Hoeveel?

Valhalla

Newbie
Beste mede drugs liefhebbers,

Na veel geweldige trip reports te hebben gelezen en veel andere dingen te hebben gelezen heb ik ook voor het eerst xtc gedaan. Dit was een geweldige ervaring. Ik had rollys royce pillen getest rond de 180 mg.

Na eerst te beginnen met een halfje voelde ik vrij weinig dus na anderhalf uur nog een kwartje bij gesnoept. Na een tijdje ging ik lekker en voelde me echt top. Maar ik had niet echt het gevoel dat ik keihard ging zoals vrienden.

Na 3 maanden later weer gesnoept op een festival, roze handgranaten. Begonnen met 3 kwart maar voelde er vrijwel helemaal niks van? Daarma nog 2 kwartjes gedaan maar kreeg niet echt het lekkere gevoel. ( ik weet dat je eerste keer een van de beste keren is maar dit kwam niet eens echt in de buurt.

Dankje dat je tot zover heb gelezen want nu komt mijn echte vraag pas haha: :tearsofjoy:

Nu ga ik binnekort weer naar een festival, netjes aan de drie maanden regel gehouden uiteraard! Maar zit nu te twijfelen hoeveel ik moet nemen? We nemen weer de rollys royce. Ik zit te denken aan een hele, omdat ik de eerste keer van 3 kwart vd pil echt niet suoer hard ging? Graag jullie mening!

Verder nog een kleine andere vraag:

Hoe doen jullie het met eten? want vorige keren had ik beide keren erg goed gegeten, voor het tweede festival zelf patat. Erna las ik pas dat vet eten misschien niet zo verstandig is ( zat 4,5 uur tussen eten en snoepen). Festival begint om 22:00

Ik weeg trouwens 72 kg en ben 181 cm.

Bedankt voor het lezen!

dubbel0seven

Bewuste gebruiker
Ik ben persoonlijk van mening dat het beter is om in 1 keer de voor jou "juiste" dosis te nemen. Altijd dat gedoe met halfje's, kwartje's etc zegt imo weinig. MDMA is niet altijd gelijk verdeeld in een pil. De halfje's en kwartje's bevatten dan ook nooit een gelijk aantal mg MDMA. Zo blijf je altijd aanklooien met je dosering en valt het dus iedere keer weer anders.

Valhalla zei:
a eerst te beginnen met een halfje voelde ik vrij weinig dus na anderhalf uur nog een kwartje bij gesnoept. Na een tijdje ging ik lekker en voelde me echt top. Maar ik had niet echt het gevoel dat ik keihard ging zoals vrienden.

Jij voelt je dus bij 3 kwart pil echt goed. Maar voor je gevoel niet echt keihard. Je zou met 3 kwartje's kunnen starten, mocht je dat fijn doseren vinden :wink:
Ik zou zelf na eenzelfde ervaring gewoon 1 hele doseren. Misschien dat je dan wel keihard gaat?

Valhalla

Newbie
Ja ik en ook van plan om een hele te nemen. Alleen dan zit ik wel over de 1,5 -2 Mg mdma per kg. En kijk al zolang uit naar dit festival dus wil niet dat ik ergens saai in een hoekje zit de hele avond haha. Denk gewoon lang van te voren goede maaltijd. Niet te veel vet, dat ik dan ook al harder ga? Bedankt voor je reactie!

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Beetje onverantwoord, 180mg in een keer nemen... De kans dat je dan ergens saai in een hoekje zit te spacen of op de EHBO zit is groter dan dat je dik staat te springen vooraan op het feest.

Een hele pil in één keer is gewoon dom tegenwoordig, de risico's wegen niet op tegen de effecten. Verder moet je juist wel een vette maaltijd eten, je moet je maagwand een beetje beschermen. Je gaat niet harder als je weinig vet eet, je wordt alleen sneller misselijk.

dubbel0seven zei:
De halfje's en kwartje's bevatten dan ook nooit een gelijk aantal mg MDMA. Zo blijf je altijd aanklooien met je dosering en valt het dus iedere keer weer anders.

De pil is meestal niet 100% perfect verdeeld inderdaad, maar het grootste verschil komt door de set en setting (en dosis). Elk feest is anders, elke situatie is anders en je dosis is ook nooit perfect gelijk.

