1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Ideale pre-xtc maaltijd?

Discussie in 'MDMA (XTC)' gestart door Trebbie, 5 apr 2016.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. Trebbie

Trebbie Newbie

Hallo,

Ik ga binnenkort met een stel vrienden xtc nemen in een huiskamer setting. Via een spannend steen-papier-schaar toernooi is uiteindelijk besloten dat ik die avond ga koken voor iedereen.

Ik heb wel het een en het ander gelezen en gehoord over maaltijden die niet fijn zijn voor een avondje trippen, maar ik vraag me af wat jullie zouden aanraden om te eten? En hoelang daarna wachten met innnemen van xtc? (Dan weet ik hoe laat ik moet gaan koken haha)

Alvast bedankt!

2. kokosmakroon900

kokosmakroon900 Bewuste gebruiker

volgens mij maakt het niet zoveel uit, zolang het maar een stevige maaltijd is. Ik veel verschillende dingen gegeten voordat ik xtc nam (van een kapsalon tot een maaltijdsalade van de supermarkt) en heb tijdens de trip niet veel verschil gemerkt, alleen de dip leek wat minder erg toen ik van te voren stevig had gegeten. Iets heel pittig zou ik alleen niet doen, dan zit straks iedereen op de wc :grin:

3. De Dunne

De Dunne Badass junkie

Ik heb ook wel gehoord dat je niet teveel vet moet eten van te voren. Een kennis van mij zegt dat je daarvan gaat kotsen later. Maar ik heb wel eens op het festival 2 uurtjes voor ik xtc nam, een patat met en een hamburger speciaal naar binnen geschoven en ik had nergens last van. Maar van veel vet kun je misschien wel weer onprettige wc klachten krijgen..
    Ik denk dat het niet veel uit maakt als het maar een stevige maaltijd is en het liefst gezond.

4. Wacky

Wacky Badass junkie

Maakt niet zoveel uit, maar eet een paar uur van te voren. Ik heb nooit echt gehad dat er iets niet goed voelt door kort van te voren te eten, maar het vetraagd de opname van de xtc enorm. Kan gerust 2 uur duren voor je iets voelt als je de X direct na een patatje oorlog neemt.

Beter denk je na over de maaltijd voor de volgende dag.

De dag na X heb je waarschijnlijk geen eetlust.
    Hoe sneller je toch eet ondanks die afwezige eetlust, hoe sneller je weer helemaal terug fit bent.

Dus zorg dat je eten in huis hebt wat makkelijk binnenslobbert.
    Mijn favoriet is de iglo diepvriesmaaltijd met pasta en spinazie in roomsaus.

5. PsyTekZ

PsyTekZ Badass junkie Tripreporter

Eet gezond en goed maar niet te vettig of een 5 gangen menu waar je we volgende dag de hele morgen moet van ontlasten. Uit eigen ervaring weet ik zoals op NY avond er heel wat gegrild, fondue, hapjes en nog wat vettigheid binnen gewerkt word dat ik men pil veel minder snel voel. Zeker een aantal uur wachten als je gaat droppen maar een stevige maaltijd is zeker niet mis...

6. Psychedelibee

Psychedelibee Badass junkie Oppersjamaan Emeritus Mod Tripreporter

Zoals al gezegd, een stevige maaltijd die niet te vet is. Vet zorgt niet perse voor maag of darmklachten tijdens gebruik, maar verlengd vooral de opname tijd. Hierdoor duurt het langer voor je wat voelt en is de piek vaak ook minder heftig.

Ik zou persoonlijk voor een maaltijd gaan met genoeg kolhydraten en groenten. Iets van pasta of rijst ofzo. En perfect is het om ongeveer 4 uur vantevoren te eten, dan is je maag alweer zo goed als leeg als je de MDMA inneemt.

7. Narayani

Narayani Bewuste gebruiker

Hier sluit ik me bij aan. Gewoon een goede maaltijd niet meer of minder dan je normaal zou eten. Langzame koolhydraten hebben voor mij de voorkeur (bijv volkoren pasta) die geven geleidelijker energie af zodat je niet na het eten al snel kampt met een zogenaamde 'after dinner dip' terwijl je avond nog moet beginnen.

Het eten de volgende dag is veel belangrijker. Haal allerlei dingen in huis die je lekker vindt want alles wat je naar binnen krijgt is mooi meegenomen voor het herstel.

8. charelke

charelke Newbie

wat je eet maakt niet uit heb er nooit last van gehad
    mengen met alcohol kon mijn maag wel nooit goed verdragen

9. PsyTekZ

Aan jou 3 posts te zien zal je hier waarschijnlijk weinig nuttigs toetevoegen hebben aan DF :rolleyes:

10. Psychedelibee

Psychedelibee Badass junkie Oppersjamaan Emeritus Mod Tripreporter

Dat klopt, en in een andere post vroeg hij ook al openlijk naar een bron voor mdma dus die zien we hier ook niet meer terug.

11. PsyTekZ

:wave: daar word ik dus gelukkig van :grin:

Azarius vaporizers and accessories
Laden...
Vergelijkbare Topics - Ideale pre-xtc maaltijd
  1. Portobello
    Reacties:
    23
    Weergaven: