Ideeën afleiding bij afkick

Indi(ca)

Experimenterende gebruiker
Hoi allemaal,

Sinds mijn vorige bericht dat ik naar de dokter ben gegaan en ben doorverwezen wilde ik alvast beginnen met minderen (met 3mmc) maar goed dat lukte niet. Vannacht voelde ik me zo slecht en ik sliep (zoals altijd) pas in de ochtend. Vandaag werd ik wakker en ik dacht ik kap er gewoon mee. Ik heb het toen weggegooid en eigenlijk sinds een uur nadat ik wakker werd (ik begin meestal al in de ochtend) begon ik last te krijgen van paniek, pijn op de borst en in mijn linker arm. Nou zal die pijn op de borst en mijn linkerarm wel een gevolg zijn van de paniek want dat had ik voor mijn 3mmc gebruik ook. Toch heb ik er enorm last van en hoe meer ik er op ga letten hoe meer last ik er van krijg en zo maak ik me weer meer zorgen en maakt de paniek het weer erger. Eigen schuld dikke bult natuurlijk.
Ik wil graag afleiding gaan zoeken maar ik heb niet genoeg ideeën om mezelf daadwerkelijk de hele dag (+nacht?) bezig te houden dus ik hoop dat jullie mij een paar tips kunnen geven wat ik kan doen zodat ik mijn dag goed kan vullen. En weet iemand toevallig ook wat ik kan verwachten qua hoe lang deze klachten blijven?

Bb11

Newbie
Die stoffen vragen meer van je lichaam dan je dacht. Echte troep, je lichaam gaat nog ff gillen.. stort je op een spel (mijn nostalgie roller coaster tycoon 2 of iets?) Stort je op een boek? Hobbykok worden? Ik herken je struggle die je beschrijft. Ik trap zelf wel constant in mijn eigen vallen maar wellicht kunnen we elkaar helpen?

Hoi allemaal,

Sinds mijn vorige bericht dat ik naar de dokter ben gegaan en ben doorverwezen wilde ik alvast beginnen met minderen (met 3mmc) maar goed dat lukte niet. Vannacht voelde ik me zo slecht en ik sliep (zoals altijd) pas in de ochtend. Vandaag werd ik wakker en ik dacht ik kap er gewoon mee. Ik heb het toen weggegooid en eigenlijk sinds een uur nadat ik wakker werd (ik begin meestal al in de ochtend) begon ik last te krijgen van paniek, pijn op de borst en in mijn linker arm. Nou zal die pijn op de borst en mijn linkerarm wel een gevolg zijn van de paniek want dat had ik voor mijn 3mmc gebruik ook. Toch heb ik er enorm last van en hoe meer ik er op ga letten hoe meer last ik er van krijg en zo maak ik me weer meer zorgen en maakt de paniek het weer erger. Eigen schuld dikke bult natuurlijk.
Ik wil graag afleiding gaan zoeken maar ik heb niet genoeg ideeën om mezelf daadwerkelijk de hele dag (+nacht?) bezig te houden dus ik hoop dat jullie mij een paar tips kunnen geven wat ik kan doen zodat ik mijn dag goed kan vullen. En weet iemand toevallig ook wat ik kan verwachten qua hoe lang deze klachten blijven?

Als ik iets kan doen laat het aub weten.

Manu76

Badass junkie
Schrijf 3x per dag even kort in een soort van dagboekje hoe je je voelt. Waar je pijn hebt, hoeveel je hebt geslapen.. en dan kun je na 2 a 3 dagen al gaan vergelijken en komen er niet alleen slechte emoties maar ook positieve effecten naar voren.
En je gaat misschien zelf met ideeën komen om de dagen leuker in te delen. Paar minuten lezen, mediteren, wandelen, gezonde maaltijd maken, spelletjes spelen, plannetje verzinnen voor lange termijn, muziek uurtjes, gymnastiek, serie kijken...
Maar vooral geen haast hebben en pijntjes gaan herkennen en als de pijn niet weg gaat, eerste dagen misschien een paracetamol of weer naar de dokter voor een check.

