houdbaarheid weed

LOL

Experimenterende gebruiker
Hoelang blijft weed eig. goed als je het goed bewaard?

Greetz Lol

Psychoticoverdose

Belezen gebruiker
hmm, staat bij mij alleen maar een gekleurd randje op, voor de rest issie doorzichting :grin: is het niet wettelijk verplicht een houdbaarheidsdatum erop te zetten :rolleyes:

koop gewoon niet teveel man, zonde als je je rookwaar weg moet gooien man. Je kunt altijd nog bijkopen als het op is. :stoned:

LOL

Als je er nu kweekt en je kan het niet direct kwijt bevoorbeeld
Hoelang kan je het dan houden?

Nu graag echte antwoord :grin: En geen bewaardatum reactie's :stoned:

Happydude

Belezen gebruiker
zo lang het goed droog is bijna oneindig maar vaak droogt het dan te ver uit ... is het te nat weggelegd gaat het rotten ...

invriezen is een optie maar dan best vers van de plant in de diepvriezer kun je het na jaren ontdooien en drogen ... ik heb wiet gerookt van meer als 5 jaar oud en het was 1 van de lekkerste wietjes die ik ooit heb gerookt :wink:

Allolalie

Bewuste gebruiker
zal wel bruiner worden op den duur, invriezen werkt wel, maar anders toch binnen een paar weken toch wel echt opmaken.

Happydude

Belezen gebruiker
maar anders toch binnen een paar weken toch wel echt opmaken.

da`s echt onzin !!!

een wietje moet "curen" dat is dus langdurig in een zakje blijven .. het word alleen maar sterker van !!

ik kweek vaak zelf en zo`n cycles duurt 10 weken of zeg maar 3 maanden ... dan rook ik dus nog steeds van de vorige oogst zonder problemen !!!

teebo

Bewuste gebruiker
idd, moet eens wat wiet een maand laten liggen, heb ik eens gedaan en ik moet zeggen... WOOP WOOOOP WOOP
scheef dat we waren.

naar het schijnt gaan er slechte stoffen uit de wiet en wordt ze ondertussen nog sterker ook...

helaas lukt het me niet om mn wiewie lang te laten liggen, heeft nog iemand daar problemen mee?

Allolalie

Bewuste gebruiker
Happydude zei:
maar anders toch binnen een paar weken toch wel echt opmaken.

da`s echt onzin !!!

een wietje moet "curen" dat is dus langdurig in een zakje blijven .. het word alleen maar sterker van !!

ik kweek vaak zelf en zo`n cycles duurt 10 weken of zeg maar 3 maanden ... dan rook ik dus nog steeds van de vorige oogst zonder problemen !!!

Ow oke weet ik dat ook weer,,, :P :wave:

Badboy11

Newbie
Ik heb gelezen als het goeie wiet is zonder bestrijdingsmiddelen en je houdt het in een potje met dichte deksel en in het donker dat je 2 jaar kan bewaren

sky

Belezen gebruiker
Wiet gehad van 3 jaar oud, niet eens luchtdicht bewaard of zo. Gewoon in zo'n zakje van de shop. En daar was niks mis mee :hearteyes:

Worstenjongen

Bewuste gebruiker
Bij die wiet wat een vriend van mij eerst had
hij had hem 1-2 maanden laten liggen En hij was echt goed geworden hij klapte echt goed in :openmouth:
Beter dan de vorige keren dat we die wiet hadden gerookt

gtje

Bewuste gebruiker
1. wiet word niet sterker na mate dat je haar laat curen ... das onzin en dat kunnen we ook wegstrepen onder het kopje BULLSHIT!!! wiet gaat beter smaak

het is het zelfde als vlees eet jij een vers geschoten dier eet je die binnen een dag is het niet te eten of iig een stuk slechter eten .... eerst hangen ze het beestje op voor een week tot 2 weken daarna kan het gegeten worden ... het vlees is dan malser en lekkerder ...zo is het ook bij wiet...

minimaal moet een rookbaar wietje gedroogd worden voor 10 dagen onder perfecte omstandigheden ... maar lekkerder is wiet die iig 1 maand heeft liggen curen ... maar dan waar je het in doet is wel van LEVENSBELANG...

zo bewaarde ik mijn wiet een tijdje in een grote gebruikte wiet zak ... de wiet rook MUF :smilingimp: :openmouth: maar na de wiet goed te hebben latern ventileren en gestopt te hebben in een tupperware bakkie begon ze met de3 maand lekkereder te ruiken en te roken ... ze werd ook steeds zachgter ... het EFFECT BLEEF HETZELFDE!!

oww ja en wiet die in griep zakjes zit is NIET lucht dicht !!! dan zou je het moetne vacumeren !!

wiet is als je het donker en koel weg zet igg tot 2 jaar goed !!! invriezen is ook een goede optie ( wel eerst in een zak doen heah slimpie!!! hoelang het dan bewaard kan worden zal ik niet weten ... ik weet alleen dat de mogelijkheid er is om in te vriezen ... maar ik hou niet van diepvries producten ( behalve knipafval :P ) dus doe daar niet aan ...

en ook voor mij is het moeilijk wiet een maand lang te laten curen :P

greetzzz gtje

ps: happydude ??? ook lid van wf???

