Afbouwschema benzos

Eve's drop

Badass junkie
Ik ben aan het afbouwen, dat betekent naar 0. Dus waarom zou je dan nooit meer auto mogen rijden?

Dat slaat echt nergens op. Ik weet niet waar die onzin vandaan komt?

Plus paniekaanvallen heb je nooit 24/7. Tijdens een paniekaanval in de auto stappen doet nooit iemand, plus ik heb nog nooit een paniekaanval in de auto gehad.

Laten we wel allemaal ff realistisch blijven

Tuurlijk mag je weer autorijden, ik zie geen reden waarom niet.

Wat hiermee bedoelt word is als men aantoonbaar zware paniek aanvallen vertoond en daardoor niet in staat is om de auto te besturen deze persoon niet mag autorijden.

Dit word namelijk gevraagd in een lijst van het cbr. Als je deze vraag met ja beantwoord is er een vervolg onderzoek om te bevestigen dat je wel rijgeschikt bent. Meestal is dit wel zo.
(Kosten van dat onderzoek zijn voor de persoon zelf)

Wanneer men alle vragen met nee beantwoord en er een heftig ongeval met letsel tot gevolg is en de politie overgaat tot onderzoek van de rijgeschiktheid van die persoon kan het zo zijn dat je verantwoordelijk word gesteld voor de geleden schade.

En op papier staat alles letterlijk beschreven zonder enige nuance dus om nu alles onzin te noemen wat niet in je straatje past is natuurlijk een beetje gek.

Laatst bewerkt:

SaintVitus

Experimenterende gebruiker
Tuurlijk mag je weer autorijden, ik zie geen reden waarom niet.

Wat hiermee bedoelt word is als men aantoonbaar zware paniek aanvallen vertoond en daardoor niet in staat is om de auto te besturen deze persoon niet mag autorijden.

Dit word namelijk gevraagd in een lijst van het cbr. Als je deze vraag met ja beantwoord is er een vervolg onderzoek om te bevestigen dat je wel rijgeschikt bent. Meestal is dit wel zo.

Wanneer men alle vragen met nee beantwoord en er een heftig ongeval met letsel tot gevolg is en de politie overgaat tot onderzoek van de rijgeschiktheid van die persoon kan het zo zijn dat je verantwoordelijk word gesteld voor de geleden schade.

En op papier staat alles letterlijk beschreven zonder enige nuance dus om nu alles onzin te noemen wat niet in je straatje past is natuurlijk een beetje gek.
Nogmaals ik heb een stressvolle periode gehad met enige angst en paniekaanvallen.

Dat wil nog niet zeggen dat ik een angst en paniekstoornis heb die me verlet om te rijden. Ik zou niet weten waarom ik niet verzekerd zou zijn. Te meer ook omdat verder nooit last heb van angst en paniek. Dus er is geen reden om aan te nemen dat ik rij ongeschikt zou zijn.

Ik vind het allemaal een beetje kort door de bocht om ervan uit te gaan dat als je ooit een paniekaanval hebt gehad, dat je dan bij een ongeval direct een onderzoek rij geschiktheid zal krijgen, als je je verder gewoon netjes aan de regels houdt.

Lang verhaal kort, als je geen benzos slikt meer kun je daarna gewoon autorijden hoor. Iedereen maakt weleens een lastige periode door en heeft daar hulp bij nodig tijdelijk.

ricorieks

In memoriam - 15 juli 2022
Ik ben aan het afbouwen, dat betekent naar 0. Dus waarom zou je dan nooit meer auto mogen rijden?

Dat slaat echt nergens op. Ik weet niet waar die onzin vandaan komt?

Plus paniekaanvallen heb je nooit 24/7. Tijdens een paniekaanval in de auto stappen doet nooit iemand, plus ik heb nog nooit een paniekaanval in de auto gehad.

Laten we wel allemaal ff realistisch blijven
reageerde op @inner_search

De Zandman

DF-koning
Rijden onder invloed van een stof, die de rijvaardigheid kan beïnvloeden, is a l t i j d foute koek.
Alcohol, medicijnen, drugs....foute boel, als je boven de grenswaarden uitkomt na een bloedonderzoek.
Zie hiervoor artikel 8 Wegen verkeers Wet.
Of er nou iemand naast je zit en zegt dat je nog kunt rijden, of niet.
Toch doen?
Je bent niet verzekerd en zwaar de sjaak.
Als je stopt met innemen, dan na enige tijd kun je en mag je weer autorijden.

