Ik heb het idee dat benzos niet werken bij mij

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Ik wist wel dat je er ervaring mee had, maar was even vergeten of gewoon niet op de hoogte dat het ook zo ernstig was. Bah, wat een nare ziekte is het ook. :(

Ik wilde ook niet overkomen als een betweter verder. Snap je weerstand ook wel, niet zo zeer tegen medicatie ansich maar wel tegen antidepressiva. Slechts een beperkt deel van de mensen is ermee geholpen en eigenlijk is er nog steeds gewoon geen écht goede behandelmethode... en dan heb je nog de invloed van big pharma waardoor een publicatiebias ontstaat helaas, dus wetenschappelijke artikelen over dit onderwerp lees ik dan ook met dit gegeven in gedachten.

Ik heb de AD trouwens ook heel lang geweigerd, het was ongeveer een jaar na de start van de depressie dat ik ermee begon en toen was het ergste er al wel vanaf, het bleef alleen zeer vervelend sluimeren wat het lastig maakte om mijn leven weer op te pakken.

Het is een complex onderwerp en een lastige keuze. Knap dat je je verhaal deelt. :)
Ik dacht ook niet dat je betweterig deed hoor. Ik had het denk nog niet verteld hier dat ik zo zwaar heb gezeten toen. Het is idd gewoon een rotziekte ja! Ook is de ziekte voor elk persoon anders, moet elk persoon anders behandeld worden etc. Voor de ene werkt dit en voor de ander dat. Er moet gewoon meer onderzoek naar gedaan worden. Dat gebeurd imo te weinig nu. Gelukkig wordt het wel steeds bespreekbaarder en minder taboe er op als vroeger. Ik had ook erge schaamte toen endaarom veel te laat hulp gezocht. Zelfs tijdens de therapie en het ziek zijn heb ik t haast niemand verteld. Stom eigenlijk want nu zou ik dat wel openlijk doen. Althans, tot bepaalde hoogte. Straks krijg je gezeik met je rijbewijs, banen, of weet ik veel wat.
Ik heb wel ervaring met AD slikken. Ikheb lang geleden 3 maanden Zyban (Welbutrin) geslikt. Om te helpen bij stoppen met roken. Mega bijwerkingen gehad en sommige bleven. Zoals vreselijk oorsuizen/tinitus. Het is nu zo goed als minder maar helaas heb ik blijvende tinnitus er van. Andere bijwerkingen verdwenen wel. Het werkte prima! Was vrolijk, totaal geen behoefte aan een peuk en mijn adhd was ook bijna weg. Na 3 maanden gestopt met Zyban om geen registratie te krijgen als AD slikker (ivm rijbewijs) en merkte meteen dat het verschil weer. Helaas is die poging te stoppen met roken toen ook mislukt want stak een week na de Zyban weer een peuk op...

Laatst bewerkt:

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Thx mensen in het algemeen om te reageren , ik ga stop met men screentime nu.
Maar zal mss wel hier en daar een pb sturen.
@8️⃣6️⃣ je hebt wel gelijk hoor.
Ik maak mezelf altijd wijs de laatste tijd iet depressief te zijn.
Het tegendeel is waar , sinds ik clean ben van speed voel ik me dus wel depressief geloof ik.
Heb al 2 maanden geen therapie en vind het moeilijk om die in deze periode ook terug op te starten.
Maar , imo vlucht ik niet in drugs.
In de week ben ik nuchter behalve men taper en men joint savonds.

Sterkte @inner_search! :( :shamrock: En een digitale ‘hug’, voor wat het wil zeggen...

inner_search

Badass junkie
Mentale afkick van speed kan ook zeker een rol spelen met hoe je je nu voelt.

Maar als je niet vlucht in drugs waarom blow je dan elke avond? Elke avond is niet recreatief meer omdat het een patroon is en het veel invloed heeft op je slaapkwaliteit en hoe je je de volgende dag voelt. Je stompt je gevoelens af met elke dag blowen.

Ik merkte tijdens de lockdown dat het ook steeds meer werd dus heb nu 1x per week afgesproken met mezelf. Merk meteen dat mijn sportieve prestaties omhoog gaan.
Ja ik ben ongeveer 7 jaar geleden cold turkey afgekicked van 2 jaar dagenlijks speed , en was vergeten hoe zwaar het mentale aspect is vergeleken met het fisieke...
Nu ben ik "maar" van november tot april hervallen in dagenlijks gebruik, en valt het afkicken me toch zwaarder dan gedacht, en ook zwaarder dan de 2 jaar dagenlijks (de hoeveel was ook aanzienlijk veel hoger..)