Debris

Bewuste gebruiker
Ik loop nu al een maand met 'tzelfde jointje rond, het gaat maar niet op.
Dit weekend maar weggeven aan iemand, want als we op mij moeten wachten duurt dat nog wel een maandje.

En als kers op de taart heb ik vorige week nog een gram wiet gevonden, wat moet ik daar nou weer mee :confused: :grin:

gtje

Bewuste gebruiker
naar mij toe sturen :P

@afghaan gek: waar baseer jij die 18 jaar op ???? want wiet kan nooit zo lang goed blijven !!! ik ben benieuwd naar je bron van informatie :grin:

greetzzz gtje

Afghaan-Gek

Bewuste gebruiker
op de oude overgrow website was een tabel gepubliceerd.
die liet zien wat het verval van thc is over een gemeten tijdsperiode, voor elke temperatuur tussen de minus 18 en de plus 35 graden celcius.

bij minus 18 is na 10 jaar ruwweg een kwart van de thc afgebroken in andere stoffen.
de ervaring leert dat goede indoor wiet tussen de 15 en 20 % thc heeft , en da wiet va n12 a 13 % thc nog best te genieten is.
je hebt trouwens ook een deel van vocht dat verdwijnt - ( van de 15% vocht die wiet in droge vorm heeft verdwijnt weer een paar % in de vriezer)

langer bewaren levert vaak een te slap wietje op.

daar baseer ik dat dus op. :stoned:

gtje

Bewuste gebruiker
dan is dat lariekoek wat er op de ouwe overgrow staat .... lees bijv de essensie die deze maand uitgekomen is of uitkomt ( ik heb de primeur mogen lezen op een forum waar ik lid ben )

daarin staat door medicinaal wietkweker ( overinges de enigste van het land ) bedrocan dat wiet het best houdbaar is bij 15 graden ( getest door eenuniversiteit in nederland ) hierin zijn schimmels het minstens actief de boel kan zou niet rotte ... bij 18 graden of hoger word de kans alleen maar groter op rot... zeker als je wiet op lange schaal wilt bewaren !!!!

daarbij kan thc niet verminderen door 18 of 23 graden maar door de tijd van het bewaren en/of blootstelling van licht want eenmaal een topgeoogst te hebben breekt licht thc af !!!!

hasj daarin tegen is zelfs langer te bewaren dan 18 jaar dat kun je makkelijk ene jaar of 50 bewaren dat komt omdat hasj een houdbaarheidsverlengend proces heeft ondergaan namelijk alleen de thc bollen wordne gebruikt deze pollen liggen een of meerdere dagen te drogen waarna er nauwelijks tot GEEN vocht meer is !!!! dit word samen geperst waardoor het minder gevoelig word voor vocht !!! en warmtes

greetzzz gtje

Spor

Wijs gebruiker
wiet is niet om te bewaren,maar om op te roken :stoned:

nee maar heb wel eens wiet gehad die rot was... stonk ook echt naar een mix van wiet en rotheid.

En wat de hasj over het verhaaltje hierboven betreft: ik weet dat het klopt, maar wel vreemd dat je van wiet alsnog stoneder word dan...

gtje

Bewuste gebruiker
enig idee wat cbn is????

en hoeveel soorten cannabionolen er in wiet zitten .... hasj bevat maar 1 cannabionool namelijk thc..... ( thc is ook nog nog onder te verdelen overigens) wiet heeft er veel en veel meer cannabionolen .... ( thc is wel 1 van sterkste cannabionolen )

greetzzz gtje

Areyouexperienced?

Belezen gebruiker
Ik heb hier net 5 gram gevonden in een zakje op een plek waar veel stoners komen. De wiet is wel drijfnat, en ziet helemaal bruin. Ben het nu aan het drogen. I hope it's smokable :) :stoned:

pwooppwoop

ik heb ooit is 2 of 3 gram white widow gekregen van een vriend die al 1 jaar en 2 maand gestopt was met blowen en het nog had liggen

was de beste ww die ik ooit heb gehad, zo lang laten liggen had er zeker niks slecht aan gedaan

Escoban

Bewuste gebruiker
De Noot zei:
ik heb ooit is 2 of 3 gram white widow gekregen van een vriend die al 1 jaar en 2 maand gestopt was met blowen en het nog had liggen

was de beste ww die ik ooit heb gehad, zo lang laten liggen had er zeker niks slecht aan gedaan

Ik heb ook ooit eens een wietje van een jaar oud gesmoked. Na een bong hit heb ik een paar uur lang op een bank hem liggen spacen. Echt absurd.

Zou het lang bewaren van wiet iets ermee doen wat hier toe tot kan leiden?

Bovenaan