Laatst bewerkt:

De Zandman

DF-koning
Na 72 uur is de stof uit je lichaam zowat verdwenen, iig is het gehalte zo laag geworden, dat je weer mag rijden.
Prima voor elkaar!
Goed gehandeld daar met die apotheker.
Gelukkig gaat het niet om thc.
Dat duurt zomaar 4 tot 6 weken om dat weg te krijgen...

SaintVitus

Dank voor alles reacties. Er is weer 2.5 mg per dag af en helaas merk ik nu na 4 dagen toch wel weer wat klachten.

Met onrust valt het redelijk mee, maar ik slaap echt de de hele dag door. Dit zal er wel bij horen denk ik. Ik ben ook zo van als het te snel gaat moet ik misschien langzamer afbouwen. Vorige keer stabiliseerde ik na een dag of 3 op de nieuwe dosis, dus hopelijk dit keer ook.

Succes iedereen!

Eve's drop

Badass junkie
Dank voor alles reacties. Er is weer 2.5 mg per dag af en helaas merk ik nu na 4 dagen toch wel weer wat klachten.

Met onrust valt het redelijk mee, maar ik slaap echt de de hele dag door. Dit zal er wel bij horen denk ik. Ik ben ook zo van als het te snel gaat moet ik misschien langzamer afbouwen. Vorige keer stabiliseerde ik na een dag of 3 op de nieuwe dosis, dus hopelijk dit keer ook.

Succes iedereen!

Dat je veel slaapt is echt geen straf hoor, kan natuurlijk wel als vervelend ervaren worden.

Het overgrote deel van de personen die afwenden hebben juist helemaal geen slaap meer, wat resulteert in nog heftigere klachten.

Het lijkt er wel op dat je er redelijk goed vanaf komt!

SaintVitus

Hello everyone,

Twee pittige weken achter de rug met de afbouw, sinds gisteren het gevoel dat ik weer enigszins stabiliseer op 12.5 mg diazepam en 2 mg (ongeveer) citalopram. Ben dus gisteren direct overgegaan naar de laatste 2.5 cut (van de 5 mg avonddosis naar 2.5, avonden en nacht minder last slaap zelfs redelijk goed)

Ik heb omdat ik veel last heb gehad met de afbouw en nieuw schema bedacht dat ik morgen ga overleggen met de psychiater, wilde ook even jullie mening.

14-4 10 mg diazepam 2,75 mg cit
15-4 10 mg diazepam 2 mg cit

24-4 9 mg diazepam 2 mg cit

1-5 8 mg diazepam 2 mg cit

8-5 7 mg diazepam om de dag 2 mg cit

15-5 6 mg diazepam om de dag 2 mg cit

22-5 5 mg diazepam no cit

29-5 4 mg diazepam

5-6 3 mg diazepam

12-6 2 mg diazepam

19-6 1 mg diazepam

26-6 0.5 mg diazepam

Ik weet dat de eindfase vaak wat lastiger kan zijn dus daarom kan ik nog wat zekerheid in bouwen door te gaan droppen met 0.5 per week. Ik merk dat de 2.5 drop iets te pittig voor me is en ik dan een week tot 10 dagen weinig kwaliteit van leven heb. Het is nog steeds hanteerbaar, maar niet prettig.

Vanaf 2.5 mg wil ik switchen naar alleen avond dosis.

Dank alvast. Groet

Paranoize.

Badass junkie
Hello everyone,

Twee pittige weken achter de rug met de afbouw, sinds gisteren het gevoel dat ik weer enigszins stabiliseer op 12.5 mg diazepam en 2 mg (ongeveer) citalopram. Ben dus gisteren direct overgegaan naar de laatste 2.5 cut (van de 5 mg avonddosis naar 2.5, avonden en nacht minder last slaap zelfs redelijk goed)

Ik heb omdat ik veel last heb gehad met de afbouw en nieuw schema bedacht dat ik morgen ga overleggen met de psychiater, wilde ook even jullie mening.