En afbouwen kan ook stapsgewijs en daar weet ik niet wat je moet doen. Professionele hulp zal het beste zijn natuurlijk.

Laatst bewerkt:

FerdFatoehaus

Badass junkie
Bewegen! Weet niet of je een beetje sportief bent maar je kan het rustig op bouwen door te beginnen met wandelen en stukjes fietsen. Uit te breiden naar hardlopen/wielrennen. Proeflesje bij de gym aanvragen en kijken of dat wat voor je is.

Krachttraining en wielrennen heeft mij zoveel geholpen in zware tijden. Door het sporten zelf ga je je fysiek en mentaal beter voelen. En je gaat er ook nog eens beter uitzien, wat altijd mooi meegenomen is..

Sterkte iig, dapper om alles door de plee te spoelen. Dat is stap 1 naar een beter leven 💪💪💪

_shikantaza

Badass junkie
Hoi allemaal,

Je hebt al top tips gekregen. Als je genoeg vrije tijd hebt kun je op zoek gaan naar vrijwilligerswerk. Afleiding, plus je doet iets voor een ander en kunt werkervaring opdoen, je bent onder de mensen en als je wilt kun je uit je comfort zone komen en iets proberen te overwinnen.

reDStone

Bewuste gebruiker
Je moet jezelf kunnen vermaken, een hobby, die je ook leuk vind om wat uren in kwijt te kunnen raken.

In verslavingsklinieken valt wel heel erg op, dat de gemiddelde verslaafde meestal echt niet weet, hoe ze zich kunnen vermaken zonder verdovende middelen.
Meestal kunnen ze alleen maar roken en koffie drinken en kletsen.

Met sporten of vrijwilligerswerk heb je iets om handen. Je hebt een verplichting wat struktuur geeft. Maar of het ook leuk genoeg is????

Op hele moeilijke momenten, zou gamen voor mij een goede afleiding kunnen zijn. Dan ben ik zo een paar uur verder. En er zijn verschillende games, zelfs schaken is een game.
En craving/trek naar de drug, zakt na een uurtje vanzelf echt wel weer weg. Maar het is echt geen goed idee om de trek te gaan uitzitten, als een soort bevroren klompje op de bank. Zo van : oehoe, ik hoop dat de trek over gaat. Je hebt dan afleiding nodig.

Wat nou een leuke hobby voor je is weet ik niet. Maar je hebt echt afleiding nodig.

Indi(ca)

Hoi allemaal bedankt voor jullie tips! Ik ben nog steeds clean. De afgelopen dagen waren vooral slapen en heel veel eten mijn hobby's maar goed dat mocht allebei ook wel weer eens. Ik heb deze middag ook een abonnement afgesloten bij basic fit en heb een heel pakket van diamond painting besteld. Ik voel me nog niet goed maar wel oke genoeg om vanaf woensdag weer mijn studie te volgen en heb een gesprek met mijn begeleider op school om een overzicht te maken van wat ik in moet halen. Dus daarin ga ik ook weer wat tijd in kwijt zijn.
Mijn lichamelijke klachten zijn niet minder geworden maar ik heb aankomende week nog een afspraak staan bij de huisarts om misschien toch wat kalmerends er bij te gaan nemen omdat mijn lichaam eigenlijk constant de hele dag voelt alsof ik een paniekaanval heb, alleen is mijn brein er nog wel gewoon bij. En verder ben ik van plan om komende vrijdag een NA meeting bij te gaan wonen. Wat lang geleden is dus een beetje spannend maar ik weet dat het me goed zal doen.

Nogmaals bedankt iedereen!

