Hulp zoeken afkicken van speed

unique

Experimenterende gebruiker
Ik heb eigenlijk nooit moeite gehad om er af te blijven. Maar door de vakantie heb ik niet echt veel te doen. En het is meer een soort verveling-doden. Ik geef mezelf nu een week de tijd om het te beindigen heb contacten verwijderd die niet goed voor me zijn vanwege die shit.

Maar als het toch zo ver gaat komen wat ik niet hoop kan je dan beginnen om naar de dokter te gaan? Heeft hij dan een medicijn of moet je echt gelijk naar afkick kliniek? Dat klinkt zo heftig en zo zie ik mezelf helemaal niet.

Ik ben 19 jaar en ga naar het 3e jaar van de kunst academie.Ik heb altijd alles gehaald en heb wel vaker gebruikt maar dus niet dagelijks zoals nu.

De reden dat ik het deed was omdat me vriend me te dik vond. Ik was ook wel wat zwaar 73 kg en 171 maar nu weeg ik 60. Ik moet niet lichter worden. En ik deed het ook omdat ik de pijn en problemen die ik ervaarde te verdoven. Verder maakte ik heel mijn huis erg goed en vaak schoon, deed ik de dingen die ik moet doen en was ik heel erg positief en gezellig. Het leven was spannend etc.

Ik zit ook in therapie omdat ik een persoonlijkheidstoornis zou hebben. Maar ik geloof er steeds meer in dat zo iedereen wel een label kan krijgen. Ik ging er eerst zo ingeloven dat ik dat had dat het het ook werd. /nu weet ik wel beter.

Ik ben gewoon aan het volwassen worden en dan struggle je met overgang van jeugd toen ales nog nieuw en spannend was naar een fase van acceptatie dat niet alles even spannend meer is.

Dus de vragen zijn, jawohl;

1. Heeft de dokter ook iets verkrijgbaar voor als ik eventueel moeite zelf krijg met afkicken?
2. Moet ik gelijk naar een afkick kliniek? Voor mijn gevoel is dat overdreven en ook SUPER DUUR.

Let me know.

Hebben jullie ook wel een een periode van 1 of 2 maanden gedaan en daarna kunnen stoppen en hoe? etc

Angramar Temenos

Badass junkie
Re: Hulp zoeken afkicken

Fysieke afkickverschijnselen zal je niet krijgen, wel een weekje heel moe en brak enzo. Maar het werkt na een tijd toch ook niet meer zoals eerst? Heb je niet dat je je der alleen maar slechter van gaat voelen als je gebruikt soms? Trillerig, breekbaar, para?

Flameon

Badass junkie

Je zou naar een doktor kunnen gaan voor een zuchtremmer, maar ik denk dat je het beste zelf kan afkicken. Zie wat hierboven wordt beschreven!
Gelijk opgenomen in een kliniek word je niet zomaar als je dat nit wilt. Maar hoezo duur, jij betaald niks! Is verzekeringskwestie!

WappieWappie

Belezen gebruiker

unique zei:
De reden dat ik het deed was omdat me vriend me te dik vond. Ik was ook wel wat zwaar 73 kg en 171 maar nu weeg ik 60. Ik moet niet lichter worden. En ik deed het ook omdat ik de pijn en problemen die ik ervaarde te verdoven.

Heeft die eerste reden er echt mee te maken? Speed gebruiken om af te vallen, tsja er zijn betere alternatieve manieren te verzinnen. :confused:

Maar geef eens wat meer informatie over je gebruik. Hoeveel, hoevaak en hoelang etc. Ik begrijp min of meer uit je post 1 a 2 maanden en dan dagelijks? Ik denk dat na zo'n tamelijk korte periode het met een goede dosis doorzettingskracht relatief makkelijk moet zijn om er vanaf te komen. Dat kun je best zelf.

unique

Wat fijn dat ik via dit forum er over kan praten. Ja ongeveer 2 maanden en in die 2 maanden heb ik dus 5/6 gram gebruikt. De eerste maand was het een mini lijntje per ochtend en dan gewoon goed slapen en eten. Toen was er niks aan de hand.