14-4 10 mg diazepam 2,75 mg cit
15-4 10 mg diazepam 2 mg cit

24-4 9 mg diazepam 2 mg cit

1-5 8 mg diazepam 2 mg cit

8-5 7 mg diazepam om de dag 2 mg cit

15-5 6 mg diazepam om de dag 2 mg cit

22-5 5 mg diazepam no cit

29-5 4 mg diazepam

5-6 3 mg diazepam

12-6 2 mg diazepam

19-6 1 mg diazepam

26-6 0.5 mg diazepam

Ik weet dat de eindfase vaak wat lastiger kan zijn dus daarom kan ik nog wat zekerheid in bouwen door te gaan droppen met 0.5 per week. Ik merk dat de 2.5 drop iets te pittig voor me is en ik dan een week tot 10 dagen weinig kwaliteit van leven heb. Het is nog steeds hanteerbaar, maar niet prettig.

Vanaf 2.5 mg wil ik switchen naar alleen avond dosis.

Dank alvast. Groet
Toen ik op 5mg Dia zat nam ik dit nog 1/2 dagen en stopte toen. Misschien is bij 2mg dit voor jou haalbaar? Je kan het zo rustig mogelijk afbouwen als je wilt maar hoe eerder je ermee kapt, hoe sneller je je rebound en je ontwenning gaat voelen en je lichaam kunt herstellen. Dit is het beste wat je kunt doen!:wink: Verder vind ik je afbouw schema wel heel langzaam gaan hoor! Weet niet hoe oud je bent maar op deze manier heeft je lichaam er alleen maar meer moeite mee. Probeer wat grotere stappen te maken!

Laatst bewerkt:
L

Lid 152247

Gast
Misschien doet hij wat lastig over 1 mg per week. Ik weet niet hoe lang je verslaafd bent? Na 8 jaar is voorzichtigheid geboden, maar meestal gaat het met 2/2,5 mg per week in een langzaam tempo.

Besef wel dat de halfwaardetijd zo lang is dat je pas op de 3e dag wat gaat merken dat je afbouw. Als je geluk hebt merk je niks. Maar her en der ontwenning ontkom je niet aan. Ook omdat van 10 naar 9, want anders is dan van 2 naar 1(50% gehalveerd) iedereen beleeft het anders.

Als je dat gaat doen, zet door. Niet tussentijds stabiliseren! Neem de tijd. Nogmaals door de lange halfwaardetijd tijd lijkt er soms weinig logica in klachten te zitten, maar zolang je kan functioneren gewoon doorgaan.

Met cit. heb ik weinig ervaring.

SaintVitus

Toen ik op 5mg Dia zat nam ik dit nog 1/2 dagen en stopte toen. Misschien is bij 2mg dit voor jou haalbaar? Je kan het zo rustig mogelijk afbouwen als je wilt maar hoe eerder je ermee kapt, hoe sneller je je rebound en je ontwenning gaat voelen en je lichaam kunt herstellen. Dit is het beste wat je kunt doen!:wink:
Thanks voor jouw antwoord.

Eigenlijk hoop ik dat ook, maar ik reageer nogal heftig op veranderingen in de dosis merk ik. Misschien dat het beter gaat als de citalopram er helemaal af is. Dat is tenslotte bij mij echt de boosdoener geweest.

Kan het zijn dat ik die rebound nu al voel of is dat echt alleen iets wat na complete cessatie volgt?

In totaal heb ik voor de afbouw niet lang diazepam geslikt. Twee weken met twee weken ertussen. Daarvoor was het oxazepam ook met intervals van weken ertussen. Dus ik denk echt dat het kindling effect een grote rol heeft gespeeld.

Wellicht dat het inderdaad zo is dat met een minimale hoeveelheid ik kan jumpen. Thanks!

SaintVitus

Misschien doet hij wat lastig over 1 mg per week. Ik weet niet hoe lang je verslaafd bent? Na 8 jaar is voorzichtigheid geboden, maar meestal gaat het met 2/2,5 mg per week in een langzaam tempo.

Besef wel dat de halfwaardetijd zo lang is dat je pas op de 3e dag wat gaat merken dat je afbouw. Als je geluk hebt merk je niks. Maar her en der ontwenning ontkom je niet aan. Ook omdat van 10 naar 9, want anders is dan van 2 naar 1(50% gehalveerd) iedereen beleeft het anders.

Als je dat gaat doen, zet door. Niet tussentijds stabiliseren! Neem de tijd. Nogmaals door de lange halfwaardetijd tijd lijkt er soms weinig logica in klachten te zitten, maar zolang je kan functioneren gewoon doorgaan.

