Hoogleraar: ‘XTC minder gevaarlijk dan gedacht’

frank1234

Newbie

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
Lijkt me een gewaagde uitspraak , toch als professor zijnde heeft meneer goede punten inderdaad.
Komt naar mijn idee over als "verantwoord gebruik is minder gevaarlijk dan gedacht" wat mij een betere titel lijkt.

Kom er morgen op terug de letters beginnen nu te bewegen door LSD :wink:

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
frank1234 zei:
Ik vind hem op sommige punten in het gesprek nogal kort door de bocht gaan. Bijvoorbeeld door te zeggen dat XTC helemaal niet verslavend is, maar verder heeft hij wel goede punten.
Ik vind hem best goede punten hebben ja. Dat XTC helemaal niet verslavend is, is wel iets kort door de bocht maar als je naar de statistieken kijkt kun je dat wel min of meer stellen. Er zullen vast enkele zijn die er verslaafd aan raken, maar die aantallen zijn echt minimaal. Het heeft ook weinig zin om XTC vaak te gebruiken ivm tolerantie.

MeejheM

Badass junkie
Ik vind de stelling dat xtc niet verslavend is op zich geen foute stelling. er zijn wat nuances, maar binnen de verslavingszorg heb je volgens mij nauwelijks of geen gevallen van mensen die verslaafd zijn aan xtc.

zelf ken ik ook niemand die er aan verslaafd is, maar misschien begin ik oud te worden...

Dan heb je ook nog het feit dat het hier gaat om een uitspraak in de media, geen compleet gepubliceerd artikel. Voor de radio, en een voor de gemiddelde lezer geschikt artikel kun je niet erg op de details ingaan, want de lezers en luisteraars haken af.

Wacky

Badass junkie
Tommie_K zei:
Disclaimer: niet geluisterd.

Verslavend en gevaarlijk = 2.

Ook niet geluisterd, maar bij drugs in het algemeen is het wel degelijk zo dat 90% van het gevaar uit de verslavings risicos komt.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Tommie_K zei:

Ik snap niet helemaal wat je hier wilt zeggen eigenlijk. Bedoel je te zeggen dat jij xtc juist wel verslavend en gevaarlijk vind?

Tommie_K

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Psychedelibee zei:
Tommie_K zei:

Ik snap niet helemaal wat je hier wilt zeggen eigenlijk. Bedoel je te zeggen dat jij xtc juist wel verslavend en gevaarlijk vind?

nee, sorry, ik bedoelde dat je de twee begrippen niet al te achteloos door elkaar moet gebruiken,

overigens is van xtc feitelijk aangetoond dat het zowel verslavend als gevaarlijk is. niet zo heel erg verslavend en dan vooral geestelijk. wel tamelijk gevaarlijk, gezien dat je van teveel XTC dood kan gaan. Maar alles is relatief natuurlijk, Hoewel ik sterk het idee krijg dat mensen onderschatten hoeveel schade een paar pillen aanrichten, en hoe lang het herstel duurt.

Tommie_K

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Aanvulling: ik bedoel het niet als semantische pietluttigheid, maar als Blije Kindertjes lezen dat XTC niet bijster verslavend is, dan is hun conclusie misschien dat het dus ook niet gevaarlijk is.

Bovenaan