Hulp aub!

buzzrider

Wijs gebruiker
Hey, ik moet voor school een eindwerk maken over "gevolgen van drugsverslaving". Ik dacht er genoeg over te weten maar blijkbaar toch bijlange niet genoeg om 15 pagina's vol te schrijven....
Kunnen jullie me alsjeblieft enkele gevolgen opnoemen waar jullie van weten? ( zowel positief als negatief ) het mag gaan over sociale gevolgen maar ook over maatschappelijk enzovoort...
Alvast bedankt!!!

Tony Montana

Belezen gebruiker
Ik zeg...

Typ een aantal onderwerpen in op google.nl en google.com.
Er is heel veel info te vinden via google.

Maar ik denk dat de mensen hier ook veel dingen kunnen opnoemen.
Veel gevoelens of belevingen zullen overeen komen. Al denk ik wel dat sommige belevingen of gevoelens echt persoonlijk zullen zijn.

Zal je een paar gevolgen opnoemen die ik meemaak soms of altijd of die voor kunnen komen.

Positief:

Goed gevoel.
Prikkelend en fijn gevoel op je hoofdhuid.
Realiteitszin vervalt een beetje.
Je zweeft.
Voel me onoverwinnelijk.
Veel energie.
Hogere pijn grens.
Verhoging van de geilheid.
Beleving van muziek wordt groter.

Negatief:

Depressief de dag erna.
Werkt soms snel uit.
Je wilt meer nemen.
Je inlevingsvermogen wordt minder.
Je tolerantie wordt minder.
Hoofdpijn bij teveel gebruik.
Spiersamentrekkingen.
Spasmen in armen
Pijn in armen of benen, vergelijkbaar bij een hartaanval.
Kaakbewegingen, erg veel kauwen.
Erg veel zweten, voorbeeld: je droogt je met een handdoek en je kunt opnieuw beginnen en je kunt de handdoek uitwringen.
Je ziet dingen die er niet zijn. (persoonlijk meegemaakt met 10 pillen XTC in 10 uur tijd. Oftewel teveel MDA in je lichaam).
Je raakt sneller geirriteerd.

Dit is ff snel een lijstje van mij. Even snel opgezet.

Tony Montana

Belezen gebruiker
hmmm...

In dat verhaal ga ik eigenlijk toch wel enigszins in mee.
En ik heb daarop wel een aanvulling. Even een klein verhaal van mijn kant. Dit is echt gebeurd. Ik lieg niet. Dit is +/- anderhalf jaar geleden gebeurt.

Toen ik ook de realiteit niet meer echt goed zag en de verslaving de overhand nam, heb ik mezelf opgenomen met de webcam.
De beelden heb ik in nuchtere toestand terug gezien.
Toen ik beelden van mezelf zag en dat ik mijzelf door de kamer zag lopen, opgefokt en doen alsof er anderen in de kamer waren. Ik had hallucinaties.
Toen ben ik enorm geschrokken. En mede door het commentaar van mijn buurvrouw die ook gebruikt "dat het mijn dood had kunnen zijn" ben ik gaan nadenken. Ik had die dag niet meer moeten hebben want anders zat ik dit nu niet te typen. Er waren, en ik heb het nageteld, 10 xtc pillen doorgegaan die ik per 2 pillen en per uur/anderhalf uur in een halve liter water oplosde en opdronk. Achteraf zeg ik ook dat ik enorm stom ben geweest. Maar ja, das achteraf.
Ik ben toen op eigen kracht gestopt door iedere keer als ik zin had om te gebruiken naar dat filmpje te kijken. En mijn god... wat was het eng om jezelf zo terug te zien. Helemaal trippend en flippend.
Ik heb toen mijn voorraad wat ik nog had liggen weggegooid. Had het achteraf beter kunnen verkopen want het was klasse shit, maar goed.

En ik heb vanaf dat moment XTC helemaal afgezworen. Tot op vandaag doe ik nog steeds niet met XTC. Wel met andere dingen zoals Pep en Yeyo. Maar dat is weer begonnen nadat mijn zogenaamde Serotonine gehalte weer was bijgevuld. Ben nu sinds +/- 3/4 jaar weer langzaam begonnen. En ik gebruik nu weer redelijk wat en ik experimenteer met dingen. Maar altijd met gezond verstand en eerst van te voren nadenken.

Ik hoop dat je hier ook wat aan hebt.
Je mag me alles vragen, maar niet waar ik mijn spul weghaal of vragen dat ik je iets lever.

Ik lever aan niemand op dit forum die me het vragen via PB!!!
Is me te riskant. Snappie?

erwin krol

Bewuste gebruiker
Ik denk dat je wat grotere letters moet gebruiken, of je wat meer in lezen. Ik begrijp dat je het hier op een presenteerblaadje aangeleverd wilt hebben, maar kijk gewoon even rond en ga nog eens naar zo'n gebouw waar ze voorwerpen uitlenen die van vermalen bomen vervaardigd zijn.

Zo veel werkstukken, zo weinig geduld :wink:

Succes man!

Pikachu

Wijs gebruiker
Gevolgen voor de gebruiker (een hoofdkopje)

Sociale gevolgen voor de gebruiker (subkopje)
Lichamelijke gevolgen voor de gebruiker (subkopje)
Financiele gevolgen voor de gebruiker (subkopje)

Gevolgen voor de omgeving (hoofdkopje)

^
^
^

Bovenaan