nu gaat dat niet (ouders).. :(

cronos

Wijs gebruiker
jammer voor de liefhebbers...maar zoals ExceptionalInsight noteert:het is het einde van de wereld niet...paddo's zullen wel nog elders te vinden zijn denk ik...hopelijk voor de paddoheads :rolleyes: onder jullie!!!

Peterblaat

Ik begreep pasgeleden van een smartshophoudert, dat growboxen niet illigaal worden, omdat dat geen actieve stof bevat. Dat is ook de reden die ik altijd begrepen heb van waarom cannabis zaden ook niet illigaal zijn; het bevat simpelweg de verbode stof niet. Weet iemand wat hier waar van is?

grz,

Peter

Wile-E-Peyote

Badass junkie
Tripreporter
Als je sigaretten rookt zonder nicotine, dan mag dat ook in een ruimte met rookverbod.

En bij zaadjes is het, je mag nog steeds thuis 5 plantjes hebben staan.

Je mag ook bij de gamma een stuk staal van een meter kopen, alleen mag je er geen wapen van maken. de staal is legaal, maar het wapen illegaal.

JJJ

Bewuste gebruiker
Peterblaat zei:
Ik begreep pasgeleden van een smartshophoudert, dat growboxen niet illigaal worden, omdat dat geen actieve stof bevat. Dat is ook de reden die ik altijd begrepen heb van waarom cannabis zaden ook niet illigaal zijn; het bevat simpelweg de verbode stof niet. Weet iemand wat hier waar van is?

grz,

Peter
Growboxen bevatten mycelium, en daar zitten actieve stoffen in. Het is alleen wel zo, dat volgens mij in de wettekst staat dat alleen paddenstoelen met actieve stoffen verboden zijn, en in dat geval zouden growboxen legaal blijven. Het is nog niet helemaal duidelijk wat er gaat gebeuren denk ik, we moeten maar even afwachten wat de winkeliers er mee gaan doen.

ilove_paddo

ik heb via google op verschilende sites gelezen dat het kweken van paddo, s ook verboden zou worden dus de kant en klare growboxen worden ook verboden, de sporen blijven wel legaal.
ze praten in de 2 e kamer nu ook al over een verbod op wiet.
nog even en het is hier net amerika, ook zo' n antie-drugs beleid.
dus iedereen aan de lsd en eigen wiet kweek. :stoned:

Moker

Bewuste gebruiker
maar dat growboxen ook verboden worden is ook dom natuurlijk, want je kan dan alles wat je nodig hebt om een growbox te maken gewoon los verkopen en dat lijkt mij niet dat ze dat kunnen verbieden.

L

Lid 6909

Gast
ahahaha AT die LSD zit je wel hoog in je bol sinds je het gedaan hebt of niet?:grin:

kapitein-x

Wijs gebruiker
Tripreporter
Net Job Cohen bij Pauw en Witteman gezien. Hij zat daar samen met burgemeester Leers uit Maastricht. Ze spraken naar aanleiding van de wiettop die vandaag is gehouden. Cohen begon uit zichzelf ook nog even over het paddoverbod en hoe vreemd het was dat dit vanuit Den Haag wordt opgelegd, zonder daarbij rekening te houden met de dagelijkse praktijk.
Uiteindelijk vroeg Witteman: ''Dus er zijn op 5 december nog gewoon paddo's te krijgen in Amsterdam?" Waarop Cohen op ferme toon antwoordde: "Zeker weten." :) :sunglasses:

edit: Misschien zei hij ook wel zoiets als: "Daar moet je wel vanuit gaan" Hoe dan ook, 't was erg stevige en duidelijke taal voor een dergelijke gezagsdrager.

Misschien dat we in de komende weken en maanden dus nog wel interessante ontwikkelingen kunnen verwachten mbt het paddoverbod. :)

RSW

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Wauw, je bent me net voor haha, net de herhaling gezien. Wou posten dat ik Cohen zo'n held vind met zijn uitspraken (hij reageerde trouwens met 'dacht 't wel ja'). Die fantastische subtiele glimlach ook als het over zijn eigen gebruik gaat hehe... :grin:

Hoezee voor de nieuwe plannen (mbt de coffeeshops dan..), misschien is er toch nog hoop ?

kapitein-x

Wijs gebruiker
Tripreporter
^Hij en Leers (coole cda'er trouwens [mag ook wel even gezegd worden]) benoemden ook duidelijk dat alcohol en softdrugs echt op één lijn zitten. Dat hoor je niet vaak, dat dergelijke mensen dit klip en klaar uitspreken. Ik meen zelfs dat Cohen er nog een schepje bovenop deed door te zeggen dat alcohol wsl voor meer overlast zorgt (binnen zijn gemeente.)
Aan het einde van het programma maakte Witteman nog een opmerking over paddo's, en toen hief Cohen heel cool zijn glas wijn in de lucht en zei: "Proost!" :sunglasses:

Twilight

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Haha, ja Cohen is echt een held als het hier om gaat. :grin:
Vind het echt mooi dat er nu zo veel tegengeluiden zijn, dat is echt wat we nodig hebben!
Had het een half jaar geleden echt niet verwacht dat er met zo veel commotie op gereageerd zou worden. Maar toch zei iets me toen ook al dat er meer mensen op zouden staan tegen deze hypocrisie. :)

Bovenaan