• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

Hollandia Truffel 20 gram

ThePhotographer

Experimenterende gebruiker
Even een snel reportje, om wat ervaringen te delen.

Wie? Ik, vriend N en vriend M.
Waar? Bij M thuis
Wat? 20 gram Hollandia per persoon, ik heb er thee van gezet, de anderen namen het in met wat limonade.
Waarom? Because we can!

Het begon in de ochtend. We zouden rond 12 uur innemen, maar ik was al vroeg opgestaan om van mijn portie thee te zetten.

Eerst heb ik de truffels zo fijn mogelijk gesneden met een koksmes, dit ging prima. Daarna heb ik heet water uit de kraan in een petfles gedaan (water zou zo rond de 60 a 70 graden moeten zijn) en heb daarna een theezakje aardbei-smaak opengeripped en de inhoud in de fles gedaan.
Van 9 tot half 12 heb ik het flesje steeds geschud zodat het goed gemengd zou zijn. Eenmaal aangekomen bij de vriend hebben we wat honing gekocht en omdat we nogal trek hadden (alleen in de ochtend beschuitjes gegeten) hebben we een kinderbueno gedeeld.

Rond kwart voor 12 namen we de truffels in. Terwijl vriend M aan het kokhalzen was vanwege de vieze smaak, zat ik heerlijk aan de thee. Wat een opluchting!!!! Geen vieze truffelsmaak. He-le-maal niet! Het leek alsof ik aan koude aardbij thee met wat honing zat. Dit was voor mij zo'n grote opluchting omdat ik altijd snel last kreeg van mijn maag en al een paar keer over heb gegeven, dus deze methode werkte blijkbaar. :)

De andere vriend, N, kwam pas binnen toen wij aan het innemen waren dus hebben we hem snel de 20 gram voorgeschoteld, en zoals verwacht; hij had nergens last van, zoals het bij mij de eerste keer ook was. (De eerste twee, drie keer heb ik geen last gehad van de vieze smaak, raar genoeg).

Rond 12 uur hadden we alles ingenomen en de effecten waren bij mij, kort na inname, al snel zichtbaar. 10 minuten en ik voelde me stoned worden. Er stond een blauwe kots-emmer die steeds feller leek te worden en mijn maag begon ook steeds onrustiger te worden. Minpuntje.

Om half 1 zaten we in de kamer van M en hebben we een playlist opgezet met artiesten als Bon Iver, Foster the People, Ben Howard, Miike Snow, etc.

Rond 1 uur zaten we met zijn allen in de trip. M had de hele tijd lachkicks. Voor N (die wat later binnen kwam) was het de eerste keer truffels. Hij had wel al 3x paddo's genomen dus was ook benieuwd naar de effecten van sterke truffels. Door de lachkicks bleven we een beetje 'uit' de trip. Ik had geen tijd om mijn ogen dicht te doen en te genieten. Het was al duidelijk dat dit een mental trip zou worden omdat we allen zo lekker lagen en erg moe werden. Terwijl N zich op een gegeven moment verborg onder het dekbed, waren M en ik de hele tijd aan het lullen (M dus voornamelijk lachen) en dit was soms irritant.

Rond half 3, dus ongeveer 2 uur later, was ik al klaar met de trip, tot groot ongenoegen van mijzelf. Terwijl N onder het dekbed aan een mentale wereldreis bezig was, had M er al geen zin meer in omdat ik er al bijna uit was. Erg zonde. Zo heb ik nog ruim 2 uur op bed gelegen als een nuchtere vogel (wel met grote pupillen) en toen N terug was in de 'echte' wereld hebben lopen vreten als bouwvakkers. Broodjes frikandellen, hamburgers, patat, weet ik het allemaal.

Conclusie: Thee is prima te doen qua inname maar in mijn ogen totaal niet waar voor zijn geld. Ik ben liever kotsmisselijk waarmee de trip 6-8 uur kan duren, dan dat ik voor meer dan 20 euro per persoon slechts 2,5 uur kan trippen. Daarnaast hebben M en ik onszelf de trip uit gepraat. De enige die echt lol heeft gehad is N, die zich goed heeft afgesloten van de wereld en de 20 gram bewust heeft beleefd.

