Hoofdpijn van LSD?

DrippTone

Badass junkie
Tripreporter
Ik heb nog nooit eerder last of pijn gehad van een LSD trip.
Maar laatst heb ik een trip van ongv. 200 mics genomen en naarmate ik dichter bij de piek kwam voelde en hoorde ik mijn hersenen kraken en een onbeschrijvelijke pijn in mijn achterhoofd.
Het heeft gelukkig mijn trip niet verziekt maar op het einde werd de hoofdpijn alleen maar meer en de trip minder. Na 4 paracetamol ging de hoofdpijn ook langzaam weg.
Maar nu ben ik bang dat dit mijn volgende LSD trip weer terug komt als ik weer zo'n heftige trip neem(voor mij vrij heftig).
En ik ben bang dat mijn hersenen hier door ernstige schade oplopen.

Iemand een goed advies, of ervaring met ernstige hoofdpijn in een LSD trip?

Advies om het niet meer te gebruiken hoef ik niet te horen.
Ik overweeg zelf al te stoppen omdat ik liever puur en alleen voor 'plantaardig' wil gaan.
Maar voor aankomende zomer staat nog 1 (laatste waarschijnlijk) LSD trip geplanned.

groeten DrippTone :stoned:

lucifer in the sky

Bewuste gebruiker
ik vermoed dat je de hoofdpijn krijgt door de mindfuck die de lsd je geeft.
ja denkt heel veel op lsd.
je denkt aan alles wat je ziet en dubbel zo hard.
het kan toch hoofdpijn veroorzaken ?

azgaza

Badass junkie
Het zou ook nog toeval geweest kunnen zijn dat je hoofdpijn had. Ik heb wel eens kort in de comedown na gewoon te lang wakker zijn lichte hoofdpijn in een trip maar zoals als jij hier omschrijft herken ik niet zo, ik zie dus ook niet in waarom het persé nog een keer zou moeten gebeuren, maar als je er bang voor bent, probeer in de piek veel te relaxen, als het lukt er niet aan te denken en als het toch komt weer gewoon een pijnstiller te nemen?

tomz0r

Badass junkie
Herkenbaar. Rondgestuiterd en geslingerd worden door allemaal gekke gedachten die nergens op slaan met het gevoel dat je echt rondgeslingerd wordt.

De pijn die dan voelt is enorm. Je krijgt echt klappen.

Ik zou sowieso even wachten totdat het niet meer vers in je geheugen zit, anders is er een enorm grote kans dat je weer hetzelfde overkomt.

azgaza

Badass junkie
tomz0r zei:
Ik zou sowieso even wachten totdat het niet meer vers in je geheugen zit, anders is er een enorm grote kans dat je weer hetzelfde overkomt.

Dat is wel waar ja, als je het verwacht / er aan denkt kan het echt juist gebeuren, als je het een beetje vergeten bent is de kans op een chille trip ook gelijk een stuk groter.

DrippTone

Badass junkie
Tripreporter
Dat is inderdaad waar, hetzelfde met badtrippen, als je het denkt gebeurt het ook.
Gaat zowiezo weer een hele tijd duren voordat ik weer een acid tripje neem.
Eerst staat DMT op het menu.

Maar ik dacht, omdat ik normaal gesproken niet meer dan 100 mics neem, en dit keer dubbel zoveel, dat het teveel chemische troep in me hersenen was of zoiets. Te grote omschakeling?
Het was namelijk een hoofdpijn die ik niet eerder heb ervaren.
Tijdens het pieken in me trip heb ik ook ervaren dat op somige momenten me spieren zich heel erg aan spanden en op dat zelfde moment de druk op mijn hoofd toenam.
Het was pas in deze fase dat de hoofdpijn begon, en na de piek alleen maar toenam.

Ik hoop dat het gewoon geestelijk is en geen hersenschade of iets dergelijks, zullen vast cellen zijn gestorven maar hopelijk niks ernstigs.

Zal laten weten of het mijn volgende trip weer voorkomt, in dat geval zal ik het ook nooit meer gebruiken.

Kees Klapkaak

Bewuste gebruiker
DrippTone zei:
Ik hoop dat het gewoon geestelijk is en geen hersenschade of iets dergelijks, zullen vast cellen zijn gestorven maar hopelijk niks ernstigs.