Valhalla

Newbie
Ja dat is waar, misschien toch 3 kwart en kijken wat er gebeurd.. Bij mij duurt het altijd zo vreselijk lang voordat het werkt, daarom dacht ik om wat minder te eten?

EKSTASIE

Newbie
Off Topic:

Vet feest Valhalla, moet nog aan kaartjes zien te komen. :grin:

OT: Een hele in 1 x op een feest lijkt in me inderdaad iets te veel van het goede...

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Valhalla zei:
Bij mij duurt het altijd zo vreselijk lang voordat het werkt, daarom dacht ik om wat minder te eten?

Eten = energie. Minder eten = minder energie. Als je gaat inhouden op voedingsstoffen zal het sneller werken inderdaad maar de aanslag op je lichaam is groter en de kans dat je je beroerd gaat voelen ook.

Waarom moet een pil snel werken? Kort feestje, of kom je laat aan? :P

Ik vind het juist wel lekker om even een paar uurtjes nuchter of met wat biertjes het feest te verkennen voor ik een beetje ga spacen. Juist de opbouw is mooi van helemaal nuchter aan het begin tot spaced out aan het einde :wink:

Moestuinier

DF-koning
Tripreporter
Mag ik even toevoegen, ivm die roze granaatjes laat je ze beter testen, over hier ook weinig gevoeld van zo'n snoepje maar dar was na een halve heineken getest op 212mg. Nam wat later een halve heineken terug en ging wel goed dan zoals het moest zijn.

Ivm eten gewoon lang genoeg wachten tot je maaltijd goed verteerd is en die dag zelf toch wel voor een goeie opbouw zorgen, fruit, vitamines, goeie warme maaltijd,...

En als je jou mooi aan die drie maandelijkse pauze houd zie ik geen problemen. Ik zou niet afkijken hoe hard je vrienden gaan, het is vooral belangrijk wat je zelf voelt en wat je aankan. Mss kan je es proberen met direct een hele. Als die 180mg is zie ik dat redelijk te doen. Ik zelf ben iets groter maar zelfde gewicht. Bij een klapper boven de 200 is 3 kwartjes wel aan te raden, je kan altijd bijnemen, maar eens genomen is er geen terugweg :-P Ik raad nog altijd aan uit eigen ervaring met de hoger gedosseerde pillen, start halfjes.

Valhalla

Newbie
Haha succes met nog een kaartje te regelen! Ja ben benieuwd hoe het is eerste x valhalla....

Ja vindt het klote als die laat inslaat, dan zie je iedereen al lekker gaan en zit ik er maar ' op te wachten' tot ik ook het heerlijke gevoel krijg, dan altijd beetje bang dat ie helmaal niet meer inslaat...

Maarja ik ga gewoon goed eten dus en neem toch maar geen hele! Iedereen bedankt voor zijn reactie, top!

Zou op een feestje niet in 1 x een hele erin gooien...thuis wel een aantal keren gedaan, prima in zo'n setting, maar op een feestje wil je toch niet ineens knetter-strak staan :rock: ..
je kan ook beginnen met een halfje, en dan na een uurtje nog een halfje erbij doen? Werkt bij mij altijd prima :)

Off-topic: ik ga ook naar Valhalla de 20ste! Lijkt me supergaaf!!! :wave:

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Sweet-Lily zei:
Zou op een feestje niet in 1 x een hele erin gooien...thuis wel een aantal keren gedaan, prima in zo'n setting, maar op een feestje wil je toch niet ineens knetter-strak staan

Met de sterke pillen van de laatste tijd kun je ook thuis beter geen hele nemen. Er gaan veel pillen rond van 200+ milligram, dat is echt te veel om in één keer te nemen en brengt zeker risico's met zich mee.

Fool

Badass junkie
D'r is zelfs een pil van ~350mg gespot, dat is voor sommigen echt een ritje ziekenhuis hoor!

Die ik had waren plus-minnetjes, en idd vrij zwaar, 190 mg. Ging wel hard, maar wel lekker (eerlijk gezged..)... Alleen voor op een feestje had ik me er niet fijn bij gevoeld.

Bovenaan