Maar toen was ik ook weer paar dagen gestopt. Toen ging ik weer beginnen maar ik begon savonds. En als je daar de eerste stap fout zet ga je dus een nacht overslaan. Dus een tip voor mezelf als ik het ooit nog is doe in de ochtend beginnen en savonds niks. Uberhuapt niks natuurlijk.

Ik ben heel erg bewust van alles wat speed maar heeft te maken. Alleen ik slaap normaal tijd met mijn vriend en vanavond niet. En nu ben ik best bang. De schimmen. De geluiden die ik denk te horen maar dat is gewoon de wind. Bang dat er iemand in me kamer komt.
En bang dat ik is een keer een ECHt realistisch beeld gaat zien zoals een mens o foz. Kan dat?

Ik ben misschien een aansteller. I don't know. Ik maak me wel snel zorgen en denk vaak dat dingen erger zijn dan ze zijn. En lees ook hier dat achteraf het allemaal wel mee valt altijd maar door de pep lijkt het allemaal zo dramatisch.

Gelukkig ben ik nu al aan het ingrijpen! En ik weet dat ik het kan. En wat de eerste poster al zei.

Ik word er nu alleen maar zwaarmoedig van, moe, bedroefd, prikkelig, verveeld, para, zwak, krampen in me maag omdat ik per dag misschien 1 boteram eet en heel veel fruit ontbijt. En dat is ech niet leuk meer. Dit gaat nergens meer over. Gelukkig maar dat je het niet meer zo goed voelt als eerst.

Angramar Temenos

Badass junkie

unique zei:
Wat fijn dat ik via dit forum er over kan praten. Ja ongeveer 2 maanden en in die 2 maanden heb ik dus 5/6 gram gebruikt. De eerste maand was het een mini lijntje per ochtend en dan gewoon goed slapen en eten. Toen was er niks aan de hand.

Maar toen was ik ook weer paar dagen gestopt. Toen ging ik weer beginnen maar ik begon savonds. En als je daar de eerste stap fout zet ga je dus een nacht overslaan. Dus een tip voor mezelf als ik het ooit nog is doe in de ochtend beginnen en savonds niks. Uberhuapt niks natuurlijk.

Ik ben heel erg bewust van alles wat speed maar heeft te maken. Alleen ik slaap normaal tijd met mijn vriend en vanavond niet. En nu ben ik best bang. De schimmen. De geluiden die ik denk te horen maar dat is gewoon de wind. Bang dat er iemand in me kamer komt.
En bang dat ik is een keer een ECHt realistisch beeld gaat zien zoals een mens o foz. Kan dat?

Ik ben misschien een aansteller. I don't know. Ik maak me wel snel zorgen en denk vaak dat dingen erger zijn dan ze zijn. En lees ook hier dat achteraf het allemaal wel mee valt altijd maar door de pep lijkt het allemaal zo dramatisch.

Gelukkig ben ik nu al aan het ingrijpen! En ik weet dat ik het kan. En wat de eerste poster al zei.

Ik word er nu alleen maar zwaarmoedig van, moe, bedroefd, prikkelig, verveeld, para, zwak, krampen in me maag omdat ik per dag misschien 1 boteram eet en heel veel fruit ontbijt. En dat is ech niet leuk meer. Dit gaat nergens meer over. Gelukkig maar dat je het niet meer zo goed voelt als eerst.

Ja, dat is wel een "voordeel" van speed.. Als je het te veel doet straft het je vanzelf af. Zodra je echt beseft dat het nooit meer als eerst wordt en dit ook niet stiekem gaat hopen (want dat is echt niet zo; als je eens per maand gebruikt misschien, maar dan glij je wsl weer snel af omdat je denkt dat het altijd als die ene keer wordt tenzij je verstand je emotie in een ijzeren houdgreep houdt) is het snel afgelopen.

unique

Bedankt voor de reacties. Ik heb nu meer dan 6 uur geslapen en voel me gelijk al realistischer. Ik ben blij dat ik niet zo goed en lang tegen pep kan. Dan is het ook niet motiverend om het te blijven gebruiken.