LSD doet geen "harm" aan het menselijk lichaam, voor zover men weet :)

DrippTone

Badass junkie
Tripreporter
Kees Klapkaak zei:
DrippTone zei:

Voor zover men weet, maar men weet niet alles. Ik had ook niet gedacht hoofdpijn te krijgen in mijn trip, maar toch gebeurd. Het zal wel niks zijn, maar daarnaast hoop ik ook echt dat het niks is en de volgende keer als ik het weer gebruik de trip hoofdpijnloos zal zijn.

Verder A.U.B. alleen reacties van mensen die hetzelfde hebben ervaren, en wat die er eventueel aan gedaan hebben. Of dat het gewoon eenmalig was en niks ernstigs of verhalen van mensen die elke trip weer hoofdpijn hebben gehad????

tomz0r

Badass junkie
DrippTone zei:
Kees Klapkaak zei:
DrippTone zei:

Voor zover men weet, maar men weet niet alles. Ik had ook niet gedacht hoofdpijn te krijgen in mijn trip, maar toch gebeurd. Het zal wel niks zijn, maar daarnaast hoop ik ook echt dat het niks is en de volgende keer als ik het weer gebruik de trip hoofdpijnloos zal zijn.

Verder A.U.B. alleen reacties van mensen die hetzelfde hebben ervaren, en wat die er eventueel aan gedaan hebben. Of dat het gewoon eenmalig was en niks ernstigs of verhalen van mensen die elke trip weer hoofdpijn hebben gehad????

Aangezien het om een hallucinogeen gaat kan je moeilijk inschatten wat je kan verwachten, de werking verschilt per persoon per keer.
Hoofdpijn kan daardoor ook ontstaan, maar ga er maar van uit dat het iets psychisch was. Je bent niet de enige die er last van had en mocht die hoofdpijn (die inderdaad aanvoelt alsof er enorme schade ontstaat, ik weet het) echt schade veroorzaken was het al lang aangetoond.
Aannemelijk is dus dat dit gewoon iets psychisch was.

Bovendien zitten er geen zenuwen in je hersenen, en zou je de pijn bij hersenschade dus helemaal niet voelen.

Patrick a.k.a Spaceface

Bewuste gebruiker
Heb ook wel eens hoofdpijn gehad tijdens het trippen, vooral als alles vastloopt en mijn gedachtes maar door blijven gaan, alsof het lijkt dat de rust in je hoofd nooit meer wederkeerd... Paracetamol combineren met drugs lijkt me geen goed idee, rustig uitzitten en gaan slapen volgende trip beter!!!

_Kat_

Bewuste gebruiker
Die hoofdpijn is puur geestelijk. Maak je geen zorgen over lichamelijke schade. Ik heb af en toe ook hier en daar pijn, en ik trip 24/7 zonder drugs te gebruiken. Heeft te maken met de chakra's en de meridianen. Maak je geen zorgen. :grin:

RSW

Bewuste gebruiker
Tripreporter
_Kat_ zei:
Ik heb af en toe ook hier en daar pijn, en ik trip 24/7 zonder drugs te gebruiken. Heeft te maken met de chakra's en de meridianen. Maak je geen zorgen. :grin:

Hehe, klinkt goed, leg uit :)

_Kat_

Bewuste gebruiker
Pijn heb ik af en toe op de raarste plekken. Dat wil zeggen dat er te veel of te weinig energie in die specifieke plek zit. Dit kan komen door blokkades. (Of veel engere dingen.) Het kan ook komen doordat er meer energie door je stroomt dan normaal (dus tijdens meditatie, maar dus ook tijdens een trip) waardoor een zwakkere "plek" (ik houd het even simpel) opvalt in de vorm van een steek of een pijnlijk drukkend gevoel. Ik had tot een paar weken geleden een energie lek in mijn keelchakra, waardoor ik soms tijdens meditatie een extreme pijn voelde in de hele linkerkant van mijn hoofd. Daar had ik dus weer te weinig energie omdat het niet lekker kon doorstromen. De lek is inmiddels weer gedicht. :tearsofjoy:

Mindgamer

Badass junkie
Ts, ik begrijp volkomen wat je bedoelt. Dat kraken, verschuivingen voelen, hoofdpijn, en maar blijven denken, denken en nog eens denken. Je zou er echt denken dat je hersens worden afgebroken of zo. Na zo'n lsd heb ik overigens 3 maanden lang last gehad van het voelen van verschuivingen in je chemische huishouden of zo, en een bepaalde druk op mijn voorhoofd wat trekt naar mijn neus. Van dat laatste heb ik nu nog steeds last van, en ik zou zweren dat dit door de lsd komt, want verkouden ben ik.

