Iets regelen

Gruwelijk

Newbie
ik krijg best vaak de vraag van mensen die ik gewoon ken, van ja kan je een keer xtc voor me regelen enz. terwijl ze het nooit geprobeerd hebben zeg maar.

Aan de ene kant denk ik dan van ja het lijkt me echt leuk om een keer met die persoon van de kaart te gaan, omdat je dan veel betere band krijgt met diegene (heb ik het gevoel) en naar mijn idee is het danw el leuk om een keer met ze te space.

Maar aan de andere kant denk ik dan ook weer van, nee ik moet hun er nite aan helpen. zolang ze nite weten hoe vet het is gaan ze er ook niet kapot aan zeg maar.

Vind dan heel moeilijk die keus te maken omdat ik het ook altijd een keer wou proberen veel mensen hebben mij voor die eerste kere gewaarschuwd terwijl ik gewoon bleef volhouden dat ik het maar 1 keer wou proberen, en heb me daar natuurlijk ook niet aan gehouden.

Psycho_Chrono

Wijs gebruiker
Tripreporter
als mensen het echt willen vinden ze het toch wel, met of zonder jou hulp. Je kunt ook zo denken: ik heb er ervaring mee en weet dat ik ze geen rotzooi voorschotel (mits je dat echt weet), anders halen ze het wel bij een of andere straatdealer en hebben ze rotzooi.

Gruwelijk

Newbie
ja dat is ook wel zo maja, als ik ze geef en ze raken zwaar aan de drugs dan voel ik me schuldig en dat wil ik echt niet op mijn geweten hebben ..

Solidius

Badass junkie
Gruwelijk zei:
ja dat is ook wel zo maja, als ik ze geef en ze raken zwaar aan de drugs dan voel ik me schuldig en dat wil ik echt niet op mijn geweten hebben ..

Is toch niet nodig? Ze hebben er in dat geval zelf om gevraagd.

Anne

Belezen gebruiker
Gruwelijk zei:
klopt, je geeft hen drugs
MAAR niemand verplicht het hen te nemen
klinkt mss stom, maar de persoon die gebruikt is nog altijd verantwoordelijk
tenzij je de pillen in hun keel zou rammen xD
maar dat denk ik niet :)

Anne

Belezen gebruiker
is ook waar :)
ik kan soms pillen of andere dingen kopen van een vriend, en meestal probeert hij die dingen eerst zelf :)

eXeCuze

Bewuste gebruiker
dit ken ik wel ik was al tijdje bezig met xtc en nou wouden 2 maten van mij het ook proberen dus ik heb ze gewoon gegeven 1 maat van mij werd helemaal para (tegen muren aan slaan) hij liep rond of hij iemand ging vermoorden zo strak stond ie :P en mijn andere maat die spacede gewoon goed mja ik heb dus bij die ene maat van me wel spijt mja tog zie ik het niet als mijn schuld

azgaza

Badass junkie
Ik zou het ze gewoon geven, ze vragen er toch om? Als je het ze niet expres aanraad; dan kan je ook niet verantwoordelijk zijn. En ze hebben zoals iedereen anders zei ook gegarandeerd goed spul.

caatje

Badass junkie
Iets regelen...poeh dat doet me denken aan toen ik als 16 jarige (weglopertje) bij een vriendin in woonde die van drugs niets moest weten. Ze zei letterlijk: als je ooit zwaar voor garnaal hier binnen komt/zit of die zooi ooit hier in huis haalt stamp ik je buiten. Tja en aangezien ik niet zo snel wist waar ik anders zo terecht kon hield ik me braaf aan haar regel.

Tot op een nacht: we lagen in bed wat melig te kletsen en ineens zei ze: ik wil ook wel eens een zjoint (zo sprak ze t uit) proberen. Maar ik was dan wel pas 16 maar niet op mn achterhoofd gevallen en dacht: no way dan zet ze me buiten, dus hield de boot af. Maar na lang aandringen was ik er van overtuigd dat t dan maar moest gebeuren en ik wiet en hasj gehaald. Mager jointje gedraaid en samen zitten roken. Ze was er helemaal lirisch van, wat een geweldig iets was t toch. Vanaf die dag rookte we samen er ontzettend veel doorheen, dag in , dag uit.

Ik heb er een jaar gewoond ongeveer en op een dag was ik t zat, geen zin meer in blowen en zuipen (want dat deden we ook stevig) en ben vertrokken. Zij wilden niet stoppen of iig minderen. Ze stak m op als ze opstond en maakte t uit als ze in slaap viel.
Na ongeveer een jaar hoorde ik vertellen, Goh, heb je t gehoord van A.? Zit zwaar verslaafd te wezen en de kinderen hebben ze ook afgepakt. Zwaar verslaafd aan coke en als t geld op was van ellende maar aan de speed.

Heel lang heb ik het me stiekem erg aangetrokken hoe het haar was vergaan. Het voelde als mijn schuld.

