Houdbaarheid mdma/xtc

pawelonius

Belezen gebruiker
Damesch en heren,

Van vorig jaar heb ik nog anderhalve pil over. Deze heb ik op mijn kamer, is altijd wel tussen de 15 en 20 graden, in een trommeltje zitten (en daar weer in een zakje). Het is dus 'redelijk' luchtdicht en vooral volledig licht dicht. De pil was getest en de gevonden werkzame stoffen waren mdma en caffeine. Verder zaten er natuurlijk wat bindmiddelen in.
Hoe lang zijn zulke pillen houdbaar? Is het verstandig na een jaar bewaren nog zulke pillen te gebruiken? Wat zijn gevolgen op mdma en/of caffeine na langere tijd bewaren?

Alvast bedankt :grin:

Tufnut

Badass junkie
Je kunt ze gewoon gebruiken en je zult een prima avond hebben!
Goed dat je het vraagt, maar no worry! Je zou ze zelfs nog wel het driedubelle kunnen bewaren.

trippelh

Bewuste gebruiker
In een donkere koele ruimte bewaren is het beste maar zoals ik jou verhaal hoor kan het nog best .

trippelh

Bewuste gebruiker
DDeeJay zei:
trippelh zei:
In een donkere koele ruimte bewaren is het beste.

wrm dan? ik zie niet in wat dit zal doen

De koelte en donker zorgen ervoor dat het op de juiste temperatuur blijft en niet te warm wordt.(lees al je medicijnen maar eens na)
Ik ben geen scheikundige maar het heeft ook met invloeden van buiten te maken

Beetje late reactie misschien, maar ik kom hier niet zo vaak... Op de ter ziele gegane website "Rhodium" heb ik vroeger gelezen dat xtc een erg stabiele chemische verbinding is, waardoor het jaren houdbaar is.

Aangezien ik deze vraag interessant vind, en "Rhodium" niet als enige bron wil aanhalen, heb ik geprobeerd er meer over te vinden op het web. Forums als deze lijken te bevestigen wat ik al wist, maar op de engelstalige wikipedia pagina voor MDMA -die nogthans vrij lang is- vind ik er dan weer niets over... Jammer. Ik kan je dus geen exacte cijfers geven.

lichtpunt

Newbie
Als jij oud en verlept bent en mee doet aan de bingo in het bejaardenhuis dan zal de pil nogsteeds zijn werk doen. Xtc gaat niet overstuur en is onbeperkt houdbaar. Dus maak je geen zorgen en have fun.

Bovenaan