iets uit je systeem halen...

thrillseeker

Experimenterende gebruiker
Hey allen,

Bij mij is het probleem dat mijn boodschapper zo'n makkelijk telnummer heeft dat ik het niet uit mn kop krijg en blijf bellen....
Ik heb al van alles geprobeerd: nummer wissen (uit mn tel dan), hem gevraagd niet te komen als ik dan weer es bel...

Heeft iemand een nuttige en bruikbare tip om dit uit mijn systeem te halen...?? (behalve opname in een kliniek dan)

Imke

Badass junkie
Overdosis?
Verhuis naar het buitenland, zo ver mogelijk.
Gooi je gsm weg.
Draai een ander nummer.
Geef hem aan bij de politie.

...

Seneca

Je dealer vragen om niet te komen of nummers wissen heeft nog nooit iemand van een verslaving af geholpen..

Ga gewoon iets anders met je leven doen als je er echt van af wil.

Lana

Wijs gebruiker
Je kunt het niet uit je systeem halen. Het is een kwestie van tijd, doorzettingsvermogen en op je bek gaan.

IKKE1979

Newbie
Hey,

ik heb zelf jaren geleden hetzelfde gehad ongeveer, ben er net op tijd tussenuit geglipt dat ik niet op straat terecht kwam als ik er zo op terug kijk. Tegenwoordig heb ik geen problemen meer met Cocaïne en het gaat het echt ongeloofwaardig goed.

Tja, een simpel antwoord heb ik niet. Als ik iemand het zie gebruiken op TV bijvoorbeeld dan gaat na al die jaren nog steeds mijn hart sneller kloppen. Dit gebeurt meestal 's avonds en op zo'n avond zorg ik maar dat ik vroeg naar bed ga en vooral niet uit ga. Ook zorg ik dat ik genoeg vitaminen binnen krijg zodat ik niet uit vermoeidheid van vitaminentekort ga gebruiken.

Toen ik was gestopt ben ik me maar gaan concentreren op mijn hobbie, het geld wat ik overhield aan niet gebruiken ging gelijk op aan mijn nieuwe hobbie. Ik gaf eigelijk al mijn geld gelijk uit zodra ik mijn uitkering binnen had zodat ik het niet uit zou geven aan de cocaine. Nu werk ik al een paar jaar en verdien een beetje bij met deze hobbie zelfs. Ik zou zeggen, ga iets opzoeken wat je geweldig vind om te doen en hou jezelf bezig.

Ook is het handig als je iemand hebt die je vertrouwd waar je hier eerlijk over durft te zijn. Ik heb bijvoorbeeld een jaar lang bij mijn ma elke maand mijn uitkering en daarna loon gestort. Ook heb ik aan haar kunnen vertellen als ik op een gegeven koment enorme zin had in cocaine.

Begrijp me niet verkeerd, ik gebruik niet maar in ben er nog niet helemaal vanaf. Nog steeds heb ik af en toe wel als ik wat geld in mijn achterzak heb de nijging om wat te halen. Maar ik behandel het maar als een gripeje ofzo. Effe een nacht goed slapen en de volgende ochtend is het weg. Als ik eenmaal lig 's avonds dan is het meestal alweer over.

thrillseeker

@ IKKE1979: Dank voor je openhartige en nuttige antwoord. Inderdaad heb ik mijn nieuwe hobby (werken) opgepikt, maar toch blijft het kriebelen...

TomTom

zelfmoord plegen?.. das het enige waar ik altijd op uitkom, maar dan moet je wel lef hebben... ik niet dus

gewoon doen joh!

Belezen gebruiker
TomTom zei:
zelfmoord plegen?.. das het enige waar ik altijd op uitkom, maar dan moet je wel lef hebben... ik niet dus

Wat een domme reply

ontopic: Heb je geen vrienden die je kunnen helpen met het stoppen? Mischien kunnen ze leuke dingen met je doen, om je gedachte enigszins van de sos af te halen. Succes!

Lana

Wijs gebruiker
Lana zei:
Je kunt het niet uit je systeem halen. Het is een kwestie van tijd, doorzettingsvermogen en op je bek gaan.

