Ik wil stoppen

katrien

Newbie
Ik ben blij dat ik hier mijn verhaal kwijt kan en ik hoop dat ik wat goede raad krijg. Ik ben nu bijna 2 jaar samen met mijn vriend en we hebben onlangs een huis gekocht....
We zijn in het begin zeer snel gaan samenwonen en al snel begonnen er ruzies te komen over zijn druggebruik... Het gebeurde wel enkel in het weekend en ook niet elk weekend. Hij is zelfs een keer 3 maanden gestopt. Ongeveer een jaar geleden kwam het plots zo ver dat ik het ook een keer geprobeerd heb. Het was geen ramp, want ik heb het toen ook weer enkele maanden niet meer gedaan... Maar toen is de ellende begonnen... Nu we het allebei doen, is er niemand meer om ons tegen te houden! We doen het wel alleen vrijdags (en ook niet elke vrijdag), maar het probleem is dat ik er echt niet tegen kan! Ik wordt er zo depressief van achteraf dat ik mezelf iets zou aandoen... Ons hele weekend is dan om zeep! We willen er zo graag allebei mee ophouden, maar als we dan vrijdags iets gaan drinke om te bekomen van de werkweek en we hebben enkele pintjes gedronken, komt die drang weer boven... Ik weet dat we er niet lichamelijk aan verslaafd zijn ofzo, maar het is gewoon een slechte gewoonte op vrijdag... We zouden samen zo gelukkig kunnen zijn, als we hier zouden mee stoppen, maar ik weet niet hoe...
Zijn vrienden doen dit namelijk soms ook, en als je je dan eens sterk genoeg voelt om het niet te doen, dan komen ze het onder je neus duwen...
Ik wil nu sterker worden en ervoor zorgen dat we hier mee stoppen, wie kan mij goede raad geven?

Krs

Bewuste gebruiker
1 of andere afkick centrum of cursus. Waar je er met mensen over praat ofzo. geen idee eigenlijk. maja sterkte hoop dat het jullie lukt.

sneeuwuil

Experimenterende gebruiker
Beste katrien, jullie hebben een ding gemeen en dat is dat jullie allebei beseffen dat het beter is om er mee te stoppen nu je dit nog kan. Als jullie zo blijven doorgaan moet je er wel rekening mee houden dat er een reeele kans is dat jullie gebruik van beide kanten dan op lange termijn"zou kunnen toenemen". Dit geldt natuurlijk niet voor iedereen, maar in mijn geval wel. Je doet het alleen in het weekend zeg je? Maar dat is dus met regelmaat... Dus wordt het een gewoonte en beina vanzelfsprekend. Ik had het zo ook jarenlang in de hand. Had ook foute vrienden op dat gebied. Maar waren niet zo dat het onder mijn neus douwde, lekkere vrienden hebben jullie dan, dat als je nee zegt het alsnog onder je neus douwen? Ik denk dat jullie voor elkaar moeten kiezen en die zogenaamde vrienden moeten dumpen om jezelf, elkaar en jullie relatie te beschermen. Ik spreek uit ervaring als ik zeg dat op dit gebied toegeven leidt tot zelfverraad...je op een punt komt dat je zoals ik geen nee meer kunt zeggen, de drang van de trek niet meer kunt weerstaan, als dat dan gebeurd heb je het niet meer in de hand... Ik hoop dat je iets aan mijn advies hebt. groetjes sneeuwuil.
met vr.groet de sneeuwuil

BacingsPen

Badass junkie
Om te stoppen moet je denk ik alles op alles zetten. Of neem als je genoeg geld hebt een vakantie naar een plek waar het moeilijk te krijgen is en kijk eens hoe het dan gaat.

katrien

Newbie
Bedankt voor jullie reacties!
Morgen is het weer vrijdag, ik hoop dat ik morgen
mijn verstand er kan bijhouden...
Ik heb me voorgenomen om niets te gaan drinke,
om het gevaar een beetje te ontlopen.
Ik weet dat dit ook geen oplossing is, maar voorlopig...
Het probleem is dat ik waarschijnlijk toch weer ga bezwijken om
een pintje te gaan drinke, en dan wordt het natuurlijk pas echt moeilijk!!
Ik hoop dat ik me sterk kan houden...
:confused:
groetjes...

sneeuwuil

Experimenterende gebruiker
Het is voor ons allemaal nu weekend, tijd om weer door het lint te gaan en een paar gram door je neus heen te boren... wat wil je? kies voor jezelf, Oprotten met die kutvrienden want wat heeft het voor een toegevoegde waarde als het tenkostte van jezelf gaat? Ik ben nu 4 dagen gestopt een persoonlijk record, en voel me nu sterk. Ik wil er nu niet meer aan toegeven omdat het mij alleen maar verder de afgrond in trekt. Ik heb afgelopen jaar ongeveer 12000 euro opgesnoven... neem maar van mijn aan als alle pijlen op groen staan is dat waar je gebruik toe leidt? Tot je op een dag net als ik een keiharde terugslag krijgt, ben je gefrustreerd en heb je spijt... Wordt het dan voor jou dan ook niet eens tijd dat je :wave: :angry: :angry: :confused: eens echt voorruit kijkt? Groetjes sneeuwuil.

