Ik ben bang, help!!

sipan

Experimenterende gebruiker
Beste lezers,
Een gedachte maakt me best angstig, kan iemand me gerust stellen door mijn vraag serieus te beantwoorden aub.
Zoals ik al eerder heb omschgreven gebruik ik regelmatig paddestoelen/salvia/Ayahuasca (de laatste tijd meer paddo's en salvia. In het begin kon ik in mijn eentje trippen en dat ging altijd goed. Ik ben een aantal keren flink bad gegaan en dat gebeurt de laatste tijd (bijna) alleen maar. Salvia bezorgd me extreme paniekaanvallen/ zwaar angstig en als de trip uitgewerkt is ben ik zeik en zeik nat en heb het ijs en ijs koud((in het verleden had ik er geen last van)...
Tijdens paddotrip word ik ook vaak angstig en moet uiteindelijk iemand bellen om langs te komen... alleen trippen lukt bijna niet meer (ik krijg ook angstaanvallen, iets minder hetig dan salvia en zonder gezweet etc.)
Ik dacht dat ik psychotisch aan het worden was omdat ik te vaak had getript. Door drugsinfolijn werd mijn vermoede ontkracht (zij vonden dan een psychose langer duurt dab een paar uur en dan ben je vaak in jouw eigen wereld en niet aanspreekbaar), dat denk ik dus ook, want ik kan wel met mensen om me heen praten en vertellen dat ik bang ben etc...
Ik merk dat ik nu veel meer met geloof/dood/ angst om dood te gaan etc. bezig ben. Als ik niets gebruik, heb ik nergens last van (heb dus geen paniekaanvallen enzo)...
Ben ik een psychose aan het ontwikkelen? of is de angst om ba te gaan die ervoor zorgt dat ik angstig word?
Hoe kan ik dit beoordelen? Zijn er bepaalde testen die men kan ondergaan of...? Moet ik misschien een tijdje rustig aan doen? bijv. 2 maanden niets gebruiken, want ik trip wel om de twee of drie weken en soms heb ik bijv. 7 keer getript op salvia binnen twee dagen...
Graag seriuze reacties en ik hoop echt dat er mensen zijn die mijn vraag met zekerheid kunnen beantwoorden...

ik verheug me op jullie reacties..
gr

azgaza

Badass junkie
Ik denk niet dat je een psychose aan het ontwikkelen bent en volgensmij ook geen angststoornis. Als je niet bang bent zolang je nuchter bent is er volgensmij niks aan de hand. Als ik jou was zou ik sowieso even een aantal maanden pauze nemen. Als je in die maanden niet bang of iets in die richting bent heb je waarschijnlijk geen psychose.
Ik denk dat het de angst is om bad te gaan waardoor je zo in paniek raakt, sinds je een paar keer flink bad bent gegaan wek je de angst op omdat je hem verwacht denk ik.
Maar ik denk ook dat als je dus gewoon een paar maanden rust neemt en je dan gewoon goed voelt je echt nergens zorgen over hoeft te maken. Verder zou ik als je van plan bent na die maanden rust ervan weer te beginnen het niet alleen doen heel rustig aan beginnen, dus weer alsof je het voor het eerst doet gewoon om weer een beetje vertrouwen in het middel terug te krijgen.

Adrenochroom

Wijs gebruiker
Yo gozer, laatst maakte je al ongeveer hetzelfde topic aan en daar postte je vervolgens ineens niet meer in. Zoals ik daar ook al vroeg, is er na die eerste bad trip iets negatiefs bij je blijven hangen?
Sowieso is het geen psychose want je bent relaxed als je nuchter bent. Ook zei je daar dat het misschien ligt op de manier waarop je nu leeft, je geeft dus eigenlijk al antwoord op je eigen vragen. Je twijfelt zelf al of het wel goed is wat je doet, en als je daar aan twijfelt dan is het zeer waarschijnlijk niet helemaal goed. Stop dus met alle dope voor een paar maanden, sport een beetje, mediteer, lees een boek en doe lekker rustig aan.

Mijn advies is om dan na die 2 - 3 maanden eens uit te zoeken wat het precies was. Misschien dan eens ayahuasca doen in een ceremonie om uit te zoeken wat je nou precies dwars zit. Dit zou ik dan wel onder goede begeleiding doen! Onderdrukte gevoelens, overbelasting of misschien heb je een negatieve entiteit in je... het zou allemaal kunnen.

Ik wens je veel succes en rust toe!

Adreno

jcutter

Badass junkie
Ik heb er de laatste tijd ook last van. Het is gewoon tijd om je geest een tijdje rust te gunnen. Ga eens sporten en wat meisjes opzoeken om de periode gemakkelijk te overbruggen. :wave:

sipan

Mijn angst!