Er bestaat geen tovermiddeltje hoor... Je zult je toch echt zelf moeten leren beheersen.

El Retro

Wijs gebruiker
Er voor 200 procent achterstaan. JIJ moet het zelf doen, er bestaan geen hulpmiddeltjes voor zoals nummers wissen enzo. Het is jij, en jij alleen. Als je er echt mee wil stoppen en er voor 200 procent achterstaat lukt dat. Ofwel betrapt worden door je ma en er openhartig over spreken, zoals bij mij gebeurt is. En God, dat heeft me geholpen.

pepito

Bewuste gebruiker
Probeer een frontale lobotomie. Wil je iets anders kijk dan naar jezelf ipv het buiten jezelf te leggen. Niemand die je dwingt dat nummer te bellen, dat doe je zelf, je KIEST ervoor, gedrag vloeit voort uit gedachten, die gedachten creeer je zelf. M.a.w. niet zo zielig doen hoor.... :mrgreen:

thrillseeker

Al dat gepsychologiseer ken ik nu zo onderhand wel, misschien moet ik zelf idd de hele dag in die spiegel gaan kijken ipv er wit op leggen.... maar dan is dat weer een trigger om te gebruiken of.... :wave: zie ik dat nou weer verkeerd?

TechNora

Wijs gebruiker
Tripreporter
IKKE1979 zei:
Hey,
Toen ik was gestopt ben ik me maar gaan concentreren op mijn hobbie, het geld wat ik overhield aan niet gebruiken ging gelijk op aan mijn nieuwe hobbie. Ik gaf eigelijk al mijn geld gelijk uit zodra ik mijn uitkering binnen had zodat ik het niet uit zou geven aan de cocaine. Nu werk ik al een paar jaar en verdien een beetje bij met deze hobbie zelfs. Ik zou zeggen, ga iets opzoeken wat je geweldig vind om te doen en hou jezelf bezig.

Die hobbie van jou klinkt mysterieus!! :mrgreen:

Wartaal

Belezen gebruiker
thrillseeker zei:
Hey allen,

Bij is het probleem dat mijn boodschapper zo'n makkelijk telnummer heeft dat ik het niet uit mn kop krijg en blijf bellen....
Ik heb al van alles geprobeerd: nummer wissen (uit mn tel dan), hem gevraagd niet te komen als ik dan weer es bel...

Heeft iemand een nuttige en bruikbare tip om dit uit mijn systeem te halen...?? (behalve opname in een kliniek dan)
Geloof me niets werkt, ik ken meerdere mensen die er ook verslaafd aan zijn en wat ze al niet geprobeerd hebben. Iemand die ik ken heeft tegelijk:
Zijn bankpas door midden gebroken.
Alle dealers gebeld en gezegd dat ze niet aan hem moeten verkopen.
Alle nummers gewist.

Vervolgens zie je hem 2 dagen later weer met coke, ging ff geld innen wat ie nog van mensen kreeg etc. echt knutsellen voor geld.
Nummer heb tie weer terug weten te achterhalen en de dealer omgehaald.

Je moet het echt willen of hulp zoeken.

shakes

Belezen gebruiker
El Retro zei:
Ofwel betrapt worden door je ma en er openhartig over spreken, zoals bij mij gebeurt is. En God, dat heeft me geholpen.

Dat is denk ik echt de beste manier om eraf te komen, om betrapt te worden terwijl je een lijn legt, dat je ma de kamer opeens inloopt ofzo. Is ook denk ik de grootste angst van veel verslaafde, dat je familie erachter komt (mijne wel iig).

GabberSnoePie

Wijs gebruiker
Frenky zei:
El Retro zei:
Ofwel betrapt worden door je ma en er openhartig over spreken, zoals bij mij gebeurt is. En God, dat heeft me geholpen.