Met cit. heb ik weinig ervaring.
Wat bedoel je met niet tussentijds stabiliseren? Juist wel toch? Of moet ik gewoon rigide dit schema volgen. Ik dacht juist dat je gestabiliseerd moest zijn voor de volgende stap.

Daarom bouw ik ook "reserve in" dat wanneer 2-1 en 1-0 te zwaar is dat ik dan 0.5 kan pakken.

Het is in mijn ogen geen verslaving maar een afhankelijkheid. Ik heb nooit meer genomen dan de dokter voorschreef en ook nooit geupped in m'n dosis bij moeilijke momenten. Ook nooit gebruikt als recreatief cq misbruikt. Verslaving en afhankelijkheid zijn nauw verbonden maar er zitten wel duidelijke verschillen in.

Voor de afbouw maakt het in zoverre uit dat ik heel gemotiveerd ben om te stoppen en totaal niet het gevoel heb dat ik iets "op geef" sterker nog ik verafschuw die dingen.

Groet en bedankt voor jouw antwoord

Paranoize.

Badass junkie
Thanks voor jouw antwoord.

Eigenlijk hoop ik dat ook, maar ik reageer nogal heftig op veranderingen in de dosis merk ik. Misschien dat het beter gaat als de citalopram er helemaal af is. Dat is tenslotte bij mij echt de boosdoener geweest.

Kan het zijn dat ik die rebound nu al voel of is dat echt alleen iets wat na complete cessatie volgt?

In totaal heb ik voor de afbouw niet lang diazepam geslikt. Twee weken met twee weken ertussen. Daarvoor was het oxazepam ook met intervals van weken ertussen. Dus ik denk echt dat het kindling effect een grote rol heeft gespeeld.

Wellicht dat het inderdaad zo is dat met een minimale hoeveelheid ik kan jumpen. Thanks!
Jazekers, die rebound voel je nu al. Wanneer je er volledig vanaf bent word dat nog erger maar wie wilt ontwennen moet nou eenmaal op de blaren zitten! En hoe langzamer je het doet hoe langer je dus gebruikt, wat er ook voor kan zorgen dat de klachten ook daardoor erger kunnen worden! Ik heb 60mg Dia per dag na jaren gebruik in een paar weken tijd naar 0 gebracht. Per 2 dagen 5mg eraf. Was zeker geen pretje en toen ik bij 0 was 3 weken kut gevoeld. Was iets te snel voor me maar achteraf heel blij mee omdat me lichaam toen wel kon herstellen ervan. Maar je zult nou eenmaal door die feelings en ontwenning heenmoeten! En jou afbouw schema kan zeker een stuk rapper ongeacht je situatie. Je zult er niet dood aan gaan.

L

Lid 152247

Gast
Wat bedoel je met niet tussentijds stabiliseren? Juist wel toch? Of moet ik gewoon rigide dit schema volgen. Ik dacht juist dat je gestabiliseerd moest zijn voor de volgende stap.

Daarom bouw ik ook "reserve in" dat wanneer 2-1 en 1-0 te zwaar is dat ik dan 0.5 kan pakken.
Ik bedoel dat als je afbouw met 1mg per week, het echt niet nodig is.de afbouw te staken omdat het te heftig word. Dat bedoel ik met stabiliseren.
Als je dat wel doet kom je er nooit vanaf.

Stabiliseren zie je meer bij schema's waar er elke week 5 of 10mg afgaat. Als zo'n schema 3 maanden duurt, is een keer stabiliseren niet erg, soms is dat ook een teken dat voor het laatste stukje langzamer afgebouwd moet worden.

SaintVitus

Ik bedoel dat als je afbouw met 1mg per week, het echt niet nodig is.de afbouw te staken omdat het te heftig word. Dat bedoel ik met stabiliseren.
Als je dat wel doet kom je er nooit vanaf.

Stabiliseren zie je meer bij schema's waar er elke week 5 of 10mg afgaat. Als zo'n schema 3 maanden duurt, is een keer stabiliseren niet erg, soms is dat ook een teken dat voor het laatste stukje langzamer afgebouwd moet worden.
Aha okay, dus in de zin van "perfect" voel je je nooit dus gewoon door gaan met het schema zoals opgesteld. Ik had dat nu wel met die 2.5 dat ik paar dagen extra heb gewacht tot ik me iets beter voelde (gisteren dus).

Okay duidelijk, ik verwacht ook wel dat de shock iets minder groot zal zijn bij 1 mg per week. Zeker in het begin.

