Ik snap het niet

drgs

Newbie
Ik snap gewoon niet dat mensen aan drugs beginnen. Mijn vrienden gebruiken ook drugs en ik kon het gewoon niet geloven toen ze het zeiden.[/i]

Freak

Bewuste gebruiker
DF Founder
ik gebruik zelf ook niet, ik zou het zelf ook nooit doen, maar andere mensen moeten het natuurlijk zelf weten vind ik, leg eens uit waarom niet ?

moonflower

Experimenterende gebruiker
drgs zei:
Ik snap gewoon niet dat mensen aan drugs beginnen. Mijn vrienden gebruiken ook drugs en ik kon het gewoon niet geloven toen ze het zeiden.[/i]
:grin:

Ja......... euh waarom drinken en roken mensen nou :confused: ik denk, en dat geldt zeker voor de wat jongeren onder ons, dat het spannend is om er mee te beginnen, vooral Hdrugs, niet maatschappelijk geaccepteerd iets in die richting idd :stoned:

Neman

Admin
Forumleiding
Beheerder
DF Founder
Het is mijns inziens ook slecht om met drugs te beginnen, maar ze zoeken het allemaal maar uit. Ik zal er iig nooit mee beginnen...

LKM

Newbie
Je bent nieuwschierig, probeert het een keer uit en merkt dat het heel erg leuk en spannend is!!

zyprexa

Newbie
drgs zei:

Awel daar zaal ik eens vlug iets op zeggen hé, het is waarschijnlijk omdat gij er nog nooit van geproefd hebt dat je je vrienden niet snapt!!! Want ik kan je verzekeren, het is véééééél te goed!!! :openmouth: Ik gebruik nu 10 jaar en ik voel me nog steeds kiplekker! :grin: Jij mag er natuurlijk afblijven, maar je weet niet wat je mist joh!!! :kots: :smoke: :hearteyes: Zo dat was het dan, greeeeeetzzzzzzzz!!! :rock: :rockband: :wave:

:stoned: :stoned: :stoned: :stoned: :stoned:

needlefreak

Bewuste gebruiker
ik gebruik ook al 9 jaar drugs.van wiet roken tot heroïne shotten.het is idd heel lekker maar toch raad ik het mensen af om aan hard drugs te beginnen.

liekie

Newbie
Mijn ervaring:

1: ik dacht hetzelfde als jij schrijft.
2: ik wende aan het feit dat ik mensen kende die blowen.
3: ik leerde steeds meer mensen kennen die wel eens blowden.
4: het werd normaal voor me al deed ik niet mee, waarom zou ik.
5: al die mensen die wel eens blowen, ze waren en deden net zoals mensen die het nooit doen. het werd vergelijkbaar met alcohol drinken tijdens uitgaan.
6: ik heb het toch maar eens uitgeprobeert.
7: alleen af en toe als ik uit ga in die tent en met die mensen blow ik.
8: ik wen eraan om met hen te blowen
9: ik kom ze nu vaker tegen en blow wanneer ik met hen ben
10: ook met anderen blow ik, maar niet uit mezelf en niet met vreemden. Je weet nooit of het zuiver is.
11: heb geblowd met iemand die ik pas net ken.
12: STOP!! nare ervaring. ik heb me voorgenomen om niet meer te blowen.

Ga je wel eens uit en drink je dan een biertje of iets anders? Of een stukje taart op een verjaardag. Het worden gewoontes. Wanneer je gewent raakt aan een blowende omgeving lijkt een keer meeblowen super logisch. Zij doen het toch ook en zijn toch ook niet ziek of gek of rare junks, gewoon af en toe moet kunnen. Maar wanneer je eraan went om met bepaalde mensen of op bepaalde plekken te blowen dan wordt het anders. Want vaak breidt je dat uit. En zo kunnen er problemen ontstaan.

Ik heb me na het afgelopen weekend voorgenomen niet meer te blowen (zie forum: mijn hoofd werd vastgehouden bij een nose). Morgen komt diezelfde jongen met nog een paar vrienden space cake maken. (de afspraak stond al) Eerst had ik er geen zin in. Maar nu toch wel een beetje. Een vriend van me komt ook, hij is op de hoogte. Waarschijnlijk eet ik 1 plakje. En daarmee sluit ik het allemaal af. Al weet ik dat ik eigenlijk helemaal geen plakje moet nemen. Ik ben bang voor de reactie van die gast, ik geef het eerlijk toe. Dus neem ik 1 plakje en wil hierna niet meer met hem omgaan. nodig hem niet meer uit en zal hem ontwijken hij is niet te vertrouwen.

J.

Newbie
drgs zei:

NIEUWSGIERIGHEID!!!!!!!!!

Dat ben je of je bent het niet...

kun je niks aandoen!!

eckies

Belezen gebruiker
Ja idd zat ookal naar de data te kijken ^^

Maareh misschien zie ik iets over het hoofd maar admins op een drugsforum die geen drugs gebruiken, is dat neit enigzins raar? Heeft dat een speciale reden of ?

drmartin

Omdat het een verijking en aanvulling op het leven kan zijn. Ik ben blij dat ik die kennis en ervaring heb opgedaan :) . Drugs bestaat al sinds de mensheid en wordt ook al zo lang gebruikt. Alleen door de huidige maatschappij word het verbannen en verstoten. Daarom hebben veel mensen zoals jij een verkeerde gedachte over drugs. Wat opvalt zijn altijd de probleem gevallen. De meeste mensen die drugs gebruiken doen dat zonder verdere problemen. ze genieten en leren ervan! Net zoals mensen die alcohol gebruiken!

Je moet er natuurlijk wel me kunnen omgaan. Misbruik is altijd slecht!

maiskorrel

Bewuste gebruiker
Ik vroeg me eigenlijk ineens af...

