hoge bergen lage dalen

erriapo 187

Experimenterende gebruiker
heeft iemand nog het gevoel van je moet eerst zware waters doorzwemmen om dan tot hoge bergen te komen ze te beklimmen ... vallen in diepe ravijnen om dan toch terug de baante vinden naar el salvador als hij bezig is over drugs ?

Wile-E-Peyote

Badass junkie
Tripreporter
De ravijnen zijn dieper dan de Grand Canyon, de bergen hoger dan de Himalaya,
de waters zijn dieper dan de oceaan.

Als je weet hoe je kan vliegen, zullen die obstakels niet meer bestaan.

Judas

Wijs gebruiker
erriapo 187 zei:
heeft iemand nog het gevoel van je moet eerst zware waters doorzwemmen om dan tot hoge bergen te komen ze te beklimmen ... vallen in diepe ravijnen om dan toch terug de baante vinden naar el salvador als hij bezig is over drugs ?
Zo te horen moet je de hoeveelheid dope die je tot je neemt maar eens lekker gaan opschroeven.:beer:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Zwaar_water
Ben je op weg naar El SALVADOR of naar EL DORADO :confused:

erriapo 187

ik denk niet dat je me goed hebt begrepen , als je drugs begint te nemen is alles fantastisch en prachtig het is een mooie ervaring en dat blijft het ook een hele tijd maar door overdadig en exessief gedrag ga je naar een zone waar al deze dingen niet langer mogeljk zijn . je beseft van jezelf dat het verkeerd aan het lopen is maar toch heb je de wil niet je te verzetten en is je grote liefde drugs en niemand anders ... drugs zijn niet alleen maar lol en kunnen grote financieele en psychische problemen veroorzaken als je dit niet weet heb je nog niet echt drugs gebruikt vrees ik... ps heb nu al 4 jaar vaste relatie en ben occassioneel drugsgebruiker , ik gebruik nu 13 jaar en kwam voor het eerst in contact toen ik 12 was .problemen met drugs heb ik al lang niet meer maar dat is wel zo een beetje waar het op neer komt ép dhoogte zin van de leigtn.... jeet

Amaranth

Bewuste gebruiker
Er is een verschil tussen drugsgebruik en onverantwoord drugsgebruik. Je hoeft geen last van die dalen te hebben, sterker nog als je geluk hebt zit er alleen maar een stijgende lijn in.

Spor

Wijs gebruiker
Als ABN een probleem is, moet je maar naar het west vlaamse drugsforum voor boerendochters gaan :rolleyes:

flipkonijn

Bewuste gebruiker
erriapo 187 zei:
west-vlaaderen .... bij de boerendochters en open velden en olsan geree voe pintje te skellen ... :)
Praat nu maar gewoon algemeen Nederlands, want de meesten hier zijn Hollanders :grin:

Ofdaj nu van de veldn komt van't zèètje : :wave:

dain

Bewuste gebruiker
erriapo 187 zei:
ik denk niet dat je me goed hebt begrepen , als je drugs begint te nemen is alles fantastisch en prachtig het is een mooie ervaring en dat blijft het ook een hele tijd maar door overdadig en exessief gedrag ga je naar een zone waar al deze dingen niet langer mogeljk zijn . je beseft van jezelf dat het verkeerd aan het lopen is maar toch heb je de wil niet je te verzetten en is je grote liefde drugs en niemand anders ... drugs zijn niet alleen maar lol en kunnen grote financieele en psychische problemen veroorzaken als je dit niet weet heb je nog niet echt drugs gebruikt vrees ik... ps heb nu al 4 jaar vaste relatie en ben occassioneel drugsgebruiker , ik gebruik nu 13 jaar en kwam voor het eerst in contact toen ik 12 was .problemen met drugs heb ik al lang niet meer maar dat is wel zo een beetje waar het op neer komt ép dhoogte zin van de leigtn.... jeet

Vertaling:
Tijdens het druggebruik heb je veel plezier en een superervaring
Bij de "come down" besef je dat het verkeerd aan het lopen is, en dat je, je niet kan verzetten. Je moet verantwoordelijk met drugs omgaan aangezien deze problemen kunnen veroorzaken met je financieen en je geest.
PS ik heb al 4 jaar een realtie, ik gebruik 13 jaar, en ik heb geen drugsproblemen,
maar past het niet ineen zoals in mijn verhaal?

da kom lik heel stom over é ke het aangepast moest eigenlijk azo zin mo ka ol pitje gesmoord :stoned:
vertaling:
Dit komt misshien stom over, ik heb het wat aangepast zoals het moest zijn, maar ik heb al een jointje genuttigd

west-vlaaderen .... bij de boerendochters en open velden en olsan geree voe pintje te skellen ... :)
vertaling:
West-Vlaanderen, bij de boerendochters en de open velden. Bij ons moet je zijn om een goed pilsje te drinken.

======
AUB, praat een beetje deftig op een forum, dit is tenslotte gemaakt voor te communiceren met mensen die ook geen zee zien, elke NederlandsVlaamse taalgroep mag toch verstaan wat je zegt. Zo geef je ons Vlamingen enkel een slechte naam... :rolleyes:

Ik ben sowieso NIET akkoord met je verhaal, ik geloof er nog altijd in dat er vele verantwoordelijke drugsgebruikers bestaan, en dat een hoop van de gebruikers in de problemen komt door hun eigen inschattingsvermogen en geest, niet door een stofje. Voor deze mensen dat dan een slachtofferrol aannemen en niets willen veranderen heb ik geen medelijden.

Natuurlijk kunnen gewoontes erin sluipen, of kan je eens een minder verstandige beslissing maken, maar het is aan jou er wat aan te doen dan.