Thanks!

L

Lid 152247

Gast

Het is in mijn ogen geen verslaving maar een afhankelijkheid. Ik heb nooit meer genomen dan de dokter voorschreef en ook nooit geupped in m'n dosis bij moeilijke momenten. Ook nooit gebruikt als recreatief cq misbruikt. Verslaving en afhankelijkheid zijn nauw verbonden maar er zitten wel duidelijke verschillen in.

Voor de afbouw maakt het in zoverre uit dat ik heel gemotiveerd ben om te stoppen en totaal niet het gevoel heb dat ik iets "op geef" sterker nog ik verafschuw die dingen.

Groet en bedankt voor jouw antwoord
Mensen in de detox zitten om 240mg per dag..

Die "mogen" af en toe even stabiliseren, zijn soms maanden tot een jaar bezig.maar daarna pakken ze de draad weer op..

Zwaar verslaafden tikken ook zo de 100 aan (als je omrekend naar dia).dus als jij 10mg gebruikt, en in 'noodgevallen' zelfs naar 0.5mg per week gaan...dat zit echt tussen je oren.(niet lullig bedoeld) Dat kan je rigide noemen..ik noem het eerder een zeer realistisch plan waar je je met wilskracht aan vast moet houden.
Kan het zijn dat je vantevoren al bang bent voor afkickklachten terwijl ze er nog niet zijn?

SaintVitus

Jazekers, die rebound voel je nu al. Wanneer je er volledig vanaf bent word dat nog erger maar wie wilt ontwennen moet nou eenmaal op de blaren zitten! En hoe langzamer je het doet hoe langer je dus gebruikt, wat er ook voor kan zorgen dat de klachten ook daardoor erger kunnen worden! Ik heb 60mg Dia per dag na jaren gebruik in een paar weken tijd naar 0 gebracht. Per 2 dagen 5mg eraf. Was zeker geen pretje en toen ik bij 0 was 3 weken kut gevoeld. Was iets te snel voor me maar achteraf heel blij mee omdat me lichaam toen wel kon herstellen ervan. Maar je zult nou eenmaal door die feelings en ontwenning heenmoeten! En jou afbouw schema kan zeker een stuk rapper ongeacht je situatie. Je zult er niet dood aan gaan.
Ja dat denk ik ook opzich wel. Voor mijn gevoel is de citalopram echt de boosdoener. Het is ook wel een schema dat open is voor verandering. Dus als het goed gaat kan ik misschien wel 2x in een week verlagen. Dat was namelijk het initiële idee. 2mg per week.

Thanks we gaan het zien het blijft toch trial and error.

Goed dat je ervan af bent! Dat is ook mijn doel. Het liefst zsm, maar wel met enige kwaliteit van leven.

Groet.

SaintVitus

Die "mogen" af en toe even stabiliseren, zijn soms maanden tot een jaar bezig.maar daarna pakken ze de draad weer op..

Zwaar verslaafden tikken ook zo de 100 aan (als je omrekend naar dia).dus als jij 10mg gebruikt, en in 'noodgevallen' zelfs naar 0.5mg per week gaan...dat zit echt tussen je oren.(niet lullig bedoeld) Dat kan je rigide noemen..ik noem het eerder een zeer realistisch plan waar je je met wilskracht aan vast moet houden.
Kan het zijn dat je vantevoren al bang bent voor afkickklachten terwijl ze er nog niet zijn?
Absoluut! Ik heb een gegeneraliseerde angststoornis, dus dat het vaak tussen m'n oren zit slaat de spijker op z'n kop.

Doemdenken en fataliseren. Het zou ook zomaar kunnen zijn dat de angst en paniek eerder gewoon door de stoornis komt dan door de afbouw.

Maar goed iemand met deze stoornis wil graag controle en zaken uitsluiten. Het gaat ook om het mentale gevoel dat je erbij hebt. Maar inderdaad ik ga gewoon op m'n gevoel af, maar dit is in ieder geval een leidraad waar ik me aan vast kan houden.

Paranoize.

Badass junkie
Absoluut! Ik heb een gegeneraliseerde angststoornis, dus dat het vaak tussen m'n oren zit slaat de spijker op z'n kop.

Doemdenken en fataliseren. Het zou ook zomaar kunnen zijn dat de angst en paniek eerder gewoon door de stoornis komt dan door de afbouw.

