In welk land goedkoopst?

SittaMan

Belezen gebruiker
Je moet misschien beter vragen in welk land de prijs/kwaliteit het beste is? :wink:

Zelf weet ik het niet, ik ga er van uit Nederland?

Gemini

Badass junkie
Ik heb in Engeland wel eens gesmoked, met een stel Engelse vrienden. Die zaten helemaal trots te vertellen dat het 'real good shit' was enzo, en zij waren na enkele hijsen knetterstoned. Ik en m'n vriendin voelden na een aantal joints nog helemaal niks. Zij zijn niet anders gewend, maar voor ons was het net alsof we lucht aan het hijsen waren. Ook was ik toen al zeker een jaar gestopt met blowen, dus dan zou je denken dat je sneller stoned zou worden, maar van die wiet.. nee.

Ik zou het lekker bij de Nederlandse wiet houden. We staan er niet voor niets om bekend.

acidboy

Badass junkie
Als je voor prijs/kwaliteit verhoudingen gaat, wat natuurlijk de intentie is, dan is het in ons land het goedkoopst.

Wacky

Badass junkie
In nederland kun je in de coffeeshop kopen, of je kunt onsjes in het illigale circuit kopen. Dat laatste kost je ongeveer de helft per gram dan in de shop.
Redenen hiervoor zijn natuurlijk logisch: pand, personeel, belasting en een beperkt aanbod van legale concurentie.

In het buitenland heb je geen shops, dus een prijsvergelijk met de shops in nederland is al een beetje krom.

In het algemeen valt het me wel op dat hash in het buitenland gemakkelijk en goedkoop te krijgen is terwijl wiet veel moeilijker en duurder is. (wat ook weer logisch is gezien het daar illigaal is en hash veel compacter is en minder stinkt)

ilyas

Bewuste gebruiker
Hangt ervan af waar je zoekt, hier in belgië betaal ik 5-6 euro per gram (hangt van dealer zijn humeur af) voor wiet (qua qualiteit, weet de soort niet) waar je in de shop makkelijk 8-9 euro betaalt.

In spanje is het ook goedkoop als je de juiste man tegen het lijf loopt, maar dan moet je hasj pakken. De wiet daar trekt op niet veel.

En voor de rest weet ik het niet.

cropp

Badass junkie
acidboy zei:
Chemical zei:
wow in nederland 10 euro per gram ? In belgie heb je voor 12 euro ofzo amnesia...

Die opmerking snap ik niet.

ik ook niet :tearsofjoy:

2 weken terug in engeland vertelde iemand op het terras dat hij 15 euro voor 2 gram betaalde, maar dat ie daar ook 10 jointjes van draaide...

Chemical

Belezen gebruiker
Het was dan ook een opmerkingen van hoog niveau :rolleyes:

--) verbaasd: 10 eu per gram gemiddelt in nederland, zoveel?
--) Nadenkend: In belgie kan je voor 2 eurotjes meer dan gemiddelt in nederland zelfs amnesia kopen.

brutus420

Experimenterende gebruiker
In Canada heb je goeie wiet goedkoper dan hier,heb je wiet nodig voor medicinaal gebruik dan is het helemaal goedkoper.Volgens mij hebben die canadezen het goed voor elkaar :stoned: daar wordt dan ook veel meer geblowd dan hier

Xinaz

Newbie
ilyas zei:
Hangt ervan af waar je zoekt, hier in belgië betaal ik 5-6 euro per gram (hangt van dealer zijn humeur af) voor wiet (qua qualiteit, weet de soort niet) waar je in de shop makkelijk 8-9 euro betaalt.

In spanje is het ook goedkoop als je de juiste man tegen het lijf loopt, maar dan moet je hasj pakken. De wiet daar trekt op niet veel.

En voor de rest weet ik het niet.

spanje kan hash heel goedkoop zijn, maar dat is niet te vergelijken met de hash die je in de shop in NL kan kopen. en had laatst nog een verhaal gehoord over een groep van 10 man die elkaar in het ziekenhuis tegen kwamen, allemaal door een Lood vergiftiging, kwamen ze erachter dat ze allemaal bij de zelfde man hash hadde gehaald in spanje, en dat die vent loodpoeder er bij in stopte om het zwaarder te maken... daar word je ook niet vrolijk van :P

voor de rest de meeste wiet in GB is wiet wat in nederland is gemaakt, en behandeld met heel veel suikerwater enzo zodat het zwaarder word enzo, dus ik denk dat de gemiddelde brit niet weet wat em overkomt als die een goeie joint draait in een goeie shop in NL :stoned:

Bovenaan