Hoe zorg je voor een leuke trip ervaring (truffels)?

joebiden

Newbie
Ik ben van plan om met een paar hechte vrienden binnenkort truffels te gaan doen. Ik heb het zelf 2x eerder gedaan en de meesten maar 1x, nadat ik ze overtuigd had om het een keer te proberen. Mijn eerste trip vond ik namelijk zo geweldig dat ik de drang voelde om truffels te ervaren met iedereen waarmee ik ook maar een beetje close ben.

Uiteindelijk bleek die tweede trip (en dus voor mijn vrienden, exclusief 1, de eerste) een stuk minder leuk te zijn, en dit bevestigde de vriend die ook meedeed aan mijn eerste trip. Ik vond het ontzettend jammer dat mijn vrienden niet een vergelijkbare eerste keer hebben ervaren. Ik had ze immers beloofd dat het fantastisch zou worden. Ik ging er natuurlijk niet van uit dat het precies even leuk of zelfs leuker zou worden dan hoe ik het ervaarde, maar uiteindelijk heb ik toch het gevoel dat ze niet een vermakelijke trip hebben gehad. Niemand had een bad trip ofzo, maar het kwam voor niemand dichtbij het gevoel van mijn eerste keer. Ik was namelijk enorm euforisch, voelde me als een nieuwsgierig onschuldig kindje, en heb zó veel gelachen tijdens mijn eerste keer.

Heb er toen over nagedacht en ben tot de conclusie gekomen, waarvan ik niet weet of hij klopt, dat het niet per se lag aan de andere truffelsoort (het waren wel vergelijkbare truffels van dezelfde smartshop). Volgens mij is er sowieso niet veel onderling verschil in de truffels, maar gaat het om de hoeveelheid werkzame stof erin en die is vaak vergelijkbaar (toch?). We denken dat een mogelijke reden zou kunnen zijn dat we met teveel mensen (7) in een te kleine ruimte waren: een klein appartement met 3 slaapkamers en een bescheiden woonkamer. We merkten dat we last hadden van teveel prikkels, te veel gesprekken die tegelijk gevoerd werden. Daarnaast denk ik dat ik de verwachtingen van mijn vrienden misschien een beetje te hoog heb gemaakt door er zo enthousiast over te doen..

Ik vind het zelf een fijn idee om het met een kleine groep te doen (max 4 ofzo?) zodat je alles samen meemaakt en er niet gescheiden gesprekken gaan komen, want die vond ik vorige keer irritant. Heeft iemand anders misschien ervaring met of tips voor een bepaalde groepsgrootte? Zou het überhaupt daar aan kunnen hebben gelegen?

TL;DR Ik zoek naar tips om de kans op een leuke trip te vergroten. In principe ga ik niks plannen voor de trip, maar voor het geval dat is het fijn als we leuke dingen om te doen hebben (binnenshuis). We zijn met een groepje van ongeveer 4 mensen. Wat vind jij leuk om te doen tijdens een trip? Deel vooral je leuke trip ervaring alsjeblieft!

Ik ben van plan om met een paar hechte vrienden binnenkort truffels te gaan doen. Ik heb het zelf 2x eerder gedaan en de meesten maar 1x, nadat ik ze overtuigd had om het een keer te proberen. Mijn eerste trip vond ik namelijk zo geweldig dat ik de drang voelde om truffels te ervaren met iedereen waarmee ik ook maar een beetje close ben.

Uiteindelijk bleek die tweede trip (en dus voor mijn vrienden, exclusief 1, de eerste) een stuk minder leuk te zijn, en dit bevestigde de vriend die ook meedeed aan mijn eerste trip. Ik vond het ontzettend jammer dat mijn vrienden niet een vergelijkbare eerste keer hebben ervaren. Ik had ze immers beloofd dat het fantastisch zou worden. Ik ging er natuurlijk niet van uit dat het precies even leuk of zelfs leuker zou worden dan hoe ik het ervaarde, maar uiteindelijk heb ik toch het gevoel dat ze niet een vermakelijke trip hebben gehad. Niemand had een bad trip ofzo, maar het kwam voor niemand dichtbij het gevoel van mijn eerste keer. Ik was namelijk enorm euforisch, voelde me als een nieuwsgierig onschuldig kindje, en heb zó veel gelachen tijdens mijn eerste keer.