Volgende keer weer normaal innemen, en dan 'gewoontjes' 15 gram Atlantis per persoon. Hierbij heb ik nog steeds de beste trip beleefd.

dernael

Bewuste gebruiker
Jammer dat je trip maar zo kort duurde! Ik nuttig de truffels zelf ook altijd in een theetje, om dezelfde reden, namelijk dat de truffels en mijn maag altijd oorlog voeren wanneer ik ze gewoon eet. Met de thee heb ik hier helemaal geen last van en inderdaad, het werkt binnen 10 minuten al.

Ik begrijp alleen niet zo goed waarom je trip maar 2-3 uur heeft geduurd. Hoe hebben jullie de thee bereid? Het kan namelijk zo zijn dat er ergens een foutje is gemaakt waardoor er minder psilocibine door het water is opgenomen.

Ik heb de manier waarop ik de thee maak al meerdere malen uitgetypt, mocht je dit willen lezen kun je het terugvinden in mijn laatste tripreport; 1 1/2 portie Hollandia.

Hopelijk heb je hier wat aan, want als je de thee goed weet te maken, heb je een knaller van een trip. Ik trip meestal toch minstens 4 uur hard, om daarna nog 4 uurtjes na te trippen.

Dernael. :stoned:

walnootje

Belezen gebruiker
Ik heb zelf gister voor de eerste keer truffels gedaan, was op paddo's na mijn eerste psychedelische trip. Ik had zelf 10g Atlantis truffels, hele mooie ervaring op beleefd. Ik vond het heel erg lijken op Mdma met wat dikke Visuals en geen kater :P .

Een maat van mij die de truffels had gehaald liet zich voorlichten door de eigenaar van de smartshop, die zei dat wanneer je suiker neemt de trip aardig afzwakt/verkort. Misschien dat dat de rede is geweest dat je trip snel uitwerkte? Ik heb er voor de rest geen verstand van want ik ben nieuw op dat gebied, so correct me if i'm wrong :wink:

ThePhotographer

Experimenterende gebruiker
Die voorlichting heb ik gehad maar ik ben zeg maar.., niet echt te spreken over de verkopers. Ik heb van verschillende shops, verschillende verhalen gehoord, en ik heb het al zo vaak gedaan dat ik de verkopers zou kunnen uitlullen. Maar dat doe ik niet want dat is niet fair. Chocola werkt pas na een aantal kg, en suiker heb ik vaak genoeg genomen na truffels en ik liep net zo hard te spacen als zonder.

Ik heb het vermoeden dat de truffels te weinig stofjes hebben losgelaten in het water en omdat het verteren van de pulp natuurlijk het beste zou zijn (en ik niet gedaan heb) kom ik tot de conclusie dat ik gewoon meer moet blenden en langer moet laten staan. :sunglasses:

walnootje

Belezen gebruiker
ThePhotographer zei:
Die voorlichting heb ik gehad maar ik ben zeg maar.., niet echt te spreken over de verkopers. Ik heb van verschillende shops, verschillende verhalen gehoord, en ik heb het al zo vaak gedaan dat ik de verkopers zou kunnen uitlullen.

Dat idee heb ik sowieso met Smartshops, ook dat ze vaak een te lage dosis aanlullen om veiligheid te garanderen. Of dat 2e aan gebrek van verstand ligt weet ik niet, ik denk gewoon dat ze bang zijn dat dat soort middelen in opspraak komen en zo op de op de illegale lijst terecht komen.

Toch denk ik wel dat er ook genoeg ervaren verkopers zijn die wel weten waar ze over praten, want ik heb ook vaak genoeg goed advies gehad over bepaalde drugs zoals Salvia, LSA etc. Maar iedereen is ook anders dus het is ook eenmaal moeilijk te zeggen denk ik.

Floeper

Newbie
20 gram Hollandia is het volgende wat op mijn programma staat.
15 gram is me altijd zeer goed bevallen.

Leuk report :)

dernael

Bewuste gebruiker
Deze koninginnedag staat er een 7 personen tellende truffeltrip op de planning. Ik verwerk 250 gram verse hollandia's tot een grote kan thee, waar uiteindelijk 10 koppen van allen 25 gram uit gehaald kan worden. Dit wordt een erg leuke dag denk ik zo, en ik zal zeker een trip-report schrijven na afloop.

Dernael. :stoned:

Bovenaan