Dat is denk ik echt de beste manier om eraf te komen, om betrapt te worden terwijl je een lijn legt, dat je ma de kamer opeens inloopt ofzo. Is ook denk ik de grootste angst van veel verslaafde, dat je familie erachter komt (mijne wel iig).

idd ik zou me ook kapot schamen :openmouth:

DjTrips

Bewuste gebruiker
GabberSnoePie zei:
Frenky zei:
El Retro zei:

idd ik zou me ook kapot schamen :openmouth:

been there, done that, je schaamt je echt kapot, je kan niet inbeelden hoeveel vernedering je zelf voelt, en ook goe je de teleurstelling van je ouders, tantes, ooms en dan nog je grootouders voelt, je gaat er meer kapot van dan 1 dagje afkick ofzo, dit zijn dingen die helpen, want dit gevoel gaat niet na 1 dagje weg,

als je wil stoppen, kijk om je geen, je familie, dit zijn de mensen die om je geven, niet je vrienden uit dat miliue, je familie mag je niet teleurstellen, je ouders die zolang voor je hebben gezorgd enzo, al deze dingen moeten je de moed kunnen geven om te stoppen, het klinkt nu messchien wel dom of belachelijk omdat je mss nog een coke-pointofview hebt, maar geloof me, sta er eens ff bij stil...

thrillseeker

been there, done that, je schaamt je echt kapot, je kan niet inbeelden hoeveel vernedering je zelf voelt, en ook goe je de teleurstelling van je ouders, tantes, ooms en dan nog je grootouders voelt, je gaat er meer kapot van dan 1 dagje afkick ofzo, dit zijn dingen die helpen, want dit gevoel gaat niet na 1 dagje weg,

als je wil stoppen, kijk om je geen, je familie, dit zijn de mensen die om je geven, niet je vrienden uit dat miliue, je familie mag je niet teleurstellen, je ouders die zolang voor je hebben gezorgd enzo, al deze dingen moeten je de moed kunnen geven om te stoppen, het klinkt nu messchien wel dom of belachelijk omdat je mss nog een coke-pointofview hebt, maar geloof me, sta er eens ff bij stil...

@ DJ Trips: bedankt voor je open antwoord; dit heeft me zeker aan het denken gezet!!! Laat je de resultaten wel horen, okay?

Giow

Het is net zoals roken, maar wel wat erger :).
Het zit zit gewoon gewoon in je hoofd.. maar ik ken iemand en die is bv. overgeschakelt naar een andere verslaving.
Dan ben je aan dit verslaafd, maar stop je met sos.
Hij rolde elke keer gewoon een simpele joint.

Sos kan heel wat met je doen, het kan heel je leven verwoesten; dus elke keer als je een gram haalt, denk hieraan.
Na een lange tijd zal het weggaan. Vertrouw me, als je een paar dagen clean bent ga je je al wat beter voelen, en trotser zijn omdat je de verslaving hebt gestopt.

Ik hoop echt dat je er mee kan stoppen vriend. Zoals vele zeggen, sos lijkt niet gevaarlijk, het is fijn, maar het is de witte duivel.

El Retro

Wijs gebruiker
Giow zei:
Vertrouw me, als je een paar dagen clean bent ga je je al wat beter voelen, en trotser zijn omdat je de verslaving hebt gestopt.

Wat een bullshit. Je weet niet eens waar over je het hebt, je hebt het zelf nooit gebruikt. De eerste dagen lukt het en "denk" je dat je je beter voelt. De echte zware sleur komt pas na een week en dan de komende weken/maanden/jaren/milleniums.

Flatliner

Newbie
@Thrillseeker:

Tips:
1. Laat iemand anders (bijv: je vriendin) voorlopig je geld beheren zorg ervoor dat jezelf slechts een aantal euro per week aan zakgeld hebt.
2. Praat erover met iemand die je vertrouwd, bel (of praat in ieder geval met) diegene op het moment dat je een moeilijk moment hebt en het wilt gaan gebruiken. LAat hem of haar op je inpraten
3. Vaak is het zo, dat "boodschappers" hun nummer minimnaal eens per jaar hun nummer veranderen (als je het nieuwe nummer krijgt gelijk delten uit je tel).
4. Focus je op hobby --> Sport bijvoorbeeld dat geeft (mij in ieder geval) meer rust.
5. Steek een zware blow op als je zin hebt om te gaan halen (ook eentje die bij mij redelijk werkt)
6. Vermijd vrienden waarvan je zeker weet dat die het gaan doen als jij erbij bent.