Bedankt voor jullie reacties. Het doet me echt goed om te lezen wat jullie over mijn situatie denken. Ik denk ook niet dat ik psychotisch ben, als ik wil trippen ben ik diep van binnen toch angstig. Ik wil weer vertrouwen krijgen in paddo's,salvia of...
Ik blow niet, rook niet en drink nauwelijks, dus hopelijk vorm ik ook geen risico groep....
Ik ga denk ik een tijdje stoppen, even mijn geest in balans laten komen en dan wil ik graag opneiuw trippen... Ik ga dan niet in mijn eentje trippen, ik hoop dat het me lukt om mijn angst te overwinnen....
nogmaals bedankt voor jullie reacties en ik ben benieuwd naar nog meer meningen van andere mensen

sipan

Of er iets negatiefs is blijven hangen?
Dat weet ik niet. Ik had op die dag 1 portie Equadoriaanse en 1 hawaiaanse genomen (tegelijk) in combinatie met 2 tabletten (gemaakt uit extraxt van passiebloem, een soort van maoremmer). De trip was heel sterk en ik dacht dat ik erin was blijven hangen. Ik krege het gevoel dat ik door bepaalde nagatieve energieën aangevallen werd! Ik zag de energieën op me af komen!
Na die tijd kon ik wel salvia roken zonder angstig te worden. Ik ging zelfs zover dat ik een keer een bijzondere trip mee bleefde! ik was gestorven en was een met God/bovennatuurlijke... ik wist zeker dat sterven zo aanvoelde, zoveel vreugde,rust... onbeschrijfelijk mooi!
Bij een collega maakte ik even later een salvia trip die slecht uitpakte en sindsdien gaat het telkens mis, ik weet niet precies wat me angstig maakt, misschien heb ik te veel verhalen gelezen van mensen die door drugs in een psychose raakten/raken

xpressurself

Bewuste gebruiker
eerlijk gezegd verbaast het me ook niet zo dat je angstig werd/was en het effe slecht trok als ik lees dat je 2 porties paddos in een keer naar binnen werkt met mao-remmers dan vraag je ook wel een beetje om moeilijkheden lijkt me. :rolleyes:

ikzou gewoon inderdaad effe lekker een tijdje kappen met alles en weer even tot rust komen zowel fysiek als mentaal, vervolgens eet je gewoon weer eens 'n keer maar 'n halve portie(paddos) en dan kijk je hoe dat gaat, klinkt misschien over-voorzichtig voor jou maar als je echt in een psychose raakt ben je ver van huis, kan je dus beter het zekere voor het onzekere nemen!

Good luck!! :wave:

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Als je steeds zulke angstige ervaringen beleeft, lijkt het me verstandig om een poosje niet meer (alleen) te trippen...

Als je een entheogene stof binnen neemt kom in je "jezelf tegen" zeg maar. De gedachten en emotie's die dan in je spelen worden uitvergroot. De dosis die je neemt is belangrijk. Niet te groot ineens. Begin met een beetje. Naar ik lees ben je eigenlijk aan te grote dossisen bezig. Trippen is idd door verschillende lagen gaan, en in bepaalde lagen van je bewustzijn komen er idd negatieve energieën naar je toe, als je dan alleen bent heb je niemand die je kan overtuigen dat dit niet de werkelijkheid is op dat moment en positief kan inpraten op jou. Trip in het vervolg niet alleen, en altijd met iemand erbij die nuchter blijft. In NL en België bestaan er voldoende sjamanen die je kunnen begeleiden, zie internet.

Dumpy

Wijs gebruiker
Tripreporter
Ik heb ook na een hele heftige trip 'iets' tegen gekomen wat ik niet kon verklaren. Zag mensen die er niet waren en deze kwamen vaak terug in verschillende trips. Ook kwam hier gepaarde angst bij omdat het iets is wat ik niet kon verklaren en het echt voelde alsof ik er geen controle over had.

Wat mij geholpen heeft is Ayahuasca, dit wel onder begeleiding en niet zoals jij deed in je eentje of met mensen die er niet/weinig ervaring mee hebben.
Ik voel me nu weer helemaal schoon en het voelt echt alsof ik weer de oude ik ben. Iets wat ik al een half jaar niet zo heb mogen voelen.

Let wel op dat als je Ayahuasca neemt je het middel respecteert. Dit door de week van te voren zo min mogelijk aan specerijen te nemen en caffeïne te vermijden. De dag dat je het neemt te vasten, eten heeft toch weinig zin alles komt er toch weer uit :P

Succes verder met alles!

TechNora

Wijs gebruiker
Tripreporter
Ik wil weer vertrouwen krijgen in paddo's,salvia of...

Ik denk dat je eerder op zoek bent om het vertrouwen in jezelf terug te krijgen? Waarom heb je daar die tripmiddelen zo hard voor nodig. Zoals de rest ook zegt: stop een tijdje. Gezien je verhaal is dat een logische conclusie, en dat heb je zelf denk ik ook wel door. Ik geloof trouwens dat je op ieder niveau je lessen kunt leren, in principe heb je daar geen tripmiddelen voor nodig, je bent niet voor niks hier op aarde nuchter, in de niet trippy (?) realiteit gezet...

live fast die Young

Belezen gebruiker
ik denk inderdaad dat je geen psychose hebt en gewoon echt ff een paar maanden serieus geen tripmiddelen moet nemen en daarna gewoon echt rustig aan met kleine beetjes beginnen en grotere tussenpozen.

Bovenaan