Hulp gezocht 1e paddo kweek.

Anthony0183

Newbie
goededag,

Ik ben Anthony 25 jaar oud, en probeer voor het eerst paddo's te kweken.
ik heb hier 2 kits staan. ik heb de mckenaii paddo growkit staan(paddos zijn al boven)
en ik heb de golden teacher paddo 100% mycelium staan.

Ik ben dus helemaal nieuw in t kweken van paddo's.
nu heb ik een aantal vragen:.

- ik heb een warmte mat. maar de temperatuur blijft boven de 26 graden komen. (ook als ik er iets tussen maak)
- hoelang duurt het ongeveer voordat ik de mckenaii kan oogsten nadat de eerste paddestoelen al boven zijn.
- moet ik de zak nou wel of niet dicht houden. in de beschrijving van de mc kenaii staat dat die dicht moet. maar in de beschrijving van de golden teachers, daar staat dat de zak op een kiertje open moet staan.
-
moet ik ze nou wel of niet op de warmtemat houden of niet? het is doorgaan 21 graden in huis.

de mc kenaii staan nu ruim een week.(iets meer)

de golden teachers staan iets minder dan een week.

Bijlagen

• 20200905_174016.jpg
    20200905_174016.jpg
    589,6 KB · Weergaven: 24
  • 20200905_174013.jpg
    20200905_174013.jpg
    610,1 KB · Weergaven: 26
  • 20200905_174020.jpg
    20200905_174020.jpg
    664,9 KB · Weergaven: 26
  • 20200905_173751.jpg
    20200905_173751.jpg
    537,8 KB · Weergaven: 24

Martinus

Wijs gebruiker
Als je google had geraadpleegd had je kunnen zien dat ze groeien tussen 18 en 28 graden. Natuurlijk zit er ergens tussen die 2 een optimale temperatuur, maar dat is niet perse nodig.

Je kan een thermostaat gebruiken met je warmtemat, maar die zijn vaak wel redelijk duur.

Als de zak geen ventilatie gat heeft dan zou ik hem soms even luchten. De reden waarom de zak dicht moet = tegen het uitdrogen. De reden waarom hij open moet = schimmel heeft ook zuurstof nodig.

Hoe lang het duur voor ze komen is niet te voorspellen. Het zijn organismes. Ze komen wanneer ze zin hebben.

Anthony0183

Newbie
Martinus dankjewel!. We zijn nu een dag verder en de paddestoelen zijn al veel groter
! Met de golden teachers 100 % mycelium gaat t wat minder. Die is nog steeds niet boven. Ik denk een hoop geduld! Iemand enig idee hoelang nog voor de 1e oogst van de mc kenaii? Zie foto's

Bijlagen

• 20200906_154447.jpg
    20200906_154447.jpg
    725,7 KB · Weergaven: 27
  • 20200906_154416.jpg
    20200906_154416.jpg
    603,8 KB · Weergaven: 26

Mezelf

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Iemand enig idee hoelang nog voor de 1e oogst van de mc kenaii? Zie foto's
Het is een beetje smaak gebonden maar ik denk dat ik deze vanavond laat zou plukken. Als je ze nog een nacht laat staan zullen er al een paar hoedjes open zijn gegaan. Niet perse heel erg hoor maar kan misschien nadelig voor je volgende flush zijn en ik vind ze mooier en lekkerder met het hoedje nog dicht :)

Anthony0183

Newbie
Het is een beetje smaak gebonden maar ik denk dat ik deze vanavond laat zou plukken. Als je ze nog een nacht laat staan zullen er al een paar hoedjes open zijn gegaan. Niet perse heel erg hoor maar kan misschien nadelig voor je volgende flush zijn en ik vind ze mooier en lekkerder met het hoedje nog dicht :)

En dan alleen de grote plukken?en de kleine laten staan? en ligt het aan mij of is de opbrengst niet zo veel? of lijkt dat maar zo.
en betreft drogen. hoeveel hou je over? is deze flush genoeg voor 3 personen?:grin:

en na het plukken de bak weer vulle met water en 12 uur laten staan in de koelkast?

Anthony0183

Newbie
De oogst net gedaan! Er was idd al een vliesje gebroken. (Net) ik heb een opbrengst van 80 gram! Nu nog even drogen. En kijken wat we over houden!. De kit staat weer in de koelkast tot morgen ochtend. Daarna weer gaan voor een nieuwe flush! Graag jullie mening!

