Ik weet et nie meer :-(

Hallow mensjes

Ik ben hier nog nooit eerder geweest en ik weet ook nie of mn verhaal hier wel thuis hoort maar goed.

Ik gebruik vanaf me 13e coke en wiet. Ik ben van 3 scholen afgetrapt en sinds kort van de laatste.
De reden hiervoor was me gebruik. Ik zat ook op speciaal onderwijs en kan moeilijk leren daardoor ging ik ook meer coke gebruiken.
Ik gebruikte tot voor kort elke dag.

Ik mag weer trug naar school al ik ben afgekickt.
Nu ga ik over een week naar een afkickcentrum en ik loop nu bij de avg.

Nu heb ik morgen weer een gesprek maar nu samen met me ouders.
Ik heb best wel strenge ouders en morgen moet ik ze vertellen van mij cocaine gebruik. Omdat ik 17 ben is het avg verplicht mn ouders erover in te lichten voordat ik naar afkickcentrum ga.
Ik zie er heeeeel erg tegen op en ik durf et echt niet te vertellen.

Mijn moeder heeft MS en toen ze hoorde dat ik door drugsgebruik van school was gestuurt (wiet zeiden ze) storte ze al bijna in. Stres slaat erg aan op haar ziekte. Als ze het morgen hoort ben ik bang dat het nog slechter gaat. :cry:
Ik weet gewoon niet meer wat ik moet doen :cry:

Ook weet ik niet hoe ik me moet gaan voorbereiden voor dat afkickcentrum. Ik moet er 4 weken zitten. En het is de eerste keer dat ik hulp krijg voor mijn drugsgebruik. En het stoppen vind ik ook heel erg moeilijk maar ik moet wel.

Ik zou graag wat tips willen hebben want ik weet het allemaal even niet meer.

Groetjes en xxx Mij[/b]

BacingsPen

Badass junkie
Als allereerst wil ik je zeggen dat ik het heel erg voor je vind dat je al vanaf je 13e aan de cocaine zit :confused: Maar goed, denk je niet dat je heel erg opgelucht zal zijn als je het aan je ouders hebt verteld? Ik weer natuurlijk niet hoe je ouders zijn maar ik weet wel dat je waarschijnlijk makkelijker stopt als je ouders er van op de hoogte zijn, je hebt dan tenslotte mensen die je dagelijks spreekt om over je probleem te praten.

Of zijn je ouders soms mensen die ieder gesprek over drugs en sex vermijden?

Mac...

Badass junkie
Het is mss heel erg rot voor je ouders om het te moeten horen, maar dat zal iets zijn waar ze doorheen moeten. Probeer het positieve van het verhaal naar voren te brengen, omdat je wel echt wilt afkicken en het daarna niet meer wilt doen (neem ik toch aan). Ik denk dat dit voor jullie allen ff een moeilijke periode word, maar daarna wordt alles wel weer beter.

fokker

Belezen gebruiker
Moeilijke situatie waar je in zit... je kunt er niet omheen en zult het haar moeten vertellen blijkbaar, ze kan het beter van jou dan van iemand anders horen...

Rot te horen dat je moeder aan die vreselijke ziekte lijd... ik weet hoe stress zn impact heeft erop.

Probeer net als Mac zegt de positieve kant van het verhaal te benadrukken.

Onthoud goed, na regen komt zonneschijn. Al lijkt het nu heel ver weg, maar je vind je weg wel weer!

Heel veel sterkte ermee meid,
en als je wilt, dan lukt het je!

he yo

Newbie
Vertel waarom je het gebruikt en geef je ouders nooit de schuld..want jij bent diegene die het gebruikt. vertel hoe erg jehet vind dat je eraan bent begonnen maar dat je gewoon verslaafd bent geraakt hoe moeilijk dat ook is.ook moet je uitleggen dat je het niet voor hen wilt verbergen en het juist daarom verteld............Dat je eerlijk wilt zijn n deze moeilijke tijd..........
Succes en sterkte

Bovenaan