Maar goed iemand met deze stoornis wil graag controle en zaken uitsluiten. Het gaat ook om het mentale gevoel dat je erbij hebt. Maar inderdaad ik ga gewoon op m'n gevoel af, maar dit is in ieder geval een leidraad waar ik me aan vast kan houden.
Dat zie je verkeerd! De pillen die je slikt dempen je angst en paniek dus wanneer je hiermee stopt komen die angst en paniek terug (heftiger!) je zult er nou eenmaal doorheen moeten. Wens je veel sterkte! Weet hoe het is! Al is het voor iedereen natuurlijk anders.

OFFTOPIC:
Thirty six hours, rolling in pain.
Praying to someone. Free me again, oh I'll be a good boy!
Please make me well, i promise you anything!!
Get me out of this hell. Cold turkeeeey has got me on the runnnn:sunglasses:

De Zandman

DF-koning

Zwaar verslaafden tikken ook zo de 100 aan (.......
Dit noemt men ook wel :
Angst voor de angst...

L

Lid 152247

Gast
Ja.en je gebruik heeft je geleerd dat de enige oplossing een benzo is.

Ik betrap mezelf er ook op.héél sporadisch neem ik een benzo voor slapen.
Zodra ik die heb ingeslikt valt er een last van mijn schouder af, dan kruip ik tevreden mijn bedje in..datzelfde bed waar ik 2 uur gefrustreerd lag te woelen. Dan lig ik lekker knus en ontspannen want het komt nu allemaal goed..

Positieve placebo.

Als.je bent afgebouwd naar nul,. Is je doel dan bereikt of krijg je dan te dealen met je angststoornis?

Als je last hebt van spanning, ontwenning..grijp dit aan als test om je eigen skills in te zetten voor ontspanning

Wat is het ergst wat er kan gebeuren,.een pankaanval?
Waarvoor slik je het eigenlijk en heb je hulp voor je angststoornis?

Als je om kan gaan met je ontwenning, krijg je ook meer zelfvertrouwen,.terugvalprefentie is belangrijk.

Laatst bewerkt door een moderator:

De Zandman

DF-koning
Het valt natuurlijk te verwachten, dat zodra de benzo uit je lichaam is verdwenen, de angst zal terugkeren.
En eerst nog sterker dan voordat je begon met wegdrukken...
Dus, al ben je de benzo's helemaal kwijt, je bent er nog niet.
Die angststoornis heeft deskundige begeleiding nodig, om iig ermee te leren omgaan.
Daarvoor zijn er gelukkig heel veel mogelijkheden, maar je kunt het niet alleen.
Er is absoluut hulp bij nodig
Maar je bent al een heel eind op weg, ga zo door!

SaintVitus

Ja.en je gebruik heeft je geleerd dat de enige oplossing een benzo is.

Ik betrap mezelf er ook op.héél sporadisch neem ik een benzo voor slapen.
Zodra ik die heb ingeslikt valt er een last van mijn schouder af, dan kruip ik tevreden mijn bedje in..datzelfde bed waar ik 2 uur gefrustreerd lag te woelen. Dan lig ik lekker knus en ontspannen want het komt nu allemaal goed..

Positieve placebo.

Als.je bent afgebouwd naar nul,. Is je doel dan bereikt of krijg je dan te dealen met je angststoornis?

Als je last hebt van spanning, ontwenning..grijp dit aan als test om je eigen skills in te zetten voor ontspanning

Wat is het ergst wat er kan gebeuren,.een pankaanval?
Waarvoor slik je het eigenlijk en heb je hulp voor je angststoornis?

Als je om kan gaan met je ontwenning, krijg je ook meer zelfvertrouwen,.terugvalprefentie is belangrijk.
Dank voor jouw antwoord. Ik krijg zeker hulp, loop al 3 jaar bij een psycholoog en sinds kort dus bij een psychiater.

In mei ga ik weer naar een nieuwe Behandelplek die als het goed is hierin is gespecialiseerd. Paniekaanvallen heb ik zelden echt meer het is meer inderdaad angst voor de angst. Ik had voor alle medicatie ook weken/maanden dat ik nergens last van had. Dus maar die staat wil ik weer terug en dan met de tools die ik inmiddels heb geleerd.

Mijn doel is om het inderdaad zelf te doen, ik moet zeggen door dit alles ben ik wel sterker geworden en heb een andere kijk op m'n angst en paniek gekregen. Sterker nog door de medicatie is het eigenlijk alleen maar slechter geworden.