Wie, hoe en wat heeft er voor gezorgd dat drugs zo een taboe zijn geworden in de huidige maatschappij?

Mensen moesten eens weten wat voor positieve invloed het op je kan hebben en dat je je bewust zijn ermee kunt ontwikkelen...!

Detroit303

Bewuste gebruiker
maiskorrel zei:
Ik vroeg me eigenlijk ineens af...

Wie, hoe en wat heeft er voor gezorgd dat drugs zo een taboe zijn geworden in de huidige maatschappij?

Hm, even denken.. Mss omdat in de meeste gevallen drugs meer kwaad dan goed doet?? Ongezond, verslaven etc etc.. Ok, veel mensen kunnen er bewust mee om (ik beschouw mezelf tot die groep), maar hoeveel mensen lijden eronder?

maiskorrel zei:
Mensen moesten eens weten wat voor positieve invloed het op je kan hebben en dat je je bewust zijn ermee kunt ontwikkelen...!

Wat bedoel je juist met die positieve invloed? Dat je je innerlijke beter leert kennen dmv een paddo trip ofzo? Ik denk niet dat dit van zulk een omvang is dat het echt 'positieve bagage' is voor je leven.

(Sinds ik af en toe xtc gebruik, apprecieer ik wel meer house en eloktro vergeleken met vroeger. Dit is positief ja :grin:

Erik

Carlitos

Badass junkie
Ik snap het wel

De topicstarter heb trouwens zich aangemeld om vervolgens een bericht achter te laten en mensen er een paar jaar later er nog over te laten praten.Nice onderwerp dus :)

Onderschrift ;
Ik heb me hier aangemeld om te zien wat anderen van drugs gebruik vinden.

Lol :wave:

Tony Montana

Belezen gebruiker
drgs zei:

Drink je alcohol? Rook je sigaretten? Dan doe je zelf ook aan drugs.
Tadaaa... probleem opgelost.

drmartin

Varry zei:
Hm, even denken.. Mss omdat in de meeste gevallen drugs meer kwaad dan goed doet?? Ongezond, verslaven etc etc.. Ok, veel mensen kunnen er bewust mee om (ik beschouw mezelf tot die groep), maar hoeveel mensen lijden eronder?

Ongezond? Gedeeldtelijk, maar de positieve energie die veel mensen eruit halen is goed voor je.
Verslaving? Dat gelldt dus lang niet voor iedereen. Bovendien roken is 1 van de meest verslavende drugs en ook 1 van de meest slechte drugs voor je lichaam.
Het aantal mensen wat eronder lijd is echt niet zo groot. Aan degene die er gewoon hun pleziertje mee hebben merk je niets. alleen de probleem gevallen vallen altijd op!

Lycergic

Belezen gebruiker

En voor ff iets aan te vullen ( voor mijn ervaring dan )

1: ik dacht hetzelfde als jij schrijft.
2: ik wende aan het feit dat ik mensen kende die blowen.
3: ik leerde steeds meer mensen kennen die wel eens blowden.
4: het werd normaal voor me al deed ik niet mee, waarom zou ik.
5: al die mensen die wel eens blowen, ze waren en deden net zoals mensen die het nooit doen. het werd vergelijkbaar met alcohol drinken tijdens uitgaan.
6: ik heb het toch maar eens uitgeprobeert.
7: alleen af en toe als ik uit ga in die tent en met die mensen blow ik.
8: ik wen eraan om met hen te blowen
9: ik kom ze nu vaker tegen en blow wanneer ik met hen ben
10: ook met anderen blow ik, maar niet uit mezelf en niet met vreemden. Je weet nooit of het zuiver is.
11: heb geblowd met iemand die ik pas net ken.
12: STOP!! nare ervaring. ik heb me voorgenomen om niet meer te blowen.
12,5: Niks te STOP , Het is veel te lekker !
13: Mmm , onder de middag , tussen de lessen , ja leeeuk , gaathet veeel sneller vooruit .
14: Wiet begint wat saai te worden , ik denk dat ik eens paddo's ga proberen
15:Waw , paddo's , FUN ! Is de rest ook zo leuk ? Waar zit het verschil dan ?
16: MDMA MDMA MDMA MDMA !! :hearteyes:
17: :hearteyes: :hearteyes: LSD LSD LSD !! LSD LSD LSD LSD !!! :hearteyes: :hearteyes: Het is nu elke dag kermis in mijn hoofd ^^

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
Haha elke dag is niet goed hoor. "Kermis in mn hoofd" vind ik mooi,
ook al houd ik niet van de kermis, ik denk in plaatjes en het ziet er leuk uit (:

drmartin

lees dit artikel eens (voor de topicstarter)

http://www.drugsforum.nl/viewtopic.php?t=10543

Bijna iedereen die reageerd zegt dat ie blij is met zijn (hard)drugs ervaring. :) Dat zegt dus al genoeg over waarom mensen er aan beginnen.
Sommige zouden het wel iets rustiger aan doen, wat bewijst dat je moet genieten en niet te ver moet gaan.

dirtbag

Bewuste gebruiker
om even Mr. Mackey van Southpark te Quoten "Drugs are bad, hmmkay?"

nee, maar serieus, als jij geen drugs wilt gebruiken, prima, maar als je vrienden het lekker/leuk vinden, vind ik dat je ze hun gang moet laten gaan, tenzij het echt ernstig gaast worden, oa f als je ziet dat ze er aan onderdoor gaan.

teebo

Bewuste gebruiker
toen ik 14 was zei er iemand dat je van lsd muziek kunt zien, ik was verkocht...
nieuwsgierigheid en beseffen dat je maar één keer leeft
(kheb er nog een poos mee gewacht trouwens, maar het idee bleef hetzelfde)

Bovenaan