hallo iedereen. Ik ben nieuw hier en nieuw in de wereld van de paddo kweek.
Ik heb wel al eerder paddos gedaan en truffels die je nog steeds kunt halen maar bij truffels had ik toch minder positieve effecten. Het werkte minder in mijn ogen. Daarom wilde ik dus een kweekset kopen en proberen. Ik heb equadoriaanse gepakt.
Nu heb ik alles gedaan zoals t meot - door vele fora te lezen-
- 12 uur in het water met de deksel erop
- na 12 uur goed afgieten
- in de zak gedaan met een kopje water voor de luchtvochtigheid
- dit alles met zeer goed gewassen handen in een steriele omgeving
- bij kamertemperatuur in het daglicht
- niet in de directe zon of op de verwarming
ik zag na 3 weken pas een paddo opkomen.
Deze is uiteindelijk heel mooi geworden maar de rest bleef uit. Toen ik de bak verplaatste zag ik dat alles OP DE BODEM GROEIDE!
Er zater wel zon 15 paddos echt op de bodem en groeide kriskras door elkaar. Nu nar 4 weken heb ik de bovenste oogst eraf gehaald #3 mooie mushrooms. Ik ben een beetje bang dat ik de rest van de growkit verpest heb.
Ik heb de bak voorzichtig op zn kop gezet en de paddos een voor een verwijderd van de bodem. Nu ligt alles te drogen. De hoedjes van de paddos op de bodem zijn niet open maar ja wat moest ik anders.
Nu zit heel de bodem nog intact weer op zn plaats en heb ik m weer opnieuw bewaterd.
Iemand tips? of opmerkingen? kan ik m weg pleuren? ik weet t niet meer.
Ik heb wel al eerder paddos gedaan en truffels die je nog steeds kunt halen maar bij truffels had ik toch minder positieve effecten. Het werkte minder in mijn ogen. Daarom wilde ik dus een kweekset kopen en proberen. Ik heb equadoriaanse gepakt.
Nu heb ik alles gedaan zoals t meot - door vele fora te lezen-
- 12 uur in het water met de deksel erop
- na 12 uur goed afgieten
- in de zak gedaan met een kopje water voor de luchtvochtigheid
- dit alles met zeer goed gewassen handen in een steriele omgeving
- bij kamertemperatuur in het daglicht
- niet in de directe zon of op de verwarming
ik zag na 3 weken pas een paddo opkomen.
Deze is uiteindelijk heel mooi geworden maar de rest bleef uit. Toen ik de bak verplaatste zag ik dat alles OP DE BODEM GROEIDE!
Er zater wel zon 15 paddos echt op de bodem en groeide kriskras door elkaar. Nu nar 4 weken heb ik de bovenste oogst eraf gehaald #3 mooie mushrooms. Ik ben een beetje bang dat ik de rest van de growkit verpest heb.
Ik heb de bak voorzichtig op zn kop gezet en de paddos een voor een verwijderd van de bodem. Nu ligt alles te drogen. De hoedjes van de paddos op de bodem zijn niet open maar ja wat moest ik anders.
Nu zit heel de bodem nog intact weer op zn plaats en heb ik m weer opnieuw bewaterd.
Iemand tips? of opmerkingen? kan ik m weg pleuren? ik weet t niet meer.