1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Hulp bij mediteren

Discussie in 'Spiritualiteit' gestart door TechnoChicken, 6 aug 2018.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. TechnoChicken

TechnoChicken Bewuste gebruiker

Bij deze wil ik vragen of er mensen op dit forum zijn die mediteren en mij tips kunnen geven.

De laatste tijd loop ik met best wat agressie/woede rond. Waar dit nou precies door komt weet ik niet. Wel komt mij een best zware periode tegemoet waarin ik geopereerd moet worden aan mijn knie en ik een behoorlijke tijd moet revalideren. Ook heb ik mijn opleiding helaas moeten afzeggen door dit terwijl ik net zo lekker bezig was (dit vind ik nog het ergste van alles). Grote kans dat ik door deze 2 dingen zoveel agressie heb, maar ik loop er al wat langer mee. Het liefst zou ik weer gaan thaiboksen, dan kan ik helemaal mn agressie kwijt. Maar dat zit er nu natuurlijk niet in met die knie..

Deze woede kan van de kleinste dingen komen. Een smakkend persoon, een geluidje uit een telefoon die te hard staat, geluiden die uit een andere kamer komen bij mij thuis. Vind het een beetje moeilijk om uit te leggen waar ik nou precies boos van word, maar het zijn in iedergeval kleine dingen.

Ik voel dat zo een intense woede opkomen dat ik het liefst gewoon iets kapot sla. Gelukkig heb ik dit niet vaak maar het liefst wil ik het dus helemaal niet meer.
    Meestal roep ik gewoon naar dat persoon : EYY KAP MET SMAKKEN! Of ZET JE GELUID UIT.

Mijn moeder zei me eens : (die overigens wel van mn woede afweet maar het denk ik niet echt serieus neemt) "Probeer eens te mediteren". Ik lachte dr eigelijk een beetje uit omdat ik het altijd zo een onzin vond. Had me er ook helemaal niet in verdiept. Nu heb ik gister avond in mn bed een meditatie filmpje van You-Tube opgezet en deze gevolgd. Ik moet bekennen dat ik me heel erg tot rust voelde komen. Een rust die ik lang niet had gevoeld. Zou willen dat ik die rust altijd in mij had.
    Ik ben van plan om meer van deze filmpjes te volgen.

Mijn vragen zijn nu :

Als je mediteert, om welke reden doe je dit dan?
    Is er iemand die toevallig ook mediteert omdat je rond loopt met agressie/woede?
    En hoe kan ik dit nou het beste aanpakken?

Ik hoor graag van jullie, was een best moeilijk stukje om te schrijven omdat ik niet zo goed weet waar nou echt mn agressie vandaan komt.

Groetjes TechnoChicken.

Laatst bewerkt: 6 aug 2018
  2. Iskra

Iskra Belezen gebruiker

Ik mediteer om een rustige geest te krijgen. Ik mediteer om gevoelens er te laten zijn en/of te weten waarom ze er zijn. Ik mediteer om meer in het nu te zijn. Ik mediteer volgens mij om nog wel meer dingen. Het voelt voor mij even goed en nodig als gezond eten, beweging en liefde krijgen/geven.

Ik ervaar ook nog vaak woede, een boosheid op de wereld.
    Door meditatie is het mogelijk om de achterliggende gedachten daarvan te doorgronden.

Je legt zelf ook al uit waar die woede van komt. Misschien voel je niet de ruimte om je kut te voelen over dat het nu even niet meezit. Meestal ontstaat woede als je de ware emotie er niet laat zijn. Ik weet niet of dat bij jou zo is, bedoelde ik meer in het algemeen.

KropSla, AphexTwin, acht.zes en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  3. TechnoChicken

TechnoChicken Bewuste gebruiker

Ik ben best makkelijk in het wegdrukken van emoties inderdaad. Het liefst lach ik ook alleen maar, en maak ik veel grapjes maar de dingen die me dwars zitten druk ik graag weg.

4. Iskra

Iskra Belezen gebruiker

wees kwetsbaar.

makkelijker gezegd dan gedaan ik weet het,
    maar kwetsbaar zijn is altijd oprecht en zal altijd doen luisteren.

In je post ben je al kwetsbaar en mooi.

KropSla en TechnoChicken vinden dit leuk.
  5. KropSla

KropSla Belezen gebruiker Tripreporter

Er zijn ook apps om je te helpen mediteren, misschien is dat iets? Ik ben er zelf mee begonnen maar nooit mee doorgegaan, maar vond het toen op zich wel fijn om met een app te werken. Je kunt even googlen, er zijn er meerdere, je vindt vast iets wat bij jou past! Wij hebben toen geloof ik één van deze apps geprobeerd: http://www.degroenemeisjes.nl/3-favoriete-meditatie-apps/

TechnoChicken en Iskra vinden dit leuk.
Laden...