Ik heb een vraag:

Donaldduck88

Experimenterende gebruiker
Hallo mede forum leden sorry als ik voor zoiets kleins een topic open maar ik dacht dat ik meerdere meningen en antwoorden kan gebruiken. Zelf heb ik maanden lang gezocht maar tog kwam ik er niet uit.

Ik zal mijn situatie even uitleggen, ik ben een jongen van 15 jaar (vrij veel meegemaakt en naar zeggen heeel volwassen en verstandig) En nu zit ik met het volgende: Ik had na mijn eerste mdma ervaring 26 december een afspraak gemaakt om 1x om de 3 maanden 1x 90 mg mdma te nemen.
Nu de vraag kan dit nou echt zoveel schade (omdat ik dan nog zo jong ben)? Of heeft een van jullie mischien tips ?

Chris Pontius

Badass junkie
Schade kun je vrijwel alleen relatief uitdrukken bij dit soort dingen.
Als je voor de rest een gezonde levensstijl hebt, vind ik dat de schade te verwaarlozen valt.
Maar goed, daar zullen de meningen over verschillen.

ps

Als ik nou zou zeggen dat het heel slecht was, zou je het dan echt niet meer doen?

Petrovic

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Ik weet niet hoe het met MDMA zit, maar bij andere drugs zoals alcohol is het wel bewezen dat je het beter pas op latere leeftijd kan gebruiken.

Als je het echt bij die frequentie en hoeveelheden houdt doe je het best "netjes"

Aalpoepert

Badass junkie
Drugs op een te jonge leeftijd kunnen ervoor zorgen dat je je niet volledig ontwikkelt.

Bovendien ga je dood.

Andrew

Badass junkie
Je bent heel verstandig en volwassen, ondanks dat je 15 bent, maar je typt nog steeds geen 'toch'? :sunglasses:

Sublimo

Badass junkie
Tripreporter
@ Petrovic: Dit topic was zeker de aanleiding voor jouw vraag bij vraag van de week ? :grin:

Oom Klaas

Badass junkie
Andrew zei:
Je bent heel verstandig en volwassen, ondanks dat je 15 bent, maar je typt nog steeds geen 'toch'? :sunglasses:

En zijn definitie van licht is anders dan die van mij :openmouth:

@Donaldduck:
Ik zou het zelfde zeggen als chris pontius. Zolang je je maar aan het minimum van 3 maanden houd.

langeman

Bewuste gebruiker
Donaldduck88 zei:
ik ben een jongen van 15 jaar (vrij veel meegemaakt en naar zeggen heeel volwassen en verstandig)

Dat je je vraag stelt bevestigd dat je ergens wel verstandig bent, maar dat je al xtc gebruikt en dit met regelmaat wil gaan doen ondermijnt het volledig. Beter wacht je weer een half jaar of meer (wachten tot je 18e zal toch niet meer lukken).
Dat je veel hebt meegemaakt doet er trouwens niets toe. Je hersenen groeien hoe dan ook de komende 10 jaar nog, dus wees voorzichtig met wat je ermee doet.

Aalpoepert

Badass junkie
langeman zei:
Donaldduck88 zei:
ik ben een jongen van 15 jaar (vrij veel meegemaakt en naar zeggen heeel volwassen en verstandig)

Dat je je vraag stelt bevestigd dat je ergens wel verstandig bent, maar dat je al xtc gebruikt en dit met regelmaat wil gaan doen ondermijnt het volledig. Beter wacht je weer een half jaar of meer (wachten tot je 18e zal toch niet meer lukken).
Dat je veel hebt meegemaakt doet er trouwens niets toe. Je hersenen groeien hoe dan ook de komende 10 jaar nog, dus wees voorzichtig met wat je ermee doet.
Dit wat die lange hier zegt dat klopt wel, maar je moet er echt rekening mee houden dat je dood gaat. Dat is echt van belang!

gamezz

Bewuste gebruiker
ikzelf laat meestal ook wel wat tijd tussen. er was een tijd vorige zomer dat ik 3weken na elkaar aan de MDMA heb gezeten , maar na week 3 merkte ik dat het effect minder werd.
ik laat tijd tussen omdat ik anders niet het volledige MDMA gevoel heb , schadelijkheid maaktmij niet veel uit (maar het is wel beter even tijd tussen te laten).
eigenlijk is dit iets dat je voor jezelf moet uitmaken , wilje het MDMA gevoel niet echt meer hebben neem dan veel na elkaar MDMA. Wilje elke keer het echte MDMA gevoel hebben lat dan geruime tijd tussen.

ikzelf was 16 toen ik de eerste keet XTC nam(was 1maand na mijn verjaardag)
ik heb bewust tot deze leeftijd gewacht omdat ik me volwassener voelde en dacht er beter mee om te kunnen gaan en dit gaat zonder enig probleem.
ga gewoon verantwoord om met je gebruik , dan is er geen probleem.

DDeeJay

Belezen gebruiker
Andyy zei:
ik was 15 of 16 toen ik me eerste pil slikte :rolleyes:

ik ook maar daarom moet je het nog niet zonodig gaan provonceren

mijn mening is : zeggen dat je het niet moet doen zal toch geen nut hebben denk ik zo dus het beste kan ik je helpen met het advies .
laat een half jaar tussen je gebruik (normaal is het 2-3 maand maar je bent nog jong)

ik heb door dit niet te doen veel tolerantie opgebouwd op 1 jaar tijd toen ik 16 was en zit nu nog steeds met tolerantie zelfs nadat ik 8 maanden was gestopt

Andyy

Bewuste gebruiker
DDeeJay zei:
ik heb door dit niet te doen veel tolerantie opgebouwd op 1 jaar tijd toen ik 16 was en zit nu nog steeds met tolerantie zelfs nadat ik 8 maanden was gestopt

jup dit heb ik ook gedaan jammer genoeg, deed het zo ongeveer om de 2 a 3 weken en nu heb ik niet meer het gevoel dat ik de eerste 3 keren had.

zelfs na 3 mnd stoppen voelde ik een snackie met 191 mg niet op z'n top.

Winehouse

Badass junkie
Jullie reageren altijd zo naaierig bij de jongere gasten hier. Eens in de 2-3 maanden een pilletje is helemaal niet erg. Wel zeker weten wat erin zit hè.

Bovenaan