Bijlagen

• 20200906_192314.jpg
    20200906_192314.jpg
    1.018,5 KB · Weergaven: 22

Mezelf

DF Staff
Forumleiding
Moderator
En dan alleen de grote plukken?en de kleine laten staan?
Neuh zou in dit geval alles plukken. Beste een leuke flush toch zo...
en ligt het aan mij of is de opbrengst niet zo veel?
Kan altijd meer maar 80gr hoef je helemaal niet rouwig om te zijn
en na het plukken de bak weer vulle met water en 12 uur laten staan in de koelkast?
Ja zou ik wel doen ja...

Van 80gr hou je ongeveer 10% over na drogen, dus +-8 gr zoals @Martinus al aangaf. Dit zijn 2 hele stevige trips en niet raadzaam voor beginners.
8 gr delen door 3 dan heb je met zijn drieën echt wel een noemenswaardige trip.

Anthony0183

Newbie
Neuh zou in dit geval alles plukken. Beste een leuke flush toch zo...

Kan altijd meer maar 80gr hoef je helemaal niet rouwig om te zijn

Ja zou ik wel doen ja...

Van 80gr hou je ongeveer 10% over na drogen, dus +-8 gr zoals @Martinus al aangaf. Dit zijn 2 hele stevige trips en niet raadzaam voor beginners.
8 gr delen door 3 dan heb je met zijn drieën echt wel een noemenswaardige trip.
Hartstikke bedankt! Hier heb ik wat aan! En als ik dat deel door 3e hebben we dan genoeg om een intense trip te hebben"? We willen wel hallucinaties zien!:tongueout:

Mezelf

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Hartstikke bedankt! Hier heb ik wat aan! En als ik dat deel door 3e hebben we dan genoeg om een intense trip te hebben"? We willen wel hallucinaties zien!:tongueout:
Vroeger toen er nog gedroogde paddo's werder verkocht was dat vaak in porties van 3 gr waar best goed op kan trippen. Dus dat gaat ook lukken met 2,6 a 2,7gr. Vooral als je het op een nuchtere maag doet. Ik weet verder ook niet wat je ervaring is natuurlijk .... Ik ben iemand dat meer dan 100x getript heeft en kan zeker zeggen dat trippen op 2,5gr en hoger noemenswaardig is en je echt wel gaat hallucineren. Maar of je dat voldoende vindt is geheel persoonlijk. Hoe vaak heb je al getript?

Anthony0183

Newbie
Vroeger toen er nog gedroogde paddo's werder verkocht was dat vaak in porties van 3 gr waar best goed op kan trippen. Dus dat gaat ook lukken met 2,6 a 2,7gr. Vooral als je het op een nuchtere maag doet. Ik weet verder ook niet wat je ervaring is natuurlijk .... Ik ben iemand dat meer dan 100x getript heeft en kan zeker zeggen dat trippen op 2,5gr en hoger noemenswaardig is en je echt wel gaat hallucineren. Maar of je dat voldoende vindt is geheel persoonlijk. Hoe vaak heb je al getript?

Mijn ervaring in het algemeen met drugs is prima voor mij.
x aantal keren mdma/pilletjes gedaan natuurlijk. (klein beetje van gespaced)
speed vaak gedaan
coke vaak gedaan.
dit zijn voornamelijk de "uppers" en niet te vergelijken met de downers denk ik zo.
ook heb ik ruime ervaring met ketamine (hiervan wel vaak getript)
1x in me leven 2cb gedaan, maar dit ging niet zo lekker. ( er kwamen mensen binnen die we niet hadden verwacht, dit verpeste mijn trip)
1x in me leven lsd gedaan maar daar niks van gevoeld.
Vaak zat salvia gedaan.

En nu het BIJNA laatste op me lijstje en dat is paddo's! ik heb ontzettend zin om ze te gebruiken en ze liggen nu te drogen!

Dan wil ik ooit nog eens dmt doen! helaas nergens te verkrijgen. Als ik dmt ook nog eens heb gedaan, dan heb ik alles geprobeerd wat ik wilde proberen in me leven.

dan nog een andere speciefieke vraag voor de lezers onder ons:

Ik zie dat er weinig trip reports zijn over paddos van deze tijd. hebben mensen er behoefte/baat bij als ik alles tijdens mijn trip met jullie probeer te delen? ik heb nog nooit een trip report geschreven, verwacht dus niet teveel ervan! Als mensen dit leuk vinden hier dan zal ik dat zeker doen!

