IBUPROFEN tegen dip?

nutsss

Wijs gebruiker
Ik kreeg een tip van een 'grootverbruiker' van xtc. Hij vertelde dat als je ibuprofen slikte op de dag van de dip dat het dan een stuk minder is. Gisteren was mijn dip-dag, ik voelde het opzetten en werd weer eens redelijk down en licht paranoide.

Na de ibuprofen moet ik toegeven dat het wegebte en dat ik er verder geen last meer van gehad heb, terwijl ik toch stevige dips heb en vrijdag 4,5 pil geslikt heb en zondag weer 2...

Natuurlijk kan het tussen de oren zitten, wat me niet uitmaakt want als het helpt dan helpt het, op wat voor manier dan ook.

Heeft iemand voldoende kennis van de stoffen in ibuprofen, een ontstekingsremmer, wat zou kunnen verklaren dat je er beter bij voelt?

Miss-Behaviour

Belezen gebruiker
Het enige dat ik kan bedenken is dat ipubrofen ook spierontspannend werkt, het helpt mij altijd de dag nadat ik xtc gehad heb, dan heb ik altijd enorme spanningshoofdpijn.. maar dat lijkt me niet echt iets dat tegen je dip helpt.

dallandra

Wijs gebruiker
Miss-Behaviour zei:
Het enige dat ik kan bedenken is dat ipubrofen ook spierontspannend werkt, het helpt mij altijd de dag nadat ik xtc gehad heb, dan heb ik altijd enorme spanningshoofdpijn.. maar dat lijkt me niet echt iets dat tegen je dip helpt.

idd,dat lijkt mij dus ook niet nee.

Bal0n

Badass junkie
Alleen dat werkt niet op de lange termijn. SSRI's zorgen dat er meer serotonine in de synapsspleet blijft zitten, door de heropname te remmen. Als er dus meer serotonine in de spleet zit, wordt er minder serotonine gemaakt door de presynaptische cel, met als gevolg dat drugs als MDMA minder effect hebben. :)

Psykaholik

Wijs gebruiker
Bal0n zei:
Alleen dat werkt niet op de lange termijn. SSRI's zorgen dat er meer serotonine in de synapsspleet blijft zitten, door de heropname te remmen. Als er dus meer serotonine in de spleet zit, wordt er minder serotonine gemaakt door de presynaptische cel, met als gevolg dat drugs als MDMA minder effect hebben. :)
eum op wa hebt gij geen antwoord :wink: :wink: :wink: :wink:
wa volgt ge op school als ik vragen mag

Endymion

Experimenterende gebruiker
Het is ook een pijnstiller en zal de kater wel iets kunnen verlichten maar goed is het natuurlijk niet. Zowel xtc als alle pijnstillers zijn belastend voor de lever.

Bovenaan