Heb er toen over nagedacht en ben tot de conclusie gekomen, waarvan ik niet weet of hij klopt, dat het niet per se lag aan de andere truffelsoort (het waren wel vergelijkbare truffels van dezelfde smartshop). Volgens mij is er sowieso niet veel onderling verschil in de truffels, maar gaat het om de hoeveelheid werkzame stof erin en die is vaak vergelijkbaar (toch?). We denken dat een mogelijke reden zou kunnen zijn dat we met teveel mensen (7) in een te kleine ruimte waren: een klein appartement met 3 slaapkamers en een bescheiden woonkamer. We merkten dat we last hadden van teveel prikkels, te veel gesprekken die tegelijk gevoerd werden. Daarnaast denk ik dat ik de verwachtingen van mijn vrienden misschien een beetje te hoog heb gemaakt door er zo enthousiast over te doen..

Ik vind het zelf een fijn idee om het met een kleine groep te doen (max 4 ofzo?) zodat je alles samen meemaakt en er niet gescheiden gesprekken gaan komen, want die vond ik vorige keer irritant. Heeft iemand anders misschien ervaring met of tips voor een bepaalde groepsgrootte? Zou het überhaupt daar aan kunnen hebben gelegen?

TL;DR Ik zoek naar tips om de kans op een leuke trip te vergroten. In principe ga ik niks plannen voor de trip, maar voor het geval dat is het fijn als we leuke dingen om te doen hebben (binnenshuis). We zijn met een groepje van ongeveer 4 mensen. Wat vind jij leuk om te doen tijdens een trip? Deel vooral je leuke trip ervaring alsjeblieft!
Ik weet niet heel zeker of het hier aan ligt, maar blijf vooral aangeven dat ze zichzelf gewoon moeten gedragen waar ze zich goed bij voelen. Heb 2keer gehad dat vrienden bang waren om hun gevoelens te uitten tijdens de trip, en het daarom voor iedereen een stuk saaier was.

En ik vindt zelf truffels binnen doen niet echt leuk, ik ga liever met een paar vrienden in een bos zitten waar weinig mensen komen. Dat vindt ik persoonlijk veel leuker.

Truetruffles

Belezen gebruiker
Ik weet niet wat jullie tijdens de eerst trip gedaan hadden? Het is soms ook fijn om iets klaar te hebben staan om te doen. Dit kan iets simpels zijn als even buiten een rondje gaan lopen, mariokart spelen, leuke trip video opzetten of gewoon lekkere mooie muziek aanzetten.

Je hoeft het dan niet perse te doen, maar dan heb je wel iets achter de hand mocht de sfeer een beetje om slaan.

Wat bij mij vaak ook helpt is een docu aan te zetten van bv planet earth en dan het geluid van de duco uitzetten en zelf andere muziek eronder zet ik raad lofi beats aan. Zo praat iedereen altijd een beetje over hetzelfde onderwerp en praat men niet zo snel door elkaar.

mitchieee

Wijs gebruiker
zorg dat iedereen op het zelfde level zit, haal een bakje fruit en gewoon een halve meloen! eerst snijde in stukjes voor je gaat trippen want als je erin zit is het niet meer te doen hehe , want het eten daarvan wordt geweldig, makkelijk om mee afteleiden, om iemand een stukje watermeloen aan te bieden ga je zo weer een nieuwe scene in

-als jullie familyguy weleens gekeken hebben, kijk daar een halfuurtje naar of langer als iedereen het geweldig vind

-zorg dat er geen stiltes zijn, dus lichte achtergrond muziek byv of wat harder als jullie willen luisteren,

-zorg dat je goed luisterd en ondersteunt als iemand wat minder gaat

-erg belangrijk voor iedereen om te praten over hun gevoelens want dat gaat klemmen als je dat niet doet

-en ik zou het ook gewoon op max 4 houden, dan wordt het niet te chaotisch

Laatst bewerkt:

Cyndaquil

Bewuste gebruiker
Het beste wat je kunt doen is zorgen voor een chille omgeving en plekken waar je lekker kunt zitten en liggen met eventueel wat mooie lichtjes en muziek.
Trippen is toch echt heel persoonlijk in mijn ogen het beste wat je kunt doen is dan een fijne omgeving creëren (setting).
Verder zou ik niet teveel plannen maar meer op spontaniteit laten komen zoals een rondje lopen buiten als iedereen dat wilt.

Je kunt ook wat verkleed spullen bij de hand hebben zoals pruik of trippy brillen dat kan misschien de stemming positief veranderen.

Met 2 of 4 mensen trippen is inderdaad beter dan met 7+.
Spreek zelf ook uit ervaring dat met heel veel mensen het heel chaotisch is en mensen gevoel kunnen hebben buitengesloten te zijn van de rest.

Ik hoop dat je wat hebt aan deze antwoorden en een leuke trip hebt met vrienden :)

Laatst bewerkt:
Bovenaan