Houdbaarheidsdatum uitgekookte keta

Finesse*

Belezen gebruiker
Stel, ik heb hier medische keta liggen waarop staat dat een aangeprikte flacon nog 28 dagen houdbaar is, en ik heb het uitgedampt totdat er alleen nog maar het gekristaliseerde overgebleven zout was.
Als je het water hebt uitgedampt, hoe lang is het spul dan houdbaar nog? Geldt er een strikte houdbaarheidsdatum of kan je het nog een tijdje laten liggen?

Atropa

Bewuste gebruiker
Vials die open zijn geweest schijnen snel hun kracht te verliezen.

Kristallen heb ik zelf ruim een jaar donker en koel bewaard en qua werking merkte ik geen verlies van potentie.

Atropa

Bewuste gebruiker
Onbeperkt houdbaar zou ik niet weten. Maar enkele jaren moet geen probleem zijn. Al kan het natuurlijk wel zo zijn dat de potentie achteruit gaat. Maar na 1 jaar heb ik er zelf niets van gemerkt.

Dat is ook het nare van versneden drugs, na enkele maanden trekken die goedkope versnijdingsmiddelen vocht aan en gaat ook de drugs zelf in kracht achteruit. En invriezen kan in dat geval dus ook niet.

Mag ik vragen waarom het je het in godsnaam uitkookt? Ampullen. :hearteyes: Voor injectie!

Finesse*

Belezen gebruiker
Ehm, ik heb een zieke fobie voor naalden, en injecteren lijkt me toch niet helemaal iets voor mij. :wave:

Ik kook het uit omdat ik een aantal ampullen heb liggen, en dan nog 1 voor 1 zodat ik ongeveer weet wat er overblijft, en het per +/- gram verdeel (als het goed is verlies je niet veel als je uitkookt toch?) . Spul ook doen met vrienden, die ik ook niet zo snel naald in hun arm zie zetten. :tearsofjoy:

Bovenaan