Spatzi

Belezen gebruiker
Lijkt me ook dat zodra je tript en merkt dat je hoofdpijn hebt, je er alleen maar meer op gaat letten. Dan lijkt het ook al snel dat het erger wordt. Vooral omdat je je misschien dan ook zorgen gaat maken dat je heel je trip door koppijn hebt.

Laatst met ontzettende spierpijn in m'n benen een paddotrip gedaan. Op zich een lekkere trip, maar de spierpijn werkte aardig storend en was erg aanwezig toen ik er eenmaal op lette. Tot ik even lekker ging stretchen en vervolgens tijdens de trip een warme douche nam. Daarna had ik nog steeds dezelfde spierpijn, maar eigenlijk was dat best een lekker gevoel geworden. Elke keer verzitten ontspande weer een ander deel van m'n lichaam, het werd haast zo'n oosterse zen-ontspanningsoefening. Heerlijk!

Ik bedoel maar, het kan all in the mind zitten. Als het bij een volgende trip weer voorkomt, probeer eens te analyseren waar het vandaan kan komen en probeer je hoofd en nek eens te ontspannen, vraag een partner of een andere aanwezige om een relaxete hoofd/schoudermassage als dat ni dat gezelschap acceptabel is of neem een lekkere douche! (Een douche is overigens vaste prik tijdens mijn trips. Heerlijk!!!)

Soms heb ik na een paddotrip of een flinke wiet-sessie best hoofdpijn, maar dat komt door mijn houding dan. Om de een of andere reden span ik mijn nekspieren dan konstant aan omdat ik met mijn hoofd wat meer achterover zit, waardoor ik een hoofdpijn opwek vanuit mijn nek, wat na lang verkeerd zitten doorstraalt naar bovenm m'n slapen. Nu kan ik het herkennen omdat ik weet wanneer ik 'weer verkeerd ga zitten', dus kan ik het controleren. Misschien moet je het eens in die hoek zoeken?

Echelon

Belezen gebruiker
Spatzi zei:
Soms heb ik na een paddotrip of een flinke wiet-sessie best hoofdpijn, maar dat komt door mijn houding dan. Om de een of andere reden span ik mijn nekspieren dan konstant aan omdat ik met mijn hoofd wat meer achterover zit, waardoor ik een hoofdpijn opwek vanuit mijn nek, wat na lang verkeerd zitten doorstraalt naar bovenm m'n slapen. Nu kan ik het herkennen omdat ik weet wanneer ik 'weer verkeerd ga zitten', dus kan ik het controleren. Misschien moet je het eens in die hoek zoeken?

Ik heb persoonlijk altijd heftige hoofdpijnen van het trippen. Hoofdpijn komt echter niet voort uit je hersenen (begrijpelijk dat je dat denkt... omdat er zoveel omgaat in je hoofd tijdens een trip) maar komt voort uit zenuwen van het weefsel, spieren en huid boven de schedel. Je brein kan namelijk geen pijn voelen, omdat het geen zenuwen heeft.

het kan dus wel komen van een eventuele verkeerd houding, verkramping van bepaalde spieren, of afgifte van gifstoffen (denk bijvoorbeeld aan kater van alcohol)

Klein testje voor jezelf:

vorm met je hand een vuist en knijp m (zo hard al je kan) een minuut lang dicht.

Dit is waarschijnlijk precies hetzelfde wat je met je lichaam doet tijdens een trip.
Laat maar weten wat je ervan vond...
dan leg ik dan de essentie wel uit :wink:

DrippTone

Badass junkie
Tripreporter
THNX all.

@ TomzOr:
Ik had na de trip inderdaad nergens meer last van, dus denk dat je gelijk hebt dat het psychisch was.

@ Patrick A.K.A. Spaceface:
Paracetamol heeft me wel geholpen, of dat het nou echt zorgde dat de hoofd pijn werd verdoofd, of dat door het placebo-effect ik rustig werd en het over ging. Ik was in ieder geval blij er vanaf te zijn, ook al is het waarschijnlijk onverstandig om het te combineren.