Jaren later heb ik haar weer eens opgezocht en haar verteld waar ik op momenten dat ik over haar verhalen hoorde, me heel erg schuldig voelde. Ze begreep het wel maar zei er gelijk bij dat het nooit aan mij heeft gelegen. Het heeft me wel enigzins opgelucht maar helemaal over zal het (als ik mezelf goed ken) niet overgaan. Ergens knaagt het als ik haar naam hoor of nu dit topic lees toch wel aan me.

Vandaag de dag hebben we geen contact meer, gewoon omdat zij nooit zal stoppen en ik me niet meer thuis voel in "die" wereld waarvan ik ooit eens gedacht heb: wat een stoer leventje: sex, drugs en uitgaan tot je er bij neervalt.

Ik ga ook nooit iets voor iemand regelen die nooit gebruikt heeft of waarvan ik twijffel of die ooit gebruikt. Aan mij zal het niet liggen, samen gebruiken is oke maar de niet-gebruikers zorgen zelf maar voor hun spul.

Jeller

Badass junkie
niet doen dus..

je kan er altijd gewetensproblemen mee krijgen en die ene mooie xtc-ervaring is de miserie er rond niet waard

Bewild

Bewuste gebruiker
ja dat gevoel ken ik wel caatje, ik was ook zo is bij een vriendin thuis, samen met men maten was ik daar, en die vriendin zei toen gewoon doodleuk tegen haar moeder dat wij zo stoned waren als kanaries (ok dat was wel waar, maar dat moest niet tegen haar moeder zeggen). Die moeder deed er dan eigenlijk heel relax over, een beetje te zelfs, ze was zo bezig dat ze dat vroeger ook veel gedaan had en vroeg ons dan uiteindelijk of we nog een beetje hadden en ze niet even eentje mocht meeroken met ons, wij als redelijk klein mannekes kei hard lmachen en doen omdat haar moeder mee wou smoren en we waren dan natuurlijk ook mee akkoord. We hebben die avond er dan nog wel een deel j's doorgedraaid.

Die avond was toen allemaal heel chill en fun, maar nadien begong die moeder dan zelf ook zo al is trug wat weed te kopen. Het verhaal ging daar in de buurt dan ook rap de ronde en al gauw zaten er wel meer jongeren daar thuis een j'ke te smoren en vanaf toen zijn de problemen begongen eigenlijk.

Dankzij die jongeren begong haar moeder dan ook veel meer trug te smoren en na een tijdje brachten die jongeren dan ook wel al is iets anders mee dan weed. Zij was echt wel van plan daar af te blijven, maar als je vaak iemand iets ziet gebruiken en het er dan zo leuk uitziet doe je het automatishc zelf toch ook wel is en zoja is het dan echt hard geëscalleerd.

Nu is die moeder nogal tijd vaak fucked up door xtc, speed, weed of... en verwaarloosd ze haar kinderen wel min of meer, ze zitten daar thuis vaak zonder stroom (omdat ze het niet kunnen betalen), zonder warm water, ...

Ik weet nu ook wel dat het niet echt mijn schuld is en ik voel me dan ook niet geheel verantwoordelijk voor de situatie, maar toch heb ik zoiets van zonder ons toen zou dat allemaal nooit gebeurt zijn.

PaRa[NL]

Bewuste gebruiker
Ja dat komt me ook wel bekent voor.
Ik zat bij een jongen in de klas, hele toffe gozer.
Niet roken,blowen enzo.
Wij haden een keer samen een tussenuur, hij vroeg wat ik ging doen.
Ik zei joint roken, hij wou mee dus ging hij mij.

Nu een paar maanden later, als ik hem tegen kom heeft hij altijd wel wat gehad.
Terwijl hij een half jaar terug nooit zou beginnen met speed enzo.

Ik heb daar soms best een schuldgevoel aan overgehouden.
Maar hij heeft zelf die stap gezet.

Lana

Wijs gebruiker
Heftige verhalen van Caatje en Bewild..
Als die vrouwen kinderen hadden, snap ik het helemaal niet, dan hoor je je toch een beetje in te kunnen houden. Dat is weer zo´n typisch voorbeeld van wat het gebruik van drugs kan kapot maken.

Vroeger toen ik er nog helemaal in zat, gaf/verkocht ik nooit aan mensen die het nog nooit gedaan hadden. Ik wist hoe ik er zelf aan toe was, dat wilde ik iemand anders niet aandoen. Veelal jonge gastjes.
Later bleek dat diezelfde gastjes er vet aan zaten en helemaal naar de tering gingen, maar, iig niet dankzij mij.
Het lullige achteraf was, dat ik zelf wel voor hun neus zat te basen/snuiven haha en hun maar toekijken :P Maar ik dacht dat ik er goed aandeed.

Nu zou ik ook niet geven aan mensen die het nog nooit gedaan hebben. Blijft een principekwestie. Al hebben ze dan anderzijds wel goeie shit. Maar ook met goei spul kan verkeerd omgegaan worden.

Bovenaan