Buddha Cheese

Belezen gebruiker
Vind het maar een zwakke en stereotiepe poging tot beeldspraak..Zo zie je maar weer, wiet (in de veronderstelling dat je ook al gesmoord had tijdens je eerste post) is geen wondermiddel voor 'diepere' inzichten, het moet uit jezelf komen. :rolleyes:

erriapo 187

haha guru def .... ok zal int vervolg mijn best doen om abn te praten , ben nou eenmaal geen moeilijke mens . bedankt voe de toffe reacties by the way love en paece :) en ja van de velden .

geekos

Bewuste gebruiker
ja dat plat west-vlaams daar verstaat geen enkele Nederlander iets van, dat begrijp je toch? Of ben jij ook zo'n west-vlaming die denkt dat west-vlaams het enige correcte Nederlands is en bijgevolg ook geen AN spreekt :)

en je metaforen over zware waters en hoge ravijnen.. denk dat het meer een vertaling is van je eigen drugsgebruik

erriapo 187

ja dat is inderdaad mijn pers ervaring , maar ik denk toch dat in grote lijnen iedereen dit wel herkent :confused: ja bij ons was er een gezegde van je het niet een beetje misbruikt ,heb je het niet gebruikt .... nogmaals dit is mijn PERS ervaring en was vroeger het geval . toen ging ik inderdaad ONVERANTWOORD en niet correct met drugs om . nu heb ik leren omgaan met drugs en geniet nog veel meer of vroeger en dat is en kan maar de enige bedoeling zijn waarom deze producten bestaan. om even de dagelijkse sleur van het werk te ontsnappen wanneer je s' avonds met je reet in de zetel ploft. Of om t'zomers met de vrienden opde heide " de wereld" te verkennen . twas niet de bedoeling iemand te beledigen en ik hoop dat het onderwerp hiermee is afgesloten naarmate er veel belangerijkere zaken zijn als deze ....

flipkonijn

Bewuste gebruiker
Ochja, ik ben nu 18 buiten wiet en hasj nog niets geprobeerd eigenlijk.
Ooit zin gehad om MDMA te proberen en ook aangeboden gekregen maar toch niet gedaan.
Drugs moeten niet, de volgende keer als ik het tegenkom zal ik het waarschijnlijk wel proberen, maar toen was ik 16 jaar en vond mezelf er nog te jong voor.

Niet te vroeg beginnen is al een grote stap voorwaarts volgens mij, zie hier genoeg mensen die eens een snuifje deden als ze 16 waren.
Nu doen ze het nog altijd en op een manier die niet zo gezond meer is.

Hou je verstand erbij :wink:

Ook van de veldn iere :wave:

Wile-E-Peyote

Badass junkie
Tripreporter
Wie weet wat de toekomst brengt..

Iets nu niet doen is in veel gevallen een goede keus

T spul loopt echt niet weg.

erriapo 187

ja niet te vroeg te beginnen is inderdaad de boodschap als er al een leeftijd zou bestaan voor dit zou ik het minimaal 18 houden dan is de geest al wat ontwikkeld en heeft het die natuurlijke drang niet meer van HOW wat is dat, dat is wel lekker ik wil er meer van proberen .... :grin:

lysergine25

Badass junkie
Tripreporter
dus uwe boodschap is:

ik was een crappy tiener .... half junk en nu kom ik jullie ff vlaams leren ?

:wave:

:tearsofjoy:

Technofanaat

flipkonijn zei:
Ochja, ik ben nu 18 buiten wiet en hasj nog niets geprobeerd eigenlijk.
Ooit zin gehad om MDMA te proberen en ook aangeboden gekregen maar toch niet gedaan.
Drugs moeten niet, de volgende keer als ik het tegenkom zal ik het waarschijnlijk wel proberen, maar toen was ik 16 jaar en vond mezelf er nog te jong voor.

Niet te vroeg beginnen is al een grote stap voorwaarts volgens mij, zie hier genoeg mensen die eens een snuifje deden als ze 16 waren.
Nu doen ze het nog altijd en op een manier die niet zo gezond meer is.

Zeer verstandig, ik vind het erg knap van je! Je hebt het zelfs aangeboden gekregen en nog afgewezen. Je mag trots op jezelf zijn.

Wanneer het moment daar is voor M weet je het vanzelf en zal je ook een veel mooiere tijd beleven, omdat je weet dat jij de wijste ben.

RSW

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Ik ben het eens met die uitspraak 'hogere bergen, diepere dalen', maar om een andere reden.
Drugs hebben mijn leven veranderd op een heleboel manieren. Ik ervaar de wereld nu compleet anders dan in het begin, waarbij ik het idee heb dat mijn huidige beeld van de maatschappij completer en beter is dan de vorige. Ook ervaar ik geluk veel directer, en ben ik in staat tot hogere mate van extase dan daarvoor. Maar drugs brachten me ook op conclusies over mezelf en mijn omgeving die niet makkelijk waren om te horen, en sommige confrontaties na tijden lang dingen ontkennen waren erg vervelend. Tijdens de waanzin die ik in sommige trips heb meegemaakt -gelukkig niet veel- was ik bang zoals ik nog nooit eerder geweest was. Dus al met al denk ik dat ik het leven in al zijn facetten dieper meemaak door mijn huidig gebruik van sommige middelen, al kan ik daar beter over een paar jaar uitspraak over doen. Hoewel het wel altijd een issue zal blijven om niet teveel te nemen. Verantwoordelijk blijven is niet altijd even makkelijk.

JunkXL

Bewuste gebruiker
Nee ik ben redelijk stabiel.
Het zijn kleine bergjes en kleine afdalingen.
Hoe ik dat voor elkaar heb gekregen geen idee.
Gewoon niet bij stilgestaan en verder gaan!!!

Bovenaan