@ _Kat_:
Zou best kunnen dat het een ophoping van energie was, ik was in de trip wel heel erg bezig met mijn schedel, voelde daar elke keer heel warm als de trip ging pieken.

@ Mindgamer:
Ik heb er verder geen blijvend gevoel aan over gehouden. Maar inderdaad dat gevoel van krakende hersenen, echt freeky in je trip.

@ Spatzi:
Het is niet dat ik me er op ging focussen, toen het begon te komen kwam het in vlagen, alleen wanneer alles heel intens werd. En als de pijn dan weer weg was, was ik het ook meteen helemaal vergeten. Betoverd door de visuals. :tearsofjoy:
Maar misschien heb je gelijk, heb wel veel mijn spieren aangespannen en dat daar de hoofdpijn van zou kunnen komen. Ik zal er op letten de volgende keer en meer ontspannen.
Een goede houding is altijd belangrijk.
En douchen in een trip is inderdaad een 'must', heb dit nog maar 1 keer gedaan omdat ik meestal ergens buiten aan het trippen ben. Ben een natuur tripper, maar volgende trip is waarschijnlijk morgen, en die gaat binnen plaatsvinden want buiten is het te koud.
Een lekkere paddo trip en dan onder de douche. Nog een tip, weet niet of je blowed, maar zet de badkamer eens vol met stoom en rook dan een dikke wiet joint. En of dat die inslaat :beer:

@ Echelon:
Altijd hoofdpijnen tijdens het trippen? Dat lijkt me echt rot, moet er niet aan denken volgende trip weer zo door te maken.
Maak je dan altijd zware trips of heb je het ook met lichtere doses?
Ik heb tot nu toe nooit echt zwaar getripped, maar ik wil het nu wel een tandje hoger doen. Misschien dat juist teveel van 1 middel ook deel is van het probleem, beter een combi om zwaarder te trippen?
Ik snap wat je bedoelt met dat maken van die vuist, te veel spanning op je spieren kan ook zorgen voor pijn/hoofdpijn.

Volgende Acid trip in de lente op de veluwe, zit weer te denken aan 200 of 250 mics of eventueel een hippy flipje met iets lagere doses. Ontspanning zal een prioriteit zijn. :smoke:

vogel

Bewuste gebruiker
mijn hoofdpijn verdwijnt door gebruik van LSD en Paddo's

http://www.geocities.com/ouch_nl/Paddestoeltjes.html

http://www.yayabla.nl/news/show_article ... cleid=1888

De moederkorenalkaloïde dihydroergotaminemesilaat, dihydroergotaminetartraat,
ergometrinewaterstofmaleaat en ergotaminetartraat worden o.a. als anti-migrainemiddel en
bij de behandeling van clusterhoofdpijnen gebruikt. Ergometrinemaleaat en
methylergometrinewaterstofmaleaat worden gebruikt als oxytocica (stoffen die de contractie
van de baarmoeder opwekken of bevorderen), o.a. ter vermindering van bloedingen na een
bevalling. Voor gedetailleerde informatie wordt verwezen naar de farmaceutische
handboeken.
RIVM rapport 348802 017
Smartshops
Overzicht van producten, geclaimde werking
en hun medisch-toxicologische relevantie.

cheiron

Bewuste gebruiker
_Kat_ zei:
Die hoofdpijn is puur geestelijk. Maak je geen zorgen over lichamelijke schade. Ik heb af en toe ook hier en daar pijn, en ik trip 24/7 zonder drugs te gebruiken. Heeft te maken met de chakra's en de meridianen. Maak je geen zorgen. :grin:

Pijn is een stagnatie van Qi (energie). Iemand met kennis van zaken (acupunctuur, shiatsu, tuina, etc) kan je ws enorm snel acupunctuurpunten aanwijzen die tijdens een trip te gebruiken zijn (zelfs zonder naalden, door ze gewoon aan te raken) om de hoofdpijn te laten verdwijnen.

cheiron

Bewuste gebruiker
gNuxx zei:
dat lijkt me wel wat :grin:

Omdat je zo gevoelig bent voor al die energie, is het echt bizar wat iemand met je kan doen op zulke momenten die verstand van zaken heeft. Blokkades in je lijf losmaken, echt, meridianen zijn dan geen concept meer maar ervaring...

ik vond het wel wat hebben :)

dirtbag

Bewuste gebruiker
ik heb dit ook altijd aant eind van een trip, daarbij komt ook nog ruften en schijten :P beetje jammer altijd:P

