Ik ben er klaar mee.

Beste allemaal,

Een uur geleden heb ik mijn aller laatste joint gerookt. Ik was begonnen toen ik 18 jaar oud was, ik ben nu 25. Ik ben het zat om altijd “stoned” te zijn, om altijd bewust en onbewust bezig te zijn met wanneer ik weer kan blowen. Ik ben niet de persoon die ik hoor te zijn, de spontane vol energieke sociale ik, die weet wat hij wilt zeggen, komt er niet of nauwelijks meer uit. Inplaats daarvan voer ik gesprekken uit op de automatische piloot, kan ik soms even niet volgen wat iemand zegt. Ik ben wel alert, maar de woorden komen niet zoals ik ze wil eruit, mensen hebben het niet door, maar ik ken mezelf, zo wil ik niet verder leven, ik wil niet meer leven in de mist, het is moeilijk te beschrijven. Ik rook echt de heledag, wanneer ik wakker word om 7:00 haast ik me, zodat ik nog even rustig kan zitten en me joint kan roken. 10:00 rook ik me volgende tijdens me werk, ik draai ze op de wc. 12:30 rook ik me volgende in de pauze. Daarna om 15:00 rook ik er nog een. 17:15 ben ik thuis en ik rook ik er meteen weer een. 18:30 na het eten nog eentje. 20:00 een, 21:00 een en als ik laat naar bed ga nog een of twee. En soms sigaretten erbij. Dat zijn dus 8-9 joints per dag + af en toe een sigaret erbij. Dit al 7 jaar nu, met hooguit 2-3 korte periodes dat ik een paar weken stopte met alleen blowen, dan rookte ik wel meer sigaretten, maar nog nooit ben ik zo vastberaden als nu. Deze keer stop ik met blowen + nicotine, ineen keer cold turkey, ik had al zoveel verder in mijn leven kunnen zijn, ik ben het helemaal zat. Bedankt dat je dit heb gelezen, ik zie dat ik geen alinias heb gebruikt en wel heel veel commas, het is laat en ik typ op mijn telefoon, mijn excuses.

Wens mij succes, ik zie er wel enorm tegen op om eerlijk te zijn, maar het is nu of nooit, je leeft maar een keer.

PS: Ik draai mijn joints niet puur maar gemixt met tabak, dus het word ook afkicken van nicotine. Maar daar zie ik minder tegen op dan wiet, want tabak? Daar heb je eigenlijk helemaal 0 aan.

StimsalaBanne

DF Stuff
Forumleiding
Moderator
Tripreport Analist
Tripreporter
Knap dat je dit aangaat joh. Ik heb zelf geen ervaring met een cannabis verslaving, maar wel met een tabaksverslaving. Ik ga je topic zeker volgen, en wil je heel veel succes en kracht wensen. You can do it! :handfist2:

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Wens mij succes
Succes!

Ik heb zelf ruim 6 jaar dagelijks geblowd, niet de hele dag door zoals jij weliswaar, maar snap wel enigszins waar je vandaan komt en dat je er tegenop ziet om te stoppen. Ik heb gigantisch veel stop of minder pogingen gedaan in die 6 jaar en het lukte eigenlijk nooit omdat ik niet echt achter het stoppen stond. Toen ik eenmaal besloot dat het nu genoeg was en ik er ook echt klaar mee was, toen ging het eigenlijk heel makkelijk. Zo te lezen ben jij er nu ook echt klaar mee, dus dan heb ik vertrouwen in je dat het lukt.

Stoppen lijkt minder moeilijk dan je denkt. Als je de knop in jezelf hebt gevonden, en daar lijkt het op, is het redelijk makkelijk. Ik heb ook een aantal jaar dagelijks geblowd en ineens was ik er klaar mee. In die tussentijd heb ik ook nog een aantal pogingen gewaagd, maar dat mocht niet baten. Mijn vrienden blowden ook allemaal, dus daar heb ik toentertijd afstand van genomen. Nu ben ik helemaal gestopt en ik zou er niet aan moeten denken elke dag zo stoned als een garnaal te zijn. Wel ben ik meer gaan roken, en daar heb ik tot op heden niet mee kunnen stoppen. Voor mijn 'gevoel' kan ik dat echt niet missen. Ben benieuwd of je het vol gaat houden. Succes in ieder geval!

Raver

Badass junkie
Ik heb geen ervaring met 'n cannabis verslaving maar ik wil je veel succes wensen.
Het belangrijkste is dat je het zelf écht wilt, daar begint de verandering. :wink:

Ik ga volgen.

Mikedw

Newbie
Heel veel succes! Veel erkenning in je verhaal! Ik ben op mijn 14e begonnen en nu 26. Op dit moment 235 dagen clean dus het is zeker mogelijk! (Ik gebruikte ook dag in dag uit). Rook alleen nog sigaretten maar ook wil ik hier op den duur mee stoppen, knap van je dat jij beide tegelijk doet! Heel veel succes!!

Zeelanddude

Badass junkie
Tripreporter
Wauw, shit. Ik herken ineens heel veel van mezelf hierin. Alleen begin ik pas om 17:00 met roken als ik klaar ben met werken. M'n werk vindt ik altijd nog interessanter als weed roken. Dit gaat bij mij nu zo 1,5 jaar aan 1 stuk door. Misschien toch tijd om te stoppen voordat het 7 jaar wordt.
Hoe gaat het nu met je?

Bovenaan