GonzoGrasshopper

Bewuste gebruiker
Ik zie dat er weinig trip reports zijn over paddos van deze tijd. hebben mensen er behoefte/baat bij als ik alles tijdens mijn trip met jullie probeer te delen? ik heb nog nooit een trip report geschreven, verwacht dus niet teveel ervan! Als mensen dit leuk vinden hier dan zal ik dat zeker doen!
Trip reports zijn altijd leuk om te lezen dus voel je vrij deze te posten!
Er zijn wel veel trip reports van psiloybine alleen de meeste van truffels omdat dit wss makkelijker te verkrijgen is in de smart shop en je dus niet zelf hoeft te groeien.
Ben benieuwd hoe je trip zal verlopen! Veel trip plezier alvast

Martinus

Wijs gebruiker
Heb je ooit gehad dat alles in je geest en in de buitenwereld totaal aan het hallucineren was? Patronen overal. Objecten die zelftransformeren in iets anders. Rare wezens of handen of wat dan ook dat uit de muren kruipt?

Anthony0183

Newbie
Heb je ooit gehad dat alles in je geest en in de buitenwereld totaal aan het hallucineren was? Patronen overal. Objecten die zelftransformeren in iets anders. Rare wezens of handen of wat dan ook dat uit de muren kruipt?

Niet zo letterlijk als wat jij zegt..:tongueout: ik kan niet wachten!! ben benieuwd!

Martinus

Wijs gebruiker
Wees wel voorzichtig dan. Ik zou eerst 2,5 gram proberen en de vibes even voelen.
Voor mij worden de visuals pas sterk rond de 4 gram. Maar het word ook behoorlijk intens rond die dosering. Soort van het moment dat ik hologrammen begin te zien is het moment dat de hallucinaties zo overtuigend zijn dat ik mezelf alles wijs kan maken en er op dat moment totaal in geloofd alsof het absoluut is.

Laatst bewerkt:

Mezelf

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Mijn ervaring in het algemeen met drugs is prima voor mij.
x aantal keren mdma/pilletjes gedaan natuurlijk. (klein beetje van gespaced)
speed vaak gedaan
coke vaak gedaan.
dit zijn voornamelijk de "uppers" en niet te vergelijken met de downers denk ik zo.
ook heb ik ruime ervaring met ketamine (hiervan wel vaak getript)
1x in me leven 2cb gedaan, maar dit ging niet zo lekker. ( er kwamen mensen binnen die we niet hadden verwacht, dit verpeste mijn trip)
1x in me leven lsd gedaan maar daar niks van gevoeld.
Vaak zat salvia gedaan.

En nu het BIJNA laatste op me lijstje en dat is paddo's! ik heb ontzettend zin om ze te gebruiken en ze liggen nu te drogen!

Dan wil ik ooit nog eens dmt doen! helaas nergens te verkrijgen. Als ik dmt ook nog eens heb gedaan, dan heb ik alles geprobeerd wat ik wilde proberen in me leven.

dan nog een andere speciefieke vraag voor de lezers onder ons:

Met jou weinige ervaring met psychedelica zou ik zeker niet veel hoger gaan dan 2,5gr. Paddo's zijn niet te vergelijken met de andere middelen die je noemt, op 2c-b en lsd na dan. Maar 2c-b is voor de meeste al veel makkelijker en minder paniekerig dan paddo's. Met LSD had je niks gemerkt dus niet ervaring gaat niet op.

Salvia extract of gewoon de bladeren? Salvia kan dan nog wel heftig zijn maar op een hele andere manier heftig dan paddo's.

Enuh trip reports zijn van iedereen welkom hoor!! altijd leuk :)

Anthony0183

Newbie
Met jou weinige ervaring met psychedelica zou ik zeker niet veel hoger gaan dan 2,5gr. Paddo's zijn niet te vergelijken met de andere middelen die je noemt, op 2c-b en lsd na dan. Maar 2c-b is voor de meeste al veel makkelijker en minder paniekerig dan paddo's. Met LSD had je niks gemerkt dus niet ervaring gaat niet op.

Salvia extract of gewoon de bladeren? Salvia kan dan nog wel heftig zijn maar op een hele andere manier heftig dan paddo's.

Enuh trip reports zijn van iedereen welkom hoor!! altijd leuk :)
Ik ben zo blij met dit forum! Hier haal ik ontzettend veel wijsheid uit! Ik laat alles op me afkomen,en zal alle info meenemen!
Nog leuke tips voor mij tijdens het trippen? Zijn er nog dingen die ik neer kan zetten of vooral moet doen tijdens mijn "vlucht?" En is het echt waar dat je heel anders naar het leven kijkt na paddos?!! Ik kan niet wachten!