Remco1985

Newbie
Ik denk dat het merendeel van klachten somatoformisch van aard is, oftewel: het zit allemaal in je hoofd. Misschien dat delen in het onbewuste zich uiten in lichamelijke klachten.

aapkut

Badass junkie
dirtbag zei:
ik heb dit ook altijd aant eind van een trip, daarbij komt ook nog ruften en schijten :P beetje jammer altijd:P

ja ik moest ook ontzettend veel scheten laten op het einde van de trip
en de volgende dag leek het wel of ik een beetje depri was had nergens zin in (maar dat kon ook komen omdat ik een nachtje door ben gegaan met een trip en veel geblowd heb daar naast :P )

vogel

Bewuste gebruiker
wobble zei:
dirtbag zei:

en de volgende dag leek het wel of ik een beetje depri was had nergens zin in (maar dat kon ook komen omdat ik een nachtje door ben gegaan met een trip en veel geblowd heb daar naast :P )
:tearsofjoy: :tearsofjoy: :tearsofjoy: laat me niet lachen,, scheten laten door de LSD :confused: :confused: :confused:
scheten ,, whwhwaaaa door de LSD.. whhahahahha,, , ,kan niet door de lsd ,, jullie zullen wel gewoon kwik&fluor-kindjes zijn,, aangetast door dat zenuwgif

ik ruft elke ochtend hele frisse verkwikte en gefluorideerde briesjes,,
whwhwhaaaaa whwhaaaaaaa whhaaaaa levenslange trip,, lekker scheten laten en kotsen
whahhaa ,, ik kots als die zenuwgiftroep uit dankzij LSD, Paddos en AYAhuasca, :kots: :kots: :kots: :kots: :kots: :kots: :kots:

vogel

Bewuste gebruiker
ik heb hoofdpijn door het blowen,,
ik denk dat ik beter vaker LSD kan nemen en minder moet gaan blowen

Ellesdee

Badass junkie
vogel zei:
wobble zei:
dirtbag zei:

:tearsofjoy: :tearsofjoy: :tearsofjoy: laat me niet lachen,, scheten laten door de LSD :confused: :confused: :confused:
scheten ,, whwhwaaaa door de LSD.. whhahahahha,, , ,kan niet door de lsd ,, jullie zullen wel gewoon kwik&fluor-kindjes zijn,, aangetast door dat zenuwgif

ik ruft elke ochtend hele frisse verkwikte en gefluorideerde briesjes,,
whwhwhaaaaa whwhaaaaaaa whhaaaaa levenslange trip,, lekker scheten laten en kotsen
whahhaa ,, ik kots als die zenuwgiftroep uit dankzij LSD, Paddos en AYAhuasca, :kots: :kots: :kots: :kots: :kots: :kots: :kots:
:tearsofjoy: :tearsofjoy: :tearsofjoy:

DrippTone

Badass junkie
Tripreporter
Update.
Mijn laatste lsd trip heb ik weer precies het zelfde gehad, alleen was de hoofdpijn half zo intens en duurde ook niet zo lang. Ik had dit keer ook maar net iets onder de 100 ug genomen ipv 200. Dat kraken en verschuiven van mijn hersenen heb ik precies weer hetzelfde waargenomen.

Maar als het iets psychisch is dan ben ik me er in ieder geval niet van bewust. Ik was die hoofdpijn van de vorige trip allang weer vergeten. Wat wel hielp om erger te voorkomen was constant bedenken dat ik me moest ontspannen.

Ik denk dat dit gewoon bij mij hoort als ik op lsd trip, maar het vreemde is wel dat ik het voorheen nooit had. Maargoed, zolang ik me ontspan gaat het goed.

leppeh

Bewuste gebruiker
Je krijgt geen hoofdpijn van dingen die in je hersenen terecht komen. Het enige dat pijn kan doen is het omhulsel, wat voornamelijk gebeurt bij druk van binnenuit. Aangezien LSD naar mijn weten geen bloeddrukverhogend effect heeft lijkt deze pijn me ingebeeld (hoewel daarom niet minder echt aanvoelend!).

MCHZK

Belezen gebruiker
ik heb vorige week tijdes m'n eerste trip ook de hele tijd een drukken gevoel in mijn hoofd gehad , ook een soort hoofdpijn
maar veel trok ik me er niet van aan :grin:

DrippTone

Badass junkie
Tripreporter
Ik bedoel als in de zin van dingen die nog niet gezegd zijn en die ik nog niet weet. Dus iets waar ik nu niks aan heb. Hij heeft duidelijk niet het hele topic gelezen.

