Houdbaarheid

SpaceCase

Newbie
Hallo,mensen van het drugsforum.

Ik heb een tijdje geleden een bakje truffels gehaald maar heb eerlijk gezegd niet de tijd gehad om ze rustig te kunnen nemen.
Op het bakje staat dat ze op hun beste waren tot 20 januari van dit jaar.
Het is nu natuurlijk al februari en wil ze toch wel deze week gaan nemen;kan dit zonder goed ziek te worden? :kots:

ImmortalTech

Bewuste gebruiker
Ik heb geen idee, maar ik zou sowieso gewoon nieuwe truffels kopen. Zo duur zijn ze nou ook weer niet en het risico om goed ziek te worden is wel aanwezig. 2 weken over datum is toch best wel lang.

Flip Trip

Bewuste gebruiker
Volgende keer moet je ze meteen drogen, dan kun je ze heel lang bewaren. Maar nu zou ik ze ook niet meer eten.

soldiermoney

Bewuste gebruiker
Via de zoekfunctie of google had je het antwoord al kunnen hebben.

Als ik jou was zal ik de truffels niet meer eten. Drogen is veel beter om truffels te bewaren

Twilight

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Er staat niet voor niets een houdbaarheidsdatum op.

Volgende keer gewoon een paar dagen van tevoren in huis halen ipv een maand eerder.
Dus niet eerst kopen en daarna na denken over een datum, maar andersom. :)

Tigg

Belezen gebruiker
Het is natuurlijk je eigen keuze. Je zou het bakje eens open kunnen maken, ruik eens of ze niet stinken, voel eens of ze niet vies voelen. En evt zou je een heel klein stukje kunnen proeven om erachter te komen of ze geen rare smaak hebben. (Ik ga ervanuit dat je weet hoe ze normaal ruiken/smaken). Als je ze niet vertrouwd moet je ze niet nemen.

Verder kan je het vergelijken met het eten van groente die twee weken over datum is. Er is grote kans op ongewenste bacteriën en schimmels. Sommigen kunnen hier goed tegen, anderen worden er flink ziek van. Het is jouw keuze...

Bovenaan