Ik ga sowieso geen beloftes of wat dan ook met mezelf maken. Ik weet van mezelf dat ik nu er een aantal maanden of misschien voor altijd van afblijf. Ik ga van het positieve uit. Het gaat me lukken!

unique

Inderdaad en zie topic 'ik kan nooit de antwoorden vinden' iets in die trand. Ik ben er al uit gestapt en ik mis het zeker niet! Zo moeilijk was he tniet achteraf gezien erger dan ik dacht .

Liesette

Bewuste gebruiker

unique zei:
Toen ging ik weer beginnen maar ik begon savonds. En als je daar de eerste stap fout zet ga je dus een nacht overslaan. Dus een tip voor mezelf als ik het ooit nog is doe in de ochtend beginnen en savonds niks. Uberhuapt niks natuurlijk.

das de meest gemaakte fout, 's avonds aan de pep en niet slapen en niet eten.
ach je komt zeer verstandig over, gebruik het dus ook want geen 1 drugs is zaligmakend zelfs de liefde niet.

afkicken van de pep zit meer in je kop want je bent dan een beetje futloos en moe, gewoon goed slapen goed eten wat wandelen en lekker gezond doen.

succes

unique ? waarom ben je unique ?

Fidge

Bewuste gebruiker

unique zei:
Inderdaad en zie topic 'ik kan nooit de antwoorden vinden' iets in die trand. Ik ben er al uit gestapt en ik mis het zeker niet! Zo moeilijk was he tniet achteraf gezien erger dan ik dacht .

Nou omdat je er om vraagt alleen is het niet aktueel meer. Ik ben lang verslaafd geweest aan wiet. Mijn peut toendertijd stond er min of meer op dat ik zou kappen met mijn dagelijkse joint, toen raakte ik toch wel een beetje in paniek, niet meer blowen, dat kan ik gewoon niet. Het begon een eigen leven te leiden en gaf vooral mijn peut de schuld van alles, hij kon echt niets goed meer doen, hij pakte het enige af wat ik nog had in dit lleven. Ik raakte steeds meer aan paniek naarmate de stopdag dichterbij kwam en ik maar geen alternatief kon vinden.

Toen de stopdag, ik ben gestopt zonder een centje pijn. Drugs zijn verslavend, echt wel, maar ook de gewoonte om iets te nemen, no matter what. Ik vertrouwde gewoon voor mijn rust op mijn vetrouwde jointje, achteraf meer uit gewoonte dan verslaving. Drugs als zelfmedicatoe kan, maar niet voor langere tijd en recreatieve drugs ook prima maar met mate.

Ik heb inmiddels meer zelfvertrouwen en ik moet zeggen het gaat goed.....owkee een ding is me nooit gelukt, shag......maar daar vertrouw ik ook niet op voor mijn persoonlijke welbevinden. Jij vertrouwd ook teveel op je drug, je gaat er nu al van uit dat het zwaar gaat worden. Vertrouw maar op je zelf, vroeger lukte dat ook, dus waarom ga je er bij voorbaat van uit dat dat niet zo is.

Ik denk niet dat je op dit forum veel stoppers vind, op een gegeven moment vind je vroeger of later een evenwicht. Voor mij is dat in het weekend en meer afwisselen maar niet om me te verstoppen. Ik denk dat je daarvoor zelf eerst een stabiele ondergrond moet hebben....

Jezelf belonen werkt vaak ook wel. Koop aan het eind van de dag iets voor jezelf en aan het eind van de week. Zoek afleiding....Dan ben je je verslaving zo kwijt en een groot stuk vertrouwen in jezelf is dan ook weer terug :)

Bovenaan