Hulp Methadon

Ziekzijn

Newbie
Hallo,

Ik heb kanker en krijg voor de pijn Methadon.

afgelopen 3 weken 5mg per dag, pijn was voor 4,5 uur minder maar nog niet weg.

Toen 3x daags 2,5mg , dit deed helemaal niks.

Toen 2 dagen 10mg per dag (in 1 keer) pijn helemaal weg, super fijn, maar weer maar voor 4,5 uur.

Sinds gister 3x per dag 10mg dus totaal 30mg per dag, resultaat: geen pijn maar super beroerd. Misselijk, echt gewoon heel naar voelen.

Vanmorgen 5mg genomen ipv 10.

Iemand advies hoe ik dit het beste kan opbouwen zonder dat ik mij hondsberoerd ga voelen?

(gebruikte ook 4x per dag 50mg tramadol, daar in 1 keer mee moeten stoppen)

Ander ding, ik heb pds dus elke dag diarree, met de dosering van 3x 2,5mg voor het eerst in mijn leven normale ontlasting.

Nu met de andere dosering 3 dagen niet geweest, ook buikpijn links onder in de darm.
2 zakjes van dat poeder op maar nog zonder resultaat.

Iemand advies? Bedankt!

Javelin FGM-148F

Wijs gebruiker
Ik denk niet dat df leden Jou kunnen helpen.
De meerderheid zijn “recreatieve” gebruikers en niet omdat ze opioids tegen de pijn nemen, vooral kanker pijn die doorbraken kan hebben :(
Heb je de mogelijkheid besproken om de fentanyl pleister kunnen gebruiken ipv methadon?

Brakka Mang

Badass junkie
ZIjn gewoon bijwerkingen van opiaten, van 10 naar 30 wat zonder tolerantie best veel is. Rustig naar de dosis opbouwe. Om de 3 dagen met 5mg verhogen zodat je na een week. Dus 3 x 5 p/d na 2 dagen 1 x 10 2 x 5 na 2 dagen 2 x 10 1 x 5 en na weer 2 dagen 3 x 10. Mocht je toch weer beroerd worden dan om de 3 dagen.

SoulAssassins

Badass junkie
Ik ben een ex junk met veel ervaring met methadon vloeibaar,het is normaal met ophoging dat dit zeer vervelende bijwerkingen geeft wat u beschrijft,dit is echter maar een paar dagen omdat het lichaam zich aan moet passen aan de nieuwe dosering,uw ligt nog laag waardoor u veel bijwerkingen ervaart.
De pijnstillende werking is echter wel aanwezig.
Domperidon werkt heel goed tegen het beroerde gevoel ,het is een anti braak middel

Laatst bewerkt:
Bovenaan