Edit: Het klopt wel, maar het is allemaal al min of meer gezegd. Dus heeft het verder geen waarde in dit topic, dus een nutteloze post.

leppeh

Bewuste gebruiker
Alleen Remco1985 zegt iets van gelijke aard volgens mij? Ik heb het hele topic gelezen en het naar mijn mening juiste antwoord er niet uit kunnen halen.

edit: Tomzor slaat de spijker ook op de kop, overheen gelezen. Sorry!

Mistress

Newbie
Ik heb zaterdag een kwartstripje LSD gebruikt, en nog vóór het insloeg, of tijdens, kreeg ik onwijze hoofdpijn.

Zo erg heb ik nog nooit hoofdpijn gehad. Het voelde alsof het uit de kern van mijn hoofd kwam, en mijn hoofd voelde alsof het ieder moment kon exploderen. Ik kon niks anders meer doen dan liggen. Ik hoorde mijn eigen stem en de stemmen van mensen die tegen mij praatten als een soort blikkerig geluid. Net zo'n geluid als wanneer je lachgas gebruikt. Metaalachtig, machinaal, moeilijk te omschrijven.

Op een gegeven moment moest ik overgeven van de pijn en ik zweette extreem.

De pijn voelde als een bonkend, kloppend zeer onaangenaam gevoel. Ik heb die nacht ook niet kunnen slapen.
Nu, 2 dagen later, heb ik nog steeds hoofdpijn.

Ik heb nog nooit eerder een migraineaanval gehad, en kon wel daglicht verdragen.

Ik gebruik 20mg Fluoxetine per dag.

Ik heb ook al vaker LSD gebruikt, ook wel eens een heel tripje, ook in combinatie met fluoxetine, maar nog nooit hoofdpijn van gekregen!\

Ik gebruikte die dag overigens ook speed en ibuprofen 600mg i.v.m verstandskies..

Ik vraag me af of het ooit nog weg gaat, en inderdaad of ik nu in het vervolg altijd hoofdpijn krijg wanneer ik het gebruik.

DrippTone

Badass junkie
Tripreporter
Ik heb verder nooit meer hoofdpijn gehad van LSD, dus misschien jij ook niet. Ik had het trouwens pas halverwege mijn trip aan het eind van de piek, op de toen voor mij nog grootste dosis die ik tot op dat moment had genomen. Ik was aan het rennen in het bos en ik had echt enorm veel indrukken. Ik denk door de inspanning en alle indrukken/zintuigelijke prikkelingen dat ik uiteindelijk hoofdpijn heb gekregen.

Was die dag je verstandskies getrokken? Misschien dat het daar iets mee te maken heeft. En de mix aan middelen die al in je systeem zaten dat die daar ook iets aan hebben bijgedragen. Hoeveel µg heb je toen binnen gehad? En begon de hoofdpijn ruim voor je trip begon of echt vlak ervoor?

Mistress

Newbie
DrippTone zei:
Ik heb verder nooit meer hoofdpijn gehad van LSD, dus misschien jij ook niet. Ik had het trouwens pas halverwege mijn trip aan het eind van de piek, op de toen voor mij nog grootste dosis die ik tot op dat moment had genomen. Ik was aan het rennen in het bos en ik had echt enorm veel indrukken. Ik denk door de inspanning en alle indrukken/zintuigelijke prikkelingen dat ik uiteindelijk hoofdpijn heb gekregen.

Was die dag je verstandskies getrokken? Misschien dat het daar iets mee te maken heeft. En de mix aan middelen die al in je systeem zaten dat die daar ook iets aan hebben bijgedragen. Hoeveel µg heb je toen binnen gehad? En begon de hoofdpijn ruim voor je trip begon of echt vlak ervoor?

Mijn verstandskies is de 19e al getrokken. Ik weet niet hoeveel µq ik heb binnengehad, het waren hofmann's, en daar een kwart stripje van. De hoofdpijn begon echt net vlak ervoor. Ik heb van de hele trip verder ook niks meegemaakt, omdat ik teveel in de "pijn" zat ofzo.. ik heb dus niet ervoor of na die hoofdpijn aanval getript..

Bovenaan