Martinus

Wijs gebruiker
Ik ben zo blij met dit forum! Hier haal ik ontzettend veel wijsheid uit! Ik laat alles op me afkomen,en zal alle info meenemen!
Nog leuke tips voor mij tijdens het trippen? Zijn er nog dingen die ik neer kan zetten of vooral moet doen tijdens mijn "vlucht?" En is het echt waar dat je heel anders naar het leven kijkt na paddos?!! Ik kan niet wachten!

Zorg er voor dat je op een plek ben waar je totaal op je gemak bent. Als ik patronen begin te zien ga ik vaak gewoon op de bank of vloer leggen en objecten bestuderen. Met mijn ogen dicht kijken of in het donker op het toilet zitten is ook altijd leuk. Of gewoon iets dood staren :P

Voor mij heeft eten geen smaak meer. Appels zijn wel fijn om te eten als je misselijk ben of suf en je wil jezelf oppeppen. Ze vallen niet zwaar en zonder smaak zijn ze nog steeds fijn om te eten.

Het verschild per trip. Ik heb maar 2 trips gehad waarbij ik na afloop een blijvende verandering heb ervaren. Dit waren wel intense trips.
Ik vind psychedelica een van de engste dingen om te doen, maar ook een van de geweldigste dingen.

De woorden "death by astonishment" van Terrence Mckenna beschrijven perfect wat psychedelica met je kunnen doen xD

Mezelf

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Fijn om te horen! Daar doen we het voor :)
Nog leuke tips voor mij tijdens het trippen? Zijn er nog dingen die ik neer kan zetten of vooral moet doen tijdens mijn "vlucht?"
@Martinus gaf al de belangrijkste tip en dat is dat je het moet doen waar je je op je gemak en veilig voelt. Vooral bij de eerste keren.
Velen zullen inderdaad niet veel honger hebben maar iets te knabbelen voor mocht je honger hebben is wel verstandig. Maar dan voornamelijk natuurproducten. Vooral fruit is erg aangenaam vind ik zelf tijdens trippen. Tijdens paddo's word ik ook bijna allergisch voor bewerkt voedsel.

Verder zou ik een muziek playlist opzetten naar smaak.. Maar stiekem geef ik de tip om psybient achtige muziek op te zetten. Van Entheogenic bijvoorbeeld. Wel te vinden op spotify.

Maak verder je tripplek extra schoon en steek wat kaarslichtjes aan voor de sfeer.
is het echt waar dat je heel anders naar het leven kijkt na paddos?!!
Die kans is zeker aanwezig maar geen vaststaand gegeven natuurlijk. Maar die kans is er zeker ja. Psychedelica is gewoon heel bijzonder, maar kan ook heel beangstigend zijn dus ga er open in. Go with the flow is erg belangrijk. Weet dat het ALTIJD uitwerkt en je weer de oude wordt. Ook als de tijd stil lijkt te staan.

Maar hou je aan de dosis. Maak het gezellig en heb een backup voor mocht je toch in paniek raken. Als je deze dingen goed voor elkaar hebt, dan kan je een ongelofelijke mooie tijd tegemoet zien.

Ik hoop ook dat je een tripverslagje maakt voor ons :smirk: .. Veel plezier alvast!!!!

Anthony0183

Newbie
De paddos zijn kurkdroog! Perfect dus! Ik ga ze nu in boterhamzakjes bewaren in een lade! Volgende week benuttigen! Jammiee!

Bijlagen

• IMG-20200910-WA0038.jpeg
    IMG-20200910-WA0038.jpeg
    850,3 KB · Weergaven: 17
  • IMG-20200910-WA0036.jpeg
    IMG-20200910-WA0036.jpeg
    1,4 MB · Weergaven: 17

Anthony0183

Newbie
Ik heb ze trouwens in deze doos gedroogd! Dat werkte perfect!

Bijlagen

• 15997711161672836459204700296266.jpg
    15997711161672836459204700296266.jpg
    1,3 MB · Weergaven: 18

Martinus

Wijs gebruiker
Iedere keer weer... Het lijkt ook steeds viezer te worden. Het is bijna een trauma geworden voor mij. Ik vind de smaak zo erg dat ik vorige keer maar weer truffels heb gegeten. Die krijg ik beter weg.

Anthony0183

Newbie
2e flush mc kenaii! Nu al oogsten?of nog even wachten? Graag jullie mening!

Bijlagen

• 15999213578342173353759364227902.jpg
    15999213578342173353759364227902.jpg
    854,5 KB · Weergaven: 16
  • 1599921379143782768081449224716.jpg
    1599921379143782768081449224716.jpg
    895,9 KB · Weergaven: 17
  • 15999214073596876405471531098386.jpg
    15999214073596876405471531098386.jpg
    903,4 KB · Weergaven: 17
Bovenaan