katrien zei:
Ik ben blij dat ik hier mijn verhaal kwijt kan en ik hoop dat ik wat goede raad krijg. Ik ben nu bijna 2 jaar samen met mijn vriend en we hebben onlangs een huis gekocht....
We zijn in het begin zeer snel gaan samenwonen en al snel begonnen er ruzies te komen over zijn druggebruik... Het gebeurde wel enkel in het weekend en ook niet elk weekend. Hij is zelfs een keer 3 maanden gestopt. Ongeveer een jaar geleden kwam het plots zo ver dat ik het ook een keer geprobeerd heb. Het was geen ramp, want ik heb het toen ook weer enkele maanden niet meer gedaan... Maar toen is de ellende begonnen... Nu we het allebei doen, is er niemand meer om ons tegen te houden! We doen het wel alleen vrijdags (en ook niet elke vrijdag), maar het probleem is dat ik er echt niet tegen kan! Ik wordt er zo depressief van achteraf dat ik mezelf iets zou aandoen... Ons hele weekend is dan om zeep! We willen er zo graag allebei mee ophouden, maar als we dan vrijdags iets gaan drinke om te bekomen van de werkweek en we hebben enkele pintjes gedronken, komt die drang weer boven... Ik weet dat we er niet lichamelijk aan verslaafd zijn ofzo, maar het is gewoon een slechte gewoonte op vrijdag... We zouden samen zo gelukkig kunnen zijn, als we hier zouden mee stoppen, maar ik weet niet hoe...
Zijn vrienden doen dit namelijk soms ook, en als je je dan eens sterk genoeg voelt om het niet te doen, dan komen ze het onder je neus duwen...
Ik wil nu sterker worden en ervoor zorgen dat we hier mee stoppen, wie kan mij goede raad geven?
Als je echt wil stoppen betekend dit dat je zeker 3 maanden alle risico-situaties moet vermijden dit betekend:niet stappen, geen drank en uit de buurt blijven van snuivende vrienden. Op het moment dat je serieus gaat ervaren dat t leven en je relatie zo ook heel leuk kan zijn kun je rustig aan weer n biertje gaan drinken, maar zodra de verleiding komt en dat zal altijd zo blijven! GA NAAR HUIS! EN NEEM JE VENT MEE! Vergeet ook vooral niet alle telefoonnummers van mensen waar je bij kunt regelen definitief uit je telefoon te verwijderen! heelveel succes als je t echt wilt lukt t je wel(t is ook veel beter voor je relatie coke-emoties zijn niet echt)

SpacingBen zei:
Om te stoppen moet je denk ik alles op alles zetten. Of neem als je genoeg geld hebt een vakantie naar een plek waar het moeilijk te krijgen is en kijk eens hoe het dan gaat.
Coke is geen verslaving die je kan ontvluchten al ga je een half jaar weg zonder iets te gebruiken zodra je terug bent en j dealer staat voor je ben je de lul.
Cokeverslaafden kunnen makkelijk een week zonder, ze kunnen het alleen niet weerstaan zodra de mogelijkheid zich voordoet daarom duurt t vaak ook zolang vordat mensen zich beseffen dat ze er geen controle meer over hebben

katrien zei:
Bedankt voor jullie reacties!
Morgen is het weer vrijdag, ik hoop dat ik morgen
mijn verstand er kan bijhouden...
Ik heb me voorgenomen om niets te gaan drinke,
om het gevaar een beetje te ontlopen.
Ik weet dat dit ook geen oplossing is, maar voorlopig...
Het probleem is dat ik waarschijnlijk toch weer ga bezwijken om
een pintje te gaan drinke, en dan wordt het natuurlijk pas echt moeilijk!!
Ik hoop dat ik me sterk kan houden...
:confused:
groetjes...
Echt willen stoppen betekent helaas ook even geen drank anders lukt t gewoon niet..sorry

Juist na iets te veel drank neemt bij mij de drang naar coke ook heel erg toe .
mijn vriendin en ik doen het ook samen al zijn wij in anderhalf jaar tijd flink gaan minderen.
Eerst gebruikten we 2 a 4 x per week coke nu nog maar 1 a 2 x per maand omdat we allebij naar de klote gingen.
Ik ben 30 mijn vriendin is 32 we gaan nog wel op stap maar niet meer naar party's en discotheken we duiken af en toe de kroeg eens in misschien dat dit bij ons geholpen heeft .
Verder als we het ooit nog doen doen we het thuis samen met of bij vrienden lekker relaxed op de bank fles bacardi er bij.
Tijdens uitgaan vind ik het voort te link .
Ik ben blij dat we samen tot dit moment zijn gekomen want je houd wat meer poen over in de maand en je leven word heel wat aangenamer.

Mijn tip dus: ga minder op stap blijf lekker thuis dat je het een keer doet ok maar met uitgaan tja dan wil je het weer te snel hebben

Bovenaan