Ik wil weer normaal leven

Ik heb al veel verhalen gelezen en ik zou graag met mensen in contact komen die van de meet af willen. Ik gebruik nu 40 mg en ben in een week gezakt naar dertig. Volgens de BoumanStichting moet ik naar 5 mg en dan over op de temgesec. Wat is het beste ,ik werk namelijk en op mijn werk weten maar een paar mensen dat ik al 35 jaar gebruik. Mijn PO er denkt dat ik al jaren clean ben. Ik heb het altijd wel makkelijk gevonden ,om de 2 weken mijn meet halen, maar het is lastig bij reizen enzo. Ik ga veel naar Azie ,ik hoop over 6 jaar voorgoed en wil dan clean zijn . Zijn er mensen met een verslaving van 35 jaar op dit forum die succesvol gestopt zijn met meet d.m.v. bovenstaande of naltrexon.

Bedankt,
johannes

sebatian

Bewuste gebruiker
Buprenorphine (Subutex or Suboxone) wordt veel voorgeschreven, naltrexone is meer voor alcohol; rest geen echte ervaring maar denk dat je goed bezig bent maar 6 jaar als einddoel is wel erg weg! Wat is trouwens de reden dat je naar de bouman stichting bent gegeaan, sinds je overkomt als aardig functionerend, en meestal is het zo dat negatieve effecten de overhand nemen na verloop van tijd, werk, relatie, financieen enz enz

sebatian

Bewuste gebruiker
Stichting Miroya afkicken onder narcose in Amersfoort
033-4220970
http://www.miroya.nl/Home.htm
misschien idee? niet zelf gedaan wel over gehoord gewoon een optie voorjezelf uit te maken er zijn verschillende methoden, gewoon wat baat heeft en waar je prettig bij voeld

Hallo sebastiaan,

Ik ben naar de bouman gegaan na het overlijden van mijn vrouw, ik stond al jaren op 5 mg meet ,maar na haar dood ging het helemaal fout. Dit heeft een jaar geduurd en toen ben ik weer op een hoge dosis meet gezet om craving tegen te gaan. Maar jij had het over waarom ik er zo lang over wil doen om af te kicken, dat is omdat mijn ervaring uit het verleden is dat ik kan afbouwen tot 5 mg en dan wordt het te moeilijk, kan ik niet meer naar mijn werk etc. Aangezien ik op mijn62e kan stoppen met werken is het misschien het beste om het langzaam te doen. Dat afkicken onder narcose ga ik zeker navragen, want als je dan maar paar dagen ziek bent is wel overheen te komen. Maar ik ben 1 keer cold turkey gestopt, maar dat nooit meer. Ik heb maanden niet normaal kunnen slapen, daarop volgde een depressie,v.w.b. de andere dingen ,ik heb inderdaad wel wat schuld staan door mijn gebruik, maar omdat ik werk kan ik dat wel aflossen in een paar jaar, dat is nog wel het minste probleem, bedankt voor je reactie,

groet ,
johan

spuky10

Experimenterende gebruiker
misschien dat je het laatste stukje klinisch kan doen.

Naltrexon word trouwens voorgeschreven bij opiaten omdat er niet bij gebruikt kan worden. het zorgt ervoor dat je geen effect meer hebt van opiaten, dus je hoeft het ook niet te gebruiken dan.
Tevens is het een middel tegen de craving van alcohol.

dus dubbel werkzaam...

sebatian

Bewuste gebruiker
Baclofen is ander middel voor opiaten en alcohol, wordt tegenwoordig wat meer onderzoek naar gedaan onder meer in nederland;
In mijn opinie denk niet zo'n goed idee om te wachten tot je niet meer werkt, ten eeerste is vooruit schuiven, ken dat morgen, en morgen enz Plus met werk heb je toch een structuur en wanneer dat wegvalt kan je doen en laten wat je wilt, maar ja dat is meer een weet voor je dan een vraag. Oftewel wat is je doel? Clean 100% of functioneren, met gecontroleerd gebruik (met af en toe wat sprees naar boven wanneer het tegen zit) Denk vorige forum-lid goed advies en zoals eerder gemeld er zijn verschillende instanties, medicijnen,therapieen en klinieken, is gewoon waar je baat bij hebt en wat je zelf voor plan hebt. En ja heb zelf 'kennis' gemaakt met interne opnames en nu via medicijnen, en vooral met opiaten ( en ook methadon) is het vaak heel lastig om los te geraken van de laatste 5 a 10 mg, en vermoed dat je gebaat bent, wanneer je die keuze maakt, om medische/klinische bijstand in te roepen.

Hallo Sebastian, heb deze week gesprek met de arts van de Bouman, ik las op de site van Miroya dat je al over kan stappen op soboxone als je onder de 40 mg meet zit, zit nu drie dagen op 27,5, dus moet kunnen. Heb wel verhalen gelezen op dit forum dat het afkicken hiervan ook behoorlijk zwaar is. Maar je hebt gelijk , ik wil nu kappen en morgen blijft morgen. Je houdt jezelf voor de gek. Ik heb nog genoeg vakantieuren staan om paar weken thuis te blijven. Ga dan naar mijn zus in Woerden en geef haar mijn telefoon en bankpas.
Wil mezelf in dekken ,ken mezelf ,alleen thuis effe bellen en binnen 15 minuten in deze buurt een gram op tafel, bedankt voor je intersse en ik blijf posten hoe het gaat,

Groet,
Johan

sebatian

Bewuste gebruiker
lichamelijk op zich te doen met medicatie, psychologische afhankelijkheid na zoveel jaren ander verhaal, je gedachten spelen triks en spellen met je, en ja gewoon ook wanneer je persoonlijk werk, financieen, relatie aardig gaat minder behoefte aan, alhoewel wanneer alles weer fantastisch gaat kan het wel weer, blijft een gedoe, en denk en dan spreek ik voor mezelf
soms paar keer nodig en gaat niet over in een paar dagen of weken.
Sucess!!

Bovenaan