En voor de rest komt het aan op jezelf en je eigen doorzettingsvermogen.
Ik herken het verhaal dat je verteld maar al te goed. Ik heb het 3 jaar gebruikt, ook begonnen op recraetieve basis. Ook bij mij schoof de grens steeds verder op.....er was steeds wel een goede reden om weer te bestellen (een kut dag of juist een hele goede waarbij ik weer iets had om te vieren). Ik ben inmiddels een aantal weken gestopt, maar vooral vrijdag en zaterdag vallen me op dit moment zwaar. De gewenning aan een uitlaapklep....dat is het moeilijkst. Zelfs vroeg op bed gaan wil wel es helpen. Veel sterkte in de komende periode!

thrillseeker

Bedankt voor deze nuttige tips!! Hoe gaat het stoppen bij jou voor de rest?
Flatliner zei:
@Thrillseeker:

Tips:
1. Laat iemand anders (bijv: je vriendin) voorlopig je geld beheren zorg ervoor dat jezelf slechts een aantal euro per week aan zakgeld hebt.
2. Praat erover met iemand die je vertrouwd, bel (of praat in ieder geval met) diegene op het moment dat je een moeilijk moment hebt en het wilt gaan gebruiken. LAat hem of haar op je inpraten
3. Vaak is het zo, dat "boodschappers" hun nummer minimnaal eens per jaar hun nummer veranderen (als je het nieuwe nummer krijgt gelijk delten uit je tel).
4. Focus je op hobby --> Sport bijvoorbeeld dat geeft (mij in ieder geval) meer rust.
5. Steek een zware blow op als je zin hebt om te gaan halen (ook eentje die bij mij redelijk werkt)
6. Vermijd vrienden waarvan je zeker weet dat die het gaan doen als jij erbij bent.

En voor de rest komt het aan op jezelf en je eigen doorzettingsvermogen.
Ik herken het verhaal dat je verteld maar al te goed. Ik heb het 3 jaar gebruikt, ook begonnen op recraetieve basis. Ook bij mij schoof de grens steeds verder op.....er was steeds wel een goede reden om weer te bestellen (een kut dag of juist een hele goede waarbij ik weer iets had om te vieren). Ik ben inmiddels een aantal weken gestopt, maar vooral vrijdag en zaterdag vallen me op dit moment zwaar. De gewenning aan een uitlaapklep....dat is het moeilijkst. Zelfs vroeg op bed gaan wil wel es helpen. Veel sterkte in de komende periode!

Flatliner

Newbie
Ik hoop dat je er iets aan hebt, voor mij werken ze voorlopig.

Met mij gaat het op het moment prima, ik sport ontzettend veel. Op die manier kan ik `s avonds goed slapen. Alleen de donderdag tm zaterdag zijn zwaar, door het extreme sporten ben ik vaak moe en ga ik dus vroeg slapen waardoor ik minder tijd heb om aan de cravings (die ik nog steeds heb en waarschijnlijk ook voorlopig zal blijven houden) toe te geven. Op zich beter, beter verrot van de sport dan van de shit.

DjTrips

Bewuste gebruiker
thrillseeker zei:

@ DJ Trips: bedankt voor je open antwoord; dit heeft me zeker aan het denken gezet!!! Laat je de resultaten wel horen, okay?

hopelijk kom je er, zit nu al een heel eind zonder gebruik. ik denk er nog elke dag, elk moment aan, maar de gedachte dat nu ik zonder poen zit en 50 euro dus veel geld en coke rap weg is. dat houd me wat tegen, en ook ja wat ik al reeds zei, je moet er voor willen gaan en gwn proberen problemen te vermijden/negeren/oplossen zonder coke

Flatliner

Newbie
Oh ja, dat was ik je nog vergeten te vertellen. Je gaat absoluut last krijgen van negatieve gedachten/depressieve dagen. Het gevoel dat je leven saai is en leeg. Da`s wel iets minder :smilingimp: :(

Bovenaan