Houdbaarheid GHB

Ramon

Newbie
Ik heb nu ongeveer 2 jaar wat buisjes GHB op mn kamer liggen ergens achter in een la verstopt. Door omstandigheden is het er nooit van gekomen deze te gebruiken. Nu begint het toch steeds meer te kriebelen en wie weet komt mijn 1e GHB ervaring dit jaar nog wel! Moet alleen ff weten of het gevaarlijk is om het zo lang te bewaren buiten de koelkast. Hoop dat jullie deze vraag kunnen beantwoorden.

Bal0n

Badass junkie
Ramon zei:
Geweldig wat een kennis hier aanwezig is :cry:

Idd, echt veel inzicht en kennis is hier ver te zoeken.

Maar om maar even in te gaan op je vraag, volgens mij kan dat gewoon, mits het in glas bewaard is. Kan je nix met google vinden?

psych-out

Bewuste gebruiker
echt heel goed heb je het natuurlijk niet bewaard. enfin het beste om te kijken of je GHB nog goed is:
- binnen brengen bij een testlabo, denk wel dat ze dat daar ook testen
- ph-strips kopen kijken of je GHB nog neutraal is (ph=7)

zo niet, riskeer dan niet je leven maar gooi ze gewoon weg en koop nieuwe.

Tufnut

Badass junkie
En daarna goed afgesloten, droog en donker bewaren. hoe lang dat kan weet ik niet, maar het zal wel even zijn.

Overigens denk ik dat de TS in 8 jaar inmiddels wel zijn antwoord had gevonden :wink:

yamaha

Newbie
Ik koopte het altijd als halve liter,deelde het in 6x kleine verpakking en gooide het in de vriezer.
en haalde er 5x per jaar wat van af.geloof het of niet maar het ligt er al bijna 6 jaar in.

Drugs Infolijn

Gevalideerde professional
Professional
Wanneer GHB koel en donker wordt bewaard is het ongeveer 5 jaar houdbaar en na opening ongeveer een maand. Als het in aanraking komt met bacteriën (via handen of lepels) kan het gaan schimmelen en dus korter houdbaar zijn.

Dit wil niet zeggen dat de GHB na deze termijn giftig is. Natuurlijk kun je het beter niet meer gebruiken als er schimmel opzit, maar verder loop je geen extra risico doordat de GHB oud is. Het kan wel zo zijn dat de werking is afgenomen. Dit is niet altijd zo dus ga niet meer gebruiken doordat je denkt dat het niet goed meer werkt. Je loopt dat kans op een overdosis.

Aldous

Belezen gebruiker
Drugs Infolijn zei:
Als het in aanraking komt met bacteriën (via handen of lepels) kan het gaan schimmelen en dus korter houdbaar zijn.

Het verschil tussen bacteriën en schimmels is ook nog niet helemaal doorgedrongen tot het Trimbos.
En mocht je je GHB weten te besmetten dan heb je wel een extremofiel te pakken hoor!

Drugs Infolijn

Gevalideerde professional
Professional
Schimmels en bacterien zijn inderdaad verschillende levensvormen. Iets wat besmet is met bacterien gaat niet schimmelen. Dat kan wel als het ook besmet is met een schimmel. Vaak gaat dat samen; zowel bacterie- als schimmel-besmetting.

Het moet ook wel een erg sterke bacterie of schimmel zijn, wil deze groeien in een 50% oplossing van Natrium-GHB (de gangbare ghb verschijning en sterkte). GHB zal dus in de praktijk niet zo snel bederven door bacteriele of schimmelinfectie, maar het kan altijd.

Bovenaan