Kibo3

Bewuste gebruiker
Hoi allemaal bedankt voor jullie tips! Ik ben nog steeds clean. De afgelopen dagen waren vooral slapen en heel veel eten mijn hobby's maar goed dat mocht allebei ook wel weer eens. Ik heb deze middag ook een abonnement afgesloten bij basic fit en heb een heel pakket van diamond painting besteld. Ik voel me nog niet goed maar wel oke genoeg om vanaf woensdag weer mijn studie te volgen en heb een gesprek met mijn begeleider op school om een overzicht te maken van wat ik in moet halen. Dus daarin ga ik ook weer wat tijd in kwijt zijn.
Mijn lichamelijke klachten zijn niet minder geworden maar ik heb aankomende week nog een afspraak staan bij de huisarts om misschien toch wat kalmerends er bij te gaan nemen omdat mijn lichaam eigenlijk constant de hele dag voelt alsof ik een paniekaanval heb, alleen is mijn brein er nog wel gewoon bij. En verder ben ik van plan om komende vrijdag een NA meeting bij te gaan wonen. Wat lang geleden is dus een beetje spannend maar ik weet dat het me goed zal doen.

Nogmaals bedankt iedereen!
Pak het weer rustig op. Niet gelijk teveel hooi op je vork nemen waardoor je wellicht sneller terugvalt. Kijk daarnaast uit met de kalmerende middelen.

succes!

Indi(ca)

Dankjewel! Ik ben er ook zeker voorzichtig mee en mijn huisarts trapt er ook niet meer in bij mij sinds mijn klinische opname dus ik krijg ze ook echt alleen als het echt nodig is. Ik slik namelijk ook al een paar jaar quetiapine voor het slapen maar ik zit op een aardig hoge dosis en de als we meer zouden verhogen zou ik op een dosis zitten die ze voorschrijven aan mensen met psychotische klachten. Dat is natuurlijk ook niet de bedoeling. Als ik benzo's voorgeschreven krijg is dit altijd 7 of 14 tabletten en als die op zijn krijg ik ook geen nieuwe.

De Zandman

DF-koning
7 tot 14 tabletten benzo's?
Doe dit in vredesnaam niet!
Voor je het weet heb je er een zeer vervelende verslaving bij...ik ben in wezen blij dat je huisarts er niet in meegaat!
Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat de afkick van benzo's echt verschrikkelijk is....
Als het even kan zou ik het bij seroquel houden om te slapen. Dat doe ik ook....met redelijk succes!

Lawaai Papegaai

Belezen gebruiker
Je moet jezelf kunnen vermaken, een hobby, die je ook leuk vind om wat uren in kwijt te kunnen raken.

In verslavingsklinieken valt wel heel erg op, dat de gemiddelde verslaafde meestal echt niet weet, hoe ze zich kunnen vermaken zonder verdovende middelen.
Meestal kunnen ze alleen maar roken en koffie drinken en kletsen.

Met sporten of vrijwilligerswerk heb je iets om handen. Je hebt een verplichting wat struktuur geeft. Maar of het ook leuk genoeg is????

Op hele moeilijke momenten, zou gamen voor mij een goede afleiding kunnen zijn. Dan ben ik zo een paar uur verder. En er zijn verschillende games, zelfs schaken is een game.
En craving/trek naar de drug, zakt na een uurtje vanzelf echt wel weer weg. Maar het is echt geen goed idee om de trek te gaan uitzitten, als een soort bevroren klompje op de bank. Zo van : oehoe, ik hoop dat de trek over gaat. Je hebt dan afleiding nodig.

Wat nou een leuke hobby voor je is weet ik niet. Maar je hebt echt afleiding nodig.
Dat klopt helemaal wat je zegt! toen ik in de kliniek zat kwam ik erachter dat ik eigenlijk helemaal geen hobby’s meer had. Ook ik heb daar wekenlang niets anders gedaan dan sigaretjes roken en niets doen. Ik moest mijn thuis rn op het werk mijn routine compleet veranderen omdat voor de opname alles in het teken stond (en staat) van gebruik.
maar inderdaad, afleiding zoeken is het beste al is dat verdomd moeilijk.

Bovenaan