Mijn angst en paniekstoornis zal ongetwijfeld terugkomen maar ik verwacht daar wel beter mee te kunnen dealen dan voorheen.

Ik merk wel dat ik sinds deze afbouw (helft van de avond dosis af) weer slechter slaap, maar goed dat was wel te verwachten.

We vechten door!

SaintVitus

Het valt natuurlijk te verwachten, dat zodra de benzo uit je lichaam is verdwenen, de angst zal terugkeren.
En eerst nog sterker dan voordat je begon met wegdrukken...
Dus, al ben je de benzo's helemaal kwijt, je bent er nog niet.
Die angststoornis heeft deskundige begeleiding nodig, om iig ermee te leren omgaan.
Daarvoor zijn er gelukkig heel veel mogelijkheden, maar je kunt het niet alleen.
Er is absoluut hulp bij nodig
Maar je bent al een heel eind op weg, ga zo door!
Het gebruik van benzos was ook nooit voor de angst en paniekstoornis. Daar zou die antidepressiva bij gaan helpen, zodat ik weer dingen zou durven aan te pakken en te gaan doen. Helaas heeft dat verkeerd uitgepakt.

In de zin van zonder medicatie dingen weer te gaan doen daar wil ik naar toe. Zelfs nu met afbouwen en rebound angst doe ik alweer meer dingen, dan dat ik deed met minder angst en zonder medicatie.

Ik durf wel te stellen dat ik er zelf in ieder geval sterker van ben geworden. In wat vooral niet helpt en wat ik niet wil.

De Zandman

DF-koning
Dan is er toch positiviteit uit tevoorschijn gekomen!
En vwb de ad:
Er bestaan er zo ontzettend veel verschillende soorten en merken van....het is en blijft zoeken naar die soort, die jou wél helpt!

Hija de la luna 1

Bewuste gebruiker
Rijden onder invloed van een stof, die de rijvaardigheid kan beïnvloeden, is a l t i j d foute koek.
Alcohol, medicijnen, drugs....foute boel, als je boven de grenswaarden uitkomt na een bloedonderzoek.
Zie hiervoor artikel 8 Wegen verkeers Wet.
Of er nou iemand naast je zit en zegt dat je nog kunt rijden, of niet.
Toch doen?
Je bent niet verzekerd en zwaar de sjaak.
Als je stopt met innemen, dan na enige tijd kun je en mag je weer autorijden.
Dus....als je iedere nacht benzos neemt om te slapen , mag je niet autorijden ? Wie houdt zich daaraan zeg.

Hija de la luna 1

Bewuste gebruiker
Een hele hoop Nederlanders niet, maar het is wel wat de wet zegt...
Ik neem alle na hten benzos maar ik rij perfect ( nu ja ben blondje) . Heb zelfs enkele jaren geleden ook in de dag nog Oxasepam genomen , wel veel hoor....maar kon perfect blijven rijden zonder stommiteiten. Gewoon je aandacht constant erbij houden, niet op automaat rijden in je hoofd.

Paranoize.

Badass junkie
Ik neem alle na hten benzos maar ik rij perfect ( nu ja ben blondje) . Heb zelfs enkele jaren geleden ook in de dag nog Oxasepam genomen , wel veel hoor....maar kon perfect blijven rijden zonder stommiteiten. Gewoon je aandacht constant erbij houden, niet op automaat rijden in je hoofd.
Dat het voor jou werkt wil niet zeggen dat het voor iedereen werkt. Ik heb ook prima bezopen gereden, kon ook prima met heroine op rijden.... betekend niet dat het goed is om te doen

joetsie

Badass junkie
ik ook.O maar met alcohol is dat anders hoor

ricorieks

In memoriam - 15 juli 2022
jij rijdt mischien goed maar rijd een ander je aan ben je bij bloed onderzoek tog echt de sjaak

Hija de la luna 1

Bewuste gebruiker
ik gebruik 20 jaar chronische benzos en ook altijd gereden .maar gelukkig nooit een ongeluk gehad\
denk dat het gevaarlijker is voor mensen die net met benzos starten
rijden met je hoofd vol stress , gedachten die je blijft herhalen, en misschien zelfs paniekaanvallen die opkomen....ga je veel meer risico lopen op de baan denk ik . Het geeft geen roes, gewoon rust .

Bovenaan