Dus nu is het combi speed withdrawl en benzo taper + 1 joint per dag terug.
Valt me zeer zwaar op men gemoed.

Het blowen is ook een verslaving maar aanzie ik uit mijn perspectief niet als ontsnapping. Vertel mr gerust als het wel zo is , want dan besef ik het niet.
Ik blow dagenlijks 1 joint , steek hem om 7 uur op en men laatste teug net voor Ik ga slapen.
Ik weet niet of ik zonder zou kunnen want heb al jaren geen poging tot stoppen gedaan , voelde me niet genoodzaakt.
Een joint verzet ook me gedachten niet e nr meer , maar is idd gwn routine geworden.

Thx @Roze Olifant betekend zeer veel hoor.
Wetende een luisterd oor te hebben bij mensen met dezelfde problemen of verslaving , of er mee te maken gehad hebben.
Kan er enorm over praten met men vrouw en ouders , maar jullie begrijpen toch net iets beter de situaties zoals deze.
😊

FerdFatoehaus

Badass junkie
Ja ik ben ongeveer 7 jaar geleden cold turkey afgekicked van 2 jaar dagenlijks speed , en was vergeten hoe zwaar het mentale aspect is vergeleken met het fisieke...
Nu ben ik "maar" van november tot april hervallen in dagenlijks gebruik, en valt het afkicken me toch zwaarder dan gedacht, en ook zwaarder dan de 2 jaar dagenlijks (de hoeveel was ook aanzienlijk veel hoger..)

Dus nu is het combi speed withdrawl en benzo taper + 1 joint per dag terug.
Valt me zeer zwaar op men gemoed.

Het blowen is ook een verslaving maar aanzie ik uit mijn perspectief niet als ontsnapping. Vertel mr gerust als het wel zo is , want dan besef ik het niet.
Ik blow dagenlijks 1 joint , steek hem om 7 uur op en men laatste teug net voor Ik ga slapen.
Ik weet niet of ik zonder zou kunnen want heb al jaren geen poging tot stoppen gedaan , voelde me niet genoodzaakt.
Een joint verzet ook me gedachten niet e nr meer , maar is idd gwn routine geworden.

Wetende een luisterd oor te hebben bij mensen met dezelfde problemen of verslaving , of er mee te maken gehad hebben.
Kan er enorm over praten met men vrouw en ouders , maar jullie begrijpen toch net iets beter de situaties zoals deze.
😊
Het is zeker een verslaving geworden en die houdt je nu voor de gek. Want als het niet zoveel voorstelt waarom doe je het dan? Zo structureel blowen is verdoven van allerlei emoties. Een verslaafde voelt vaak pas laat de neiging om te stoppen.. ik weet er alles van.

Ik zou zeggen probeer eens te minderen en vervolgens te stoppen met de wiet. Denk dat de taper en je speed afkick dan uiteindelijk makkelijker worden. Doorbreek je patroon!

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Je hebt hier op df vaak een goed luisterend oor en ook meer begrip als in de echte wereld bij je normale leven of omgeving. Over alles wel, drugs, verslaving, problemen etc. Ik heb er ook al erg veel aan gehad.
Blijf gerust hier af en toe meelezen en je ei kwijt raken nu je een screentime pauze neemt. Zoals je weet word je hier zonder vooroordelen en veroordelingen behandeld.

inner_search

Badass junkie
Ga ik doen dan..
Avond een dag niet blowen, kon donderdag toch vrij nemen moest ik rot geslapen hebben en me moe voel.

Je hebt hier op df vaak een goed luisterend oor en ook meer begrip als in de echte wereld bij je normale leven of omgeving. Over alles wel, drugs, verslaving, problemen etc. Ik heb er ook al erg veel aan gehad.
Blijf gerust hier af en toe meelezen en je ei kwijt raken nu je een screentime pauze neemt. Zoals je weet word je hier zonder vooroordelen en veroordelingen behandeld.
Doe ik hoor ! Heb veel gehad aan het dagboek van @Syl en men eigen topics en posts terug lezen heelt er tot geleid , de knoop door te hakken en echt wel voor 100% te stoppen met stims (speed , maar is de enige stim die me boeit.)
Ik kruip er in , laterzzz.
😴

Bovenaan