Hysterisch

Had vrijdag iets teveel gesnoven (een gram ongeveer) en werd helemaal hysterisch, ik dacht dat ik een hartaanval had (heet gevoel in mijn bovenlichaam, schoot erdoorheen, pijn in mijn linkerarm en borst, hartkloppingen, moeilijk kunnen ademhalen). Ben toen gekalmeerd met koude handdoeken in mijn nek en water over mijn polsen en toen ging het wel weer. Was wel aan het schreeuwen dat ik een hartaanval had etc. Toen ik eenmaal met de taxi bijna thuis was kreeg ik hetzelfde gevoel weer en toen is de taxi naar het ziekenhuis gereden. Eenmaal daar werd ik opnieuw hysterisch, dacht dat de dokters nepdokters waren etc. Had een hele droge mond, kon niet meer praten en heb die nacht geloof ik wel 8 liter water gedronken en zat voortdurend op de WC. Heb altijd wel een droge mond na coke maar dit keer heel extreem. De dokter heeft mijn bloeddruk opgemeten die was wel verhoogd maar niet buitensporig. En hij luisterde naar mijn hart maar daar was ook niets mis mee. Ik vraag me nu af wat dit geweest kan zijn, of het vaker voorkomt en wat de oorzaak is. Ik snuif namelijk wel vaker deze hoeveelheid maar dit had ik nooit gehad.

Mac...

Badass junkie
Tja, drugs het doet rare dingen met je. Had je de arts trouwens wel verteld dat je coke had gehad?

Maar dat zijn de dingen die kunnen gebeuren bij het gebruiken van drugs. Je weet dat je er nooit helemaal tegen kunt beschermen dat je hersenschimmen krijgt. Ik vind het niet vreemd dat het is gebeurd, hoop voor je dat het niet weer zal gebeuren, maar als dit soort klachten blijven bestaan, moet je zelf toch ff goed te rade gaan in hoeverre het gebruiken van drugs je waard is. Het zou zonde zijn als zoiets je leven zou gaan domineren.

Waarschijnlijk was je gewoon over-para. Je voelde iets en in je paraheid heb je het erger gemaakt dan het eigk is. Geen probleem als het op een zichzelf staande gebeurtenis is.

Afgelopen weekend heb ik hetzelfde gehad na gebruik van Happy Caps (soort kruiden XTC effect) van de smartshop. Ben direct bij het ziekenhuis geweest en daar is een hartfilmpje gemaakt. het bleek gewoon hyperventilatie te zijn. nu krijg ik het zelfs nadat ik bijv. paddo's gebruik. ook bij speed en coke. wat kan ik doen om dit tegen te gaan?

Jeller

Badass junkie
je begint een soort van psychose verschijnselen te krijgen denk ik.. stop er mss toch maar mee

MystiX

Experimenterende gebruiker
Dit lijkt me een geval van een angstaanval...

uitleg:

door gebruik van drugs vallen kleine irritaties, pijntjes, e.a. onbehaaglijkheden eerder/beter op (dit is psychisch omdat men onderbewust denkt aan de mogelijke risico's)----> reactie----> angstaanval

symptomen angstaanval:
hartkloppingen, verhoogde lichaamstemp, zweten, druk op de borst, moeilijk ademen/hyperventilatie, droge mond, paniek/hysterie

reactie ----> meer angst waardoor de aanval heviger wordt zo ook de symptomen.

reactie ----> meer angst.......

het beste is geen drugs te gebruiken, maar wil men dit toch dan moet men zich eerst (meer) bewust worden van zichzelf zowel psychisch als lichaamlijk, dit helpt je eigen beter onder "controle" te krijgen/houden waardoor er minder kans bestaat op zo'n angstaanval

krijgt men deze aanval toch is het het beste als men gekalmeerd wordt door een persoon die men erg goed kent/vertrouwt en mensen die iemand proberen te kalmeren doen er goed aan om de persoon in kwestie goed te laten drinken (water)
twijfelt men of het een angstaanval betreft meteen een arts waarschuwen en deze duidelijk uit te leggen wat er aan de hand is en om welke drug het gaat. dat laatste is vooral van belang opdat de arts dan beter kan bepalen welke middelen hij/zij moet toedienen of juist niet (ter voorkoming van negatieve wisselwerkingen)

L-Mack

Experimenterende gebruiker
Heb je die gram in 1 keer opgesnoven??? Want als het zo zit en je had redelijk spul dan is normaal dat je die reactie vertoont. Dan heb je de vorige keren gewoon brol liggen snuiven dat helemaal niet zo sterk is...

Bovenaan