ik wil stoppen maar nu echt!

in het begin was het leuk 1 lijntje met een vriend meedoen of eens feesje maar ben meer en meer gaan gebruiken mijn leef omgeving is totaal veranderd mijn vrienden hebben niet graag dat ik speed gebruik dus gebruik het meestal alleen thuis of met mijn vriendin en altijd zeg ik hetzelvde 1 gram 1nachte maar maar achter die nacht denk ik er totaal anders over in het begin van mijn gebruik dacht ik op mijn afckick(dit doe ik nooit meer)en nu op mijn afckick wil ik alleen maar ng ik werk niet dus heb niet niet veel geld maar als ik 10 euro heb of heb er 30 het gaat op aan speed zoals bv :deze week ...ik zei tegen mijn vriendin da ik 3 gram zou kopen 1nachtje doen en dan de rest houden voor het wiekend mijn vriendin heeft er nieks op tegen want dan ben ik eens extra lief....(dacht ze) zo gezegt zo gedaan en kocht maandag 3gram ongeveer rond de middagwoensdag was van mijn 3 gram ongeveer ng een grammetje over ik begon al te denken wat ik zou doen vnvnd slapen of ng een nachtje het wordt al laat (8uur) en zie plots dat eigenlijk al stevig door had gesnoven en had nog maar 1 lijntj over zeker een uur ma heel het uur door gezaagt aan mijn vriendin of ze ng 1g wou halen want zei kent (hem) beter na veel zagen en zeggen da ik dan ng gwne film ga kijken met haar gaat ze er om ze kmt trug ik droog hem snuif ng 1 tje en het is rond 11uur dan zegt ze plots en gaan we nu die film kijken?
:openmouth: kon totaal nie stilzitten wou niet naar die film kijken wou gewoon babbelen met muziek op achtergrond natuurlijk (ruzie) al bij al is het ng meegevallen was het meer een discussie en is ze dan in slaap gevallen....(donderdag)ben naar de bakker geweest en heb een lekker ontbijd gemaakt(voor haar) en rond de middag moest ze werken en ik zat alleen thuis en ja speed had ik ook niet meer... zonder dat mijn vriendin het wist ben ik zelf nog naar (hem) gegaan rond 18uur achter ng een gram en nu is het 6uur22 in de ochtend vrijdag en heb geen geld meer geen fut meer ik zou zelf wel willen stoppen maar kan me het gewoon niet inbeelden dat het dan vrijdag avond is en da ik ga slapen ..(normaal begin ik pas vrijdag avond) nu is het vacantie is het elke dag wiekend en in augustus ga ik werken :openmouth: wat zal er dan gebeuren ? nu is het grote probleem geld... maar als ik dan het geld heb ? zou nu willen stoppen voor ik ga werken wat moet ik doen ?? moet ik gwn afbouwen of in 1 keer zeggen stop? zo ja heb je tips om gedachten te verzetten ofzo want ik heb altijd tegen iedereen gezegt nu ga ik stoppen nu ga ik stoppen maar eigenlijk nooit echt gezegt voor mezelf STOP... want vanaf dat ik aan speed denk gaat het niet meer uit men hoofd en moet ik er hebben al moet ik 100mensen ervoor opbellen zou blijven zoeken :( hoop dat het lukt voor augustus anders komt het niet goed denk ik :(

Svali

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Je gebruikt zoveel als je verdient, dat geeft wel aan dat je een probleem hebt, zoals je zelf ook erkent. Je wil nu stoppen zodat je in augustus aan de slag kan, maar als je aan het werk bent en je hebt ineens de beschikking over meer geld, kun je er dan ook van afblijven? En is dat ook wat je wil? Of daadwerkelijk wil? Stoppen met speed gaat niet zo maar, daar moet je echt wel wat voor doen. Je moet stoppen voor jezelf en niet omdat je fit moet zijn om te kunnen werken, dan stel je je welzijn los van jezelf. Ga eerst eens na wat het probleem is, want dat is niet stoppen met de speed zodat je kan werken. Dat is slechts een tijdelijke oplossing.

En denk even aan leestekens (die knoppen die aan de rechterkant van de "M" zitten op je toetsenbord), dat maakt het verhaal iets makkelijker om te lezen.

Met pep stoppen geeft fysiek geen ontwenningsverschijnsellen, helaas wel mentaal. Maar las dat je in augustus gaat werken en dan lost het probleem zich zelf op. Gebruik regelmatig pep maar werk wal 60 uur pw. Als je een baan hebt moet je s'ochtens uit je nest en in dit geval is het voordeel van pep dat je nie kan slapen en dan dus brak bent op je werk. Zorg gewoon dat je niks bij hebt op je werk en beperk het tot het weekend. Ik hoop dat het minderden lukt, heb je er in het weekend ook meer fun van.

Svali

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Gebruik regelmatig pep maar werk wal 60 uur pw. Als je een baan hebt moet je s'ochtens uit je nest en in dit geval is het voordeel van pep dat je nie kan slapen en dan dus brak bent op je werk.

En dit vind je een goed advies?

eigenlijk wel ja, In een keer stoppen zie ik als je geen werk hebt en thuis zit niet erg waarschijnlijk. Als je werkt kun je het jezelf niet permiteren niet te slapen.

Svali zei:
Ok, deze dan:

Gebruik regelmatig pep

Sorry onduidelijk, Straks denkt hij nog dat je 60 uur pw moet werken om te kunnen stoppen ha,ha. Nee ik bedoel dat ik regelmatig pep gebruik maar zelf wel 60 uur pw werk. Al zou ik willen ik kan gewoon doordeweeks niet gebruiken vanwegen mijn werk. Ik denk dat wanneer ik geen werk zou hebben ik door de week ook zou gaan gebruiken. Je hoeft dan toch voor niets uit je mandje.

jordy23

Newbie
Denk nooit nog een laatste lijntje.. denk ik moet die eerste gewoon niet nemen. Als je die eerste gewoon niet neemt dan komt het goed:)

Zo ben ik van het roken af gekomen. Ook een hardnekkige klote verslaving. Kan soms nog steeds wel janken om een sigaret maarja.. die gedachte duurt maar even.

Veel succes!

O Ja als je lichaam een beetje hersteld is van de pepbrakheid, is sport een goede om het afkicken vol te houden. Endorfine:)

ben dus een hele tijd gestopt:grin: tussen haaksjes... en gisteren ng eens laten gaan,heb al 1 nachtje niet geslapen en kan ng niet echt slapen (ik zeg laat ik ng maar eens op drugsforum kijken )maar je merkt het verschil wel met vroeger heb nietzoveel meer nodig vroegr ging ik rapper rond de 3 gram in 2dagen of soms ng 1 tje bij halen dan xD en de gedachte dat ik het nog niet genoeg voelde en nu opt gemak 1 voor 1 heb maar 1.5 gram op 2 dagjes erdoor en kheb er wel gegeven vond ik vergeleken met vroeger ..ik wou het jullie maar eens laten weten khad goesting om te typen :tongueout: yoooooo

Tufnut

Badass junkie
Het is je erste keer weer sinds maanden? Zorg er je er na vanavond/vannacht dan wel voor dat de volgende keer ook pas weer na maanden is?

Bovenaan